Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26639 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #120 Gepost op: 14-04-2019, 17:53:30 »
Mooi hoor  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #121 Gepost op: 14-04-2019, 17:56:02 »
Schitterend! ::bravo::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #122 Gepost op: 14-04-2019, 18:32:31 »
Prachtig! ::rofl:: ::bravo::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #123 Gepost op: 14-04-2019, 19:42:36 »
Merci allemaal!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #124 Gepost op: 14-04-2019, 20:24:38 »
Wow Marisa, super mooi weer!!!!

 ::bravo::
Meer L

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #125 Gepost op: 14-04-2019, 23:37:59 »
Er is bij het De Mol Vier forum geen funstuff topic

Wel een rubriek 'off-topic' waar je dit soort dingen wel kwijt kunt. Er is zelfs iemand die speciaal een topic heeft aangemaakt voor z'n eigen tekening.
Maar hier is vast ook wel goed, je krijgt in ieder geval complimenten genoeg.  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #126 Gepost op: 16-04-2019, 00:00:32 »
Mooi Marisa!  ::bravo::

Over Joeri gesproken, deze aflevering vond ik hem toch wat minder verdacht... Met Elisabet deed hij wel zijn best, leek het, en heeft hij geld binnengehaald. Hij leek ook niet in een sleutelpositie te staan om te mollen. Bas en Kaat wel, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #127 Gepost op: 16-04-2019, 00:47:22 »
Vóór aflevering 6 op Joeri gestemd, in de hoop in deze aflevering molachtige zaken van hem te zien.
Ik heb dus verwoed hiernaar gespeurd, maar ik heb er geen kunnen vinden...of ik heb ze over het hoofd gezien. Ik hoop, wat ik vorige week ook al zei, dat hij dan de winnaar wordt, want de kans dat hij de mol is, lijkt me toch behoorlijk gering nu. Toch wacht ik nog even met het wijzigen van mijn stem, want wie moet ik kiezen?

Kaat zou een leuke mol zijn, haar heb ik wel veel verdachts zien doen, maar in aflevering 6 weer nauwelijks. En haar uitroep na het vertrek van Eva dat ze 'alles op Eva had gezet'  leek me oprecht.

Bas? Zou door mij niet zijn verkozen... hoewel hij behoorlijk zijn 'cool' kan bewaren, behalve wanneer hij met een jeep mee moet voor een vrijstelling en veel euro's.

Elisabet had ik op nummer 1 vóór aanvang van deze reeks, omdat ze me iemand met molkwaliteiten leek. En dus ook stressbestendig. Dat is ze mogelijk wel, maar dat laat ze dan niet bepaald zien. Ze acteert me teveel en ik denk dat ze bijna voortdurend nep-molt. Ze mag van mij snel naar haar gezin wederkeren.

Axel dan? Liever niet. Weinig kraak of smaak aan.
Maar zijn naam is wel als eerste te zien op de achterkant van de stoel in het klaslokaal - in de promo met de 'verborgen namen'-, net als de naam van Judas Iskariot, op de achterkant van diens stoel, op het duidelijk meermaals in beeld gebrachte 'Laatste Avondmaal schilderij' bij de eetzaal in aflevering 5 (de link tussen deze twee stoelopschriften heeft  mijn alter ego op het Belgische Molforum gevonden en deze meld ik dus hier met diens medeweten en goedkeuring  ;) ).

En Axel is, zoals hier al vaker opgemerkt, inderdaad degene die het witte konijn onder de aandacht bracht en degene die
van de overgeblevenen (op beeld!) de meeste als 'mols' te interpreteren dingen doet.

Tja. Ik ga me nog maar eens bezinnen en wat afleveringen herbekijken. Misschien valt me ineens meer molachtigs bij Joeri op. Of juist niet, natuurlijk...  ;D







Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #128 Gepost op: 16-04-2019, 21:01:18 »
Ja, dat klopt. Eigenlijk kan iedereen de mol zijn (behalve Bruno, maar ja). Ik stap toch deze tunnel uit, denk ik. Joeri als mol zou ik fantastisch vinden, maar lijkt mij bij nader inzien toch te mooi om waar te zijn.

Ik ga toch maar verder tunnelen op Kaat, met Bas als reserve-mol.  ::rofl:: Al kan het natuurlijk best zijn dat ik Joeri volgende week weer mega-verdacht vind. Het is moeilijk dit jaar!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #129 Gepost op: 17-04-2019, 05:42:51 »
Kop op, Joeri-verdenkers!! ::super:: Joeri is nog steeds niet mijn hoofdverdachte, maar ik schrijf hem zeker ook niet af. Al had hij wel veel tegens deze week:
- Hij zat bij de avatars in een team met Bruno, die hem verdacht. Dus moesten ze ronde 2 wel verliezen. Anders was er kans dat Bruno ronde 3 zou winnen, en bijna zeker ging weten wie de Mol is. Maar het was juist Joeri die ronde 2 nog bijna deed slagen (althans zo leek het).
- Ook bij de social media opdracht zat hij niet in een molse positie, teveel afhankelijk van Bas en Kaat.

Maar toch:

Avatars
- Axel laat in de montage als eerste zijn ballon knappen (nr 5), maar even later staat Evelien, de vrouw van Joeri, weer met die ballon te dansen. Hier is niet chronologisch gemonteerd. Als Bruno's ballon knapt (nr niet te zien) zegt Joeri: ah daar zit iets in, he. Ah, nu hebben we iets. Het lijkt mij dat het Joeri is, die het eerst opmerkt dat er iets in de ballon zit dat getoond moet worden. Niet Axel of Bas.
- Joeri's woord is "slechts". Past goed bij de Mol. ;D
- In ronde 2 zit Axel zo te nepmollen (in mijn ogen) dat Joeri niet veel hoeft te doen. Hij kan zelfs weer eens lekker zijn best gaan doen, want ze liggen op een gegeven moment ruim achter op het andere team. Joeri haalt de eerste drie goede koffers binnen, maar ze liggen nog steeds achter.
- Joeri weet dat de Cypriotische vlag wit is, met iets geels. Ook de vlag van Tunesië kent hij. (En mogelijk ook die van Estland, maar het lijkt er meer op dat hij een koffer beschrijft die hij al had zien staan). Opvallend goede vlaggenkennis.
- De 4e en 5e koffer zijn interessant, want ze hebben dan nog 1 minuut (de straftijd van het andere team). Axel weet de 4e koffer in 20 seconden in te checken. Heel snel dus. Joeri doet 40 seconden over zijn koffer. Ook nog snel, maar niet snel genoeg. Bovendien, als hij hem op de valreep nìet in had willen checken, had hij nog een verkeerd commando kunnen geven. Dat laatste was al niet meer nodig, want het rode team had al gewonnen.

Joeri had deze hele opdracht de controle, zoals we van hem gewend zijn. Ik vind hem hier minstens zo verdacht als Axel, die zichzelf veel openlijker verdacht maakte. Maar Joeri deed het weer op zijn gebruikelijke manier: op het randje. En deze keer er niet overheen. ::ok::

Social media
- Bas biedt zich meteen aan voor het observeren van de brommertjes. Kaat wil ook wel, of wil iemand anders? Joeri vindt het wel goed dat Kaat gaat. Bas verdenkt hem al vanaf het begin, dus daar wil hij als Mol liever niet bij in 1 opdracht. Dus dan maar de minder molse positie bij de social media.
Daar kan hij vervolgens niet veel uithalen, ze zijn afhankelijk van Bas en Kaat. Paar dingetjes:
- Joeri zet de speaker van zijn telefoon pas op aandringen van Elisabet aan.
- Joeri rent een keer een dode hoek in. Elisabet corrigeert hem.
- En misschien heeft hij Elisabet tijdens het wachten veel laten drinken, omdat het zo warm is. ::vergroot::

Verder:
- Evelien merkt op dat Joeri normaal heel rustig en heel relaxed is, en dat er nu precies wel wat meer stress op zit bij hem.
- Joeri krijgt een setje foto's. Op de eerste foto linksboven staat het cijfer 3 (van een verjaardagskaartje). Die 3 speelt (volgens mij) ook een rol spelen in afl. 1 bij mol kiezen. Joeri is onscherp op de voorgrond te zien als de 3e kandidaat (Axel) bij Gilles wordt geroepen.
- Evelien: "Nu heb je ons alledrie daar. Je kunt er tegen tot het einde hè". Joeri: "Tot het einde".
- Joeri's biecht: "Het idee van hoe ze het gingen aanpakken bleek meer van Kaat te komen. Heeft Bas me naderhand verteld." Maar waarom zou Bas dat doen? Bas verdenkt Joeri immers, en andersom. Dus Joeri liegt hier mogelijk. Zit ook weer aan zijn kin. Het komt er niet overtuigend uit. Hij liegt, of hij twijfelt aan het verhaal van Bas.
- Joeri zelf wordt door niemand in de biecht verdacht.

Conclusie: Joeri was zeker verdacht bij de avatars, en werd (als hij de Mol is) in een onmolse positie gedwongen bij de tweede opdracht, waar hij niet veel meer kon beginnen. Mogelijk had hij de muur ook willen hebben, maar Bas stak zijn hand op. Als iemand anders als eerste zijn hand op had gestoken, was Joeri (als hij de Mol is) allicht meegegaan.

Reden genoeg voor mij om hem hoog op mijn lijstje te houden! En hebben jullie die Superman ook zien staan op de muur van het internet-café? (Ja ik weet, die zie je in veel internet-café's. Dus zal wel weer niks zijn ::zwaai::).

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #130 Gepost op: 17-04-2019, 22:41:40 »
Nice Marisa! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #131 Gepost op: 17-04-2019, 23:39:01 »
Conclusie: Joeri was zeker verdacht bij de avatars, en werd (als hij de Mol is) in een onmolse positie gedwongen bij de tweede opdracht, waar hij niet veel meer kon beginnen.
Dit klopt niet. Kaat bood aan dat Joeri bij de muur zou gaan staan i.p.v. zijzelf. Maar Joeri heeft alleen nog maar oog voor Elisabet, op het ongemakkelijke af. Hij heeft dus zelf gekozen. Niet voor een opdracht, maar gekozen om iemand in de gaten te houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #132 Gepost op: 18-04-2019, 01:20:02 »
Newbie2, ik hoop wel dat het Joeri is. Ik blijf hem zeker in de gaten houden, al vrees ik dat die kans nogal klein is. Maar wie weet gaat dat veranderen...  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #133 Gepost op: 18-04-2019, 02:52:20 »
Dit klopt niet. Kaat bood aan dat Joeri bij de muur zou gaan staan i.p.v. zijzelf. Maar Joeri heeft alleen nog maar oog voor Elisabet, op het ongemakkelijke af. Hij heeft dus zelf gekozen. Niet voor een opdracht, maar gekozen om iemand in de gaten te houden.
Wat ik zie is:
- Joeri wil geen brommertje besturen (hij werd nog gevraagd door Axel).
- Bas steekt zijn hand op voor brommertjes spotten. Joeri vindt het goed dat Kaat gaat (ontloopt daarmee mogelijk Bas).

Joeri blijft dus over met Elisabet. Met opzet? Zo ja: van wie?

Dan moet je je toch afvragen: welke reden had Elisabet nu als Mol om op deze onmolse positie terecht te komen? Ze had zo met Bas de muur kunnen gaan doen, als ze wilde, en dan had ze veel meer kunnen mollen. En dan had ze ook Joeri ontweken, als ze zo'n last van hem heeft. Vorige week met het droppen van de kaart vlak voor zijn voeten, leek ze Joeri ook al te testen of bij hem te nepmollen (afijn, ik weet dat er andere interpretaties mogelijk zijn, maar dit leek me uiteindelijk de meest waarschijnlijke). Vergeet niet dat veel mensen Joeri al eens verdacht hebben.
Dus om nu te stellen dat Joeri Elisabet in de gaten houdt... Nee, mij lijkt eerder dat zij hem in de gaten houdt. (Of dat terecht is, is natuurlijk maar de vraag).

EDIT: Als het klopt dat Joeri door de kandidaten veel meer verdacht wordt dan door ons, zou dat ook kunnen verklaren waarom hij steeds op het randje moet spelen (zoals bij de avatars), en daar soms ook overheen gaat (bij de boot). En als er niet op het randje gespeeld kan worden, erg voorzichtig moet zijn met zijn mol-acties (zoals bij de social media). Met die strategie heeft hij dan in elk geval Bruno afgeschud. Bruno zei ook dat hij niet genoeg van zijn mol wist. Dat laat me vermoeden dat hij nog maar kort op zijn mol zat, en Joeri als verdachte heeft laten gaan. Hij lijkt mij eruit te zijn gegaan op Axel met wie hij de laatste afleveringen veel samenwerkte, en die daar erg verdacht deed (oriëntatie-opdracht, avatars, brommer-parcours). Of anders op Elisabet (die hij vorige aflevering verdacht na de paintball).
« Laatst bewerkt op: 18-04-2019, 05:52:31 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #134 Gepost op: 18-04-2019, 07:29:41 »
Elisabet was heel stil bij de taakverdeling. Op het afwezige af. Zij wilde lol trappen met de Instagram foto's, dat was m.i. de mol instructie. Leuk voor later. 0% reactie op brommers en brommers kieken. Joeri reageerde ook niet, maar het aanbod van Kaat laat hij links liggen.

Waarom zou Bruno de test op Axel ingevuld hebben, hij weet als geen ander hoe lastig het brommer rijden was. En dat Axel die opdracht niet veel fout heeft gedaan, zeker met die lange benen. En ook bij die oriëntatie ging het best goed. En bij het diner ging Axel goed. Dat Bruno eruit ging kwam omdat hij de antwoorden op de vragen gewoon niet wist.

En wat je schrijft komt nogal beredeneerd over, ik kijk graag naar wat ik zie.  We zitten duidelijk in een andere tunnel.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #135 Gepost op: 18-04-2019, 07:54:15 »
Waarom zou Bruno de test op Axel ingevuld hebben, hij weet als geen ander hoe lastig het brommer rijden was. En dat Axel die opdracht niet veel fout heeft gedaan, zeker met die lange benen. En ook bij die oriëntatie ging het best goed. En bij het diner ging Axel goed. Dat Bruno eruit ging kwam omdat hij de antwoorden op de vragen gewoon niet wist.
Bij de oriëntatie gaf Axel wel flink op Bruno af, terwijl hij het zakmes nog wel had gevonden. Bij de avatars was Axel ook heel verdacht bezig. En bij de brommers hing er opeens die /2 aan zijn brommer. Lijkt me niet zo'n gekke gedachte toch dan, dat Bruno Axel is gaan verdenken. En te weinig van hem wist.

En wat je schrijft komt nogal beredeneerd over, ik kijk graag naar wat ik zie.  We zitten duidelijk in een andere tunnel.
Sla die hele EDIT dan maar over, dat was inderdaad meer een redenatiepoging. Maar wat daarboven staat is toch echt gebaseerd op wat ik gezien heb. En dat we in een andere tunnel zitten, dat is prima toch. Ik vind het juist nuttig dat we dan zo'n beetje discussie kunnen krijgen, ging bij de verloren kaart ook heel goed. Kwamen we ook wel wat verder mee. Ik zit trouwens niet in de Joeri-tunnel, maar ik heb hem nog wel hoog op mijn lijstje staan. Ben bang dat we hem te makkelijk afschrijven, vandaar dat ik ook wil proberen de dingen te zien met het idee "Joeri is de Mol".

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #136 Gepost op: 20-04-2019, 14:53:22 »
Dank je wel, Newbie2, voor je prettige overzichten. Dat geeft me weer een beetje hoop...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #137 Gepost op: 20-04-2019, 16:28:27 »
Ach, dat zou echt geweldig zijn...  ::bravo::

Maar eerlijk gezegd, ik weet het niet. Joeri zat nergens in een sleutelpositie en toch werd er geld verloren. Ik vrees dat het toch iemand anders is. Maar wie weet krijgt hij de volgende aflevering weer volop kans om toe te slaan, ik weet het niet.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #138 Gepost op: 21-04-2019, 18:38:56 »
Bas gaf door 3 keer gele deuren en rode daken. Joeri laat (niet op speaker) de rode daken weg. Op de tekening zie je uiteindelijk een rood dak bovenop, maar niet op de 1e en 2e etage. Maar aan Joeri zie je het niet. Bewust of onbewust weggelaten?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #139 Gepost op: 21-04-2019, 19:25:56 »
Ja, dat was opvallend. Kan ook zijn dat er in de beschrijving van de pagode, of de manier waarop Joeri het overbrengt, nog iets weg is gelaten in de montage. Bas begint na de oranje deurtjes meteen over de omgeving.

Nou, ik hoop in elk geval dat Joeri weer een aflevering verder komt, vanavond! Ik denk ook nog steeds dat hij de Mol kan zijn. En zo niet, dat hij heel ver komt. Ik zou het geweldig vinden als Joeri het was, maar de overwinning gun ik hem ook. Mijn favoriete kandidaat van de overgebleven vijf. Met Kaat.