Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50293 keer)

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 16-04-2023, 22:33:59 »
Hij schreef toch: “Ben ik de mol?”
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 22:46:27 door Social »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 16-04-2023, 23:04:25 »
Ben ik dat, of komt er nadat Lancelot zijn boekje laat zien (met ben ik de mol op), er een beeld zou volgen van de volgende bladzijde: ik ben de mol.

Ik dacht dat er op de volgende bladzijde wel eens 'JA' zou kunnen staan, leuk voor de finale. Of bij nader inzien 'NEE', ook leuk voor de finale.  ::tandpastasmiley::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 16-04-2023, 23:06:13 »
Hij schreef toch: “Ben ik de mol?”
Juist, ik dacht al dat ik het verkeerd gelezen had.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 17-04-2023, 01:02:34 »
Wanneer de kandidaten de poort van de hangar zien opengaan waar het sportvliegtuig instaat, wordt er een shot getoond van binnenin de hangar. Daar staat een tafel met een aantal modelvliegtuigjes erop. Eén van die vliegtuigjes is van TUI, een verwijzing naar Brussels Airport of Zaventem? De woonplaats van Toos?

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 17-04-2023, 04:46:11 »
TUI is de sponsor van het programma.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 17-04-2023, 08:56:18 »
Je moet dan ook wachten tot haar zin af is he... En dan op 10 seconden terugspoelen klikken... En wat maakt er nu een verschil dat ze ze zegt "beetje weerekeren"??
Bij hints kan elk woord van belang zijn.
"Keer eens terug" (kerekeerwere) is iets anders dan "beetje terugkeren" (beetje werekeren) ;)
In jouw geval zou je zelfs kunnen terugkeren naar het begin van de uitzending...

En je hebt gelijk wat die 10s betreft : begin van zin Lieselot -10s = (hand) Thomas; einde van zin -10s = Toos (in vliegtuig).


Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 17-04-2023, 11:46:53 »
Bij hints kan elk woord van belang zijn.
"Keer eens terug" (kerekeerwere) is iets anders dan "beetje terugkeren" (beetje werekeren) ;)
In jouw geval zou je zelfs kunnen terugkeren naar het begin van de uitzending...

En je hebt gelijk wat die 10s betreft : begin van zin Lieselot -10s = (hand) Thomas; einde van zin -10s = Toos (in vliegtuig).
Awel een beetje terugkeren, gaat maar over een korte tijdsperiode dat je moet terugkeren eh haha ::rofl:: Maar idd ik snap wat je bedoelt. Het kan idd over verschillende tijdsduren gaan. ::ok::

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 17-04-2023, 11:48:14 »
TUI is de sponsor van het programma.
Ah tis weer sluikreclame godverdomme ::rofl::

Of niet? ::vergroot::

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 17-04-2023, 14:30:31 »
Is Thomas de tijdreiziger uit Back to the future?

Hij weet wat er gaat gebeuren niet doordat het hem ingefluisterd is maar wel omdat hij er al eens was. In elke aflevering meldt hij iets wat er in de ANDERE groep gebeurt of gaat gebeuren.

Gisteren zitten ze met drie in de wagen en vraagt Thomas voor iets anders want hij vindt de song die opstaat niet goed en je hoort de "The Letter” van de groep The Box Tops. Dit nummer begint met de tekst:
“Gimme a ticket for an aeroplane.  Ain't got time to take a fast train" - weer wat de andere groep doet of gedaan heeft... straks het vliegtuig en ervoor de trein.
Er wordt iets anders opgezet en wordt "Rocket Man" van Elton John.
Vorige aflevering was er de silo van de raket maar goed vooral in die song komt er:
"I'm not the man they think I am at home...Oh, no, no, no.
And all this science I don't understand
It's just my job five days a week"
science leraar gedurende 5 dagen per week   ... en thuis weten ze niet wie hij "echt" is.

Update:
Sorry maar ik herbekijk nu pas de aflevering en is een andere song van Elton ... crocodile rock
En daar zie ik niks aan lyrics - misschien iemand die bij de crocs was maar tja  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 15:46:58 door Taupe077 »

Offline Ket

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 17-04-2023, 14:58:59 »
Ik gaf de 'morse'code uit de gifjes mee aan chatGPT om te ontcijferen. Niet zonder resultaat.

HELLO ALIEN
USE HELP
URGENT ASSISTANCE REQUIRED

of

HELLO,
USE ALIEN for HELP/urgent assistance


Codereeksen die ik meen te zien:
1) .-.....--
2) .-.....--...
3) .-..-...-...
4) ...-...-
5) ..-...-
6) ..-...-
7) .-...-..-..-
8 ) .-----..-------

Er zitten zeker ook overlappingen in met dezelfde codereeksen, maar ook verschillen.

Een online morsedecoder vindt deze codes maar niks, resultaat is: ########  Maar dit jaar was in de NL mol ook duidelijk dat je eerst het startpunt te pakken moet hebben. (/) Geen idee hoe ik dat hier moet doen. Misschien dat
a) anderen deze codes kunnen controleren en
b) iemand die meer morsecodekennis heeft er dan naar kijken?
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 15:31:26 door Ket »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 17-04-2023, 16:28:21 »
Moeten we de film Alien met Sigourney Weaver gebruiken als hulp?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 17-04-2023, 16:40:16 »
Codes nog eens nagekeken en bijgeslepen. Een flash light morse decoder app blijkt heel slecht te werken.
Knipperen
00:48:38      KLKKKKKLLK
00:49:21      KLKKKKKLLKKK
00:51:47      KKKKL
00:55:06      LKKLKKKLKKK
00:57:46      KKKLKKKL
00:59:35      KKLKKKL
01:00:52      KKLKKKL
01:01:27      KLKKKLKKLKKL
01:07:10      LLLLLKKLLLLLLL

@Ket en ChatGPT.
In deze zaten nog 1 a 2 wijzigingen n.a.v. opmerkingen Klaartje en zelf de volgende dag nog herbeluisteren.
Komt hier nog iets anders uit?

Het resultaat zou zo maar uit de film Vacancy uit 2007 kunnen komen, een snufmovie die de bedenker mogelijk op het idee van deze proef bracht.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 16:44:23 door foxhunter »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 17-04-2023, 16:43:55 »
“Gimme a ticket for an aeroplane.  Ain't got time to take a fast train" - weer wat de andere groep doet of gedaan heeft... straks het vliegtuig en ervoor de trein.


Dit zou een hele mooie zijn die wijst naar Ruben of Toos (beide wel in vliegtuig, niet in trein).
Maar ik denk dat het vooral gekozen was omdat er een vliegopdracht aan kwam

Offline Ket

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 17-04-2023, 17:02:51 »
Er zit zeker iets in! Dit is met de gewijzigde morsecodes.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 17-04-2023, 17:06:03 »
Als die laatste morse code staat voor een 10-18 Urgent. Je kan ook op 10:18 kijken van aflevering 3. Als je dat op de goplay site doet zie je Thomas in beeld.

https://www.cityofws.org/538/Codes#:~:text=10%2D16%20Reply%20to%20Message,10%2D18%20Urgent

Ik heb hem inmiddels zelf ook ingevuld in chatgpt. Met weer andere resultaten. Het resultaat is op zijn zachtst gezegd niet erg consistent.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 17:08:32 door foxhunter »

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 17-04-2023, 19:33:00 »
Wanneer de kandidaten de poort van de hangar zien opengaan waar het sportvliegtuig instaat, wordt er een shot getoond van binnenin de hangar. Daar staat een tafel met een aantal modelvliegtuigjes erop. Eén van die vliegtuigjes is van TUI, een verwijzing naar Brussels Airport of Zaventem? De woonplaats van Toos?
Heb deze vliegtuigjes nog eens opnieuw bekeken en zag precies 2 foto's staan met woorden eronder (is in het blauw omcirkeld). Of het iets is weet ik niet, misschien is het gewoon de foto van het vliegtuigje zelf of misschien toch iets anders...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 17-04-2023, 21:43:36 »
Ik weet niet hoe ChatGPT aan die onzin komt, want die morse codes komen echt niet overeen met de woorden die hier worden gepost.
De morse codes bij de sauzen geven de eerste 2 letters van de saus aan.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 21:52:08 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 17-04-2023, 21:58:33 »
Ik heb het contrast van dat screenshot aangepast, maar kan het toch nog niet lezen.
Vermoedelijk zijn het modellen van Spitfire-vliegtuigjes.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 17-04-2023, 22:54:36 »
Wanneer de kandidaten de poort van de hangar zien opengaan waar het sportvliegtuig instaat, wordt er een shot getoond van binnenin de hangar. Daar staat een tafel met een aantal modelvliegtuigjes erop. Eén van die vliegtuigjes is van TUI, een verwijzing naar Brussels Airport of Zaventem? De woonplaats van Toos?
Toos is ook vaak aan het werk voor Brussels Airport.
Ruben woont in de buurt van een zweefvliegveld KAZM.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 17-04-2023, 23:07:33 »

Gisteren zitten ze met drie in de wagen en vraagt Thomas voor iets anders want hij vindt de song die opstaat niet goed en je hoort de "The Letter” van de groep The Box Tops. Dit nummer begint met de tekst:
“Gimme a ticket for an aeroplane.  Ain't got time to take a fast train" - weer wat de andere groep doet of gedaan heeft... straks het vliegtuig en ervoor de trein.
Ik dacht dat het de uitvoering van Jefferson Airplane was. Ik dacht dat Thomas wilde zeggen dat hij niet naar huis wil, maar inderdaad misschien een dubbele hint naar vliegtuig en drone.