Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46389 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #780 Gepost op: 6-05-2023, 14:53:45 »
Lancelot, het kan niet anders (ik heb ze alle 3 nog eens overwogen).
Maar je kan nu toch niet meer om Commy heen, na die Giga hint gisteren? Ik weet dat het even slikken is, was voor mij vorig jaar ook met Uma, maar zelfs een Ubertunnelaar zoals ik slikte.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #781 Gepost op: 6-05-2023, 15:11:58 »
Dat  ze te klein was, was onzin, ze kon er makkelijk bij.
Ze kon hem niet unhooken omdat ze er met haar gewicht aan hing. Zelf wel eens meegemaakt, maar het lukt dan ook gewoon net niet. Zelfs als je de lus vast hebt waar de haak aanhangt is het lastig, omdat je dingen naar elkaar toe moet trekken en ondertussen je evenwicht bewaren en net dat laatste hoekje vasthaakt. Nee dit was geen eitje.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #782 Gepost op: 6-05-2023, 15:56:45 »
Het was misschien mogelijk voor Comfort het varkentje te nemen maar erg moeilijk. Overigens baseer ik mij niet enkel op deze opdracht, er zijn nog vele andere.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 10:19:41 door Luc »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #783 Gepost op: 6-05-2023, 16:23:57 »
Maar ga je als Mol in de eerste opdracht zo opzichtelijk lopen te mollen? Mocht het een mol-actie zijn, heb je toch al grote kans dat in aflevering 1 2/3 kandidaten je gelijk verdenken. En dit programma houdt er juist van dat de mol aan het begin door niemand verdacht wordt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #784 Gepost op: 6-05-2023, 16:27:14 »
Lancelot molde reeds in de eerste opdracht maar kan dit afschuiven op Ruben omdat ze met hun tweeën te vroeg afdrukten (en eventueel Conny die een afrondingsfout maakte). De molactie van Comfort is inderdaad opvallender omdat zij als laatste (en dus enige) faalde.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 16:30:06 door Luc »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #785 Gepost op: 6-05-2023, 21:28:11 »
Ik ben inmiddels weer geswitched.. voor de 9e keer deze wk  ::rofl::

 ::tandpastasmiley::

Heb ik ook over gedacht, maar ik laat het nu maar zoals het is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #786 Gepost op: 6-05-2023, 21:48:42 »
Ik zou Lancelot best een leuke mol vinden, maar alles klopt gewoon beter bij Comfort - na de laatste hint helemaal. Comfort is de mol.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #787 Gepost op: 6-05-2023, 21:53:05 »
Ik ga voor Lancelot: de eerste opdracht verprutsen, het vaakst op goede molposities staan. Die 5.000 euro op de raketbasis mag hij uitleggen bij de finale.
Graven, graven, graven...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #788 Gepost op: 7-05-2023, 00:07:55 »
De laatste avond voor ik naar Antwerpen vertrek om de ontknoping te kijken ::boogie::

Ik ga geloof ik voor Lancelot. Niet omdat ik volledig van hem overtuigd ben, maar wel omdat zijn verhaal als mol het meest logisch is. Hij zou een atypische mol zijn, omdat de assertieve, 'harde' kandidaten meestal te snel in de picture komen. Toch op z'n minst bij het gemiddelde kijkende publiek, als ik het zo om mij heen hoor.

Maar de molacties van Lancelot zijn consistent. Dat kan ik zeker niet van Toos zeggen, dus die wensmol valt eigenlijk af. Comfort zou de beste mol zijn van het stel, maar daarmee ook te mooi om waar te zijn. Als ze het is, zal ik niet van mijn stoel vallen van verbazing, maar zou ik wel mijn hoedje afzetten. (En ik zou wat vragen hebben voor de productie...)
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #789 Gepost op: 7-05-2023, 00:23:35 »
Veel plezier daar in Antwerpen Pac!

mol: Comfort
winnaar: Toos
verliezer runner up is een betere term: Lancelot

Toos lijkt me toch het langst Commy in de smiezen te hebben (sinds de slackline?) daarom denk ik dat hij wint.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #790 Gepost op: 7-05-2023, 00:41:17 »
https://www.instagram.com/p/Cr5Y0gIIxn0/

De winnaars van vorige seizoenen hebben de mol ook door!

Alhoewel ik ook heel sterk neig naar Comfort denk ik toch dat onze ridder de mol is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #791 Gepost op: 7-05-2023, 01:02:14 »
Veel plezier Pac!
Ik kan de finale pas maandag kijken.  :-\\


Veel plezier daar in Antwerpen Pac!

mol: Comfort
winnaar: Toos
verliezer runner up is een betere term: Lancelot

Toos lijkt me toch het langst Commy in de smiezen te hebben (sinds de slackline?) daarom denk ik dat hij wint.

Ik twijfel enorm (want Lancelot zou ook nog kunnen; al vind ik de +5000 een hele grote anti-mol actie), maar ik geloof dat ik het hier helemaal mee eens ben.  ::ok::
Toos lijkt mij een slimme kandidaat die mol Comfort het eerste door heeft. Hij maakt een goede kans om te winnen, denk ik.

Sowieso hebben ze alledrie reden om NIET de mol te zijn, waardoor ik ze alledrie al had afgestreept (tot Thomas afviel):

- het rode scherm van Comfort
- de 5000 van Lancelot (plus slechte molpositie daarbij; als Ruben niet had tegengestribbeld zou Lancelot buitenspel staan)
- de kans om in afl. 1 buitenspel te staan (+ vaker een minder handige molpositie) van Toos

Voor mij heeft de mol dan toch het rode scherm gehad.  ::jaja::

Hoe dan ook: veel kijkplezier iedereen!
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 01:04:01 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #792 Gepost op: 7-05-2023, 09:56:57 »
Klaar voor de meest teleurstellende ontknoping tot nu toe. Niemand gaat het heel goed gedaan hebben.

Hopen dat het Lancelot of Toos is, dan gaat de kritiek beperkt blijven.

Finalekeuze: Toos. Op basis van de codes, vrijstellingskamer en acteerwerk bij de sprinkhanen.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 10:20:50 door Belgian Mol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #793 Gepost op: 7-05-2023, 10:48:19 »
Schei toch uit joh

Je zat er helemaal naast dit seizoen. Get over it  ::)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #794 Gepost op: 7-05-2023, 10:59:25 »
Vraag me af wat sommige mensen gaat bezighouden de komende tijd als het seizoen voorbij is

On topic: Comfort
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #795 Gepost op: 7-05-2023, 11:29:37 »
Huh, is het niet handiger om eerst even de finale/ontknoping en het verhaal van de mol af te wachten voor een oordeel te hebben?
En ja, ik weet ook hoe het voelt als je stug doortunnelt op de verkeerde.  ;) Blijft uiteindelijk maar een spel toch?

En hier ook nog steeds Comfort.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #796 Gepost op: 7-05-2023, 11:43:59 »
Comfort ingevuld (vanwege de hint)
De ophef die gaat ontstaan overal lijkt me wel leuk  ;D

Ergens zegt een gevoeletje dat het toch Toos is

Lancelot is mijn wensmol

Kortom ik heb geen idee dit jaar en vanavond gaat wie t ook is een leuke verrassing zijn

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #797 Gepost op: 7-05-2023, 11:58:43 »
Commy mol, maar ook nog eens mijn wensmol. Thomas was toch een saaie mol geweest. Commy is dat beslist niet. Alle, het rode scherm werkt mee  ::vlaglinks:: ::vlagrechts::

Maar ze heeft ook duidelijk gedurfd zwaar gemold, waar een Toos en een Lancelot vele makkelijk te verduisteren duizenden euro's lieten gaan onder de charmes van Lieselot ::zingen:: ::fluit::

Daarnaast was ze de allerbeste Productieassistent, en dat is bij De Mol nog veel belangrijker dan bij WIDM, door de ingewikkelde gelaagde opdrachten. We hebben al die prachtige opdrachten helemaal tot het einde gezien door Commy, anders waren de meesten als een nachtkaars uitgegaan. Dank dus aan Commy voor dit prachtseizoen  ::feest:: ::art::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #798 Gepost op: 7-05-2023, 12:04:09 »
Nog steeds geen idee.....

Vanaf het begin Ruben verdacht. Als snel kwamen de eerste barstjes en na aflevering 6 lag mijn helmpje klaar. In mijn eigen posts  lees ik regelmatig dat ik kritisch terug ga kijken en dat heb ik ook gedaan maar voor de drie finalisten zijn zowel voor- als tegenargumenten te noemen.

Toos heb ik tussentijds in het vizier gehad maar ook weer losgelaten omdat hij te vaak onnodig geld binnen bracht. Het dagboek van de mol vind ik wel het meest op hem van toepassing. Het werd hem niet gemakkelijk gemaakt in de vrijstellingskamer en meteen daarna ook niet in de bunker. In de bunker is hij het meest mols.

Lancelot werd naar mijn mening vanaf het begin verdacht in beeld gebracht. Toch heeft hij de meeste molacties op zijn conto. Ik begrijp echter niet dat hij bij de bunker bovengronds bleef. Dat was ook helemaal niet nodig. Hij had een juist element kunnen pakken.

Comfort Had steeds iets mysterieus, constant een lach op haar gezicht. Ze vertelde in haar voorstelfilmpje dat er veel van haar gezicht af te lezen is. Probeerde ze dat te maskeren door doorlopend te glimlachen? Deed ze dat als mol of als kandidaat? Toch denk ik haar een paar keer op een kandidaatse gezichtsuitdrukking te hebben betrapt. De montage deed ook erg zijn best omdat mysterieuze te benadrukken en haar verdacht te maken, o.a. door dingen weg te laten. Ik mis nog steeds wie het derde raadsel oplostte in de trein. In de bunker wordt gesuggereerd dat Comfort het blacklight voor Toos en Thomas aanzet en we zien bij de handpop van de mol niet welke kaarten Comfort had. Onmols vind ik dat ze vroegtijdig uit het spel lag bij de rodeo en dat ze als laatste een element pakte bij de bunkeropdracht waardoor ze, net als Lancelot, het risico liep om bovengronds te blijven.

Ik zou het heel leuk vinden als Toos de mol is. Lancelot zou ook een prima mol zijn. Bij Comfort heb ik vooral veel vragen


Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #799 Gepost op: 7-05-2023, 12:36:58 »
Ik denk Comfort met Toos kort daarachter. Lancelot staat bij mij momenteel onderaan maar is verre van onwaarschijnlijk.

Vanavond zit ik altijd goed. Of het is Comfort, of ik had volgens (mijn eigen) verwachting inderdaad geen idee.

Wat er ook gebeurt, het waren in ieder geval twee maanden lang heerlijke zondagavonden.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden