Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 108458 keer)

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #940 Gepost op: 17-02-2024, 12:32:20 »
Ik vind Jannie juist irritant met het trekken van die kleurenkaarten. "Vanmorgen trok ik een kaart die de kleur lichtroze had, jij hebt een lichtroze shirt aan, dus ik verban jou als mogelijke verrader"  ::ohno::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #941 Gepost op: 17-02-2024, 14:15:22 »
Ik heb iets met de spelregels van De Verraders. De getrouwen worden naar mijn mening gestraft als ze een verrader ontmaskeren, want er komt meteen een nieuwe verrader bij. Ik denk dat het moeilijker is om zo'n overloper te ontmaskeren omdat je iemand die je al hebt vertrouwd niet ineens als verrader gaat zien als deze verder niets verdachts doet.
Verder hebben de verraders kunnen zien wie het spel goed speelt en overwicht op de groep heeft en deze verleiden om verrader te worden. Deze persoon kan eigenlijk nauwelijks weigeren, want anders kunnen ze hem diezelfde nacht nog vermoorden. Op zijn minst zou de kandidaat die zich niet laat verleiden NIET meteen vermoord mogen worden en beter nog een x aantal nachten of helemaal niet meer.
Hoe dan ook zouden de verraders een soort van straf moeten krijgen op het moment dat één van hen is ontmaskerd.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #942 Gepost op: 18-02-2024, 10:27:07 »
Verder hebben de verraders kunnen zien wie het spel goed speelt en overwicht op de groep heeft en deze verleiden om verrader te worden. Deze persoon kan eigenlijk nauwelijks weigeren, want anders kunnen ze hem diezelfde nacht nog vermoorden.
Nee, dat is niet waar. Als er in een nacht iemand verleid kan worden, wordt er die nacht GEEN moord gepleegd, ook niet als de te verleiden getrouwe de verleiding afslaat.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #943 Gepost op: 18-02-2024, 11:59:30 »
Nee, dat is niet waar. Als er in een nacht iemand verleid kan worden, wordt er die nacht GEEN moord gepleegd, ook niet als de te verleiden getrouwe de verleiding afslaat.
In de Belgische versie wel! Daar was het ook heel erg aan de orde in seizoen 2 omdat de getrouwe die verleid werd liever getrouwe was gebleven maar alleen omdat ze (terecht) dacht dat ze anders vermoord zou worden uiteindelijk de verleiding aannam. Dit voorval was ook de reden van mijn post.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #944 Gepost op: 18-02-2024, 18:02:31 »
Ik heb al de eerste aflevering gezien, omdat ik geen Videoland heb. Ik weet nog niet wat ik van deze serie vind. Ik vind het vooralsnog lastig om de deelnemers uit elkaar te houden (wat ik bij de buitenlandse series op de een of andere manier gemakkelijker vind). Ook vind ik de keuze van de verraders zo voor de hand liggend. Natuurlijk kiezen ze de moslima met hoofddoek en de rechercheur, omdat je het bij die twee normaal gesproken minder zou verwachten dat ze verrader zouden willen zijn. Waarom zien we trouwens niets van de eed en schouderkneep bij de rechercheur? Dat is heel raar, bijna alsof ze willen verdoezelen dat hij niet aan de ronde tafel is gekozen.

De startopdracht was weer Nederland op zijn best, duwen en trekken en alleen maar voor jezelf gaan, jammer. Ik hoop dat de vier afgevallen deelnemers alle vier terug kunnen komen. Ik hoop dat de rest van de opdrachten wat meer zijn zoals in de Engelse editie.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 19:04:16 door joligmolletje »

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #945 Gepost op: 18-02-2024, 18:50:13 »
In de Belgische versie wel! Daar was het ook heel erg aan de orde in seizoen 2 omdat de getrouwe die verleid werd liever getrouwe was gebleven maar alleen omdat ze (terecht) dacht dat ze anders vermoord zou worden uiteindelijk de verleiding aannam. Dit voorval was ook de reden van mijn post.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I will follow my inner gold

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #946 Gepost op: 18-02-2024, 21:35:59 »
Ja die bedoelde ik. Maar ik ben het niet met je eens. Ze heeft zowel rondgebazuind dat ze wel zou willen als dat ze dit niet wou. Ik kreeg sterk de indruk dat ze toen puntje bij paaltje kwam eigenlijk helemaal niet verleid had willen worden omdat ze het erg leuk vond om de verraders te ontmaskeren. En dat ze eigenlijk geen keus had omdat het alternatief was dat ze vermoord zou worden. Wat zij, slim als ze is, donders goed wist.

Maar ook al zou zij nu wel verrader willen worden, dan nog is het een chantage voor een getrouwe die eigenlijk liever getrouwe had willen blijven.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 21:40:12 door MartinJ »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #947 Gepost op: 19-02-2024, 01:19:27 »
Ik ben het eens met de stelling dat het wegsturen van een verrader aan de ronde tafel in de huidige opzet , het de getrouwen alleen maar lastiger maakt omdat er dan een getrouwe verrader wordt .  Dit is enkel in het nadeel van de getrouwen , want ze missen a) een mogelijke bondgenoot en b )ze moeten nog steeds op zoek naar evenveel verraders .

Verder over de verraders in deze serie.

Verder ergerde ik me weer groen en geel aan het hoge kuddegehalte van de groep en ja ik weet dat dit een veiligheid creert van niet opvallen is een kleiner kansje op vermoord worden .

Wat me erg opvalt is als je als groep gelooft in de kracht van de kleurenvoorspellingsgave van jannie, waarom je die dan als verrader niet meteen vermoorden gaat . Als je denkt dat zij met haar kleuren hocus pocus echt iets kan zien van persoonlijkheid/karakter/rol, dan meteen weg met die dreiging .

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #948 Gepost op: 19-02-2024, 12:53:33 »
Citaat
Ik ben het eens met de stelling dat het wegsturen van een verrader aan de ronde tafel in de huidige opzet , het de getrouwen alleen maar lastiger maakt omdat er dan een getrouwe verrader wordt .  Dit is enkel in het nadeel van de getrouwen , want ze missen a) een mogelijke bondgenoot en b )ze moeten nog steeds op zoek naar evenveel verraders .

Maar als verleiding niet mogelijk zou zijn, loop je het risico dat het spel na 3 afleveringen klaar is, en dat is ook niet de bedoeling. Wel vind ik dat er een maximum aan zou moeten zitten.

.
De getrouwen kunnen natuurlijk wel gewoon goed opletten wie er verandert qua gedrag, dus het is niet per se onmogelijk om een gechanteerde getrouwe te ontmaskeren. En ze weten allemaal dat het kan gebeuren   :)

Citaat
Verder ergerde ik me weer groen en geel aan het hoge kuddegehalte van de groep en ja ik weet dat dit een veiligheid creert van niet opvallen is een kleiner kansje op vermoord worden .

Er is wel pas 1 ronde tafel geweest, in ronde 1 is het vrij logisch dat mensen meteen springen op elk kleine dingetje en elkaar daarin meetrekken omdat er nog weinig aanknopingspunten zijn

Citaat
Wat me erg opvalt is als je als groep gelooft in de kracht van de kleurenvoorspellingsgave van jannie, waarom je die dan als verrader niet meteen vermoorden gaat . Als je denkt dat zij met haar kleuren hocus pocus echt iets kan zien van persoonlijkheid/karakter/rol, dan meteen weg met die dreiging .

Jannie zit voorlopig nog niet goed met haar voorspellingen, dus dan is het juist handig om haar te houden  :)

@MartinJ ik reageer nog even op jouw post in het nieuwe topic v/d Vlaamse versie!

Edit: En voor de internationale versies, zoals UK en US, hebben we nu hier een subboard! Zo blijft dit topic overzichtelijk en lopen niet alle series door elkaar :)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 13:01:10 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #949 Gepost op: 19-02-2024, 14:36:26 »
ik hoop

ik denk

leuk begin,

wel verfrissend om te zien hier ook met onbekenden (net zoals bij de BBC)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline ws4041

• Forumlid
« Reactie #950 Gepost op: 22-02-2024, 17:54:42 »
Er komt een seizoen 4 aan van De Verraders Halloween met BN’ers.
Zanger Marco Schuitmaker en Nienke Plas zijn daar gespot

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #951 Gepost op: 23-02-2024, 17:48:06 »
Waarom doen mensen mee aan een spel als ze het zo slecht spelen .

« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 18:03:52 door Tarbozan »

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #952 Gepost op: 23-02-2024, 23:09:07 »
Ik heb net de tweede aflevering gezien, heb namelijk geen Videoland. Ik vond de missie leuk, jammer alleen dat Kim en Jan Roderick niet strategisch speelden. Gek ook dat het schild open en bloot getoond werd, dat is toch niet handig?

De ronde tafel was vol verdachtmakingen. Ebru ligt meteen onder vuur (niet gek gezien haar bijna irritante gedrag in de groep) en ook Tom wordt genoemd. Ihsane lijkt het tot nu toe het beste te doen.

Tot nu toe ben ik best tevreden over het seizoen!

Offline Feodora

• Forumlid
« Reactie #953 Gepost op: 24-02-2024, 10:55:37 »
Het is sinds dit seizoen een regel dat je het schild moet laten zien als je het gewonnen hebt.

Ik heb net aflevering drie gezien. Vind het wel veel leuker met onbekende mensen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #954 Gepost op: 24-02-2024, 14:07:33 »
De ronde tafel was vol verdachtmakingen. Ebru ligt meteen onder vuur (niet gek gezien haar bijna irritante gedrag in de groep) ..
Laat dat bijna maar weg want ik vind haar gewoon irritant. Ze maakt dezelfde fout als verrader Walter de Donder (Burgemeester in Samson en Gert, en kabouter Plop) in seizoen 2 van VTM. Luistervinkje spelen.
Ze sprak zich volgens mij ook tegen want ze zegt dat ze de jager speelt maar als iemand zegt dat ze namen dropt dan is dat ineens niet zo. Als haar twee mede verraders haar niet hadden tegengehouden had ze bijna één van de 2 getrouwen die haar openlijk verdachten hebben vermoord, dan was het de volgende dag einde oefening voor haar geweest. Maar ik vermoed dat het uitstel is van executie.

Ik erger mij weer behoorlijk aan het kuddegedrag van hele groepen getrouwen (en Tijl kennelijk ook). Nu er sowieso al meerdere namen werden genoemd, zorg er dan tenminste voor dat de stemmen een beetje worden verdeeld.
Ik snap ook echt niet de argumenten die tegen Nathan werden aangevoerd. Niemand gelooft toch echt dat die kleurenmuts een roze kaart trok en dat er toevallig maar een persoon aan tafel zat met een roze shirt. Probeer het spel op een intelligente manier te spelen en bewaar dat kleurengedoe voor jezelf.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 14:10:24 door MartinJ »

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #955 Gepost op: 24-02-2024, 15:43:19 »
Ik schreef bijna, omdat de kandidaten haar op de een of andere manier wel weten te waarderen. Ze wordt genoemd als lief en onschuldig, eigenschappen die ik echt totaal niet herken. Ik erger me ook aan haar gedrag en inderdaad valt ze in de valkuil van de verraders om te actief te willen zijn. Ik heb nog geen enkel seizoen gezien waar dit de winnende strategie was (denk aan Diederik Jekel maar inderdaad ook aan Walter in het tweede Vlaamse seizoen).

Het geloof in kleurencoach Jannie stoort mij ook, vooral omdat ze nu al twee keer fout is geweest met haar voorspellingen. Nathan kon ook nauwelijks geloven dat mensen hem zouden verbannen vanwege zijn kleur t-shirt.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #956 Gepost op: 26-02-2024, 15:25:10 »
Ik vind Jannie juist irritant met het trekken van die kleurenkaarten. "Vanmorgen trok ik een kaart die de kleur lichtroze had, jij hebt een lichtroze shirt aan, dus ik verban jou als mogelijke verrader"  ::ohno::

Helemaal mee eens, ik ga echt heel slecht op dit soort types.
Ik hoop dat ze er snel uit ligt want zij is mijn irritatiefactor nummer 1 dit seizoen.

Ook jammer dat er zoveel schapen zijn. Waarom doe je dan mee aan dit programma? Zwak, jammer.
Vincent of Lucinda denken wél voor zichzelf en zitten allebei meteen op het goede spoor.
Ik gun het hen op dit moment het meest om ver te komen.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #957 Gepost op: 26-02-2024, 18:24:03 »
Niemand wil als getrouwen er zomaar uitgestemd of vermoord worden in het huidige format.

In een potje weerwolven kan je als goed persoon nog van waarde zijn door je op te offeren (zeker met bepaalde rollen), dat is hier niet. Als je hier met de kudde meegaat is de kans kleiner dat je opvalt en vermoord wordt. Hier moet je in het spel blijven om iets te kunnen winnen.

Dus dat gaat echt niet veranderen  ::ohno::

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #958 Gepost op: 29-02-2024, 21:02:29 »
Het was mij nooit echt duidelijk hoe de finale wordt gespeeld tot ik het tweede seizoen van de VTM had gezien. Die finale is hier in Nederland ook al eens gewijzigd dus ik hoop dat ze het hier ook gaan doen zoals in Belgie.
Dat gaat als volgt. Stel er zijn nog 6 kandidaten over waaronder 4 getrouwen en 2 verraders. De kandidaten komen bij elkaar voor de Raad en na beraadslaging wordt gestemd zoals normaal bij een Raad. Eventueel hebben een of meer kandidaten een dolk verdiend.
De kandidaat met de meeste stemmen wordt verbannen, maar bij het afscheid mag deze kandidaat niet vertellen of hij verrader of getrouwe was. Omdat er nog 2 verraders in het spel waren is er nu nog minstens 1 verrader over, dus volgt er een nieuwe stemmingsronde (na nieuwe beraadslaging). Degene met de meeste stemmen wordt wederom verbannen.
Nu zouden dus alle verraders kunnen zijn verbannen. De spelleider vraagt nu of ze het spel willen stoppen. Dit gebeurt bij handopsteken en alleen als iedereen zijn hand opsteekt wordt het spel gestopt. Als minstens 1 kandidaat door wil gaan volgt er een nieuwe stemronde, tenminste zolang er nog meer dan 3 kandidaten over zijn.
Op een gegeven moment wordt er dus gestopt. Als er op dat moment nog verraders in het spel zitten dan winnen die verraders alle zilverstaven (eventueel delen). Als er op dat moment geen verraders over zijn dan winnen alleen de getrouwen die op dat moment nog in het spel zitten. Zij delen de zilverstaven.
Dit is een zenuwslopend spelletje want de verraders zullen er natuurlijk alles aan doen om verwarring te zaaien en hebben het grote voordeel dat zij weten wie verraders en getrouwen zijn en of er zojuist een verrader of getrouwe is verbannen.

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #959 Gepost op: 2-03-2024, 08:49:03 »
Wat spelen de kandidaten het slecht! Michel bedenkt een plan dat het totale programma onderuit haalt (zoals we in het eerste Vlaamse seizoen hebben kunnen zien). Logisch dat hij verbannen is, met zo'n getrouwe heb je geen verrader meer nodig. Tom verspreekt zich, Ebru heeft een gedaanteverandering ondergaan en is opeens stil, alleen Ihsane lijkt lekker bezig.