Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50328 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #620 Gepost op: 7-05-2023, 22:35:24 »
Ja dat vond ik ook een gouden hint, ik drink ook op schattig ::wijn:: ::rits::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #621 Gepost op: 8-05-2023, 11:53:59 »
En de hint van @Vloeistof. Het alter ego van Matteo Simoni was Steve.
Een verwijzing naar deelnemer Steve Thumas uit seizoen 6 en zijn beroep was toen arts.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #622 Gepost op: 8-05-2023, 12:59:24 »
Bedoel je dat het het beroep van oud-kandidaat Steve naar Comfort zou linken, omdat ze beide arts zijn?
Matteo had de naam Steve zelf gekozen dacht ik. Lijkt me dan niet dat er een hint in zat.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2023, 17:19:38 door annebeestje »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #623 Gepost op: 9-05-2023, 08:48:40 »
Topopdracht! Buiten het rodeschermstuk en de mol die actief meehelpt tot slagen. Dat kan niet ontkent worden.
Daar is ze gynaecoloog voor. Dit was een represant van een baarmoeder!

Ik kreeg het echt wel even benauwd toen mijn mol Comfort die deur nog eens open ging zetten. Als ze dat niet deed was de opdracht misschien nog wel mislukt...
Productie-assistent momentje?
Idem

Lancelot als baby zwemmend in de baarmoeder.

Conclusie: alle opdrachten passen in een reeks! Van versieren tot geboorte! (Zie Comfort-draadje)

Wat fantastisch bedacht! En is het zo? Het moet wel, de makers laten deze kans niet liggen, kan ik me niet voorstellen. Bovendien is het té duidelijk als je alles bij elkaar optelt.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 09:50:52 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #624 Gepost op: 9-05-2023, 08:55:53 »
Okay, leuk dan. Maar ik ben nooit van hints
Ik wel deze keer.

Voorzover ik nu kan zien: lasso: een partner uitkiezen; eitjes: de eieren die bevrucht kunnen worden of niet, veel gaan ten onder,; kaarten: het liefdesspel, zie ook de liedjes die te horen waren: 'feel my love',  'girls wanna have fun', 'Try a little tenderness' (helaas, die niet) hint met de mond: mond kan voor vagina staan. Lijkt me een bewuste keuze om voor de mond te kiezen in elk geval.  Was het niet mond open en mocht dicht? Dan kan iedereen zelf invullen wat het betekent. Vliegen: vliegen staat hier, denk ik, voor de seks, denk aan het gejuich en aan Comfort die aan het faken was, 'Bingo!' er heeft een conceptie plaatsgevonden, Lancelot als baby zwemmend in de baarmoeder, "het water zal nog hoger komen!": weeën; Comfort behulpzaam bij het laten slagen van de geboorte.

Ik verwacht geen enkele reactie maar dat geeft niet.
Kaartspel komt ook veel voor in folksongs, geen goede kaarten in handen hebben als iemand het in de liefde verliest van een ander. De 'Stop'-kaart is het teken van: stoppen met proberen, een volgende komt eraan en die heeft misschien betere kaarten. Vliegen komt ook in songs veel voor, daar staat het voor het hemelse gevoel als je de ware liefde gevonden hebt. Bv: 'Birds flying high, you know how I feel'.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 12:07:17 door Run »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #625 Gepost op: 9-05-2023, 09:04:27 »
Maar ik ben nooit van hints, ik probeer er zo ver mogelijk weg van te blijven.

Idem.
Voor elke speurneus wat wils natuurlijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #626 Gepost op: 9-05-2023, 09:05:34 »
Idem.
Voor elke speurneus wat wils natuurlijk.
Je mag me ook feliciteren met deze vondst. Volgens mij ben ik de eerste die dit bedenkt, hier althans.

Ik heb pas gisteravond de uitzending bekeken en niet heel goed opgelet al de tijd maar er is veel meer te vinden denk ik. Bijvoorbeeld:
de nieuwsuitzending waar Comfort het nieuws voorleest: zij maakt het bericht bekend dat er een baby op komst is? 'Never put a cat and a gun in the microwave ', grapje waarbij cat =vrouw en gun = man en microwave is hitte?
De Kotspoes was ik nog vergeten, vast geen term die gynaecologen hanteren, maar het kan staan voor misselijkheid tijdens de zwangerschap.
Natuurlijk, de opdracht van de koets staat in zijn geheel voor misselijkheid tijdens de zwangerschap!  ::joehoe::

Rood ei breken: zwangerschap afbreken. Rode eieren zijn bevruchte eieren, een een aantal daarvan haalt het ook niet.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 10:30:01 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #627 Gepost op: 9-05-2023, 09:36:13 »
Hallo, ik ben nieuw hier want kijk normaal enkel Nederland. Heb nu de laatste drie afleveringen gezien en het leek dat iedereen al op Comfort zat. Waarom blijft ze dan dingen juist doen? Ik herinner me een mol in Nederland, Margriet die ook iedereeen door had en die ging extra mollen net. Misschien is het concept in België anders, dus toelichten mag altijd.
Met name in de laatste aflevering: omdat ze daar zichzelf speelt die meehelpt met het slagen van een geboorte.

Oke wel nog enkele acties! Maar die geheime info lezen doet elke mol toch? En waarom heeft ze geholpen met de bevrijding uit de bunker?

Het vliegtuig had ze ook wel wat beter mogen acteren.
idem.
Ze was aan het faken.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 09:49:45 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #628 Gepost op: 9-05-2023, 10:05:50 »
Dan ben ik wel heel benieuwd welk nieuwsitem er vooraf ging aan "and that is why you should never put a cat and a gun in the microwave at the same time" ::rofl::
Dat er een baby op komst was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #629 Gepost op: 9-05-2023, 10:31:15 »
Sommige van je hints geef ik meer kans dan andere maar we gaan het zien zondag. Ik verplaats je berichten over hints naar het hints-topic. :)

Edit: Berichten hierboven heb ik vanuit diverse topics naar hier verplaatst, vandaar dat er nu veel van Run onder elkaar staan.

Zelf ben ik benieuwd of echt hints waren:

- Comfort als enige naam bij bekendmaking kandidaten Café De Mol
- "De Mol op het spoor"
- Kameroenhint
- Hoedhint
« Laatst bewerkt op: 9-05-2023, 10:37:28 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #630 Gepost op: 9-05-2023, 10:42:12 »
Het vriendelijke van de (gelaagde) Hoedenhint is dat ie er last-minute is ingestopt toen ze bij de productie zagen dat 2/3 van de kijkers nog fout zat. Dat filmpje met Gilles is wellicht afgelopen week nog gemaakt. Ik ben hier wel 101% zeker van dat ie klopt.

De hints waar jij mee komt, Run, kunnen vooraf bedacht zijn ja en ik heb je er al mee gefeliciteerd...... we horen zondag wel of ze kloppen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #631 Gepost op: 9-05-2023, 10:59:21 »
Ik wel deze keer.

Voorzover ik nu kan zien: lasso: iemand versieren; eitjes: de eieren die bevrucht kunnen worden of niet, veel gaan ten onder,; kaarten: het liefdesspel, zie ook de liedjes die te horen waren: 'feel my love',  'girls wanna have fun', 'Try a little tenderness' (helaas, die niet) hint met de mond: mond kan voor vagina staan. Lijkt me een bewuste keuze om voor de mond te kiezen in elk geval.  Was het niet mond open en mocht dicht? Dan kan iedereen zelf invullen wat het betekent. Vliegen: vliegen staat hier, denk ik, voor de seks, denk aan het gejuich en aan Comfort die aan het faken was, 'Bingo!' er heeft een conceptie plaatsgevonden, Lancelot als baby zwemmend in de baarmoeder, "het water zal nog hoger komen!": weeën; Comfort behulpzaam bij het laten slagen van de geboorte.

Ik verwacht geen enkele reactie maar dat geeft niet.
Kaartspel komt ook veel voor in folksongs, geen goede kaarten in handen hebben als iemand het in de liefde verliest van een ander. De 'Stop'-kaart is het teken van: stoppen met proberen, een volgende komt eraan en die heeft misschien betere kaarten. Vliegen komt ook in songs veel voor, daar staat het voor het hemelse gevoel als je de ware liefde gevonden hebt. Bv: 'Birds flying high, you know how I feel'.
Vast nog meer te vinden, jongens, help me!  :D
Als een mol een beroep heeft dat te maken heeft met zaken uit een mensenleven dan is de kans vrij groot dat er in proeven waarin mensen spelen wel wat 'hints' zijn te vinden. Persoonlijk geloof ik hier niet zo in, hoewel Comfort mijn mol was. Ik ben sowieso niet van de hints en vooral niet van telkens weer terugkomende hints, zoals kleuren van een voetbalclub die telkens terugkomen als 'hint' dat een ex-profvoetballer de mol is. Maar dat is persoonlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #632 Gepost op: 9-05-2023, 11:15:08 »
Ik ook niet. Al heb ik wel gesmeekt dat molloten een ROOD hint vonden in de laatste weken ::rofl::
Zo, daar zit weinig kak tussen. De pool uiteindelijk toch maar op Commy invullen dan? Als het me lukt om een keertje niet zo koppig te zijn
En is het nog gelukt om niet koppig te zijn :) ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #633 Gepost op: 9-05-2023, 11:26:04 »
Ik sla de hints ook zelf altijd over. Meestal vrij nietszeggend. Het hele topic staat vol hints naar alle kandidaten. Maar, de Kameroen-hint vind ik wel sterk:

https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73086.220

Het zijn namelijk vrij logische stappen om te nemen met de getallen. En het is wel erg toevallig dat het dan precies in het geboorteland van de mol uitkomt.

Geen idee waarom Tunnelgraver daar zo moeilijk over doet. Die had op dat moment duidelijk de verkeerde tunnel gegraven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #634 Gepost op: 9-05-2023, 11:27:23 »
 ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #635 Gepost op: 9-05-2023, 12:00:57 »
Misschien zijn er meer molloten die iets vinden wat mijn theorie van uitkiezen partner tot geboorte nog verder bevestigt? Ik zal heus niet alles al gevonden hebben.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #636 Gepost op: 9-05-2023, 13:01:58 »
Ik sla de hints ook zelf altijd over. Meestal vrij nietszeggend. Het hele topic staat vol hints naar alle kandidaten. Maar, de Kameroen-hint vind ik wel sterk:

https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73086.220

Het zijn namelijk vrij logische stappen om te nemen met de getallen. En het is wel erg toevallig dat het dan precies in het geboorteland van de mol uitkomt.

Geen idee waarom Tunnelgraver daar zo moeilijk over doet. Die had op dat moment duidelijk de verkeerde tunnel gegraven.

Ja, die hint had ik gevonden, maar, om Tunnelgraver toch wat te verdedigen: de hint klopte ook niet helemaal. Er zat een negatief getal in dat automatisch werd omgezet naar een positief getal in mijn coördinatentool. Met behoud van het negatief getal kom je (dacht ik) in Congo uit. Dus de hint klopte ook niet 100% en dus had ik hem ook laten vallen.
Nu ben ik natuurlijk wél benieuwd of het toch een hint was.

Ik geef mijn "signaal naar de handpop van de mol" een grotere kans. We weten nu inmiddels dat het signaal werd doorgegeven met de mond, dus het lachen met tanden bloot vs lachen met gesloten mond kan wel degelijk.
Maar dat is natuurlijk niet echt een hint.
I was blind but now I can see

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #637 Gepost op: 9-05-2023, 13:26:19 »
Je mag me ook feliciteren met deze vondst. Volgens mij ben ik de eerste die dit bedenkt, hier althans.

Ik heb pas gisteravond de uitzending bekeken en niet heel goed opgelet al de tijd maar er is veel meer te vinden denk ik. Bijvoorbeeld:
de nieuwsuitzending waar Comfort het nieuws voorleest: zij maakt het bericht bekend dat er een baby op komst is? 'Never put a cat and a gun in the microwave ', grapje waarbij cat =vrouw en gun = man en microwave is hitte?
De Kotspoes was ik nog vergeten, vast geen term die gynaecologen hanteren, maar het kan staan voor misselijkheid tijdens de zwangerschap.
Natuurlijk, de opdracht van de koets staat in zijn geheel voor misselijkheid tijdens de zwangerschap!  ::joehoe::

Rood ei breken: zwangerschap afbreken. Rode eieren zijn bevruchte eieren, een een aantal daarvan haalt het ook niet.

We gaan het zondag zien, maar ik ben bang dat je nu hints aan het zoeken bent.  'Rood ei breken: zwangerschap afbreken'. Een postkoest die voor misselijkheid tijdens de zwangerschap staan...  Kom op zeg. Straks ga je nog zeggen dat het duel in aflevering 1 staat voor het schieten van een mannetje op een vrouwtje..

Er zullen ongetwijfeld wat verwijzingen zijn naar het beroep van Commy, maar om dit nou tot in den treure door te trekken gaat me wel heel ver. De eierstokken hint zou ik nog wel prachtig vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #638 Gepost op: 9-05-2023, 13:28:28 »
Ja, die hint had ik gevonden, maar, om Tunnelgraver toch wat te verdedigen: de hint klopte ook niet helemaal. Er zat een negatief getal in dat automatisch werd omgezet naar een positief getal in mijn coördinatentool. Met behoud van het negatief getal kom je (dacht ik) in Congo uit. Dus de hint klopte ook niet 100% en dus had ik hem ook laten vallen.
Nu ben ik natuurlijk wél benieuwd of het toch een hint was.
Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar zei Gilles niet dat we nog eens goed moesten kijken naar die Tuscon Today krant om de aanwijzing te vinden?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #639 Gepost op: 9-05-2023, 14:04:42 »
Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar zei Gilles niet dat we nog eens goed moesten kijken naar die Tuscon Today krant om de aanwijzing te vinden?

Het is wel een feit dat je met die getallen wel akelig dicht in de buurt van Kameroen komt. Maar hoe ze dan van het negatieve getal een positief getal willen maken weet ik nog niet. Als het een hint is moet het wel 100% kloppen. De makers zijn veel te perfectionistisch om er een schoonheidsfoutje in te stoppen.

De kandidaten hebben wel van een negatief verhaal (de silo ontploft) een positief verhaal gemaakt (de bom is niet ontploft). Maar dat vind ik al vergezocht :-)

I was blind but now I can see