Ik ben het eens met de stelling dat het wegsturen van een verrader aan de ronde tafel in de huidige opzet , het de getrouwen alleen maar lastiger maakt omdat er dan een getrouwe verrader wordt . Dit is enkel in het nadeel van de getrouwen , want ze missen a) een mogelijke bondgenoot en b )ze moeten nog steeds op zoek naar evenveel verraders .
Maar als verleiding niet mogelijk zou zijn, loop je het risico dat het spel na 3 afleveringen klaar is, en dat is ook niet de bedoeling. Wel vind ik dat er een maximum aan zou moeten zitten.
En dus niet wat er gebeurde in het laatste Halloween seizoen van Nederland, waarbij er slechts 1 getrouwe is verbannen in de hele serie en er uiteindelijk alsnog een (gechanteerde) verrader won - en haar werd gewoon medegedeeld 'je bent nu verrader'. Dus niet eens 'je wordt verrader of je wordt vermoord.'
.
De getrouwen kunnen natuurlijk wel gewoon goed opletten wie er verandert qua gedrag, dus het is niet per se onmogelijk om een gechanteerde getrouwe te ontmaskeren. En ze weten allemaal dat het kan gebeuren
Verder ergerde ik me weer groen en geel aan het hoge kuddegehalte van de groep en ja ik weet dat dit een veiligheid creert van niet opvallen is een kleiner kansje op vermoord worden .
Er is wel pas 1 ronde tafel geweest, in ronde 1 is het vrij logisch dat mensen meteen springen op elk kleine dingetje en elkaar daarin meetrekken omdat er nog weinig aanknopingspunten zijn
Wat me erg opvalt is als je als groep gelooft in de kracht van de kleurenvoorspellingsgave van jannie, waarom je die dan als verrader niet meteen vermoorden gaat . Als je denkt dat zij met haar kleuren hocus pocus echt iets kan zien van persoonlijkheid/karakter/rol, dan meteen weg met die dreiging .
Jannie zit voorlopig nog niet goed met haar voorspellingen, dus dan is het juist handig om haar te houden
@MartinJ ik reageer nog even op jouw post in het nieuwe topic v/d Vlaamse versie!
Edit: En voor de internationale versies, zoals UK en US, hebben we nu
hier een subboard! Zo blijft dit topic overzichtelijk en lopen niet alle series door elkaar