Egypte: Lekker nummer met een Fransachtige vibe. Qua stem prima, niet bijzonder en wat eentonig. De sound zelf is wel fris met die trompet en de beat.
Filipijnen: Prima stem. Voor de rest heb ik niet echt iets met dit nummer. Het refrein waarbij hij hoger gaat zingen, vind ik standaard en qua sound word ik er niet echt warm van. Die gitaarsolo is dan wel weer tof!
Vietnam: meer standaard dan dit krijg je het niet. Ik vind het helemaal niks. Ik word hier niet warm of koud van. Blij dat het afgelopen was, dus dat is geen goed teken.
Irak: Goed begin, lekkere beat. Daarna ‘bodies, bodies, bodies’. Ik begon me er echt aan te irriteren na een tijdje. Jammer van de sound en de zang zelf, want dat is echt wel goed.
Saoedi-Arabië: Teveel geklap, teveel beat. Goede stem en sound. Het blijft wel hangen en dat is een goed teken. Vooral die ‘mister mister’. De stukken waarin hij hoger zingt zijn ook weer erg strak.
Mauritius: Begint in ieder geval met een heerlijke schorre stem, maar zwakt wat af. De sound en beat zijn top. Met een betere zanger was het een topper.
India: het vrolijke begin valt me op. Het is mij net te vrolijk en ben zelf voorstander van Engelse nummers omdat ik dan de boodschap beter begrijp. Het geklap doet me ook geen goed. Niet mijn nummer, maar zou het begrijpen als het hoog eindigt.
Mali: Ik versta er niks van, begrijp er niks van. Ik vind het nummer niet bijzonder.
Myanmar: Mooi ‘emotioneel’ begin en toen kwam dat mindere uptempo stuk. Over het algemeen een beetje saai, de taal vind ik ook niet heel mooi. Duurt ook te lang.
China: Valse beat, stem is niet bijzonder. Ik vind het apart en dat is vaak goed. Nu helaas niet.
Nigeria: Het is minimaal op het begin. Goede stem, weinig bijzonders qua geluid/sound. Heeft wat goede stukjes, maar ook wat mindere stukjes. Middenmoter.
Cuba: Weer een Spaanstalige inzending. Echter vind ik deze wat standaard. Hier zijn zoveel gelijkwaardige nummers van te vinden. Het is niet bijzonder vergeleken met de muziek die bijvoorbeeld Daddy Yankee maakt.
Japan: Heerlijke metal, totaal andere sound en vibe dan de rest. Steekt er daardoor bovenuit. Het aparte vind ik juist tof. Goed nummer, prima zangeres (wel wat effecten over haar stem zo te horen). En duurt wel wat lang, waardoor het na een tijdje steeds minder word.
Jordanië: Qua metal beter dan Japan, maar duurt veel te lang. Ik vond het echt genoeg na 3 of 4 minuten, maar het duurde bijna 10 minuten. Dat kost veel punten waardoor het laag eindigt.
Ghana: Middelmatig. Ik vind het niet bijzonder. Ik vind haar stem niet heel sterk en het nummer is ook prima. Ik zou het zelf niet snel luisteren of opzetten. Ook wat herhalend. Op het einde werd het wel wat beter qua zang en de muziek.
Singapore: Veel te zoetsappig voor mij. Het nummer trekt me daarom niet. Zang is verder prima. Verder niet iets wat ik zelf vaker zou luisteren.
Mexico: Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Het heeft iets vrolijks, is heel anders dan de overige Spaanstalige nummers. Mij iets te vrolijk en iets te enthousiast. Het zou me niet verbazen als deze goed scoort, maar ik geef het net geen punten.
Zuid-Soedan: Dit nummer begon echt heerlijk met die beat. Helaas meteen overduidelijke autotune. Dat geeft minpunten, want het nummer zelf is top. Daarna dat hogere stuk is mooi. Dat rap is dan weer he-le-maal niks.
Kirgizië: Het deuntje blijft hangen, de taal is op zich ook wel tof. Ik vind het nummer zeker niet slecht, maar daarentegen ook niet bijzonder goed.
Suriname: Te standaard voor mij om er punten aan te geven. Goede stem, catchy sound. Maar ik word er niet warm of koud van.
Zuid-Korea: Ik heb niks met K-Pop, ik vond het oké. Niet mijn stijl, dus helaas niet hoog geëindigd. Het heeft overigens wel wat catchy stukken zoals de rapgedeeltes.
Zuid-Afrika: Te vrolijke tune. Catchy, maar zo hoor je meerdere nummers op de radio jaarlijks. Niet bijzonder.
Thailand: Prima lied, maar niet bijzonder. Na één keer genoeg geluisterd, maar niet dat ik dacht dat ik het af moest zetten.
Ecuador: Panfluit is altijd bonuspunten. Weinig mensen kunnen dat waarderen denk ik, maar ik vind het wel tof. Verder is de melodie aanstekelijk, maar het gebrek aan zang levert toch wel minpunten op. Net niet genoeg voor de punten.
Marokko: De zang is prima. Voor de rest is het wel een swingend nummer. Mooie middenmoter.
Iran: Lekker vrolijk nummer. Zij zingt goed, hij rapt matig. Er zit alleen voor mij te weinig opbouw in. Van begin tot eind hetzelfde deuntje.
Australië: Goede tekst, goede zang. Maar voor mij niet bijzonder genoeg voor de punten. Het is meer van hetzelfde. Zeker niet slecht, maar er zijn nu eenmaal betere nummers voor mij.