Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 15567 keer)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 23-03-2021, 23:06:23 »
Hoezo neem je dat aan? Dat blijkt toch nergens uit? Ze zijn altijd zo volledig en zorgvuldig dat als ze de kandidaten zo'n hint hadden gegeven we dit wel in de aflevering gezien hadden denk ik.

Dit dus, we gaan het vast in de laatste aflevering zien.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

• Forum Moderator
  • Proost, Heinz!
« Reactie #141 Gepost op: 23-03-2021, 23:14:45 »
We zullen zien. Volgens mij waren de kandidaten totaal verrast dat ze in Liedekerke terechtkwamen en over wat hen daar te wachten stond.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #142 Gepost op: 23-03-2021, 23:28:38 »
Ik vind het zelf niet zo heel erg dat iemand zo vroeg het spel moest verlaten. Wat is nou exact het grote verschil tussen een grote vliegreis maken, daar 1 of 2 opdrachtjes uit te voeren en vervolgens op basis van een test waar je je nergens op kan baseren afvallen en de hele vliegreis weer terug moeten. Dit komt misschien iets harder aan, maar ik vind het niet minder eerlijk dan anders ofzo.

Ik vond bovendien de deelname van Ron in WIDM S18 toch echt erger. 1 opdrachtje meegemaakt met maar 1 kandidaat en een test maken met 33% kans op afvallen. (en een comebackmogelijkheid die kansloos was)

En hoe je uiteindelijk die 3 weken opvult is aan jezelf. Je kan gaan bungeejumpen zoals Maurice of op vakantie gaan. En je kan ook thuis gaan zitten met de gordijnen dicht.

En dan is er nog altijd de mogelijkheid dat Jens de oorspronkelijke mol was. In dat geval was hij op de hoogte van dit scenario, maar is het natuurlijk wel nog eens extra zuur. Een molavontuur van 1 uur ipv met zekerheid 3 volle weken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

• Forum Moderator
  • Proost, Heinz!
« Reactie #143 Gepost op: 23-03-2021, 23:34:11 »
Het verschil met wat jij zegt tussen vliegreis, paar dagen, opdrachtjes, rood scherm en na een paar uur België terug naar huis is dat je het eerste verwacht als ergste scenario en het tweede niet. Natuurlijk daarom dat de impact van deze twist zo groot is en waarom ie zo goed werkt, maar het is ook de reden dat ie zo cru is. Ook omdat er verder geen reden voor de twist is behalve dat het spectaculair is en mooie tv oplevert. Dat is wel lullig voor het poppetje dat omgewisseld is met het andere poppetje wat in feite alleen maar gebeurd is.

Met de gang van zaken met Ron was ik ook niet blij trouwens.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2021, 23:45:53 door Heinz »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 24-03-2021, 00:18:39 »
Ik zit er niet zo mee dat Jens naar huis moest. In de eerste plaats had iedereen gelijke kansen en als dan degene die niet kan bedenken dat snelheid bij de test het sleutelwoord is afvalt dan is dit een natuurlijke selectie. Sorry, de natuur is soms hard.
En ja, de situatie met Ron was vele malen oneerlijker volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2021, 00:20:12 door MartinJ »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 24-03-2021, 10:17:39 »
Ik zit er niet zo mee dat Jens naar huis moest. In de eerste plaats had iedereen gelijke kansen en als dan degene die niet kan bedenken dat snelheid bij de test het sleutelwoord is afvalt dan is dit een natuurlijke selectie. Sorry, de natuur is soms hard.
En ja, de situatie met Ron was vele malen oneerlijker volgens mij.
Begrijpelijk is het wel als je juist lang gaat nadenken als er nog zo weinig bekend is. Totdat je je realiseert dat er totaal geen peil op te trekken is en anderen in hetzelfde schuitje zitten en jezelf ertoe kunt zetten snel te gaan invullen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 24-03-2021, 11:46:59 »
Afhankelijk van hoeveel tijd er zat tussen de aankondiging van de test en het begin ervan en de volgorde waarin ze werden geroepen om de test te maken, kan de kandidaat die als eerste moet een klein nadeel hebben gehad. Maar hoeveel tijd heb je nodig om te bedenken dat je eigenlijk niets weet en dus gewoon snel moet invullen en steeds het meest waarschijnlijke antwoord moet invullen.

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 24-03-2021, 13:22:21 »
Met verbazing lees ik hier de reacties omtrent het vroegtijdig afvallen van Jens. Je weet toch als je meedoet aan dit spel dat je ieder moment naar huis kan gaan. Het is net zo goed sneu voor de persoon die NET NIET door de audities is gekomen (de reserve 11e  kandidaat) en helemaal niet mee kan doen. Ook weet je dat de test pak en beet de eerste 3 rondes een loterij is, en je alleen invloed hebt door tactisch/statistisch goed te spreiden en de test snel te maken.

Daarbij, meestal gaat er iemand na 1 aflevering naar huis. Moeten we nou treuren omdat Jens de mogelijkheid is ontnomen om in een zwetend tuigje te knuffelen met een andere kandidaat en om naar een koekoeksklok te kunnen staren?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 24-03-2021, 14:54:20 »
Afhankelijk van hoeveel tijd er zat tussen de aankondiging van de test en het begin ervan en de volgorde waarin ze werden geroepen om de test te maken, kan de kandidaat die als eerste moet een klein nadeel hebben gehad. Maar hoeveel tijd heb je nodig om te bedenken dat je eigenlijk niets weet en dus gewoon snel moet invullen en steeds het meest waarschijnlijke antwoord moet invullen.
Als je maar niet vergeten bent dat tijd een rol speelt.

Offline jehnnnycash

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 24-03-2021, 18:10:38 »
ff iets anders dan bovenstaande discussie: op het moment dat de 10 aanvallers uit het maïs komen en  Gilles vertelt "deze 10 hebben de selectie net niet gehaald" zegt iemand van de kandidaten "ah ik wist het hè". Dit is op 4:42 in de aflevering. Volgens mij is het Jasmien, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand horen of ik dit juist hoor, en kan iemand met zekerheid zeggen wie dit zegt?

Offline Lizard

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 24-03-2021, 18:28:36 »

Ik vond bovendien de deelname van Ron in WIDM S18 toch echt erger. 1 opdrachtje meegemaakt met maar 1 kandidaat en een test maken met 33% kans op afvallen. (en een comebackmogelijkheid die kansloos was)

Ik vermoed dat hier de productie misschien te optimistisch was en dacht dat de groep Ron wel zou terugwillen - terwijl het grootste deel Ron niet eens had ontmoet.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #151 Gepost op: 24-03-2021, 23:33:03 »
Nou, ik heb de aflevering ook zitten kijken en ik zit er meteen weer helemaal in. Vond het heerlijk. Ik merkte hoe ik in de eerste opdracht meeleefde met de kandidaten en hoopte dat het zou lukken om de aanvallers tegen te houden, maar het mocht niet zo zijn. Ja, het is hard, maar dat is het spel. Voor de kijker is het beter. Het is net als voetbal - dat is het spannendst als je partijdig bent. Deze opdracht is precies wat De Mol is - het is géén schoolreisje en dat was vanaf de eerste minuut helder. Je wéét waar je aan begint - of beter: je weet dat je geen idéé hebt waar je aan begint... En ik vind het stiekem ook wel leuk dat zo'n Noah een soort "speciale plek" heeft in die groep.

Ik vind het wel mooi dat de opdrachten een stuk "knulliger" zijn dan in NL. In NL wordt steeds groots uitgepakt, en hier is het gewoon heel "eenvoudig" koekoeksklokken zoeken. Maar het spel zit zo vernuftig in elkaar, alles werkt op elkaar in, waardoor het voor de kijker om de mol te zoeken, veel veelzijdiger wordt. Er is veel meer te bespreken, omdat er allerlei "posities" zijn in een opdracht.

En ik vind het fantastisch hoe ze hier in de allereerste opdracht op locatie de realiteit van de corona gewoon meteen omarmen en "de bubbel" fantastisch hebben omgedacht. Ik hou er van. Beetje awkward opdracht wel, maar dat is ook De Mol. Dat Gilles niet in de bubbel zit zal even wennen zijn, maar vind ik misschien wel een pluspunt. Dan zijn de kandidaten meer gescheiden van de crew, alsof ze echt meer zijn "losgelaten" in het spel in plaats van erin "meegenomen".

Ik vond het ook mooi hoe ze gewoon naar de locatie gereden zijn in plaats van gevlogen. Die vliegreis die er normaal tussen zit, geeft een soort rate "knip" en doordat die ontbrak, vond ik de "flow" veel natuurlijker. Het kennismaken in de auto vind ik ook altijd mooi, en dat kon nu eerder.

Ik was wel blij dat er geen afvaller was in het kasteel. Anders zou het wel erg snel gaan. De 80 minuten keken echt megasnel weg, was echt wel fijn dat er goed tijd was voor de kennismaking en de opdrachten.

En: ::hug:: Jens... En Sven lijkt op iemand die ik ken :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 25-03-2021, 00:49:04 »
Misschien leuk om te vermelden dat we in de achtergrondfilmpjes op (o.a.?) Yelo Play zien dat de kandidaten geblinddoekt in en aparte kamers worden "opgesloten" voorafgaand aan de allereerste opdracht. Hun geduld werd meteen op de proef gesteld want door de zware regenval liep de start van de opdracht veel vertraging op. Je kunt uit de achtergrondfilmpjes over aflevering 1 niet afleiden dat kandidaten voorkennis zouden hebben over een "mogelijk snelle afvaller".

Heel wat anders. Ik ben een groot (Wie is) de Mol-fan, kijk in NL vanaf seizoen 2 en in BE vanaf het "weer" begon. Trouw iedere aflevering ieder jaar, en daarna lekker meelezen op vooral het forum hier. Dit is in al die jaren de allereerste keer dat ik niks liever wil dan een aflevering voor de tweede keer bekijken! Of het door corona komt of gewoon doordat De Mol zo supergoed is weet ik niet, maar het is me nog niet eerder gebeurd.
(Hoewel de start in verschillende landen bij WidM ook indruk maakte!)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 25-03-2021, 00:49:57 »
ff iets anders dan bovenstaande discussie: op het moment dat de 10 aanvallers uit het maïs komen en  Gilles vertelt "deze 10 hebben de selectie net niet gehaald" zegt iemand van de kandidaten "ah ik wist het hè". Dit is op 4:42 in de aflevering. Volgens mij is het Jasmien, maar ik weet het niet zeker. Kan iemand horen of ik dit juist hoor, en kan iemand met zekerheid zeggen wie dit zegt?
Volgens mij hoor je dat goed. Ze draait zich ook nog een beetje als ze het zegt, waardoor je ook zeker weet dat zij het is die het zegt.
Wil je hiermee zeggen dat we Jasmien af kunnen strepen als Mol, want het zou toch gek zijn als een Mol dit zegt?

@eilandgek, kijk jij elke aflevering maar 2 keer. Vind ik een beetje weinig. Ik kijk standaard de hele aflevering 2 keer en daarna kijk ik steevast delen van een opdracht terug naar aanleiding van opmerkingen op dit forum (en het Belgische).
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021, 00:54:44 door MartinJ »

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 25-03-2021, 00:52:57 »
Volgens mij hoor je dat goed. Ze draait zich ook nog een beetje als ze het zegt, waardoor je ook zeker weet dat zij het is die het zegt.
Wil je hiermee zeggen dat we Jasmien af kunnen strepen als Mol, want het zou toch gek zijn als een Mol dit zegt?
Mee eens Martin. Dat zou een Mol nooit zeggen lijkt me. Het is m.i. meer een uitroep in de trant van "Ik wist dat er een addertje onder het gras zat / er een twist in het spel zou zitten!" Zulke uitroepen zijn er met de regelmaat van de klok.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 25-03-2021, 08:00:57 »
Wat een prachtig begin weer. De laatste opdrachten uit de aflevering vond ik ook iets minder, maar een wat rustiger einde tegenover het enerverende begin was op zich wel prima. Bij de laatste opdracht snapte ik niet helemaal waarom je als kandidaat in hemelsnaam je best zou doen om de naam van een andere kandidaat te vinden. Voor die 300 euro? Als ik een naam had gezien, had ik daar wel gedaan alsof ik hem niet had gezien hoor.

En over het begin: eerst had ik zelf het idee dat de tien gemaskerde kandidaten misschien allemaal mollen waren, en dat die in feite aan het strijden waren om de molplek in de groep. In dat geval zou Jens de mol zijn geweest. Of de geselecteerde kandidaten waren tien niet-mollen, maar dan hadden ze het risico gelopen dat er geen mol bij zou zitten als de tien gemaskerden waren uitgeschakeld. Later werd dat vermoeden wat onderuit gehaald door het filmpje van de ontmoeting in het graanveld op het einde, maar wie zegt dat het echt zo gegaan is als we denken/zien? Misschien spelen de twee mollen wel onder één hoedje om zo de 5000 euro uit de pot te houden. De mol wil immers zo weinig mogelijk geld in de pot. Misschien is de mol wel gemold en waren alle tien gemaskerden mollen.

Momenteel staat Sven hoog op mijn verdachtenlijstje, omdat ik van hem vanaf het begin af aan gewoon een vreemde vibe krijg. Hij komt onecht en nerveus over. Maar eigenlijk blijken dat soort figuren later nooit de mol te zijn. Lennart vind ik ook verdacht, met zijn axolotl. Philip zou ik nu al briljant vinden als hij het is.

Al met al weer een enerverende groep en een spetterend begin!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 25-03-2021, 10:13:49 »
Misschien leuk om te vermelden dat we in de achtergrondfilmpjes op (o.a.?) Yelo Play zien dat de kandidaten geblinddoekt in en aparte kamers worden "opgesloten" voorafgaand aan de allereerste opdracht. Hun geduld werd meteen op de proef gesteld want door de zware regenval liep de start van de opdracht veel vertraging op.
Wat is dat trouwens met de Belgen, waarom mogen ze geen capuchon op of een paraplu gebruiken? Ik vond het geen gezicht iedereen met een pokerface in de keihard stromende regen, je zag het water in de kragen gutsen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #157 Gepost op: 25-03-2021, 10:18:09 »
Kom op zeg, dat zou er toch niet uitzien op televisie? Van een keertje nat regenen ga je echt niet dood hoor. Ze zijn niet van suiker.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 25-03-2021, 10:20:24 »
Kom op zeg, dat zou er toch niet uitzien op televisie? Van een keertje nat regenen ga je echt niet dood hoor. Ze zijn niet van suiker.
Misschien hadden ze alleen gekleurde paraplu's en dan zou het beeld te vrolijk worden?

Maar die kraag van Gilles stond ook nog eens wijdopen, maar goed, ze doen maar.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #159 Gepost op: 25-03-2021, 14:26:33 »
Misschien hadden ze alleen gekleurde paraplu's en dan zou het beeld te vrolijk worden?

Dan zou het helemaal een feestneuzen programma worden of niet? ;D ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human