Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 45812 keer)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 7-05-2023, 14:00:07 »
Comfort: mol
Toos: winnaar
Lancelot: verliezend finalist

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #801 Gepost op: 7-05-2023, 14:02:28 »
Nooit zo onzeker geweest over mijn Mol (deels ook door lang Thomas te verdenken), maar ik ga toch voor Lancelot. Of toch Commy? Aaaghh doe maar Lancelot.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #802 Gepost op: 7-05-2023, 14:03:16 »
WIDM volg ik al even niet meer maar DeMol nog volop! Ik kijk trouw iedere aflevering maar online speuren doe ik alleen nog zo voor de finale. Leuk om alle overwegingen hier op het forum nog even terug te lezen. Wat is het lastig dit jaar zeg! Voor alle 3 de overgebleven kandidaten is wel een case te maken, zowel voor als tegen. Newsmonkey heeft alle voors en tegens nog eens (bijna net zo mooi als Heinz) op een rijtje gezet:

- https://newsmonkey.be/de-mol-bewijzen-comfort/
- https://newsmonkey.be/de-mol-bewijzen-comfort-niet/
- https://newsmonkey.be/de-mol-bewijzen-toos/
- https://newsmonkey.be/de-mol-bewijzen-toos-niet/
- https://newsmonkey.be/de-mol-35-bewijzen-lancelot/
- https://newsmonkey.be/de-mol-bewijzen-lancelot-niet/

Trouwens, deze ogenschijnlijk "onnatuurlijke handeling" van Lancelot die ik daar zag, was mij in de aflevering zelf niet eens opgevallen:



Lancelot en Comfort heb ik vanaf aflevering 1 in het vizier en Toos was niet meer te negeren na het niet pakken van een vrijstelling + 5000 euro. Ik zou mij van niemand verbazen en voor de mol is sowieso nog wel wat toelichting nodig na de finale:

- Waarom koos Toos om de 1e aflevering vanaf de zijlijn te spelen? En waarom bij de bingo plaatsnemen?
- Hadden de kandidaten ook dezelfde kans op het rode scherm of was dit vooraf al toebedeeld aan de mol? En was goede antwoorden geven (bom-bus, hoedje vd kip) echt reverse psychology tactiek?
- Was de druk van Lieselot nu echt zo hoog om niet even aan een pasvraag te zitten? En waarom bij de bingo plaatsnemen?

Ik vond het al met al weer een erg leuk seizoen en kijk met spanning uit naar de finale en terugblik. Veel plezier nog allemaal!

Oh, en als ik MOET kiezen dan hou ik het bij Lancelot (al kan dat over een uur weer anders zijn, laat ik zeggen 75% Lancelot en anders 50/50 Toos of Comfort) :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #803 Gepost op: 7-05-2023, 14:40:32 »
edit: last-minute switch naar Comfort


Zo, ik heb weer dramatisch slecht gespeeld. ✔️ Ga ik nu (gaap) doodleuk de mega hint naar Comfort negeren en een tweede keer op Toos invullen. Finalechokertje om, oogkleppen all the way op. 

Lancelot geloofde ik al niet echt meer in toen hij zei dat groepje met Toos 'niets in de pap te brokken' had. Serveer je de helft van de kandidaten af en plaats je de mol in de trein waar je als mol zelf was.

Nadruk dat de mol in de trein was met 4(!) verschillende testbiechten die dat onderstrepen. O.a. van Lancelot ...en Toos. Plus de opmerking 'Wie is de mol op het spoor?'. Lijkt me te veel.

Omdat van de finalisten alleen Toos niet in de trein zat en hij de enige finalist is die de mol soort van in het groepje plaatst waar hij niet in zat is dat een reuze interessante edit.

'Testbiecht Toos' is vanaf het begin aan het overtuigen in z'n biechten. Ik krijg er molvibes van.

Krijgt in afl. 1 nul verdenkingen tegen zich, Lancelot 1 en Comfort 2. Twee verdenkingen tegen is veel voor afl. 1. (Ik heb het alleen over De Mol.)

Toos is daar de enige finalist die een verdenking uitspreekt naar een andere finalist:


Toos
Afl 1-i

– Lancelot wou heel snel op die knop drukken. Als hij de mol is, zal hij waarschijnlijk weten wie de vrijstelling heeft. Hij kan zichzelf dan nog altijd in een goede positie stellen door op de juiste te drukken, maar buiten de tijd. Wat goed was voor mij want ik had de vrijstelling, maar er was geen geld in de groepspot. Dus ik vond het een ideale positie als mol.


Een tweede opvallende verdenking van Toos in afl. 1 is die naar Lieselot. De enige kandidaat die normaal te strepen leek omdat ze bijna een hele aflevering buitenspel had gestaan. Toos is niet normaal aan het overtuigen hier:


Toos

Afl 1-ii – Ik denk dat niemand Lieselot momenteel verdenkt omdat je denkt: wie wil er twee dagen alleen op een kamer gezet worden als je niks kunt saboteren of meedoen? Als mol ga je dat niet doen, dat is gewoon te zot. Maar ergens is het ook megaslim. Niemand verdenkt je. En jij weet nog wat er zal komen. Je weet: ik kan nog massa’s geld afpakken.

Daarnaast de lichaamstaal, die ik naar Toos vind wijzen. Hij valt nooit door de mand als kandidaat. Reageert het verdachtst op zijn 'bezoek' en vice versa.

Ik heb geprobeerd in Comfort een mol te zien, maar... weet toch niet of ze daar hun vingers aan zouden branden. Aan een mol met als dekmantel 'alles is van mijn gezicht te lezen'. Aan dat rode scherm.

Dan leun je als productie nog veel meer dan anders op de acteerskills van de mol, die je niet voldoende kunt testen. In het spel is het altijd anders. En dat allemaal na het fiasco van vorig jaar.

Daarnaast zitten er stiekem toch wel veel heavy-hitters in de Toos-tunnel. Geen Sundance Kid-types, maar shoot-to-kill-types. (Die je natuurlijk ook in de ander tunnels vindt ;) )

Maar goed, genoeg twijfel hier dat ze het alle drie nog kunnen zijn.

Het forum is lekker bezig, 3 keer er volledig naast (Conny, Thomas, Ruben). En nu Comfort en Lancelot bijna gelijk. Gaan we sluiten als het zelfs Toos is?


::rofl:: laten we hopen van niet 🤞
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 19:09:50 door Amethyst »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #804 Gepost op: 7-05-2023, 14:54:51 »
Vergeet ook niet dat Toos een onvervalst 'Jon van Eerdje' deed: "Ik wist het!"    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #805 Gepost op: 7-05-2023, 15:38:40 »
Zal maar met de deur in huis vallen. Voor mij is het een uitgemaakte zaak, ik kan zelfverzekerd zeggen, Mol XII in seizoen 11 is Comfort! 

Ben van Toos/Lieselot over Thomas, heel even terug naar Toos (dacht nog heel even dat ik zijn geheime signalen naar de handpop had gekraakt) maar dan toch finaal in de week na Thomas' exit het licht gezien. De rest van de kandidaten heb ik nooit serieus verdacht.
Ergens had ik het, net als zovelen onder ons, moeten zien aankomen na dat rood scherm. Nochtans hou ik wel van speciale gevallen in De Mol, al spant Comfort de kroon. Meestal sta ik wel open voor de 'onwaarschijnlijke mol' en heb ze nooit echt afgeschreven, toch heeft de mol mij dit seizoen even verschalkt. Zelfs heel de show in de Delorean was niet genoeg om door te breken als topverdachte. Cowboyhats off to you, Crazy Colt Commy!

Comfort duidde ik tijdens afl. 1 aan als back-up, puur door de actie op de slackline. Een week later zag ik dan toch meer in een nog onwaarschijnlijker scenario, de mol die als snelste zou drukken op 1 bij de rode telefoon en dus voor de vrijstelling ging. Leek me toen net iets stoerder dan pech hebben op de slackline. Ik hield rekening met de mogelijkheid dat het spaarvarken kon gesaboteerd zijn door de eerste slackliner. Achteraf gezien was dit een masterclass manipulatie van de mol om in die positie te geraken. De toon was gezet. Lieselot ontpopte zich meer en meer tot de ideale kandidaat die nooit voor een voordeel zou gaan. Veel respect voor zo'n houding! Maar werd lang ultiem verblind door de sympathieke West-Vlaming met zijn evil laugh in de rode kamer. Twin Peaks vibe to the max!

Comfort heeft dus lang op een vierde plek gehangen, met dank aan Thomas, Toos, Lieselot om er lang in te blijven. Die laatste twee die het geleidelijk aan minder en minder konden zijn. Hoewel ik het tof zou vinden dat Toos mij nog zou verrassen kan ik hem objectief bekeken niet meer zien als mol. Ik deel de proeven in gelukt, gedeeltelijk geld verdiend en volledig mislukt en hij heeft helaas veel te veel groene markeringen.

De echte ommekeer is er bij mij gekomen, uiteraard door Thomas' exit, maar de eerste breuklijnen waren al vast te stellen in afl. 5 door een combinatie van factoren, het acteren van haar fake vlucht maar ook door dingen die op het eerste zicht triviaal lijken zoals bv. een Tequila Sunrise bestellen. Toen gingen achteraf bekeken alle rode alarmsignalen af. Daarover meer in het hint-topic, als ik het nog haal want ben ook van de partij in Antwerpen.

Het gaat dus echt gebeuren. De eerste mol in onze contreien met een rood scherm. Ik heb me ooit verbrand door tot in de finale een rood scherm voor de mol te verdedigen en toen kwam een van de grootste shocks ever, maar ik durf het toch weer aan. De mol kreeg rood! Alles wijst richting Comfort. Acties, gedrag, blijk geven van voorkennis, zelfs de hints.

Ze lijkt het daarbij goed te hebben gedaan, twee proeven met echt veel geld, € 4900 bij de legerproeven (wel € 1400 of 4 kg patatten weggeschoten) en € 5000 in de Bunker, maar ook daar zijn kanttekeningen bij te maken. Ze probeerde nochtans om als laatste een bord te halen maar bleef achter met een geldig element, was ze van plan om achter te blijven of om een klimgordel af te pakken, feit is dat de mol zeer teleurgesteld was met de uitkomst.)
Daarnaast genoeg waardige acties in mislukte proeven waar zij bij betrokken was met als grootste wapenfeiten, in gunstige posities belanden in de groep met Matteo, op de slackline, hoogstwaarschijnlijk de hoogste kaart laten verdwijnen in het kaartspel, de Back to the Future eliminatie, mystery shopping met Toos, mee de powerpoint verpesten op school en de kers op de taart omgekeerde psychologie gebruiken met de bom op de bus net als haar voorganger.

De sleutel tot succes in dit seizoen ligt in het afwijzen van het vastgeroeste idee "De mol kan geen rood scherm krijgen". Wie dit aandurft, krijgt straks eeuwige roem. Veel succes! ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #806 Gepost op: 7-05-2023, 16:36:47 »
Opvallend hoe de verdenkingen van de kijkers toch nog zijn verandert in de laatste paar dagen ::vergroot::.

Lancelot 34,2 (nr. 1) > 30% (nr. 3)
Comfort 32,8 (nr. 3) > 34,6% (nr. 2)
Toos 33 (nr. 2) > 35,4% (nr. 1)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #807 Gepost op: 7-05-2023, 17:09:05 »
Ik hou het bij Lancelot.

Ben benieuwd vanavond.

Dit seizoen heb ik er toch al te vaak naast gezeten. Na Conny, voor Ruben gegaan, met Lancelot daar vlak achter, toen all-in op Ruben gegaan. Maar Lancelot zou het ook nog kunnen zijn.

Als het Toos of Commy is, ben ik benieuwd wat de molacties zijn. En ben ik gefopt dit seizoen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #808 Gepost op: 7-05-2023, 18:25:23 »
Ik switch voor de laatste keer naar Toos.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #809 Gepost op: 7-05-2023, 18:38:14 »
Bij nader inzien zou ik toch niet volledig van mijn stoel vallen als het Toos is. Maar ik houd het toch echt bij Lancelot. Comfort is het in ieder geval zeker niet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #810 Gepost op: 7-05-2023, 18:41:42 »
Bij nader inzien zou ik toch niet volledig van mijn stoel vallen als het Toos is. Maar ik houd het toch echt bij Lancelot. Comfort is het in ieder geval zeker niet.

Ik val juist van mijn stoel als het Commy niet is 😀

Wordt spannend, Wens iedereen vast veel plezier🙏🏻met de ontknoping.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #811 Gepost op: 7-05-2023, 18:43:43 »
Qua acties ga ik voor Lancelot. Qua lichaamstaal ( haar lachjes op bepaalde momenten) voor Commy.
Meestal blijkt het diegene te zijn, die mij qua lichaamstaal opvalt.
Toch kies ik nu voor Lancelot. 😅

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #812 Gepost op: 7-05-2023, 18:48:31 »
Op het laatste moment toch nog een andere hoofdverdachte.
Past in mijn tunnel.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #813 Gepost op: 7-05-2023, 19:02:51 »
Huh, is het niet handiger om eerst even de finale/ontknoping en het verhaal van de mol af te wachten voor een oordeel te hebben?
En ja, ik weet ook hoe het voelt als je stug doortunnelt op de verkeerde.  ;) Blijft uiteindelijk maar een spel toch?

En hier ook nog steeds Comfort.  ::jaja::

Lancelot 5000 euro bij pasvragen, onvergeefelijk. Verder wel nog heel deel acties, maar de bubker blijft een groot minpunt.

Toos heeft echt heel veel goed gedaan. Ook veel goede mogelijke acties, maar ook het te veel goed doen weegt door.

Idem voor Comfort, enorm kandidatengedrag, een spelvervalsend rood scherm.

Ik vind het helemaal niet erg dat ik fout getunneld heb. Maar als iedereen onder een kandidaat (zelfs als je het doortrekt) twee kandidaten valt in FTM, stel ik me toch vragen. Dat is nog niet geweest.

En dat is mijn mening. Ik ben vooral enorm teleurgesteld dat jullie een tunnel van een door de productie vervalst spel verdedigen, alsook een enorm kandidaatste mogelijke mol.


@FS Even nu stoer reageren zoals je doet, kan er bij mij niet in. Heel het seizoen heb ik elk van je Comfortargumenten gewoon proberen te vervellehen. Je enige verdediging was ‘deze post is ongepast’, telkens maar weer. Je hebt enorm veel en onterecht verschillende molloten op hun vingers getikt, onterecht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #814 Gepost op: 7-05-2023, 19:10:44 »


@FS Even nu stoer reageren zoals je doet, kan er bij mij niet in. Heel het seizoen heb ik elk van je Comfortargumenten gewoon proberen te vervellehen.

Ik zat heel t seizoen op Thomas dus geen idee waar je t over hebt.  ::)

Verder lees ik alleen respectloze posts van je. Ik ga niet meer op je reageren.. suc6

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #815 Gepost op: 7-05-2023, 19:13:45 »
"Door de productie vervalst" is een contradictio in terminis. Degene die de regels maakt kan ze altijd veranderen en dus nooit overtreden.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #816 Gepost op: 7-05-2023, 19:13:48 »

En dat is mijn mening. Ik ben vooral enorm teleurgesteld dat jullie een tunnel van een door de productie vervalst spel verdedigen, alsook een enorm kandidaatste mogelijke mol.


Kap toch eens met je negatieve berichten van je. Zoals Tunneltelevisie al zegt: wacht gewoon de finale (en de reünie) af en vel daarna je oordeel. Je loopt nu al voor elke mogelijke scenario (ongeacht wie de Mol is) argumenten te verzinnen waarom jij het niet goed vindt en wat de Mol dan wel de programmamakers verkeerd hebben gedaan.

Als Comfort de Mol is, kun je inderdaad afvragen in hoeverre het 'fair' is van de programmamakers om haar een rood scherm te geven, maar de komende twee ŕ drie uur weten we niet of ze de Mol is en of de test 'vervalst' is, dus ga dan ook niet zo speculeren.

Verder lees ik alleen respectloze posts van je. Ik ga niet meer op je reageren.. suc6

En dit: ik ben niet super actief op het forum en lees voornamelijk mee, maar jouw negatieve (en soms respectloze) posts vallen mij op een verkeerde manier op.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 19:15:40 door DeMol! »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #817 Gepost op: 7-05-2023, 19:23:42 »
Citaat van: DeMol! link=topic=73117.msg2529953#

En dit: ik ben niet super actief op het forum en lees voornamelijk mee, maar jouw negatieve (en soms respectloze) posts vallen mij op een verkeerde manier op.

… de maatschappij van tegenwoordig. Kunnen tegen niks meer.


Fijne finale iedereen!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #818 Gepost op: 7-05-2023, 19:25:29 »
Nog even voor de record: ik ga voor Comfort als mol.

Mocht het Lancelot zijn, dan ben ik niet verbaasd. Vast een prima mol geweest. Voor die 5000 in de bunker heeft hij vast een goede reden. Mocht het Toos zijn, dan snap ik er niets van.

Mensen die nu al posten dat bepaalde mollen belachelijk of slecht zijn, ik heb er weinig mee. Ze laten vooral zichzelf erg kennen. Durf eens in de spiegel te kijken, is mijn advies.

De Mol is een fantastisch programma, en dit was weer een sterk seizoen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #819 Gepost op: 7-05-2023, 19:33:32 »
En verder zal ik positief blijven. Ik kom gewoon voor mijn mening uit. Als dat negatief overkomt, dan is het maar zo, maar dit blijft een discussieforum.