Ik wens iedereen veel plezier toe
Ik sla voor het eerst in 20 festivals een keertje over, omdat ik vanwege Widmo niet mijn volledige toewijding kan geven aan het researchen van nummers in het land en het luisteren/beoordelen van 38 liedjes in meerdere rondes. Als ik meedoe wil ik het namelijk wel goed doen en niet afraffelen.
Zonde
Je mag je altijd bedenken hè
En dank voor alle leuke reacties op mijn videoclip jongens
Douze points! Ik vond het beter zonder clip, maar mooi werk!
Dat was dus ook een beetje mijn vrees. En ik wilde ook niet winnen vanwege de clip maar omdat ik gewoon geloofde in het liedje
Het was typisch zo'n project waar je met veel enthousiasme aan begint, maar waar je op een gegeven moment ook van bedenkt dat het ook nog af moet. De leukste voorpret had ik trouwens met het bedenken van...
verborgen aanwijzingen!
De molloot in mij moest en zou een aantal geheime hints in de video steken. Aangezien jullie allemaal al weten wie ik ben, maak ik ze gewoon bekend
De verborgen aanwijzingen:
- In de eerste seconden van het liedje zit al gelijk een grote hint. We zien achtereenvolgens de steden Parijs, Alicante en Caïro. PAC!
- Het lettertype van de lyrics is/zou worden Pacifico. Wederom een verwijzing naar mijn forumnaam.
- Naast Egypte, Spanje en Frankrijk zien we verderop in de videoclip ook beelden van een Spaans aandoend landschap. Maar in werkelijkheid is dit de regio Arcadia in Griekenland! Een duidelijke verwijzing naar Schönes Mädchen aus Arkadia van Demis Roussos, het nummer waarmee allerlaatste werd bij het vierde songfestival.
- Op het stukje Madame sait chanter, madame sait danser (@2:21) kun je, als je goed luistert, zelfs letterlijk Demis Roussos op de achtergrond horen zingen.
- En het laatste stukje in de videoclip met de vrouw die door een landschap loopt, komt letterlijk uit de videoclip van NANO - Hold On, mijn inzending bij songfestival nummer 15.
Daarnaast had ik nog hints in petto die het nu niet hebben gered.
- In de lyrics wilde ik één letter aanpassen. In plaats van 'Oh, sueña y no llores' wilde ik 'Oh, sueña o no llores' schrijven. 'O no' betekent 'of niet' in het Spaans, al jarenlang mijn onderschrift.
- Ik was van plan om een YouTube-account te maken met een naam die naar mij verwees (zat ik nog op te puzzelen.)
- Bovendien wilde ik dit plaatje (de cirkel) nemen als account-foto. Een piramide, want Egypte, maar wie goed kijkt is het gewoon een taartgrafiek!
Zo zie je maar weer wat een molloot op een songfestival aan kan richten. Het heeft niet mogen zijn, maar mijn hersenspinsels en binnenpretjes wilde ik toch met jullie delen
Ik heb al weer leuke artiesten gevonden voor mijn nieuwe land