Ondanks de veel telleurstellingen die ik hier over de finale lees hoop ik toch
dat jullie van dit seizoen genoten hebben. Wij zullen de "harde kern" nooit voor 100% gelukkig kunnen maken, dat weten we. Maar toch proberen we dat wel te bereiken. Wij lezen en luisteren naar jullie commentaar. (Al is dat soms is moeilijk).
Ik vind dat Merel het fantastisch gedaan heeft en dat wij een van de leukste kandidaten groepen ooit hebben gehad. Ik vind dat sommige opdrachten dit jaar niet helemaal waren wat ik hoopte (dat is mijn schuld) maar al met al ben ik blij met seizoen 19. Ik dank jullie allemaal voor je passie voor "Wie is de Mol?". En nu ga ik seizoen 20 maken.
Bedankt Rick! Het was een seizoen met een paar mooie uitschieters, zoals de executie op de daken en de watervalopdracht, en een paar tegenvallers die niet helemaal uit de verf kwamen. Merel was een prima mol, die er plezier in had. Ik hoop dat we nog meer van haar molacties gaan horen in de komende dagen.
Je hebt gelijk dat die-hard fans moeilijk tevreden te krijgen en houden zijn. Ik geloof dat we allemaal willen dat elk molseizoen je van je sokken blaast. Is natuurlijk leuk, maar de lat lijkt elk jaar hoger te liggen en we hebben (bijna) alles al een keer gezien. Voel je niet al te schuldig
jullie steken er zoveel tijd en energie in, dan mogen we jullie toch op zijn minst bedanken.
Paar dingen misschien voor de volgende serie:
- Mogen de opdrachten weer wat langer duren? Soms is het leuk als de kandidaten echt ergens de tijd voor krijgen om uit te puzzelen, of een lange tocht moeten volbrengen, en nu is het vaak haastwerk waarbij met beter denkwerk een heel ander resultaat was behaald.
- Mag er iets meer geld worden verdiend? Ik mis een beetje de triomf als de pot eens goed gespekt wordt, ook als kijker op de bank. Mingeld is oké, zolang de kans erop maar niet groter is dan plusgeld.
- Mag de finaleuitzending langer? Ik wil graag meer molacties en ook wat hints zien. Commentaar van het plein en van familie vind ik best prima, als er dan nog maar ruim tijd overblijft voor het bespreken van acties.
- Mogen de kandidaten soms wat meer op het verkeerde been gezet worden? Bij de Vlaamse molseries zit er vaak nog een addertje onder het gras, en dat is altijd een plezier voor de kijker. Dus als je twists en turns maakt, graag ook voor de kandidaten!
Veel succes bij seizoen 20!