Hoofdverdachte: Jurre
Alle acties zijn wel genoemd al. Twijfelpunt: schijnbare voorkennis van de opdracht had makkelijk uit de edit gelaten kunnen worden. En dat is niet gebeurd. Maar misschien vaart de nieuwe editor een meer open koers? Je laten ontdekken bij het koor vind ik wel getuigen van veel lef, als er al twee niet ontdekt zijn. Er is heel veel mols aan hem, ook in zijn gedrag. Achteraf willen weten waar het fout is gegaan, etc. Heeft nu al bijna Mol op zijn voorhoofd staan. En nul verdenkingen tegen! Beetje tè, allemaal.
Kunnen ook heel goed de Mol zijn: Anke, Froukje, Ranomi, Sander, Soy.
Houden zich dan wat meer op de vlakte nog. Froukje, Ranomi en Sander krijgen wel al veel verdenkingen tegen bij de test. Maar ja, die nieuwe editor, hoe pakt die het aan? Afbouwen van de getoonde verdenkingen in de volgende afleveringen? Of weet de Mol ze zelf af te schudden? Dan is er niets op tegen om in de eerste aflevering eerlijk de verdenkingen te tonen.
Annick, Nabil, Daniel, en Sarah bengelen onderaan mijn lijstje.
Nabil staat op dit moment bovenaan in de poll, en dat verbaast me. Dat de kleur van zijn kist niet werd geraden, lag aan omstanders die niet konden tellen. Dus ja, dan moet je gokken. Keurig een correct antwoord doorgegeven op een vraag die over hem ging. De sleutel gaf hij af omdat iemand buiten het kistje met het slot had ontdekt. En dat hij Lady Gaga noemde terwijl niemand nog een clue had is eigenlijk gewoon een voorzet. Dat had anderen, als ze wat scherper waren, zo maar op het juiste nummer kunnen brengen. Bij het vinger drummen was het pech dat de tijd om was. Weinig verdachts dus, terwijl hij door de nieuwe editor ook weer niet bepaald uit de wind wordt gehouden.