Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46526 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 21-03-2023, 17:06:20 »
Akkoord, ik zit ook op het Samyaspoor. Maar we mogen ons niet te fel door die derde opdracht laten misleiden, de mol wordt in België soms zelfs aangemoedigd geld te verdienen. En dit was geen hoog bedrag.
Klopt, er was al geen geld verdiend, nu ja, 500eurootjes. Kan best dat de mol eventjes wel zijn best mocht doen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 21-03-2023, 17:12:45 »
Samya

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 21-03-2023, 20:46:24 »
Conny, Thomas of Comfort ::jaja::. Stiekem ook Ruben en Lance.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 21-03-2023, 20:52:29 »
;D We gaan weer lekker analoseren toch...... ik snap alleen de top-3 hier niet zo goed. Thomas is de eerste die riep dat de sleutel vast in de klok zou zitten (1.05). Conny ziet hem nadat de rest niet zag waar die dan verscholen zat ("hier, hier!"), en Ruben werkt ook goed mee. Lancelot vindt het goed om haar te bevrijden, het gaat hem er alleen om geen info te geven. Samya is de enige die er dwars tegen ingaat door het een domme beslissing te noemen om Lieselotte te bevrijden waardoor het geld verdiend wordt (1.07). "Nu verklein je je kansen door haar te bevrijden". Fikse molactie hoor  ::trots:: ::regenboog::

Als Thomas oppert dat de sleutel in de klok zit, is er nog maar 400 euro verdiend.
De mol wil hier volgens mij liever een snelle beslissing afdwingen, zodat als de groepsbeslissing in het voordeel van Lieselot uitdraait een relatief laag bedrag gewonnen wordt.
Hij kan die sleutel wel zelf niet vinden, want dat zou te veel voorkennis verraden. Maar hij is er wel snel omtrent, opvallend.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 20:54:08 door Molekule »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 21-03-2023, 22:05:00 »
Ook om die reden verdenk ik Thomas het meest maar Conny en Lancelot zitten ook hoog op mijn verdachtenlijst.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 21-03-2023, 22:46:30 »
Dat vond ik dan juist weer heel mols. Iedereen had zo'n beetje al gezegd dat hij Matteo was. Samya was de enige die nog een beetje leuk het spel speelde. Wat dus eigenlijk een mislukt spel was, voortijdig uitgekomen aan alle kanten, want te overduidelijk.

Haar zogenaamd verbaasde blik was ook veel te overtrokken. Het is nu op NPOStart ook het beginbeeld van de aflevering. Nep verrast. Productieassistentje.
Bij de opdracht met mensenkennis met Conny zie je dat ze absoluut niet geloofd dat het Matteo is op de foto op het bord. Haar verbazing is dan ook oprecht als blijkt dat hij het toch is.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2023, 22:54:20 »
Samya, Ruben en Conny staan nu t hoogst op mijn lijst
You'll never walk alone

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2023, 22:56:01 »
Samya of Conny
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 21-03-2023, 23:22:48 »
Leïla is de minst verdachte in de poll ::oink:: Toch is zij denk ik mijn hoofdverdachte.

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 21-03-2023, 23:45:24 »
Ik zit nu al keihard in een tunnel op Connie en wel om deze redenen:

- Verantwoordelijk voor het kiezen van de zandloper bij de eerste opdracht.
- Talmt samen met Samya te lang bij "Mensenkennis" door te discussïeren of het nu al dan niet Matteo Simoni is of niet terwijl de opdracht is om de uitspraken bij de juiste mensen te hangen.
- Blijft daarna talmen bij "Mensenkennis" als de andere groep doorgelopen is tot ze worden achtergelaten.
- Heeft een sleutelpositie voor de mol bij 'Linedance': maakt hierbij 2 fouten waardoor ongeacht of Thomas een fout zou gemaakt hebben de opdracht toch mislukt zou zijn.  Maakt die twee fouten dan ook nog eens later in het liedje (als de kandidaat met een grotere waarschijnlijkheid bij het varkentje staat, waardoor dat ding dus opschuift)
- Legt er van bij het begin de nadruk op dat het weldegelijk Matteo Simoni is, breekt hem uiteindelijk waardoor € 2000 in rook opgaat.
- Als iedereen doorheeft dat de sleutel in de klok zit, "vindt ze die uiteindelijk", waardoor Lieselot rapper gevonden wordt (en er dus minder geld in de pot komt.  Hiervoor zat ze de hele tijd in de zetel te niksen.

En dan heb je ook nog wat ik als een mogelijke hint beschouw:

Op de klok in het begin staat geen 30 maar ...29 boven de wijzers.  Dit kan niet anders dan een hint zijn.

Ik schrijf dit getal toe als een aanwijzing naar Connie die wiskunde doceert, gezien dit getal nogal veel wiskundige toevalligheden bevat, een directe link is naar Connie haar leeftijd en ga hieronder mijn theorie trachten uit te leggen.

-  Connie is als enige 58 jaar: de helft van 58 is 29.  Er staat wel bij elke groep zo'n klok.  2X 29 is dus 58.
-  Connie heeft het in haar voorstelling ook over kwadraten.  Op een bepaald moment zegt ze "ik geef als 36 jaar les en woon ook op huisnummer 36.  Dat is 6²...Maar dat gaat over hé."  Nu is 29 ook de som van 2 kwadraten (5²+2²).  Het voldoet daarmee aan de Stelling van Fermat.
-  29 is ten slotte ook een Sophie Germainpriemgetal, ook wel een veilig priemgetal genoemd.  De mol is altijd veilig. Die gaat nooit naar huis.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 22-03-2023, 00:02:23 »
Op de klok in het begin staat geen 30 maar ...29 boven de wijzers.  Dit kan niet anders dan een hint zijn.


Het kan wel een hint zijn, maar zoals ik zojuist in het hints-draadje al heb laten zien en heb uitgelegd is 29 op de schijf van het maanmechaniek helemaal niet zo uitzonderlijk. Integendeel: het komt best vaak voor. Heeft te maken met het aantal dagen tussen twee volle manen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 22-03-2023, 07:30:34 »
Nog lastig in het begin. Ga voor Conny, Comfort, Ruben en Samya.
Lancelot ook nog wel maar bloedirritant. Of Toos.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 22-03-2023, 12:02:46 »
Voorlopig:

1. Thomas
2. Leïla
3. Toos
4. Conny

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 22-03-2023, 12:06:13 »
Als Comfort de Mol is heeft ze het heel knap gedaan. Van de slackline vallen was misschien wel de grootste molactie van de aflevering maar toch staat ze laag in de poll.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 22-03-2023, 12:26:19 »
1. Conny
2. Samya, Thomas
3. Comfort, Laïla

Niet: Lieselot, Toos, Lancelot, Ruben.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 12:28:11 door annebeestje »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 22-03-2023, 12:28:04 »
Leïla is de minst verdachte in de poll ::oink:: Toch is zij denk ik mijn hoofdverdachte.

Commy scoort evenmin hoog. Ik zal aflevering 1 nog eens bekijken en dan letten op de meest gekozen namen hier. Vind Comfort haar hoogte dus lastig de haak er af krijgen een zeer plausibele dekmantel als mol om dan zelfs als turnster haar balans te verliezen. Leila deed wat Jurre deed: snel weglopen bij de walkie zodat er twee kandidaten bleven steken bij een deelopdracht. Toch al meer een mollenstreek uit het boekje.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 22-03-2023, 12:40:04 »
Juist omdat veel molloten Lieselot afstrepen omdat ze zich buiten het spel zou hebben gezet is zij mijn hoofdverdachte. Ze haalt toch maar mooi in haar eentje bijna €2000 uit de pot en dan nog onverdacht zijn, win-win. Ook denk ik dat ze een drama als vorig jaar willen voorkomen en een Mol hebben gekozen die de grote zeker wel aankan. Die maakt wel gehakt van alle andere kandidaten.
Verder vertrouw ik Ruben en Lancelot niet en ga ik Leila en Comfort goed in de gaten houden.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 22-03-2023, 12:43:46 »
Als Comfort de Mol is heeft ze het heel knap gedaan. Van de slackline vallen was misschien wel de grootste molactie van de aflevering maar toch staat ze laag in de poll.

Het vallen was niet perse verdacht maar het feit dat ze door "turnen" in die positie kwam was meer verdacht voor mij. Leek me voorbereid.

Daarnaast wilde ze wel als laatste, maar op het einde tijdens de verdenkingen zei ze dat ze persé niet als laatste wou gaan, maar werd gedwongen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 22-03-2023, 12:49:11 »
Die maakt wel gehakt van alle andere kandidaten

 ::rofl::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 22-03-2023, 16:17:48 »
- Talmt samen met Samya te lang bij "Mensenkennis" door te discussïeren of het nu al dan niet Matteo Simoni is of niet terwijl de opdracht is om de uitspraken bij de juiste mensen te hangen.

Ik vond wel bijzonder hoe snel zij van 'welnee dat is 'm niet joh' naar 'JIJ BENT MATTEO SIMONI!!' veranderde toen ze 'm zag. Maar tijd rekken tijdens de opdracht zou een prima argument kunnen zijn