Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46603 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 26-03-2023, 05:27:47 »
Na mijn analyse van aflevering 1, is dit mijn verdachtenlijstje:

1. Conny
2. Ruben
3. Lancelot
4. Comfort

ad 1: Heb wel met een flinke dosis twijfel, want heb
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vibes bij Conny. Daar ging ik vorig jaar de mist mee in. Maar knoeien met afrondingsverschillen, waardoor je al onmogelijk op de goede tijd komt, is voor een lerares wiskunde toch wel erg verdacht.
ad 2: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Later in de klifopdracht ook verdacht, hij had als laatste moeten gaan, met zijn lengte.
ad 3: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Hij maakt in het linedancen een fout in een dans.
ad 4: Haar actie met het varkentje was wel erg kostbaar. En het leek toch even dat ze het touw goed vast had, en er toch wel bij kon, al suggereerde ze dat er niet goed bij kon. En het leek alsof ze glimlachend hing, toen ze van het touw was gevallen. Wel maar 1 actie, dus goed bekijken in aflevering 2.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #101 Gepost op: 26-03-2023, 12:28:56 »
Help, een zwevende kiezer hier ::hyper::

(Wordt vandaag nog maar een taartje bakken...)
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #102 Gepost op: 26-03-2023, 13:36:56 »

Zou me niks verbazen als Lo zichzelf dan sowieso elke keer het maximale aantal punten toekent.    :P

Maar goed, volgens mij is er helemaal geen app en zegt die opmerking dus weer veel over de geloofwaardigheid...

 ::rofl:: ::rofl:: ;D

De geLoofwaardigheid is sowieso heel beperkt. Maar we maken er plezier mee ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #103 Gepost op: 26-03-2023, 17:56:10 »
Er komt binnenkort een Alles Combineren-topic, maar even snel toch de resultaten! De taart zegt het volgende:

Conny   15,0%
Thomas    14,7%
Ruben   14,5%
Comfort   13,4%
Samya   11,9%
Lancelot   10,8%
Leïla   9,0%
Toos   7,0%
Lieselot   3,6%
Matteo   0,0%

Klopt precies met mijn verdenkingen ::jaja::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #104 Gepost op: 26-03-2023, 18:57:44 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #105 Gepost op: 26-03-2023, 22:31:22 »
Toos

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #106 Gepost op: 26-03-2023, 22:35:09 »
Na het opmaken van een eerste tussenstand voor 'Wie is de Mol NIET?', volgt hier mijn verdachtenlijstje:

9. Lieselot
Een hele aflevering lang aan de kant moeten staan als Mol zou ik een ware schande vinden. Dan pak je het gewoon slecht aan.

8. Leïla
Ze deed nagenoeg alles goed wat ze goed kon doen. De juiste manier vinden om de tijd te meten, de walkietalkie opmerken, de quotes aan de juiste kandidaten koppelen en foutloos dansen.

7. Toos
Hij riskeerde een aflevering aan de kant te moeten staan, maar haalde het van Lieselot. Desondanks had hij weinig invloed op de eerste opdracht en ook in opdracht 2 leverde hij perfect al zijn muntjes in.

6. Comfort
Ondanks het verlies van 3.000 euro, deed ze best veel goed tijdens de aflevering. Zij begon over de rookmelder als tijdsmiddel en plaatste de slang in het juiste hok terwijl ze moest gokken. Toch nog niet volledig onverdacht wegens het verloren spaarvarkentje.

5. Lancelot
Hij deed teveel niet goed waardoor hij te verdacht is en dus meteen te opvallend is in meteen de eerste aflevering. Toch nog maar in de gaten houden.

4. Samya
Ze valt nog niet zoveel op waardoor ik haar nog niet zo heel goed kan inschatten.

3. Thomas
Ook hij is me nog niet enorm veel opgevallen. Hij maakte de eerste fout toen Comfort het spaarvarkentje moest gaan halen.

2. Ruben
Ondanks hij de eerste opdracht net zoals Lancelot erg slecht uitvoerde, werd vooral de aandacht op Lancelot gevestigd en minder op hem. Daarnaast had hij een sturende rol in de tweede opdracht om Comfort als laatste te laten gaan en kon hij daardoor in alle rust zijn muntjes inleveren? Toevallig viel zijn goede vriend Matteo af, omdat hij hem vertrouwde?

1. Conny
Voor de eerste aflevering begon mijn hoofdverdachte en nu absoluut nog steeds. Ik heb na de aflevering getwijfeld, omdat ze echt wel heel kandidaats overkwam in haar gedrag, Steve herkende en de sleutel vond. Voor de rest deed ze echter helemaal niks goed. De quotes werden niet op tijd correct gekoppeld aan de kandidaten en het spaarvarkentje ging 4 meter verder weg door haar fouten. Dat ze Steve herkende is niet perse kandidaats, maar wel erg brutaal als ze de Mol zou zijn. Ten slotte is het vinden van de sleutel ook niet erg speciaal doordat nog 4 anderen op hetzelfde moment naar de klok waren aan het staren. En eindelijk weer eens mogelijk een oudere Mol!

Tijd voor aflevering 2!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #107 Gepost op: 26-03-2023, 22:42:09 »
Ik zweef tussen Thomas, Toos, Conny, Lieselot en Leila

Geen idee dus eigenlijk  ::rofl::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #108 Gepost op: 27-03-2023, 00:18:04 »
De mol heeft in de laatste opdracht goed geld verdiend, bewust.

Comfort, Toos (vanwege doorzettingsvermogen), in enige mate Conny heel verdacht.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #109 Gepost op: 27-03-2023, 00:59:56 »
Ruben, Leila en Thomas bovenaan mijn lijst. Conny en Toos zouden nog kunnen, maar verdenk ze minder. De rest voor mij op dit moment niet de mol.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #110 Gepost op: 27-03-2023, 01:05:22 »
Heb Thomas gestemd omdat hij met stip gestegen is. Samya deed dat ook, maar ja ... Conny staat ook nog steeds heel hoog, maar toch wat minder na deze aflevering. Lancelot is ook wat gestegen.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2023, 01:16:40 door tumtum22 »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #111 Gepost op: 27-03-2023, 01:10:30 »
Na mijn analyse van aflevering 1, is dit mijn verdachtenlijstje:

1. Conny
2. Ruben
3. Lancelot
4. Comfort

ad 1: Heb wel met een flinke dosis twijfel, want heb
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vibes bij Conny. Daar ging ik vorig jaar de mist mee in. Maar knoeien met afrondingsverschillen, waardoor je al onmogelijk op de goede tijd komt, is voor een lerares wiskunde toch wel erg verdacht.
ad 2: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Later in de klifopdracht ook verdacht, hij had als laatste moeten gaan, met zijn lengte.
ad 3: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Hij maakt in het linedancen een fout in een dans.
ad 4: Haar actie met het varkentje was wel erg kostbaar. En het leek toch even dat ze het touw goed vast had, en er toch wel bij kon, al suggereerde ze dat er niet goed bij kon. En het leek alsof ze glimlachend hing, toen ze van het touw was gevallen. Wel maar 1 actie, dus goed bekijken in aflevering 2.

Stand na aflevering 2:

1. Conny
2. Ruben
3. Thomas
4. Lancelot

ad 1: Conny zegt bij het bevrijden van Harry "leg maar gewoon iets neer". Zo duurt het langer. Ook is zij en Thomas betrokken bij een onstevig bouwwerk. Met de pushups komt ze ook niet ver. Ze verdient steeds molpunten.
ad 2: Het testen van de bouwwerken is op zich slim, maar kan je ook gebruiken om tijd te verliezen met goed bouwen.
ad 3: Thomas discussieert veel over de pijpsleutel, die goed lag. En verspilde kostbare tijd. Ook is hij en Conny betrokken bij een onstevig bouwwerk.
ad 4: Hij was in aflevering 2 een beetje afzijdig. Hij wilde wel na de waarschuwing van Samya en Lieselot toch geschilde aardappels gaan schieten. Maar veel meer zag ik niet.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #112 Gepost op: 27-03-2023, 01:39:38 »
Het is nog flink koffiedik kijken na 2 afleveringen, maar Laila, Thomas, Lancelot en Ruben zijn nu het meest verdacht voor me, met Conny als wildcard

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #113 Gepost op: 27-03-2023, 08:07:09 »
Het houdt elkaar (buiten Lieselot) mooi in evenwicht hier! ::joehoe::

Ik zie geen reden om af te stappen van Comfort. Net iets te knap dat ze het treinraadsel (een voor een) oploste, hadden ze anders niet vast gezeten?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #114 Gepost op: 27-03-2023, 08:20:30 »
Als je een beetje van raadsels houdt was het niet zo moeilijk. Maar ja, Hugo hield ook erg van raadsels.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #115 Gepost op: 27-03-2023, 08:22:28 »
Inderdaad niet moeilijk. Ik hou van raadsels en deze was echt een makkie.
Als mol laat je de groep hier toch even sudderen lijkt me, zeker omdat wiskundeknobbels Conny en Thomas in de andere groep zitten.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2023, 08:28:36 door Molekule »

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #116 Gepost op: 27-03-2023, 09:20:40 »
Vanaf aflevering 1 : Leïla, Leïla en nog eens LeÏla.
Thomas en Comfort houd ik in het achterhoofd.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #117 Gepost op: 27-03-2023, 09:25:12 »
Leila, Lancelot of Lieselot.
Team L-mol

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #118 Gepost op: 27-03-2023, 15:39:31 »
Topverdachten:
1. Conny: Matteo Simoni ontmaskeren, het spaarvarken 4 meter opschuiven, verkeerd rekenen met Usain Bolt, een vage constructie bouwen, push-ups niet halen, maar wel als een soort heldin het hardlopen goed doen.
2. Thomas:  Matteo Simoni direct roepen nadat ze elkaar zien (red flag voor mij!), 1000 euro aan de linedance verprutsen, tijdrekken met de gereedschappen,
3. Ruben: schopt de tijd opdracht met Lancelot in de war en geraakt niet tot bij de porto met zijn hoed, wil constructies testen (net als een andere mol ooit deed met de dominosteentjes ::vergroot::?)

Verdacht genoeg om de mol te zijn
4. Lancelot: schopt de tijd opdracht in de war met Ruben, maakt fouten bij linedancen, wil met geschilde aardappelen gaan schieten
5. Comfort is voor mij het grootste vraagteken.

Niet de mol
6. Leila, zie ik echt als een pure kandidaat op dit moment, maar wie weet verandert dat nog
7. Toos, ja deed verdacht, maar ik kan er gewoon niet bij dat een mol bij de duo's zat in afl 1
8. Lieselot, zie Toos (en dan kun je niet mollen)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2023, 15:48:18 door MollenvangR »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #119 Gepost op: 27-03-2023, 15:41:06 »
Mooi lijstje heb je daar ::jaja::
...óf niet!