Auteur Topic: [kandidaat] Ingrid  (gelezen 12936 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #100 Gepost op: 2-04-2019, 09:35:12 »
Inderdaad, het is jammer dat ze eruit ligt, maar ik had haar nog steeds niet af kunnen schrijven als mogelijke mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #101 Gepost op: 3-04-2019, 13:10:42 »
Ik ben wel blij dat ze eruit ligt. Ik vind het een nare vrouw, die ook nog eens geen verantwoordelijkheid wilde nemen voor haar keuzes. Zoals ze ook reageerde op Kaat en Bas vond ik erg triest. Bas had echt een punt. Als je iets vindt moet je dapper zijn en er ook recht in het gezicht vooruit komen en dat niet aan een ander over laten. En daarna nog het lef om Kaat en Bas erop aan te spreken dat ze Eva vertelden niet met de groep mee te zijn gegaan... Ze deed echt alles om haar gezicht te redden. En dat op zo'n verschrikkelijk dominant toontje.  ::ohno::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #102 Gepost op: 3-04-2019, 15:26:59 »
Ik ben wel blij dat ze eruit ligt. Ik vind het een nare vrouw, die ook nog eens geen verantwoordelijkheid wilde nemen voor haar keuzes. Zoals ze ook reageerde op Kaat en Bas vond ik erg triest. Bas had echt een punt. Als je iets vindt moet je dapper zijn en er ook recht in het gezicht vooruit komen en dat niet aan een ander over laten. En daarna nog het lef om Kaat en Bas erop aan te spreken dat ze Eva vertelden niet met de groep mee te zijn gegaan... Ze deed echt alles om haar gezicht te redden. En dat op zo'n verschrikkelijk dominant toontje.  ::ohno::
Nou nou. Volgens mij was het Bas die zo nodig een punt moest MAKEN, omdat hij dat leuk vindt. Persoonlijk vond ik Eva het spel harder spelen dan Ingrid, want Ingrid zei op voorhand en ook weer op de achterhand sorry, maar dit is het spel. En Eva die gewoon het spel speelt en geen enkele keer sorry zegt, daar hoor ik niks over. Het is wel opvallend dat als je niet jong bent en iets minder aan het schoonheidsideaal voldoet je veel eerder de klappen mag opvangen dan jonge blonde schonen die gewoon het spel spelen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #103 Gepost op: 3-04-2019, 15:42:36 »
Het is wel opvallend dat als je niet jong bent en iets minder aan het schoonheidsideaal voldoet je veel eerder de klappen mag opvangen dan jonge blonde schonen die gewoon het spel spelen.

Je kunt toch niet met zekerheid zeggen dat dit meespeelt bij het oordeel van Gerard?

Persoonlijk vind ik Ingrid ook een stuk minder sympathiek na wat er zich heeft afgespeeld aan de tafel.
Ik denk dat bijna iedereen in Eva's situatie hetzelfde had gedaan en ze er daarom niet zo hard op wordt afgerekend.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #104 Gepost op: 3-04-2019, 18:46:10 »
Nou nou. Volgens mij was het Bas die zo nodig een punt moest MAKEN, omdat hij dat leuk vindt. Persoonlijk vond ik Eva het spel harder spelen dan Ingrid, want Ingrid zei op voorhand en ook weer op de achterhand sorry, maar dit is het spel. En Eva die gewoon het spel speelt en geen enkele keer sorry zegt, daar hoor ik niks over. Het is wel opvallend dat als je niet jong bent en iets minder aan het schoonheidsideaal voldoet je veel eerder de klappen mag opvangen dan jonge blonde schonen die gewoon het spel spelen.

Ik geloof niet dat mijn mening op het uiterlijk van Ingrid was gebaseerd.  ::)
En ik snap Bas wel. De afwijzers van Eva doen het voorkomen alsof de groep in zijn totaal had besloten haar niet terug te laten keren, gewoon omdat ze geen kleur durven bekennen. Ik snap wel dat Bas en Kaat zich dat niet willen laten aanzeggen.

Als je dan toch uit principe kiest om iemand eruit te gooien, dan zul je je persoonlijk tot die beslissing moeten verhouden. En dat is wat Ingrid niet kon opbrengen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #105 Gepost op: 3-04-2019, 19:44:02 »
Ik geloof niet dat mijn mening op het uiterlijk van Ingrid was gebaseerd.  ::)
En ik snap Bas wel. De afwijzers van Eva doen het voorkomen alsof de groep in zijn totaal had besloten haar niet terug te laten keren, gewoon omdat ze geen kleur durven bekennen. Ik snap wel dat Bas en Kaat zich dat niet willen laten aanzeggen.

Als je dan toch uit principe kiest om iemand eruit te gooien, dan zul je je persoonlijk tot die beslissing moeten verhouden. En dat is wat Ingrid niet kon opbrengen.
Omdat ze zo boers door Bas werd geconfronteerd. Waarom Ingrid en niet een van de vijf anderen? Omdat zij het als babbelaartje onder woorden bracht wat ze met zij  zessen dachten? Dan had ook een van de andere vijf de telefoon kunnen pakken. Ik vond hier Eva en Bas stukken gemener dan Ingrid. Maar goed Bas had haar getackeld en ik vind het jammer dat meerderen op dit forum vervolgens zo op haar afgeven. Dat is niks anders dan een goedkope trap na.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #106 Gepost op: 3-04-2019, 20:50:55 »
Maar als Ingrid zo goed onder woorden kon brengen waarom zij en de anderen Eva niet terug wilden in de groep, waarom kon ze dat dan niet nog eens herhalen, maar dan aan de telefoon met Eva aan de lijn? Alleen maar blijven zeggen “maar waarom zou jij het niet kunnen doen?” helpt je geen steek verder.

Toen Eva terugkwam zei ze dat iedereen zo hard voor zichzelf ging. Dan vind ik het redelijk van Bas en Kaat om te zeggen, wat dus ook waar was, dat zij niet voor
zichzelf gingen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #107 Gepost op: 3-04-2019, 21:19:48 »
Als je dan toch uit principe kiest om iemand eruit te gooien, dan zul je je persoonlijk tot die beslissing moeten verhouden. En dat is wat Ingrid niet kon opbrengen.
Daar ben ik het mee eens.
Maar ik zie daar juist een zacht karakter in, iemand die de moed niet heeft om dat te zeggen.
Blijkt ook wel uit het sorry vóór en na.
En dat in tegenstelling tot een Bas die er gewoon een spelletje van maakt om iemand te confronteren. Headhunters heb je niet nodig voor een verkoper/verkoopster binnendienst van rolluiken. Dat is een andere liga.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2019, 21:23:01 door foxhunter »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #108 Gepost op: 3-04-2019, 21:36:20 »
Omdat ze zo boers door Bas werd geconfronteerd. Waarom Ingrid en niet een van de vijf anderen? Omdat zij het als babbelaartje onder woorden bracht wat ze met zij  zessen dachten? Dan had ook een van de andere vijf de telefoon kunnen pakken. Ik vond hier Eva en Bas stukken gemener dan Ingrid. Maar goed Bas had haar getackeld en ik vind het jammer dat meerderen op dit forum vervolgens zo op haar afgeven. Dat is niks anders dan een goedkope trap na.

Til je er niet een beetje te zwaar aan? Wellicht bekruipt je het gevoel dat mensen het onderscheid niet maken tussen Ingrid de kandidaat en Ingrid de persoon maar dat haal ik in ieder geval niet uit de woorden van Gerard. Ik begrijp zijn beleving bij deze opdracht heel goed ::jaja::

Het is Ingrid die stelt dat het een keuze van de hele groep was. Als Bas dit vervolgens nuanceert, is het Ingrid die dit direct weer bagatelliseert. Dan is het toch niet zo vreemd dat hij de handschoen oppakt en het woord tot haar richt?

Jij ziet Boze Bas die arme Ingrid aanvalt en anderen, waaronder Gerard en ik, zien, ik chargeer even, hypocriete, valse Ingrid die arme Bas aanvalt. Kan toch?::hug::

Ik vind een beetje reuring tijdens zo'n opdracht juist prachtig en volgens mij zijn ze het direct daarna alweer vergeten. Net als ik. Zoals de makers zeiden: eerst de groep uitrekken en dan weer samen laten komen. Al was dat laatste Ingrid dit keer helaas niet gegund..

Ze deed 4 afleveringen mee en heeft een mooie bijdrage geleverd ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-04-2019, 21:40:22 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #109 Gepost op: 3-04-2019, 22:18:06 »
Als iemand zegt “ik vind het een nare vrouw” dan wordt er inderdaad geen onderscheid gemaakt tussen de kandidaat Ingrid en zij als persoon. Dus ik snap de reactie van foxhunter wel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #110 Gepost op: 3-04-2019, 22:44:09 »
Integendeel ik zie helemaal geen boze Bas. Bas speelt gewoon zijn spel. Ik chargeer maar even wat om dat deze ene post voor mij even de druppel is. Meerderen hebben op dit forum negatieve uitlatingen gedaan over Ingrid, die m.i. ongenuanceerd waren. En dat is niet prettig om te lezen. Zeg dan gewoon ik vind haar niet sympathiek of ik kan dat gezever niet aanhoren. Prima kan iedereen zich iets bij voorstellen. En Gerard moet ook vooral doorgaan met posten (ik heb ook wel eens schrik gehad van te heftig posten  :\'( ). Daar kom je het beste overheen door gewoon weer een bijdrage te leveren.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 12:24:00 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #111 Gepost op: 4-04-2019, 10:16:25 »
Er lukt niet veel bij Bas, maar het is hem wel goed gelukt om conflict te zaaien, met die aanval op Ingrid. Zelfs hier op het forum. ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #112 Gepost op: 4-04-2019, 10:25:42 »
Ik zal niet zo ver gaan om dezelfde kwalificatie over Bas te gebruiken als hier over Ingrid werd gedaan, maar ik zou het niet erg vinden als hij de volgende afvaller blijkt te zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #113 Gepost op: 4-04-2019, 10:26:12 »
Er lukt niet veel bij Bas, maar het is hem wel goed gelukt om conflict te zaaien, met die aanval op Ingrid. Zelfs hier op het forum. ;)

 ::rofl::

Toen Ingrid eruit lag, dacht ik wel even: karma.  ;D
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat ze de keuze maakte om Eva niet terug te halen. Ze was er in ieder geval eerlijk over; een groot deel van de groep dacht er hetzelfde over, maar bleef vrij sneaky op de achtergrond. Nou ja, dat is het spel en dat kan af en toe hard zijn. Dit is duidelijk niet de Nederlandse mol.  ::rofl::

Ik vind het wel jammer dat Ingrid weg is. Ze zou wat mij betreft een goede sluipmol kunnen zijn en volgens mij is ze een tof persoon. Het is vooral dat het spel hard wordt gespeeld, denk ik.

O, en ook eens met Foxhunter. Ook Eva speelde het hier snoeihard. Harder dan Ingrid deed. Zichzelf voordeel geven, wetende dat die bom dan afgaat en er echt iemand afvalt. Al kan ik mij ook die keuze voorstellen na wat er door de anderen werd gezegd (of Eva is toch de mol  :-X )
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 10:32:08 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #114 Gepost op: 4-04-2019, 10:47:00 »
Volgens mij moeten we dit gewoon laten gaan, mensen. Het is een spel. En dan speelt er ook nog eens iemand een rol. Misschien wel meer mensen daar aan tafel, je moest strategisch zijn. En dan op zo'n kookpunt. Dan kun je toch niemand zijn of haar actie of reactie kwalijk nemen, noch Bas, noch Ingrid? Ik zou dit allemaal niet in het persoonlijke trekken, ik had ook niet het gevoel dat de kandidaten dat zelf wel deden na afloop.

Ik vind het wel jammer dat Ingrid weg is. Ze zou wat mij betreft een goede sluipmol kunnen zijn en volgens mij is ze een tof persoon. Het is vooral dat het spel hard wordt gespeeld, denk ik.
Precies dit.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #115 Gepost op: 4-04-2019, 11:08:29 »
Integendeel ik zie helemaal geen boze Bas. Bas speelt gewoon zijn spel. Ik chargeer maar even wat om dat deze ene post voor mij even de druppel is. Meerderen hebben op dit forum negatieve uitlatingen gedaan over Ingrid, die m.i. ongenuanceerd waren. En dat is niet prettig om te lezen. Zeg dan gewoon ik vind haar niet sympathiek of ik kan dat gezever niet aanhoren. Prima kan iedereen zich iets bij voorstellen. En Richard moet ook vooral doorgaan met posten (ik heb ook wel eens schrik gehad van te heftig posten  :\'( ). Daar kom je het beste overheen door gewoon weer een bijdrage te leveren.

Wie is Richard?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #116 Gepost op: 4-04-2019, 11:21:05 »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #117 Gepost op: 4-04-2019, 18:28:57 »

Ze was er in ieder geval eerlijk over; een groot deel van de groep dacht er hetzelfde over, maar bleef vrij sneaky op de achtergrond.


Ik ben erg nieuwsgierig of ze hetzelfde zou hebben gezegd als Eva niet had kunnen meekijken. Noem het achterdocht, maar ik denk dat ze er dan op zou hebben aangedrongen dat niet aan Eva verteld zou worden wie voor/tegen was.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #118 Gepost op: 4-04-2019, 18:30:13 »
En over haar uiterlijk... ik vind haar best een aantrekkelijke vrouw hoor.
 ;D
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 18:39:59 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #119 Gepost op: 4-04-2019, 22:52:24 »
Ik ben erg nieuwsgierig of ze hetzelfde zou hebben gezegd als Eva niet had kunnen meekijken. Noem het achterdocht, maar ik denk dat ze er dan op zou hebben aangedrongen dat niet aan Eva verteld zou worden wie voor/tegen was.

Dat zullen we niet zeker weten, het zou kunnen... Toch krijg ik bij haar de indruk dat ze zich niet zo heel druk maakt over wat anderen van haar denken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)