Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50312 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #580 Gepost op: 6-05-2023, 13:18:02 »
Of als de hoed steeds bij de afvaller in beeld staat kan het natuurlijk ook betekenen dat Comfort de volgende afvaller en dus de verliezer is. Wat jammer zou zijn want ik hoop dat ze de winnaar is.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #581 Gepost op: 6-05-2023, 13:22:10 »
Of als de hoed steeds bij de afvaller in beeld staat kan het natuurlijk ook betekenen dat Comfort de volgende afvaller en dus de verliezer is. Wat jammer zou zijn want ik hoop dat ze de winnaar is.

Maar bij de afvaller is het blijkbaar tekens de lichte hoed terwijl niet alle afvallers een lichte hoed hadden

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #582 Gepost op: 6-05-2023, 13:24:14 »
Dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Kan natuurlijk ook dat de winnaar een andere kleur heeft omdat die ook niet afvalt.
Zijn er ook nog beelden van lancelot en Toos met een hoed in beeld?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #583 Gepost op: 6-05-2023, 15:06:26 »
De cactussen en de temperaturen laten me nog niet los. De Saguaro cactus,  ook wel de Cowboy Cactus, heeft het moeilijk.
https://www.washingtonpost.com/climate-solutions/interactive/2021/saguaro-cactus-climate-change/
Grootste gevaar is invasief gras dat in brand vliegt. De cactus zelf is niet veel meer dan een kolom water. Deze cactus heeft bij voorkeur https://wiki.play.eco/en/Saguaro_Cactus 22-26 graden Celsius. Een Comfortabele temperatuur.

Deze cactus staat met zijn armen in de lucht net zoals Ollie de dochter van Comfort op de foto’s van de postkoets post in een zak met US Mail erop. Maar Gilles had deze zo opgevouwen dat je alleen de M zag. Mollenpost dus. Ollie met haar armen in de lucht is blij, maar een Saguaro met armen is een teken dat de Cactus het naar zijn zin heeft en voldoende water.
De terugzwaaiende handen op de postkoetsfoto van 2000 euro staan in Saguaro cactus arm houding. Elleboog opzij en onderarm omhoog.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #584 Gepost op: 6-05-2023, 15:42:35 »
Cowboy’s and Indians, gold-yellow-orange & red

Monument Valley is het eerste beeld wat we van dit seizoen van de mol te zien krijgen, in de trailer, en een mol logo in een oranje achtergrond.
Misschien was dit reeds een eerste hint.
Arizona is naast the Wild West ook gekend als Native American Tribe gebied.
Zo is Monument Valley zelf een Navajo-reservaat, wat betekent dat het wordt beheerd door de Najavo-Indianen. Al generaties lang wonen en leven de Navajo’s in het gebied en eren de tradities van hun voorouders, met vaak nog eigen regels.
In tegenstelling tot de staat Arizona, doet Monument Valley zo nog mee aan zomer-winter tijd.
(Winter is coming, hint in het weerbericht van Comfort nu zondag?)
De meest heilige plaats voor al de indianenstammen ligt trouwens in Sedona.
Volgens Indiaanse traditie zijn de herfstkleuren goud, geel, oranje en rood.
De opnames van dit seizoen waren in de herfst.

Mijn mol is Comfort.
Rood denk ik niet dat ik nog moet uitleggen:
Red Rocks van Sedona, zij versierde haar rode ei met pluimen (Indianen), rood scherm (de hoofdstad van Arizona is trouwens Phoenix =wederopstanding van de mol ?)
Oranje= mol logo op oranje achtergrond
Geel :
Comfort heeft het GELE mollenboekje !
Tijdens de militaire opdracht draagt zij een geel lint in haar haar en zat ze in het gele team, bij de finale zondag draagt zij een lang geel kleed.
Zij geeft bij de cowboyhoeden zelf aan “die kleur staat je goed”.
De gele draad doorknippen in de bus, doet de bom afgaan. Geel is haar kleur dus Commy geeft geel door.
Bij de landkaart van Amerika met de rare “New Mexico” fout, krijgt men groene en gele pijltjes om naar de enveloppen te gooien.
Trouwens voor wie zich wil verdiepen in de Native American geschiedenis:
“The long walk” (Walk the line, slackline) van New Mexico naar Arizona van de Navajo stam is een berucht feit in de Native American geschiedenis.
Goud:
Verwijst naar de goud en uranium mijnen in Arizona:
Het juiste element nemen was volgens GDC “goud” waard, Comfort nam het juiste element en kwam in de bunker ondergronds.

Case closed: Comfort is de mol!
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 15:46:52 door Fay111 »

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #585 Gepost op: 6-05-2023, 16:07:52 »
Nog een mogelijke hint naar Commy, en de kleur geel :

De San Francisco Peaks hebben een aanzienlijke religieuze betekenis voor dertien lokale indianenstammen (waaronder de Havasupai , Navajo , Hopi en Zuni ). In het bijzonder vormen de toppen de heilige berg Navajo in het westen, Dook'o'oosłííd genaamd . De toppen worden geassocieerd met de kleur geel, en er wordt gezegd dat ze abalone bevatten, dat ze met een zonnestraal aan de grond zijn vastgemaakt en bedekt zijn met gele wolken en avondschemering. Ze zijn van het vrouwelijk geslacht.
Abalone = seashell = zeeschelp
Tongbreker:
“She sells seashells by the seashore”

Ik ga er een Tequila Sunrise, Comfort haar drankje, op drinken morgen, als ik juist zit !  ::rofl::

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #586 Gepost op: 6-05-2023, 16:20:59 »
Sundance Lance verwijst naar de Sundance kid. Zijn eerste diefstal was een paard, hij was berucht om zijn vele treinroven en bankovervallen, was snel met een gun, maar heeft nooit iemand gedood bij deze acties. Er zijn veel films gemaakt met de Sundance kid.
Misschien de reden dat er zo vaak een filmlamp viel, hij zat ook op de trein om een lamp te gooien. Kan het niet goed zien of hij sneller zijn pistool trok dan Ruben, maar haalde misschien zijn vinger van de trekker om niemand dood te schieten (begrijp nog steeds niet hoe je dat per ongeluk kan doen als je een pistool trekt). Hij wist veel van paarden bij de Rodeo opdracht. De kid trok als een kind op de grond zittend een zak chips open in de supermarkt.

Dykstra van de foto in de bus die Lancelot koos heeft een eigen bedrijf Industrial Light & Magic ILM (I, Lancelot, mol). Lancelot stopt de les met open handen, 1 klap en zijn hand aan zijn bril. Comfort verdacht hem van het kaarten trekken stoppen door een hand aan zijn bril.

Edit: er staat ook een lamp op tafel bij Gilles

« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 19:35:13 door Crapuleke »

Offline Isabelle

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #587 Gepost op: 7-05-2023, 11:09:11 »
Ik heb de uitzendingen eens herbekeken en ik denk dat in begin van de 2de aflevering letterlijk "dag" tegen de mol wordt gezegd.
Als de mol gebriefd wordt, 1 maand voor vertrek, over de vallende lamp helemaal aan het begin van aflevering 2, zie je de kandidaten één voor één plaatsnemen op de stoel terwijl Gilles aan zijn uitleg over de vallende lamp begint. Eerst zie je Ruben op de stoel gaan zitten. Dan begint Gilles te spreken: Dag beste Mol. En op het moment hij dat zegt, is Lancelot in beeld...
In de eerste aflevering moet de mol gebriefd worden wie de Vrijstelling heeft: Lieselot of Toos. Dus Gilles moet een teken aan de mol geven wie die vrijstelling heeft. Op het moment dat Lancelot en Ruben bij Toos en Lieselot aankomen, staat Gilles tussen de 2 knoppen. Hij zegt: "de tijd stoppen doe je zo meteen door één van deze 2 knoppen in te drukken" en daarbij kijkt hij heel expliciet naar de knop van Toos. Volgens mij was dit het teken dat Toos de vrijstelling had.
Ik zit duidelijk in de Lancelot-tunnel.....

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #588 Gepost op: 7-05-2023, 11:22:57 »
Ik heb die shot ook gezien. Meestal is er zo een tip als onder hun is een verrader of mol of dergelijke én Gilles spreekt het uit, terwijl we de persoon in kwestie zien. Op zoek geweest in de eerste aflevering, niet gevonden. In de tweede aflevering kwam ik dit ook tegen. Heeft ook mijn idee bevestigd.
Ik weet niet of ik in een tunnel zit. Als ik fout zat qua mol, was er steeds iets dat niet paste. Nu bij Lancelot had ik dat niet. Dus toch echt gekeken naar andere (had steeds meerdere verdachten). Vaak merk ik het op in hun bewoordingen tussen de opdrachten door. Comfort zegt regelmatig elementen die een kandidaat zegt. Toos ook regelmatig en is vaak te snel in natuurlijke reacties, en daar niets mols bij gemerkt. Bij Lancelot vond ik niets kandidaats in zijn bewoordingen. Ik heb me echt niet laten vangen. Vind ook de argumenten voor de andere 2 niet sterk genoeg, en ben deze echt niet aan het negeren of verdraaien. Denk dat we juist zitten  ::ok::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #589 Gepost op: 7-05-2023, 11:36:12 »
Kan ook een teken naar Toos zijn, laat ze maar op uw knop drukken, ze zijn toch te vroeg/ te laat.
Kijken naar de knop van Lieselot is, ze zijn op tijd, rek tijd of laat ze op deze knop drukken.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #590 Gepost op: 7-05-2023, 11:39:34 »
Goed gevonden die hoed -aanwijzing @Heinz. Als het inderdaad een aanwijzing is maakt het jou de opper Sherlock dit seizoen.

Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik met de hoed-hint mijn geld nu toch echt op Commy zetten. Dit en het feit dat Ruben het de mol gemakkelijk heeft gemaakt (geel / groen en taxi) zou doorslaggevend zijn. We gaan het vanavond zien!
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 11:48:17 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #591 Gepost op: 7-05-2023, 11:42:41 »
Iedereen die de Hoedenhint gezien heeft en nog steeds niet op Commy zit als mol zit in zware denial.......  maar iedereen is gerechtigd tot het creeren van zijn eigen waarheid ::rofl:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #592 Gepost op: 7-05-2023, 11:44:21 »
Iedereen die destijds in de Maskerhint is getrapt mag zijn hoedje nog eens afnemen en zich achter zijn oren krabben.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #593 Gepost op: 7-05-2023, 11:49:21 »
Goed gevonden die hoed -aanwijzing @Heinz. Als het inderdaad een aanwijzing is maakt het jou de opper Sherlock dit seizoen.

Bedankt, maar ik denk dat Sherlock Holmes dat een schande zou hebben gevonden, zo'n simpele clue. :P

Ik ben benieuwd of er ook weer hele ingewikkelde puzzels als hints in de serie verstopt zitten.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #594 Gepost op: 7-05-2023, 11:52:20 »
Als je verder zoekt in de QR code en ziet wie de URL beheert en dan verder zoekt in het registratiebewijs komt er toch een interessante tip

Op de sterretjes past precies demolistoos@woestijnvis.be  ::vergroot::

Of demolthomas
Iedereen is deze precies vergeten, niet dat ik me laat sturen door hints, maar die kon je mits wat zoekwerk toch vinden door de QR code te scannen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #595 Gepost op: 7-05-2023, 11:53:37 »
Nog een mogelijke hint naar Commy, en de kleur geel :

De San Francisco Peaks hebben een aanzienlijke religieuze betekenis voor dertien lokale indianenstammen (waaronder de Havasupai , Navajo , Hopi en Zuni ). In het bijzonder vormen de toppen de heilige berg Navajo in het westen, Dook'o'oosłííd genaamd . De toppen worden geassocieerd met de kleur geel, en er wordt gezegd dat ze abalone bevatten, dat ze met een zonnestraal aan de grond zijn vastgemaakt en bedekt zijn met gele wolken en avondschemering. Ze zijn van het vrouwelijk geslacht.
Abalone = seashell = zeeschelp
Tongbreker:
“She sells seashells by the seashore”

Ik ga er een Tequila Sunrise, Comfort haar drankje, op drinken morgen, als ik juist zit !  ::rofl::
De Tequila Sunrise linkt ook prima met de vlag van Arizona. Met blauw, rood gele zonnestralen en een oranje ster in het midden.
En de oranje jurk in de bus opdracht, opk zo opvallend.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #596 Gepost op: 7-05-2023, 12:02:57 »
Ik schrok midden in de nacht wakker met de gedachte dat alle beelden van de afvallers die opkijken en het scherm vervolgens rood wordt een hint was naar het rode scherm van Comfort, maar nu ik volledig wakker ben op deze zondag lijkt me dat toch gewoon een hint dat deze kandidaat is afgevallen :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #597 Gepost op: 7-05-2023, 12:04:03 »
 ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #598 Gepost op: 7-05-2023, 12:04:17 »
De Tequila Sunrise linkt ook prima met de vlag van Arizona. Met blauw, rood gele zonnestralen en een oranje ster in het midden.
En de oranje jurk in de bus opdracht, opk zo opvallend.
Mooi! Die Tequila Sunrise is idd intrigerend. De rest dronk iets anders.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er echt een rode draad 'rood' in het seizoen zat, of dat het allemaal maar toeval was.

- rode telefoon
- rode knop
- Ruby Rose in de zoo
- rode achtergrond John Dykstra (bommenlegger)
- rode postkoets
- rode achtergrond fotolijstjes bij Gilles

De postkoets was rood, met gele wielen. Twee kleuren die goed bij Commy passen (rode scherm, geel molboekje).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #599 Gepost op: 7-05-2023, 12:13:12 »
Maskerhint
Een hint bij aflevering 1 die de mol zou aanwijzen....  ::nieuwsgierig::

De Hoedenhint is gelijk de Fluithint de standaard hint die De Mol er altijd vlak voor de ontknoping uitgooit. Ik capituleerde er ook op vorig jaar  ::zweep::

In het algemeen laat ik hints links liggen, maar door schade en schande wijs moeten worden in De Mol. Daar is het allemaal precies gepland (bij WIDM, helaas, ontstaat veel door fouten wat het er niet leuker op maakt). Respect in ieder geval voor diegenen die dit topic en het Spoilertopic niet lezen  ::confettie:: ::respect::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)