Auteur Topic: Wie verdenkt Wie? / Quotes  (gelezen 6068 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Gepost op: 22-03-2023, 10:15:10 »
Matteo
Afl 1-i –  Ik vind het een supertoffe groep. Het is heel divers en dat is superfijn. Het is: je bent Matteo, de acteur en dat is Thomas, leerkracht. En dat is Commy die gynaecologe is. Ik vind het heel tof om daartussen te staan en dat spel te spelen.
– Als je een filmrol aanneemt, ben je maanden bezig met zinnen in het juiste dialect te krijgen. Hier was het: doe maar mee. Die werelden gingen niet goed samen voor mij, dat vond ik supermoeilijk.
Afl 1-ii – (over Lieselot) Ze stond daar, ze zei iedereen goedendag, en ze zei al de namen binnen de minuut. Dat vond ik heel verdacht.
– Als ik naar huis moet, dat zou ik echt erg vinden. Niet de eerste keer, alsjeblieft. Doe me dat niet aan. Het is mijn eigen schuld.

Samya
Afl 1-i – (over Matteo) Ik begrijp niet goed hoe hij als zo’n goede acteur het toch zo snel heeft kunnen opgeven, wetende dat hij iets positiefs had kunnen binnenbrengen.
Afl 1-ii – Ruben, Toos en ik hebben echt ons best gedaan, hoewel de andere groep ons verder en verder liet gaan.
Afl 2-i – Ik ben wel in de war door Leïla zelf. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze zo kon acteren. Ik had helemaal niet door dat ze tijd aan het rekken was. Ja… ik weet het niet. Ik stel me wel vragen bij Leïla na vandaag.
Afl 2-ii – Ik heb me wel zot hard geamuseerd met Lieselot. Ik denk ook dat we de andere proef allebei niet hadden gekund.
– Ik geloof wel dat de vrouwen in ons team misschien minder kracht hadden. Dus dat de mannen wel een grotere kans hadden om die voorwerpen in die stellingen te kunnen gooien.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 15:14:02 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2023, 10:16:06 »
Conny
Afl 1-i – Dat zandloperding was misschien niet de juiste methode om de tijd te registreren. Usain Bolt zou zich beledigd voelen als ik zei: negen seconden, we ronden dat af naar tien. Tien seconden was om makkelijk te kunnen rekenen, maar eigenlijk klopte het niet.
Afl 1-ii – Comfort was te klein om het varkentje, dat gevuld was met 3.000 euro, naar de kant te brengen. Te klein… Ja… Straf eigenlijk.
– We zijn met tien. De mol gaat door, dat is negen. En Toos heeft een vrijstelling, dat is acht. Een op acht dat ik eruit lig. Dat is 12,5 procent.
Afl 2-i – 
Afl 2-ii – Dat lopen was niet zo makkelijk. Ik ben een beetje ouder, en ik heb het wel gekund. Ik had precies de Olympische Spelen gewonnen toen ik aankwam.
– Als ik nu naar huis moet, het is niet aflevering één, dat is al goed. Aflevering twee, dat is goed voor mij. Al wat nog komt, is bonus.
Afl 3-i – De sfeer is hier zo leuk dat je op den duur zou vergeten dat er iemand tussen zit die alles probeert te saboteren. En wij… Allee, ik vergeet dat soms.
Afl 3-ii – Thomas, die telefoongesprekken, hij heeft die gevoerd. Hij kon dat veel beter dan ik.  Maar hij kan… zeer gemakkelijk iemand manipuleren.

Leïla
Afl 1-i – (over Lancelot en Ruben) Ik vond het een beetje te snel gespeeld. Ze hebben die twee meisjes achtergelaten om dan tien minuten te vroeg aan te komen. Ik stel me veel vragen.
Afl 1-ii – (over Comfort) Natuurlijk, als je molt, weet je heel goed dat je net te klein bent om dat dingetje eraf te trekken. Je kan er lang mee bezig zijn, het gaat sowieso niet lukken.
– (over Lieselot) Ze heeft ook gelogen over de tijd die we nog hadden. Begrijpelijk. In haar plaats zou ik dat ook doen. Maar het was voor haar precies heel simpel om te liegen. Dat kwam zo natuurlijk.
Afl 2-i – Ik ben heel content over hoe het vandaag is verlopen. En Conny. Conny was de enige in het filmpje die direct doorhad dat het een test was.
– Ik heb mezelf niet getoond, misschien ergens om mezelf wat meer verdacht te maken, maar ik weet niet of het gelukt is.
Afl 2-ii
Afl 3-i
Afl 3-ii – (over de eierproef) Lieselot heeft het heel goed gedaan. Maar als je de mol bent, weet je heel goed dat je heel hard je best kan doen. Want zodra je instapt in de auto, begint het pas voor de mol. Daar is het ook om zeep gegaan.
Afl 4-i – We hebben een heel goede groepssfeer, maar vandaag was het wel iets minder.
Afl 4-ii – Ik was sowieso van plan om all-in te gaan vandaag. Dus het komt goed uit. Ik ga wel voor de mol. Ik ga geen fouten maken.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 17:33:24 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2023, 10:16:25 »
Lieselot
Afl 1-i
Afl 1-ii – De tactiek was om zoveel mogelijk te spreiden, maar er waren enorm veel vragen waar ik geen benul van had. De kleur van de ogen, de kleur van het molboekje. Ik wist dat allemaal nog niet. Als je kijkt naar het totaalbedrag, denk ik dat de mol al goed zijn werk heeft gedaan. Hoeveel hadden ze binnengehaald, ongeveer 300? En hoeveel opdrachten hebben ze niet al gedaan? Het moet wel een heel goede mol zijn.
Afl 2-i – (over Conny) Ik had ze eigenlijk afgeschreven. Het feit dat ze startte met: Ik kan niet acteren, what you see is what you get. Ik dacht hm...
Afl 2-ii – Op een bepaald moment zei Lancelot: zouden we de geschilde toch niet pakken? Allee.
– Thomas blijft erbij dat hij de afstand wel heeft gezegd: reken erop dat je tien meter ver moet gooien. Hadden we dat geweten, dan had ik gezegd: geef mij dat hert. Ik zal er verder mee geraken dan Leïla of Samya.
Afl 3-i – Als je later aankomt in een groep, is dat wel moeilijk. Ze hebben me echt aanvaard, direct. Ik zat daar enorm mee in.
Afl 3-ii – Thomas stapte in met ik-weet-niet-hoeveel eitjes. Hij had er echt veel mee. Hij had er, denk ik, 25 mee. Maar het is gemakkelijk om rap op je rode ei te zitten.
Afl 4-i – Blinddoeken af, je ziet één iemand recht staan en het was gaan om erbij te zijn.
Afl 4-ii – Nee, ik ga niet proberen de laagste scoren te halen. Ik heb een sterk vermoeden wie het is, maar het is nog niet sterk genoeg om alles in te zetten op één iemand.
Afl 5-i – (over Comfort) Je hoort ze door de walkietalkie, dat is ik-weet-niet-hoe-erg. Je hoort ook de verslagenheid in haar stem. Op dat moment klikte er iets in mijn hoofd. Ik kon er even niet mee omgaan. Ik ben er wel blij voor. Ik ga er ook beter door slapen.
Afl 5-ii – Lancelot vind ik een moeilijk persoon om in te schatten. Hij doet alsof hij zijn best doet, maar hij heeft ook veel dingen doen mislukken.
– (over Thomas) Op den duur riep ik de hele tijd: werekeren. Maar dat was ook uit frustratie, van: je luistert niet.
– Bij de hotdogproef heeft Ruben een hotdog kunnen leggen. Dat is gemakkelijk. Hij mocht er nog vier leggen, als er geen vijf liggen, ja...

Thomas
Afl 1-i
Afl 1-ii – Samya heeft nog niks bijgebracht als kandidaat. Het enige wat niet past in het beeld is dat ze zo hard in haar boekje bezig is, en dat klopt niet met het feit dat ze de mol is. Maar misschien verstopt ze zich daar een beetje achter.
Afl 2-i
Afl 2-ii – Ik denk dat de beste plaats voor de mol om te zitten vandaag bij de aardappelschillers was.
– Comfort, het feit dat ze de walkie neemt, is ideaal, want zij moet de informatie doorgeven aan ons, dus dat is de ideale plaats voor een mol om die taak uit te voeren.
Afl 3-i
Afl 3-ii – Ik vind het gedrag van Toos heel raar. Lieselot zegt: ik neem geen vrijstelling. Dus op het moment dat hij wel een vrijstelling zou nemen, zat er 5.000 in de pot. Het klopt niet.
– (over het verdwenen ei van Lancelot) Ik heb zitten denken: zou Lancelot dat zelf gedaan hebben? Maar Lancelot verdenk ik niet zo. Dus ik denk effectief dat de mol gepasseerd is.
Afl 4-i – Alleen Ruben heeft zijn code niet willen doorgeven. Wat ik heel bizar vind omdat je als groep samenspeelt.
Afl 4-ii – Ik ga blijven spreiden, maar ik ga meer vragen op één persoon zetten dan ik initieel wilde doen. Als ik fout ben, hoop ik dat ik vragen genoeg kan verzamelen om te veranderen naar mijn tweede verdachte.
Afl 5-i – (over Comfort) Ze was er echt van aangedaan. Als je het weet op voorhand en dat  spelen, het lijkt me niet mogelijk om die emoties te faken.
– Ik ben ervan overtuigd dat we als groep elkaar heel graag zien, maar ik ben er ook van overtuigd dat we minder en minder gaan delen met elkaar.
Afl 5-ii – Lieselot is niet zo goed in instructies geven, vind ik. Met kerekewere ben ik niks.
Afl 6-i – (over Comfort) Ik denk dat we dat supergoed gedaan hebben. Zij was beter in communiceren en dingen opzoeken. Ik was ça va in de bibliotheek. Ik denk dat we het meeste hebben kunnen doorgeven. Ik ben tevreden van mezelf.
Afl 6-ii – Het spelletje wordt meer en meer psychologisch, dan gewoon een spelletje om geld te verdienen. We zijn op een ander niveau aan het spelen. Dat maakt het veel geestiger en intenser, het spel.
Afl 6-iii – Als hij de mol is, doe ik mijn petje af voor Ruben. Want ik heb hem absoluut niet door. Ik heb in het begin gezegd: ik ga nooit mijn buikgevoel volgen. En ik heb hem eigenlijk afgeschreven als mol door mijn buikgevoel. Dus ja, niet goed.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 15:30:38 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2023, 10:16:45 »
Ruben
Afl 1-i
Afl 1-ii – Vanuit ons beeld was dat verschrikkelijk. Elke keer als we begonnen te lopen, ging het varkentje altijd verder en verder. Als het dansje zo simpel is en je hebt het zo vaak geoefend, dat is niet goed gespeeld.
– Het is omdat het mijn maatje is dat ik hem misschien niet verdenk. Domme keuze misschien. Het blijft natuurlijk een acteur, Matteo.
Afl 2-i – Van iedereen die we gezien hebben vond ik Comfort degene van wie ik dacht: Is dit wel oprecht, het schrikken?
Afl 2-ii – Ik denk dat de mol wel echt op de trein wou zitten. Daar was het geld te verdienen.
– Toen we de trein zagen aankomen, hadden we er echt goede hoop in. Toen zagen we ze gooien, maar dat was echt… De ellende die we voelden.
Afl 3-i – (over Toos) De Vier Heemskinderen, Drie Heemskinderen, akkoord dat het dicht bij elkaar staat. Maar als je Drie Heemskinderen vasthebt en je leest het nog eens na, dan denk ik toch wel dat je doorhebt dat dat niet klopt.
Afl 3-ii – De proef met die eieren was een ramp. Conny, na nog geen tien seconden, brak haar ei al. Dat was superverdacht. Wie koopt een ei om het daarna direct weer te breken?
Afl 4-i – Ik denk dat de mol vandaag had gehoopt dat iemand die pasvraag zou pakken en eens zou omdraaien.
– Vandaag denk ik dat de mol… buitenspel is gezet en dat hij of zij serieus aan het vloeken is nu.
Afl 4-ii – Ik ga niet proberen de laagste score te halen. Ik ga alles op de hoofdverdachte inzetten en dat is tot nu toe goed uitgedraaid, dus ik ga die tactiek behouden.
Afl 5-i
Afl 5-ii – We zijn over halfweg. Ik denk dat het nu een fase is waarin je stilaan moet weten wie de mol is. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, want ik heb echt geen flauw benul. Ik kom zelfverzekerd over binnen de groep, maar daarbuiten, in mijn hoofd… saus.
Afl 6-i – We hebben weinig overzicht gehad op Thomas en Commy. Maar ik denk dat je het beter kunt doen. Als je naar de bib loopt en je komt met vijftien boeken terug, en je begint er als een zot in te bladeren, denk ik dat je je meer moet focussen op de belangrijke dingen, de juiste boeken. Ik heb gemerkt dat dat vandaag precies niet is gebeurd.
Afl 6-ii
Afl 6-iii – Blijkbaar ben ik toch een soort van kleurenblind. Maar het ging wel snel, want je zit er met dat autootje onder. Als de chauffeur bijstuurt, is dat een klein slagje. Het minste dat je dat autootje mee hebt, is het kapot. Is het de chauffeur geweest? Ze zeggen van niet. Maar je weet het niet.
Afl 7-i – We hebben fouten gemaakt die we niet hadden hoeven maken. Het was natuurlijk ook niet simpel. Dan maak ik een kleine fout door een woord niet te gebruiken. En dat kost ons meteen weer 400 euro. Ik denk dat het gewoon brute pech is.
– Ik zit nog met drie heel sterke kandidaten die enorm slim zijn. Dus het zal strijden worden voor een plaatsje in de finale, denk ik.
Afl 7-ii – Ik heb bewust proberen te schieten op de vier.
– Wat me vandaag is opgevallen, is dat er goede leugenaars tussen zitten. (beeld van Lancelot) Op dat moment zie je het verschil tussen een goede en slechte leugenaar. Ik denk dat het duidelijk is dat ik meer een slechte leugenaar ben dan een goede.

Comfort
Afl 1-i
Afl 1-ii – Ik had verwacht dat Matteo dat feilloos zou doen. Dat is een heel makkelijke manier om geld kwijt te spelen, één foute pas. Het geld is sowieso er al uit.
– Ik had een paar keer aangegeven: ik wil toch liever niet als allerlaatste, want dan moet ik het varkentje meenemen. Toch beland ik op die laatste plaats, dat is een beetje raar. (beeld van Samya)
Afl 2-i
Afl 2-ii – Toos heeft sportschool gedaan. Hij doet een fysieke job. Ik had verwacht dat hij net iets meer uithoudingsvermogen had.
Afl 3-i
Afl 3-ii – Lancelot is als allerenige zijn ei kwijtgeraakt. Ook niet kapot, maar gewoon weg. We kwamen aan bij de opdracht en het eerste dat we hoorden was: dit gaat jullie geld kosten. Toen dacht ik: oké.
Afl 4-i – Thomas is in de groep normaal de rustige die het spel een beetje wil analyseren. Vandaag wou hij absoluut in die allerlaatste kamer terechtkomen, en heeft hij het helemaal niet goed gedaan.
– Als we dit kunnen volhouden, gaan we nog ver geraken.
Afl 4-ii – Ik heb tot nu toe altijd redelijk goed gespreid. Het moment begint wel te komen om de focus wat te vernauwen, en nu krijg je eigenlijk een goede kans.
Afl 5-i – Ik vond de exit van vanavond superhard, omdat het voelt alsof Leïla zichzelf heeft opgeofferd om mij een plaatsje te gunnen. De vier andere kandidaten die niet direct bereid waren om mij te helpen, dat komt ook wel even binnen natuurlijk.
– Ik heb door wat er vanavond gebeurd is wel wat extra informatie. Ik denk dat de andere kandidaten dat ook wel beseffen. Het enige nadeel na vanavond is dat, denk ik, de verdenking op mij wel wat zal wegvallen. Aan de andere kant zit ik nog altijd in het spel, dus waarom zou ik de mol niet kunnen zijn?
Afl 5-ii – In de supermarkt had Toos bijna vijf of tien minuten meer de tijd om in de winkel rond te lopen. Dan vind ik het raar dat hij er maar in slaagt om twee items binnen te brengen.
Afl 6-i – Er waren veel mensen met vier op negen. Lancelot was ervan op de hoogte dat we die fun facts absoluut moesten binnenhalen. Toen begon hij een heel lange uitleg. Als we het laatste fun fact hadden, hadden we 3.000 euro kunnen binnenhalen.
Afl 6-ii – Het gesprek met de mol was creepy. Maar ik denk dat mijn vermoeden nog een beetje bevestigd is door het gesprek. De manier waarop de zinnen kwamen, was heel kort, heel gevatte opmerkingen, een beetje spottend.
Afl 6-iii – Ruben was iemand die ik tot nu toe niet veel in de gaten heb gehouden. Het is de eerste keer dat ik one on one een spel speel met Ruben. Ik heb gemerkt dat hij heel veel doet, zonder heel veel goed te doen. Hij heeft in die donuts zitten kijken. Hij heeft de kasten opengetrokken. Maar als het erop aankwam om de aanwijzingen te vinden, is er geen enkel juist antwoord van Ruben gekomen.
Afl 7-i – Lancelot is iemand die zich altijd op de juiste positie kan stellen waar hij cruciale rollen inneemt in het spel. Dan kan hij bepalen of we al dan niet geld gaan verdienen.
Afl 7-ii – Ik geloof dat ze misschien gegaan zijn voor met vier naar de finale. Ik denk dat er iemand op de vrijstelling heeft geknald.
– Toos heeft de proeven iets te goed gedaan. Ik denk niet dat het de eerste keer was dat hij die proeven deed. Ik denk dat hij de kans heeft gehad om te oefenen.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 13:00:22 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2023, 10:17:01 »
Lancelot
Afl 1-i – Zouden ze de eerste BV die meedoet aan De Mol de mol maken? Dat zijn voor mij zaken waarover ik nog even moet nadenken.
Afl 1-ii – Bij de openingsopdracht was Ruben niet altijd even adequaat bezig met het omdraaien van de zandloper. Ik heb er een paar keer op moeten wijzen.
Afl 2-i – Ik had heel graag Lieselot willen zien. Omdat ze ook een van mijn hoofdverdachten is.
Afl 2-ii – (over Lieselot en Samya) Het feit dat ze ons na vijf seconden hebben gewisseld, is raar. Dat je dat bij het pompen doet, dat kan ik direct aannemen. Maar de modale Vlaming, ongeacht de leeftijd, zal wel vlot 20 seconden sit-ups kunnen doen.
– (over Toos en Leïla) Het viel me toch wel op dat uitgerekend de groep van Toos het niet haalde.
– Niet slecht bedoeld, maar de mensen buiten de trein, dat was een mooi decor, maar hadden eigenlijk niet veel in de pap te brokken.
Afl 3-i – Conny, Constance, dat is ongelooflijk, die madam. Op elk moment maakt ze wel ergens een foutje op haar onnavolgbare wijze, waarbij niemand haar zou kunnen of willen verdenken omdat het zo onschuldig overkomt.
– Iedereen kan tellen. Vandaag zit er net iets meer dan 7.000 euro in de pot, dat is niet zo heel veel. Dan kunnen we samenvatten dat de mol voorlopig goed werk levert.
Afl 3-ii – Mocht ik Toos zijn afgelopen nacht, ik had altijd die vrijstelling genomen en 5.000 euro. Oké het groepsgevoel, en zus en zo. Maar dat is ook quatsch. Je zit hier om te winnen. Dat is weer 3.000 euro eraf genepen.
Afl 4-i – Het feit dat Lieselot op een gegeven moment suggereerde om ervoor te zorgen dat zeker niemand de pasvragen kon hebben… dat leek me toch heel verdacht. Zeker na afloop, toen ik wist welk gevolg het zou hebben om de pasvraag überhaupt maar één centimeter op te heffen.
– Als er dan ook onuitgesproken regels beginnen te gelden, je gaat altijd voor geld, niet voor pasvragen, dan is het ook moeilijk voor de mol.
Afl 4-ii – Ik heb een tactiek waarbij ik op twee mensen ga inzetten, en daarbij ook van het systeem gebruik wil maken om iemand voor eens en voor altijd uit te sluiten.
Afl 5-i – (over Comfort) Ik zou als mol in de auto willen zitten. Je probeert een grote slag te slaan en tegelijkertijd probeer je je van alle verdachte tabellen te wissen.
Afl 5-ii – Ruben heeft zijn deel allesbehalve goed beschreven. Alles was altijd een looping. Toen kwam er een kreet van euforie: dit is keileuk. Wat ik hem ten zeerste gun, maar dat heeft weinig bijgedragen tot het juist interpreteren van de oefeningen.
Afl 6-i – Ik denk dat ik na vandaag elke sport waar je een Belg aan kunt koppelen van naam ken. Na drie kwartier voor de klas staan, was het ontnuchterend dat we niet tot een geldresultaat zijn gekomen.
Afl 6-ii – Ik vond het een heel leerrijke en interessante proef. Ik heb wel ergens bevestiging gekregen van wat ik al eerder dacht en vermoedde.
Afl 6-iii – Wij keken met drie met grote ogen naar het speelgoedautootje. Vlak voor we eroverheen gingen, maakte het een enorme zwaai naar links. De man aan de knoppen, die niet in de bus zat, heeft er wel voor gezorgd dat het speelgoedautootje onder de bus is beland.
Afl 7-i – (over Comfort en Toos) De pannenkoek was niet in de lucht, en de douche was niet aan het lopen. Is dat slecht afgesproken? Of was hun timing net te laat? Dat laat ik allemaal in het midden.
Afl 7-ii – Ik heb stress omdat er nog een heel groot vraagteken in de lucht hangt.
– Wat Ruben vandaag heeft gedaan, is de mollenstreek der mollen. Ruben gaat thuis gigantisch lang oefenen met een revolver. Hij wordt bij elk duel als eerste naar buiten gestuurd, maar omdat hij zo’n geoefend schutter is, komt hij altijd terug in de saloon, en wordt er geen geld verdiend.

Toos
Afl 1-i – (over Matteo) Hij kan echt spelen wat hij wil. Hij mag zeggen van niet, en zoveel zichzelf zijn bij ons, ik denk, als hij zich daarop heeft voorbereid, dat hij het heel goed kan spelen.
– Lancelot wou heel snel op die knop drukken. Als hij de mol is, zal hij waarschijnlijk weten wie de vrijstelling heeft. Hij kan zichzelf dan nog altijd in een goede positie stellen door op de juiste te drukken, maar buiten de tijd. Wat goed was voor mij want ik had de vrijstelling, maar er was geen geld in de groepspot. Dus ik vond het een ideale positie als mol.
Afl 1-ii – Ik denk dat niemand Lieselot momenteel verdenkt omdat je denkt: wie wil er twee dagen alleen op een kamer gezet worden als je niks kunt saboteren of meedoen? Als mol ga je dat niet doen, dat is gewoon te zot. Maar ergens is het ook megaslim. Niemand verdenkt je. En jij weet nog wat er zal komen. Je weet: ik kan nog massa’s geld afpakken.
Afl 2-i – Je kan moeilijk onder stoelen of banken steken dat Conny niet zo verdacht is. Ze heeft heel… Ze heeft een heel oprechte… Ze is echt geschrokken.
Afl 2-ii – Ze gooiden het nog geen meter ver. Dat was echt zo’n anticlimax. Het was echt gewoon…
Afl 3-i – Comfort zag Jolly Jumping en Lancelot riep: we pakken die. Als je de mol bent, weet je: katsjing, dat is geen 1.000 euro voor die rode. Dus dat is een keigoede move.
Afl 3-ii – Ik heb spijt van mijn beslissing. Ik heb die vrijstelling laten liggen voor de groep, maar als je dan hier zit, en je moet die test invullen, denk je: je had zo op je gemak kunnen zitten.
– (over Thomas) Hij heeft letterlijk voor de neus van alle kandidaten en Gilles de Coster een van de drie eitjes van Leïla genomen en dat laten vallen. Dat is echt ballen hebben als je de mol bent.
Afl 4-i – Toen we op de stoelen zaten, had ik wel verwacht dat er een paar gingen lopen. Maar niet degenen die nu als eerste hebben gelopen.
– Ik weet niet goed hoe ik Ruben moet uitleggen. Hoe langer hij erin blijft, hoe meer hij verdacht wordt.
Afl 4-ii – Ik heb binnen de vijf seconden mijn beslissing genomen omdat ik een beetje wachtte op dit moment, tot deze opportuniteit zich voordeed.
Afl 5-i – Ik heb heel veel informatie gewonnen omdat ik volledig voor één persoon ben gegaan. En de rest niet, denk ik.
Afl 5-ii – Lancelot had die superpromo omver gestoten, net toen het afgeroepen werd. Dat komt natuurlijk altijd goed uit.
Afl 6-i – Nul euro vandaag. Hoe komt dat? Het is ergens misgelopen. Ruben heeft Herman de Croo neergeschoten. Dat was gewoon heel spijtig.
Afl 6-ii – Ik denk wel dat we meer hadden kunnen binnenhalen. Als we op die 400 euro van Commy gestopt waren. Eens we dan doorgingen, was het logisch dat we doorgingen tot die 1.000, 2.000 euro. Volgens mij is die 2.000 euro ook gevallen.
Afl 6-iii – Hij heeft de foute kleur gezegd en het autootje onder de bus gereden. Twee cruciale fouten om informatie te hebben die we nodig hadden om de bom te ontmantelen. Zo opzichtelijk… 5.000 euro eruit halen is toch… straf.
Afl 7-i – (over Lancelot en Ruben) Er was 8.000 euro te verdienen vandaag. Die twee sjarels hebben dat niet goed gedaan. Wat dan weer wat vragen oproept.
–  Ruben. Ruben, ja….
– Het geld hebben we vandaag te danken aan Commy en mezelf. Spijtig van de pannenkoek en het water, want we waren wel gelijk, maar een seconde te laat. Ik hoorde de timer niet meer. Ik had me gebaseerd op wanneer zij trok. Toen heb ik mijn pannenkoek geflipt. Zij heeft beslist wanneer.
Afl 7-ii – Als ik kon kiezen, zou ik met vier naar de finale gaan, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
– (beeld van Commy) De mol heeft sowieso geoefend, zodat er weinig geld op het hoofd van de mol staat. Dan moet je gewoon verliezen. Zo is het gegaan.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 13:03:37 door Molest »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2023, 15:28:51 »
De mol wordt in de eerste aflevering vrijwel nooit vernoemd. Dat brengt mij tot Thomas en Conny (hoewel ik Lancelot en Ruben ook verdenk).
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 17:42:28 door Luc »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2023, 19:02:39 »
Ik zie Leila ook niet verdacht worden 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2023, 01:11:00 »
Fijn dat je dit weer bij houd. Het is altijd heel leuk om te lezen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2023, 22:04:11 »
Aflevering 2 staat erbij!

Als kandidaten het over Commy hebben, schrijf ik voluit Comfort. Om verwarring met Conny te voorkomen. Dat leest misschien net iets makkelijker.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2023, 04:39:36 »
Thomas: Toos haalt 3000 uit pot, Lancelot niet verdacht
Lancelot: Toos haalt 3000 uit pot
Conny: Thomas kan zeer gemakkelijk manipuleren
Ruben: Conny
Comfort: Lancelot
Leila: Lieselot
Lieselot: Thomas
Toos: Thomas

Ze bespreken allemaal maar 1 verdachte, niet noodzakelijkerwijs hun topverdachte (als het al een verdachte is).

Ik denk dat Lieselot en Toos een bondje vormen, en denk er het mijne van dat het slapie van Thomas de afvaller werd, en dan met zo'n edit erbij in de testbiecht......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2023, 15:21:36 »
De quotes van afl. 3 staan erbij, zie boven.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #11 Gepost op: 5-04-2023, 16:33:20 »
Die "verdenkingen" worden natuurlijk uit een gesprek van een kwartier of half uur gefilterd.
Ik denk dat de productie in werkelijkheid per kandidaat de proeven van de voorbije dag afgaat en hen dan vraagt: wat vond je verdacht.
De kandidaten noemen dan alles wat ze verdacht vonden en de productie knipt daar vervolgens duchtig in en herleidt dat naar 1 naam die dan naar voor wordt geschoven. Dat wil niet zeggen dat die kandidaat die persoon dan echt verdenkt, gewoon dat die kandidaat tijdens die proef iets verdachts heeft zien doen.

Als je bij de voorbije seizoenen gaat kijken naar wie zogezegd wie verdacht in de afleveringen en je vergelijkt dat met op wie ze echt gestemd hebben die aflevering, dan komt dit haast nooit overeen.
I was blind but now I can see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2023, 17:03:28 »
De kandidaten noemen dan alles wat ze verdacht vonden en de productie knipt daar vervolgens duchtig in en herleidt dat naar 1 naam die dan naar voor wordt geschoven. Dat wil niet zeggen dat die kandidaat die persoon dan echt verdenkt, gewoon dat die kandidaat tijdens die proef iets verdachts heeft zien doen.

Met dit gedeelte ben ik het eens, maar je volgende bewering...

Als je bij de voorbije seizoenen gaat kijken naar wie zogezegd wie verdacht in de afleveringen en je vergelijkt dat met op wie ze echt gestemd hebben die aflevering, dan komt dit haast nooit overeen.

...vind ik heel interessant, maar klopt ie ook? Ik vermoed dat je het niet echt uitgezocht hebt, maar mocht er iemand zo mollotig zijn om dit wel te willen doen dan ben ik benieuwd naar de resultaten. ;D

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2023, 17:31:30 »
Ik heb dit enkele seizoenen geleden wel eens gedaan, ja.
Ik heb wel maar één seizoen als referentie gepakt, omdat je een seizoen moet hebben waar de winnaar van dat seizoen al heel vroeg in het spel op de juiste mol zit. (dit moet niet, maar dat maakt het wel makkelijker).
Ik heb dus als referentie toen het seizoen in Zuid-Afrika genomen waar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Andere seizoenen heb ik toen niet herbekeken om te checken, maar een seizoen waar je dit kan doen is Mexico.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

edit: net gezien dat je op goplay enkel nog seizoen 11 kan bekijken? Vroeger kon je tot 5 seizoenen terug gaan. :-(
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 17:33:24 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2023, 17:53:08 »
Leuk dat je dat uitgezocht hebt. Je zou het nog uitgebreider kunnen doen door niet alleen te kijken naar wie de Mol noemt, want ik snap ook wel dat het niet leuk is als het heel duidelijk is dat er kandidaten zijn die al heel snel de Mol doorhebben zoals in het geval jij noemt. In de laatste aflevering krijgen we vaak ook te horen wie op welk fout spoor zat. Dat zou je ook kunnen vergelijken met de stukjes biecht.

Wat betreft het niet kunnen terugkijken van oude seizoenen: dat is iets tijdelijks las ik, dat zal weer opgelost gaan worden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2023, 18:38:46 »
Die "verdenkingen" worden natuurlijk uit een gesprek van een kwartier of half uur gefilterd.
Zeker, er wordt nooit zoals in de Nederlandse versie gezegd 'mijn verdachten zijn X, Y en Z'. Toch denk ik dat je nog wel iets kunt met zo'n overzicht. Bijvoorbeeld: nagaan of er verdachte acties zijn die door meer dan een kandidaat worden genoemd (dan wil de edit ze blijkbaar in de spotlights hebben). Of een kandidaat een actie heel erg verdacht vond, of zo te horen maar een beetje. Of er misschien verdachte acties geweest zijn die helemaal niet genoemd zijn. Etc. En soms staat er opeens een verrassend duidelijke uitspraak tussen. Zoals bv. de allereerste biecht van Bert vorig jaar: 'Ik heb nu vooral een verdachte. En dat is Nele. Dat ziet er mij een hele fijne madam uit. Maar dat is een geboren molleke'. Nou, dan weten we in elk geval zeker dat Bert in afl. 1 op Nele zat.
 ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2023, 18:40:50 »
Molest heeft het hier voorgaande jaren ook bijgehouden.

Hieronder de links naar 2022 en 2021. Voor wie zin heeft te vergelijken.....
Nu is vorig jaar wellicht niet helemaal representatief gezien de molwissel.
En 2021 ook niet omdat de mol tot aan de finale niet werd verdacht  ::rofl::
2022

2021
« Laatst bewerkt op: 5-04-2023, 18:43:08 door Marimol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2023, 18:56:38 »
Het jaar daarvoor was iets meer een normaal jaar:

2020

In dit seizoen vind ik tot nu toe de uitspraak van Thomas een van de opvallendste, over de porto van Comfort bij de trein. Omdat hij er zelf ook een in handen had. Hij zou de afstand van 10 m. hebben doorgegeven, maar dit niet was gehoord. (Ook gemeld door Lieselot)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2023, 19:56:40 »
Ik zag laatst de slotaflevering van 2020. Bart en Christian bleken de hele tijd overtuigd te zijn van elkaar als Mol. Bart tot hij zich redde met het vuurwerk waarna hij zeker wist dat Alina de Mol was. Er is weinig van terug te zien in de biechten. (Hele kleine steekproef dit, maar toch. ;))

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #19 Gepost op: 7-04-2023, 18:26:42 »
https://www.wieisdemol.be/archief/2017/theorie/verdenkingen.php

Seizoen Zuid-Afrika:
Dit waren de verdachten die naar voor kwamen per kandidaat bij de biechts tijdens het invullen van de tests.

Hier weten we, dankzij de laatste aflevering dat Davey van dag 1 Eline verdachte en haar steeds aanduidde als mol (in het begin nog gespreid, maar vanaf aflevering 4 geloof ik enkel op haar ingevuld)

Ook Annelies zat op het goede spoor vanaf aflevering 2.


Davey noemt Eline als mol in aflevering 2.
Annelies vernoemt Eline nooit.
Marzena vernoemt Eline de dag dat ze het rode scherm kreeg.
Hans vernoemt Eline in aflevering 4, in aflevering 5 geeft hij geen verdachten door, maar gaat hij wel naar huis.

Dit zijn de enige keren dat Eline vernoemt wordt.
I was blind but now I can see