Het moet niet wekelijks veranderen, je moet een keuze maken rn dan kijken of het werkt. En dan niet b8j een terugloop van het aantal besmettingen de maatregelen versoepelen . Het feit dat die c8jfers teruglopen geeft aan dat je iets goeds doet.
In deze wereld van aluhoedjes en de ikke ikke ziekte, betekent het versoepelen van de maatregelen vaak een gecreëerde te optimistische kijk bij mensen.
Nu ook weer . Stel dat in de gestelde 4 weken de stijgende lijn afgeremd wordt, mogen cafés dan ineens weer open, is sporten dan weer mogelijk zonder maatregelen etc etc.
Ik zie het als een voetbaltrainer due ziet dat een bepaald systeem vruchten afwerpt, die stopt toch ook niet aks ze 2 keer gewonnen hebben, om terug te keren naar het systeem waarop ze alles verloren.
En wat er daar in die feesttent in den haag gebeurde maakt me boos en als ik dan lees dat de politie het feest opbrak en nul boetes uitdeelde, dan word ik razend en verlies ik het geloof dat het in Nederland nog goed komt.
Als degene die de controle en de sanctionering van je maatregelen moet organiseren wederom niet thuis geeft. Rutte gaf zelf in het debat al aan dat hij een fout had gemaakt door teveel te geloven in de menselijkheid en dat we meer opvolging moeten geven aan de maatregelen.