Zeer leuke vragen Jacco's, dat wordt zeker geapprecieerd! En wat een fantastisch intermezzo van onze enige echte MC the Mega Mole! Ik ben volledig aan het shaken, dansen en swingen!
Ik had inderdaad een molboekje. Nouja, geen fysiek boekje maar een excel-bestand waar ik alles keurig bijhield. Een molboekje in 2020 is echt iets voor digibeten, terwijl ik een digitale wizard ben en zoveel mogelijk op die manier alles probeer bij te houden. Ik vind dat persoonlijk wat overzichtelijker en gemakkelijker, maar ik snap dat de deelnemers van de derde leeftijd hier minder goed mee om kunnen gaan. Het is dus logisch dat zij een echt molboekje hebben, maar ikzelf heb het niet gehad.
Als ik de tijd kon terugspoelen, dan had ik mezelf wellicht verdachter proberen te maken. Ik heb dit eigenlijk op geen enkel moment actief geprobeerd, maar misschien was dat toch slim geweest. Ook had ik misschien wat socialer kunnen zijn naar kandidaten die ik niet goed kende. Ik kreeg van aardig wat mensen de vraag of ze mijn lijstje konden krijgen in ruil voor hun lijstje, maar ik hield de boot steeds een beetje af. Ik denk een auto-mechanisme ter bescherming van mijn persoonlijke integriteit. Als er geen bondje in zat, dan deed ik zeker extra moeilijk. Uiteindelijk heeft dat weinig uitgemaakt.
Uiteraard had ik de test wellicht anders aangepakt dan dat ik nu had gedaan. Ik mag daar niet te veel over zeggen, want voor Widmonline begon moesten we van D*N een contract ondertekenen ter zwijgplicht tot het spel klaar is. Als we dat contract vroegtijdig zouden verbreken, dan zou onze ergste nachtmerrie uitkomen. In mijn geval bijvoorbeeld zou ik in een kleine gevangeniskooi gestopt worden samen met Stine Jensen die heel de tijd naar me staart en constant "ik ga de waarheid liegen" zit te herhalen. Op de achtergrond wordt dan 24/7 muziek van Lana del Rey door de stereo gepompt en op de muren worden alle taalfouten van Sanmol en D*N die ze hebben gemaakt tijdens dit spel geprojecteerd. Pure horror!