Gutenmorgen Europa,
In de categorie vre-se-lijk
34. Zuid-Korea.
Dit is echt vreselijk. Wtf is dit voor mislukte Wannabee Beyonce gecombineerd met muzikale klanken van Snoop Dog. Nee dit is echt vre-se-lijk. Dan had ik nog liever echte K-Pop gehoord. (1,0)
33. Mexico
Waar de f*ck heb ik zojuist naar zitten luisteren? Lijkt wel alsof ik in een of andere foute trip aan het spacen ben. Todo no vas estar bien… en op een gegeven moment wordt de herhaling in het nummer ook bloedirritant. (1,5)
32. United Kingdom
Origineel om een nummer in het kader van actualiteit in te sturen. Maar voor een songfestival stelt me dat flink teleur. Ik verwacht kwaliteit uit de UK. Sowieso krijg ik rillingen van dit soort rap beats. Dan vind ik ‘ik **** je op afstand’ van Merol en Lubach nog leuker. (2,0)
31. Zwitserland
Jeetje wat zwaarmoedig en gevoelig zeg, alleen dat gevoel zie ik wel, maar het komt niet bij me over. En dat geschreeuw tegen het einde, nee het is hem niet. Ik word zelfs ook een beetje bang van hem eigenlijk. Ik wilde dit nummer zelfs voortijdig afzetten. Deel 1 heb ik ook even geluisterd en dat vond ik een stuk fijner. (2,5)
Dan in de categorie slecht/ongelukkige keuzes
30. Malta
Dit werkte misschien eind jaren ’90, begin van de zeroes. Met haar stem is niks mee, maar dit nummer is werkelijk zóóóó saai. Heeft Malta niks beters dan oude succesnummers inzenden…? (3,0)
29. Ierland
Mooi nummer hoor, goeie stem, hij is volgens mij ook bekend van de Hit Book of Love. Maar ja een nummer dat al eerder is uitgebracht, met een grote naam als Alan Walker, als ballad brengen vind ik te gemakkelijk voor dit songfestival. Zeker als je Ierland bent. Gaat om landstalen, natuurlijk kom je dan bij Engels uit. Maar Iers zelf had ook gemogen. Nee dit ga ik ook afstraffen omwille van de keuze. Ik ben op zoek naar nieuwe muziek… (3,5)
28. Nederland
Ik vind Suzan en Freek totaal geen slechte muziek maken en dat terwijl ik niet veel heb met het genre Nederlandstalige muziek. Ik vind dit nummer fijn om te luisteren. En als dit een onbekend nummer was geweest, had ik het zeker punten gegeven. Maar ja, dit heeft in de Top 40 gestaan en is gewoon te bekend om hier mee te kunnen doen om mijn punten. Dat moet hier helaas afgestraft worden. Zonde, gemiste kans voor Nederland. (3,5)
27. Litouwen
Ik vind dit een leuk nummer, maaaaaarrrrr dit heb ik al eens eerder voorbij zien komen. Ik heb toen 7 punten gegeven, maar ja dit keer moet ik het helaas afstraffen. Een nummer dat al geweest is insturen is een no go. Ik vermoed dat degene die dit gedaan heeft dit niet kon weten (is ook lastig met 431 nummers), maar het is niet anders
(3,5)
26. Finland
Haar stem is niks mis mee,maar het nummer is zoooo saai. Er gebeurt niks van begin tot einde. Was dit echt je beste kandidaat van de drie? (3,7)
25. Filipijnen
#Saai #liedjedatvoortkabbelt #bedanktvoorhetvertalenvandezinnetjes #ikluisterditnummeralleenmaaromdathetonderdeeluitmaaktvanhetsongfestival (4,0)
24. Zuid-Afrika.
Liefde is een taal die ik in ieder geval niet begrijp. De samenzang kan ik wel waarderen al zingt zij beter dan hij. Ik wil niet heel Suur doen, ik vind het echt een Soetsappig zeurnummer (daar houd ik niet van) dat niet had misstaan eind jaren 90, begin van de zero’s. Tip voor de volgende keer: (ik heb er geen punten voor afgetrokken) voeg wat achtergrond informatie bij het zangduo in plaats van een zinnetje.
(4,2)
23. Ecuador
Ik ben altijd wel te porren voor Latin muziek. Swingen doet het wel. Al is dit misschien meer geschikt voor een latin avondje in de kroeg dan voor een songfestival. Blijft niet heel erg hangen ook verder. (4,3)
22. Bulgarije
De eerste 4 seconden deden de tonen me denken aan Thema Raadsel van Bassie en Adriaan. Leuk een duet met een 11-jarige, die wil ik niet te veel afkraken. Voor een 11-jarige heeft ze wel een goede stem zeg (laat die vergelijking met Jantje Smit aub weg, dat is een belediging voor haar), de samenzang is ook prima, de klanken van het nummer zijn mysterieus, maar tegelijkertijd vind ik het een saai 13-in een dozijn Oostblok nummer. We gaan niet nog een keer naar Bulgarije volgend jaar vrees ik. (4,5)
21. Wit-Rusland
Goede stem een echte rockchick. Ook al versta ik het niet, komt de boodschap redelijk over. Maar verder vind ik het vooral weer het zoveelste 13 in een dozijn met veel vertoon en geschreeuw Oostbloknummer. (4,6)
En nu zit ik aan 5000 tekens...