Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26638 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #160 Gepost op: 24-04-2019, 07:33:44 »
Wat een fantastisch overzicht Newbie2. En dat terwijl Bas tot nu toe en misschien nog wel je hoofdverdachte is.  ::ok::
Joeri als mol staat weer volledig op de kaart.

::ok:: Ja, ik kan straks ook prima leven met Joeri als Mol, hoor. Ik hoop echt dat hij de finale haalt, want die gast verdient het sowieso. Ik blijf wel bij Bas, maar de komende aflevering wordt doorslaggevend! #WatgaatJoeridoen.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 07:36:21 door Newbie2 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #161 Gepost op: 25-04-2019, 00:20:37 »

::ok:: Ja, ik kan straks ook prima leven met Joeri als Mol, hoor. Ik hoop echt dat hij de finale haalt, want die gast verdient het sowieso. Ik blijf wel bij Bas, maar de komende aflevering wordt doorslaggevend! #WatgaatJoeridoen.

Dat overzicht is prachtig!  ::bravo::
Het geld meebrengen in de tunnels lijkt mij wat veel voor de mol. Ik blijf ook bij Bas, maar ik ben heel benieuwd wat er de volgende aflevering gaat gebeuren.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #162 Gepost op: 25-04-2019, 14:51:58 »

- Bouwt bij het koken eerst aan toren 6 (dipsaus) en later tegen het advies van Eva in aan toren 8 i.p.v. de meer cruciale toren 7. Kan wel torens bouwen met stokjes, maar er niet mee eten, blijkt later.


Een blokje is iets vast en hard, eten kan soms mals zijn (bv sushi) waardoor het veel moeilijker met stokjes vast te pakken is.

Wat hij bij de torens doet is inderdaad verdacht van Joeri, maar ook meteen het verdachtste wat hij in heel de serie doet.

Citaat

- Laat bij de geketende wandeling (op advies van anderen) de bol voor wat het is, terwijl hij al aardig op weg was hem los te kappen. Gaat bij de finish mee met het voorstel van Kaat nog even te wachten, wat later geld blijkt te kosten.



De mol wil hier volgens mij versnellen, terwijl de bol toch wat vertraagt.

Citaat
- Gaat bij de steen pas laat mee in het plan van aanpak van Bas, dat tot de goede oplossing leidt. Trekt als ze er al bijna zijn de steen met kracht weg, en is zo de held.

Akkoord, maar echt zwaar tegenwerken doet hij hier ook niet. Hij gaat ook niet mee met 'die steen' en de ballonnen van Bas, wat veel tijdsverlies had kunnen opleveren.

Citaat
- Is als nr. 7 aan de beurt bij de konijnenleugen, en die is zo slecht dat hij door niemand daarna als verdacht wordt genoemd.

Lijkt me eerder een argument tegen Joeri als mol.


Citaat
- Kiest bij de silent disco zijn onjuiste danser direct na Elisabet. Gaat dat ook niet meer corrigeren, dat moeten anderen doen.

Dit zou dan zijn eerste echte molactie zijn. Dan zijn we toch al een paar afleveringen verder...

Citaat
- Bij de briefing aan het strand als laatste aan de beurt, heeft dus alle tijd gehad om te zien hoe de anderen zich gedragen, en doet dat dan heel gefocust. Die vindt hij goede toneelspelers. Heeft ook “het moment voor de mol”.

- M.i. heel verdacht bij de gezonken kooi, en het ontbreken van een biecht daarover. Is 4-5x onder water geweest voordat de kooi zonk. 2x was genoeg geweest. Gaat later ook 4-5x onder water om uiteindelijk de stokken eruit te krijgen, 2x opnieuw genoeg. Beide malen (vooral de laatste) verhuld in de montage, je kunt het alleen maar zien aan de stokken die Bas al in zijn hand houdt. Laat Kaat niet de 3e bamboe sport op de ladder plaatsen, terwijl ze het wel nog oppert. Er was nog wat tijd, de opdracht kon met die 3e sport worden gehaald, maar Joeri is nu voor eeuwig de held.

Het was onnodig om die kist die bas nota bena laat zinken dan nog eens zo snel te willen opduiken. Hij kiest er in de opdracht voor om zijn vest niet op te blazen, terwijl hij toch duidelijk het heel moeilijk had.

Citaat
- Lijkt bij de survival aan te sturen op het boogschieten. Laat de eerste 2 opdrachten gaan, terwijl hij al eens vuur maakte en Axel iemand met kracht mee wil. Schiet rakelings langs de meloen, is mogelijk een uitmuntende boogschieter. Faalt voor het hoogste bedrag (1.400 euro).

Toch enkele keren rakelings langs. Had een dure grap kunnen worden.

Citaat
- Maakt bij het diner als 1e aan de beurt mogelijk bewust een keuze voor een envelop. Heeft de makkelijkste opdracht (300 euro), maar die mislukt. Wil Axel nog wel even helpen zijn stokjes op te rapen en zo wat sneller onder de tafel uit te komen. Is verre van de voornaamste gast.

Molactie 2. Intussen toch al een heel eind ver in de serie.

Citaat
- Kan dankzij Axel weer eens lekker op het randje spelen bij de avatars (waar zijn woord “slechts” was). Vertoont opvallend goede vlaggenkennis. Maar faalt net voor tijd in ronde 2, de 5.000 euro staat niet meer op het spel.

Ik zie geen enkele reden waarom hij als mol niet zou meegaan met het idee van Axel om hetzelfde te doen als het andere team.

Citaat
- Zet bij social media de porto niet meteen op speaker, en rent bij het voorlaatste gebouw een verkeerde kant op. Elisabet corrigeert hem.

De sociale media was de slechtste positie en tekenen doet hij ook niet eens, wat de positie nog slechter maakt. Ik kan me niet inbeelden dat de mol zich in deze positie laat plaatsen. Er was speling bij de rolverdeling.

« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 14:54:31 door Belgian Mol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #163 Gepost op: 25-04-2019, 14:54:02 »
Citaat
- Draagt bij de tunnels bij aan het weer in onzekerheid brengen van Axel over de pasvraag. “Axel, eerste booby-trap voorbij?”. Waardoor Axel eerst de andere koker en het dilemma wil zien, en dan toch terugkeert. Tijdverlies. Maar doet zijn 124 meter in ruim 16 minuten, hooguit 18. (En dat was voor mij dus die druppel. Die nu blijkbaar op zijn hand zit. ;D)

Verdiend met heel weinig tijd alsnog veel geld. Had perfect verkocht kunnen raken als hij niet binnen kwam.

Mijn conclusie: een gebrek aan echte molacties. Hij lijkt ook niet echt verdacht te worden bij de andere kandidaten, dus ik zie geen reden om al dat geld te verdienen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #164 Gepost op: 25-04-2019, 15:34:59 »
Ploegbaas uit Peer
Heeft een vriendin, twee dochtertjes
Hobby’s: voetbal, trompet en toneel
Goeie mol? “Ik ben van alle markten thuis en vrij sociaal. En ik zou mijn mensenkennis goed gebruiken.”
Slechte mol? “Ik zou moeite hebben met iets niet goed te doen. Ik ben een beetje een strever.”

Klopt dus precies met het plaatje.
Bij de Quiz heeft ie ook geld verspeeld, door slechte vragen te maken. En zijn schilderij is ook niet geraden, is weer 1000 euro. Waarom ingewikkeld doen met Vietnamees leren en schilderijen herkennen, als je lekker buiten kan spelen op het schoolplein, waar hij zich thuis voelt i.v.m. zijn lerarenopleiding. Hij varieert een beetje van ideale fysieke kandidaat tot zoeken jullie het maar uit. Geloofde meteen in Bas zijn leugen bij paintball, ging niet tegen Axel in toen hij loog over zijn pasvraag bij de tunnels. Hij komt zo af en toe onnozel over. Er blijft genoeg over voor Joeri als mol, met als grappige kant zijn bluffen. En zoveel geld heeft hij niet binnengehaald, check de FTM maar.
Op dag een zie je Eva uitslapen, en vlak daarvoor Joeri gaan hardlopen. Zijn dekmantel is aan alle kanten waterdicht getimmerd. En wie zegt dat Bas die kooi los trok, veel waarschijnlijker dat Joeri dat onderwater deed. Bij deze opdracht heeft hij getreuzeld.
Zijn zwakke kant is dat hij onnodig geld binnenhaalt, zoals bij de tunnels. Had kunnen faken dat hij net te laat was. Maar opnieuw is zijn dekmantel waterdicht. Wie verdenkt Joeri?
Het witte konijn is een konijn uit de hoge hoed, je verwacht het niet, maar hij zit er toch echt in. De kleuren wit horen bij Joeri.
Bij de survivaltocht schiet hij 3 peilen net naast. In Peer zit een boogschutter vereniging genaamd Concordia met de kleuren rood en zwart. Zijn voetbalvereniging heeft als kleuren rood en zwart. Joeri heeft op de dag dat het schilderij in rood en zwart wordt bekeken een shirt aan in rood en zwart. Bij het vietnamees koken deed Elisabet een scheutje door de kruiden, dat vond Joeri allang best, misschien had hij wel gesuggereerd dat het wat flauw was (zien we niet). Bij de steen deed hij ook maar wat. Bas vind hem hier verdacht en ook bij de escaperoomboot. "Hij doet maar wat". Ook bij het kloppen op de bol, had Bas wel wat meer fierheid (inzet) verwacht.
En het mooiste is dat hij bluft bij begin aflevering 7 door de verf af te wassen onder de ogen van de anderen.
Kun je met theorieën vol overtuiging zeggen dat Joeri niet de mol is? Ja makkelijk. Er valt heel veel te verzinnen bedenken waarom hij niet de mol kan zijn. Het moet alleen niet te ingewikkeld worden en zeker niet voor Joeri. Gewoon simpele dingen en niet teveel. Daar is het het seizoen ook niet naar met iemand die onverwacht de mol wordt.
Volgende keer liggen de kaarten op tafel (vooruitblik). Kijken of Joeri nog een keer gaat bluffen.



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #165 Gepost op: 25-04-2019, 15:39:03 »
Joeri heeft gewoon overal geld binnen geharkt. Vooral op momenten dat het niet nodig was. Hieraan kan je zien dat hij de mol niet is.

En zo wel heeft hij zijn rol niet zo goed begrepen en niet vervuld

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #166 Gepost op: 25-04-2019, 16:13:45 »
Het verschil tussen Elisabet en de andere 3 is ongeveer de opbrengst van 1 opdracht bij De Mol. Dat is zo weer recht gezet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #167 Gepost op: 25-04-2019, 16:18:16 »
Dat soort overzichten heb je niks aan. Het gaat er om wie er geld binnenhaalt op momenten dat het geheel onnodig is.
Joeri staat daarbij bovenaan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #168 Gepost op: 25-04-2019, 16:32:03 »
Op dag een zie je Eva uitslapen, en vlak daarvoor Joeri gaan hardlopen. Zijn dekmantel is aan alle kanten waterdicht getimmerd. En wie zegt dat Bas die kooi los trok, veel waarschijnlijker dat Joeri dat onderwater deed.
Prima verhaal, foxhunter! En de kooi, ja die kennen we nog van WIDM. Was dat daar niet de mooiste actie van het seizoen? ;) Maar ik denk dat we bij De Mol gaan zien dat die kooi een nog veel grotere rol speelt. En ik ben op een gegeven moment ook Joeri gaan verdenken daarbij, om verschillende redenen leek het me waarschijnlijker dat Joeri hier een molactie heeft uitgevoerd dan dat Bas dat heeft gedaan:

- Sporter Joeri zwemt het traagst van allemaal. Dat brengt hem bij de dichtstbijzijnde opdracht: de kooi.
- Bas hangt al aan het touw als het breekt. Knap als hij het zelf gesaboteerd heeft.
- Op dat moment hangt Bas voor het eerst aan een kant waar hij nog niet aan heeft gehangen (moest Joeri daarop wachten?).
- De kist waaraan de kooi hangt helt over, van Bas af. Eerder hing hij recht. Hoe komt dat?
- Joeri is daarvoor 4-5x onder water gegaan, terwijl 2x genoeg was (1x om te zien dat er een cijferslot aan hing waarvan ze de code niet kenden, en 1x om te zien dat er bamboestokken in zaten die ze er nog niet uit konden halen).
- Ook was de kooi nog dicht bij de oppervlakte. Zou hij zich echt zo vaak onder water hebben laten sturen door Bas?
- Bas vindt de gezonken kooi terug, niet Joeri.
- Joeri gaat weer 4-5x onder water voor het openen van het cijferslot, en het bovenbrengen van de stokken. Verhuld in de montage. En 2x was opnieuw genoeg (slot open, en stokken eruit).
- Joeri komt na een mislukte poging om de stokken boven water te krijgen met het verhaal dat het er zo donker is. Typisch, als je het kleine cijferslot net wel open hebt gekregen.
- Van Joeri noch Bas iets over deze hele gebeurtenis te horen in de biecht. Alsof het nooit gebeurd is.

Ik zie me genoodzaakt bij Bas te blijven om allerlei andere redenen, maar die kooi zie ik nog steeds stukken beter passen bij Joeri als Mol. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 03:55:14 door Newbie2 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #169 Gepost op: 25-04-2019, 16:34:27 »
Ja de kooi... dat is het enige moment dat ik Joeri ff verdacht heb maar vervolgens zorgde hij voor t geld

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #170 Gepost op: 25-04-2019, 17:55:35 »
Dat soort overzichten heb je niks aan. Het gaat er om wie er geld binnenhaalt op momenten dat het geheel onnodig is.
Joeri staat daarbij bovenaan
Waar is dat overzicht dan? Komt nu over als een subjectieve waarneming.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #171 Gepost op: 25-04-2019, 20:01:39 »
Waar is dat overzicht dan? Komt nu over als een subjectieve waarneming.

Overzicht? Ik heb daar geen overzicht voor nodig want kan gelukkig zelf nadenken.

Bijv de drakenboot.. was simpeler om niet in de bres te springen en de opdracht op t nippertje te redden..
En de tunnels op de laatste paar seconden halen was ook niet heel hard nodig voor de mol  ::rofl::

En het lijstje is langer maar wordt teveel typen   ::)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #172 Gepost op: 25-04-2019, 20:25:48 »
Ik ben echt heel erg verbaasd dat er mensen zijn die Joerie verdenken.
De actie om de tunnel nog te halen, want je bent een streber en wil graag laten zien hoe sterk jij wel niet bent, is onnodig kom dan net te laat binnen.
Hetzelfde geldt voor de bootopdracht, zo makkelijk om het geld niet binnen te brengen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #173 Gepost op: 25-04-2019, 20:39:44 »
Ik ben echt heel erg verbaasd dat er mensen zijn die Joerie verdenken.
De actie om de tunnel nog te halen, want je bent een streber en wil graag laten zien hoe sterk jij wel niet bent, is onnodig kom dan net te laat binnen.
Hetzelfde geldt voor de bootopdracht, zo makkelijk om het geld niet binnen te brengen.

Ja bizar hè..
En ze hadden hem al lang teruggefloten hoor halverwege t seizoen of eerder.. zo van joh.. vind je niet dat je teveel geld aan t verdienen bent? De bedoeling is juist de boel te verstieren Joeri
 ::)

Nee.. echt no way




Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #174 Gepost op: 25-04-2019, 23:30:21 »
Ik hoop gewoon dat ie in de finale zit. Daarna zien we wel  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #175 Gepost op: 26-04-2019, 08:17:48 »
Ik ben echt heel erg verbaasd dat er mensen zijn die Joerie verdenken.
De actie om de tunnel nog te halen, want je bent een streber en wil graag laten zien hoe sterk jij wel niet bent, is onnodig kom dan net te laat binnen.
Hetzelfde geldt voor de bootopdracht, zo makkelijk om het geld niet binnen te brengen.

Die tunnelopdracht zou voor iedereen de definitieve doorslag moeten geven dat Joeri de mol niet is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #176 Gepost op: 26-04-2019, 14:20:38 »
Nou die reactie vallen nog wel mee. Toen ik Elisabet ging verdenken (bij de Escape-room-boot) waren de reacties al net zo. Eens kijken of ik nog wat meer overtuiging kan vinden.  ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #177 Gepost op: 26-04-2019, 20:56:29 »
Even een nieuwe post, want de bijlage is wel groot.
LET OP: Het gaat om de BIJLAGE. In foto's een overzicht van Joeri tot nu toe. Allemaal plaatjes en een klein beetje tekst van mij. Het is meer een overzicht van wie Joeri is, en hoe hij in het spel staat.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 22:22:02 door foxhunter »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #178 Gepost op: 26-04-2019, 22:43:30 »
Dank je wel, Foxhunter!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #179 Gepost op: 26-04-2019, 22:56:25 »
Ja bizar hè..
En ze hadden hem al lang teruggefloten hoor halverwege t seizoen of eerder.. zo van joh.. vind je niet dat je teveel geld aan t verdienen bent? De bedoeling is juist de boel te verstieren Joeri
 ::)

Nee.. echt no way

Ja eens. Wedje leggen foxhunter? ;)