Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 9213 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Wie verdenkt Wie?
« Gepost op: 26-03-2021, 11:04:37 »
Jens
Afl 1-i – Ik heb soms ook wat stress op het werk. Maar eigenlijk iedereen weet: dat heeft geen zin, maar ja. Altijd komt alles goed, geef het tijd. Doe het op het gemak, kijk goed.

Dami 
Afl 1-i – Tactisch is heel moeilijk op dit moment, omdat je nog zo weinig weet.
Afl 1-ii – Katrien had dan een vraag over het OK. En zij heeft toen niet doorgehad van oh, misschien is het ook wel belangrijk om te vertellen wat je daar doet. Als je al weet over welk onderwerp het gaat, zou ik gelijk wel blijven nadenken. En alles waar je op kunt komen, vertellen.
Afl 2 (na opdr.1) –  Als de mol bij klassiek zat, dan drukt die een paar keer op die noot en dan is het makkelijk om heel de boel te saboteren, eigenlijk van op afstand zelfs.
Afl 2 – De wijnopdracht was oprecht een heel moeilijke opdracht. Dus ik denk: als je wou vallen, kon je dat heel makkelijk doen. Zonder dat iemand zou gedacht hebben: oei ja, die deed dat expres.
- Sven is met twee glazen toe gekomen, en Katrien is met een glas toe gekomen. Dus ben ik er wel meer van overtuigd dat ik hen toch kan uitsluiten, aangezien ze het zo goed hebben gedaan.

Kevin
Afl 1-i – Je weet nog maar juist elkaars naam. Hoe kun je dan weten wat de mol zou hebben gedaan. Ik ga het vrij snel invullen, zodat misschien mijn tijd niet te lang is. Stel dat er meerdere mensen nul hebben.
Afl 1-ii – Sven ja, dat is een groot mysterie hè. Ik denk dat hij voor een tactiek gekozen heeft: ik ga mijn verstrooidheid wat uitvergroten naar de andere kandidaten toe.
Afl 2 (na opdr.1) –  Ze hebben mij eigenlijk als iemand die geen noten kende, een moeilijker stuk gegeven dan iemand die al een tijd lang piano speelde.
Afl 2 – Ik denk dat ik het gewoon even aanvaard. Van het is erop of eronder. In een normale situatie zou er 10% kans zijn. Nu is het ineens 40%. Of als de mol bij ons vijf zou zitten, is het 50%.

Noah
Afl 1-i
Afl 1-ii
Afl 2 (na opdr.1) – Wat mij heel hard opvalt is dat Philip 1.000 euro heeft verdiend, en Kevin 0 euro. Met dezelfde tijd en met dezelfde kennis van pianospelen.
Afl 2 – Ik denk wel dat Kevin een goede mol zou kunnen zijn. Iedereen heeft hem graag. Hij heeft ook bij de eerste eliminatietest gezegd van: ik denk dat ik eruit ga liggen. Misschien is dat een manier om dat wijs te maken, natuurlijk.
Afl 3 (begin)
Afl 3 (na opdr.1) – Ja, die Isidoor ja, iedereen is er zot van. Maar echt iedereen, zelfs de Sven.
– Ik zal wel morgen zeer hard op mijn hoede zijn. No matter what game comes to me, ik kijk naar iedereen. Niemand is uitgesloten.
Afl 3 – Vandaag was niet zo’n mooie dag. Niets in de groepspot. Laat ons zeggen dat de mol dat heel goed heeft gedaan.

Katrien
Afl 1-i – Het gaat raar zijn als ik nu ga moeten gokken op een mol, want het zijn allemaal zo’n brave zielen. Ik kan me echt niet voorstellen dat er een saboteur tussen zit.
Afl 1-ii – Heel het spel lang gaat Noah nooit de mol kunnen zijn, eigenlijk. Ofwel zie ik iets over het hoofd. Maar ik denk dat de andere kandidaten daar ook mee worstelen.
Afl 2 (na opdr.1) –  Toen er kandidaten gezocht werden voor die opdracht had Kevin nogal rap zichzelf aangeboden. Achteraf bekeken dacht ik ja, die springt er wel heel rap op eigenlijk.
Afl 2 – Ik voel mij heel opgelucht. Maar ik voel me tegelijkertijd ook heel verdrietig, want nu gaan er twee naar huis. Dat is echt gruwelijk eigenlijk.
Afl 3 (begin) – Ik vond het vreselijk erg voor die twee dat die weggevallen zijn.
Afl 3 (na opdr.1) – Vandaag vond ik het echt een leuke opdracht. En ook leuk omdat ik eens met Jasmien mocht werken. Dat ik die ene keer alleen bij mij had, om die in de gaten te houden. Toen wij mensen moesten zoeken, denk ik toch wel dat ik er vijf van de zeven heb gevonden, en Jasmien maar twee.
Afl 3 – Alles liep mis bij de dominostenen, echt alles, en iedereen stootte wat om. En ik denk dat de opgetelde zenuwachtigheid te groot werd.
Afl 4 (na opdr.1) – Ik ben echt de hele dag bezig met de zoektocht. Ik probeer ook signalen op te vangen in de lichaamstaal van mensen of uitspraken die ze doen tussendoor. Het is toch wel raar dat die zoiets zegt. Of net niet raar. Of zou de mol zoiets zeggen? Of net niet.
Afl 4 – Ja ik was echt één mol op het spoor tot vanmiddag of zoiets. Maar ik ben nu genezen van mijn tunnelvisie. Ik heb terug mijn verdenking op twee personen gesteld.

Samina
Afl 1-i – In de eerste linie heb ik toch wel het een en ander opgemerkt. Daar klopte iets niet, daar ben ik wel zeker van.
Afl 1-ii – Als ik nu naar huis moet, dat zou ik verschrikkelijk vinden. Nee, daar heb ik geen goesting in. Laat me dat spelletje maar meespelen tot het einde.
Afl 2 (na opdr.1)
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 18:30:56 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2021, 11:05:05 »
Afl 2 – Ik heb gewoon chance dat ik in de juiste auto zat, juist. Als ik in de andere auto had gezeten, had ik daar gezeten hè.
Afl 3 (begin) – Mijn verdachte nummer 1 was Kevin.
Afl 3 (na opdr.1) – Ja, ik was echt weg. Dat is heel raar, want toch besefte ik van: dat gedichtje, nee, ik moet dat opschrijven. Dus ik heb daar echt tegen gevochten.
Afl 3 – Ik heb een hele tijd met die hond gefletst. En als die Annelotte ziet, dan flipt ie. En alleen Annelotte mag bij die hond zijn. Die hond die kent Annelotte. Ik ben er honderd procent zeker van. Ik heb al dertig jaar een hond.
Afl 4 (na opdr.1) – Philip heeft helemaal niet goed gekeept, die moest één goal tegenhouden. En hij is ik weet niet hoe groot en hij heeft dat nog gemist.
Afl 4 – Als ik er vanavond zou afvallen, ja dan is mijn avontuur afgelopen. Dat zou ik heel erg vinden. En dan zou ik mijn eigen dat heel kwalijk nemen dat ik zo in mijn eten gedaan heb vandaag. Ja.
Afl 5 – Dat was een ramp, dat was een ramp, dat was gewoon een ramp. Die is gewoon zo, Sven. Die speelt dat zelfs niet. Die had niet door dat hij er achterstevoren op zat. Ik geloof dat echt.
– Wie kan er 2’40 minuten in een bokaal met water, ik kan dat niet hè. En dan ben ik ook aan het zoeken van, ja wie zou dat kunnen?

Jasmien
Afl 1-i – Ik vind dat Sven er echt uitspringt. Na het spel was dat direct: hoe komt dat je ze niet allemaal hebt afgeschoten? Dat ik denk: maar echt waar, putain, hoeveel molboekjes heb jij eraf geschoten? Je hebt geen enkele pijl raak geschoten.
Afl 1-ii – Kevin is mijn hoofdverdachte. Bij die test op de ton toen dat hij daar stond met Katrien, was het thema beste vriend. Katrien heeft duidelijk gevraagd: wat is de naam van de dino op je arm. En hij zei: maar het gaat niet over mij, het gaat over mijn beste vriend. Dat vond ik wel wat verdacht.
Afl 2 (na opdr.1) –  Sven, die de schlagerkoning is, of toch zichzelf zo noemt, en dan bleek dat hij 0 euro had verdiend.
Afl 2 – Nu heb ik het hard gespeeld, hè. Ja, ik ben verschoten van mezelf. Maar ja, we zijn wel aan de eliminatie ontsnapt dus, ik denk voor ons kon de avond niet beter zijn.
Afl 3 (begin) – Van Kevin waren we heel hard verschoten allemaal.
Afl 3 (na opdr.1) – Bij de hypnose zijn we eigenlijk heel hard verschoten, dat dat heeft gepakt bij Lennart. We dachten allemaal Samina die is bezig met haar chakraboek, die zal zich sowieso in hypnose laten brengen.
Afl 3 – Bij Philip, het probleem is dat je ook niet weet of dat hij gewoon zichzelf wil verdacht maken. Ofwel is hij de mol en gaat hij gewoon voor de tactiek: ik doe het echt boven tafel, en dan gaan ze nooit geloven dat ik de mol ben omdat het veel te opvallend is.
Afl 4 (na opdr.1) – Waar het geld mee verdiend kon worden, was wel het keeper zijn en niet het spel met, allee niet het voetbalspel, hè.
Afl 4 – Annelotte, echt waar, als dat de mol is, dan ben ik echt er blindelings in gelopen. En dan heb ik veel te veel vertrouwd op onze vriendschap.
– Sven en Philip hebben gisteren veel geld binnen gebracht, maar het was ook veel gemakkelijker dan dat wat wij moesten doen. En Sven die zei direct: ik ga niet gaan wandelen, zeg. Philip zei ook: ik wil bij de fietsers. Dan denk ik ook ja, dan kun je ook helemaal onverdacht maken door juist een keer keigoede proef te doen als je weet dat die proef doenbaar was.
Afl 5 – Er zijn sowieso mollen aan die puzzel geweest.
– Sven was dus de eerste om te zeggen: allee waarom zijn jullie nu in het water gevallen? Ik denk dat hij er zelf vier keer is in gevallen of zo. Dat was een bende lomperiken bij elkaar, hè.
– Sven had ook altijd gezegd: ik weet niet hoe dat die hoorn juist moet klinken. Dus oh, ik kan het hem nog vergeven als hij ernaast zat. Maar ja, als die alpenhoorn wordt afgekeurd terwijl dat het al de repetities goed is gegaan, ja dan vraagt je u ook waar zit de fout, hè?
Afl 6 – Ja, Annelotte, ik kan niet geloven dat ze de mol is. Maar gisteren met die touwtjes, dat vond ik zo opvallend. En Lennart en ik zeiden alle twee tegen elkaar: maar allee we hebben dat toch echt gezegd.
– Moest ik de mol zijn, zou ik ervan uitgegaan zijn dat er sowieso iemand zou gekeken hebben. Dan kan je veel hoger inzetten op de vrijstelling en kan je daar sowieso dubbel geld uithalen. En je hebt dan nog de chance dat je zelf niet verdacht wordt, omdat je niet in het boekje hebt gekeken.

Philip
Afl 1-i – Ik wil eigenlijk mijn buikgevoel niet teveel volgen nu. En dat is voor mij heel moeilijk omdat ik in het leven altijd super instinctief te werk ga. Maar ik ga nu proberen eigenlijk mijn gevoel helemaal buiten te sluiten.
Afl 1-ii
Afl 2 (na opdr.1)
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 12:34:47 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2021, 11:05:53 »
Afl 2 – Ik heb eigenlijk heel veel mensen bekeken eigenlijk, en ik heb nu gewoon heel extreem gegokt eigenlijk. Ik ben gewoon all-in gegaan. Maar als ik groen licht krijg straks, dan ga ik echt wel voor de finale gaan.
Afl 3 (begin) – Door toevalligheden zijn we als groep van tien man langer dan verwacht samengebleven. En nu twee man eruit in de bunker. Snoeihard. En je weet nu gewoon: de TGV is vertrokken.
Afl 3 (na opdr.1)
Afl 3 – Het is gewoon heel moeilijk om die domino’s proper te plaatsen. Vandaar dat eigenlijk heel dat plein gewoon een rampgebied was. Dat was gewoon een rampgebied.
– Ik heb eigenlijk met de eliminatie in de bunker all-in gegaan, in pokertermen. Ik heb toen heel arrogant geweest. Dat is uiteraard jeugdige overmoed. Ik heb ook de mensen die ik verdacht had ervoor opnieuw gaan screenen, dus eh… spannend.
Afl 4 (na opdr.1) – Ja, Samina die besliste toch plots om eigenlijk op eigen houtje een antwoord toe te roepen.
– Ik kon die ballen gewoon niet stoppen eigenlijk, ik ben bang van ballen. Omdat ik met mijn bril vroeger heel veel geraakt ben op de speelplaats als klein jongetje.
Afl 4 – Wat er heel verdacht was voor mij is dat Sven onmiddellijk op de middelste stoel ging zitten, op de rij met de drie stoelen. Dat was heel apart eigenlijk. Dus die ging onmiddellijk naar daar. Nu, die stoel heeft geweldige voordelen.
– Ik heb eigenlijk heel extreem gestemd. Wat ook wel in overeenstemming is met mijn levenswijze, dat ik gewoon heel hard op gevoel ga.
Afl 5 – Uiteindelijk als je de hele rit bekijkt, is Jasmien toch een dame die heel veel gepuzzeld heeft. Maar ze heeft niet gezegd van: mannekes luistert, als we opdrachten hebben en we gaan van de boot, zo lossen we die puzzel op. Maar die handover, sorry voor de management speak nu, die handover is gewoon niet gebeurd eigenlijk.
– (adem inhouden) Lotte is in principe een dame die veel sport, veel gaat lopen, maar die weigerde eigenlijk deel te nemen aan het verhaal.
Afl 6 – Ja… Ik heb gekozen om tegen de afspraak van de groep in toch te kijken. Want ik voelde me helemaal niet op mijn gemak met de informatie die ik heb over mijn hoofdverdachte. En nu blijkt dat dat echt wel nuttig was voor mij.
– Ah, ik was bekant de held van de dag, maar dan toch niet.
– Opstijgen is een pak makkelijker, maar met landen daar kunnen heel veel dingen fout gaan. Daar hebben ze nagelaten om de toren eigenlijk in te lichten of vragen te stellen, wat heel raar is. Als ze iets horen van mij wat onduidelijk is, ja, niet twijfelen hè. Dat vliegtuig gaat naar beneden, bel die toren en die gaan u helpen.
Afl 7 (na opdr.2) – De mol heeft ook een beetje een geweten. En die heeft toch gedacht vandaag: ik ga toch een beetje minder hard mollen dan normaal, om toch de groepsgeest wat hoog te houden.
Afl 7 – In die verstop opdracht, zowel Sven als ik werden gewoon echt bijna gek van wat er allemaal gebeurde. We hebben gewoon helemaal niet doorgehad dat ze in dat huis zaten, wat wel gek was.
– Ik ben eigenlijk 100% zeker van mijn mol. Ja. Maar ik heb geen pasvraag. En dat is echt enorm ambetant.
– In het leven kun je niet alles winnen, en ik heb al heel veel gekregen nu in deze afgelopen wat zal het zijn, ik weet niet hoeveel dagen. Dus het is al gewoon ongelooflijk zot geweest.

Annelotte
Afl 1-i – Samina is een leidinggevend type. Maar ja, ik miste soms een beetje zo net die extra info wel, waardoor dat we misschien toch ietsje beter hadden kunnen anticiperen op de aanstormende aanvallers.
Afl 1-ii – Philip zou een goede mol zijn, want die kan goed afleiden. Hij vertelt veel mopjes maar al lachend zegt de zot de waarheid. En bij hem heb ik zo soms wel: van je zevert wel heel veel.
– Ik ben iemand die mij altijd de worst-case scenario voorbereidt. Dus op dit moment heb ik gewoon... ga ik er het best uit met het idee dat ik naar huis ga vanavond.
Afl 2 (na opdr.1)
Afl 2 – Het viel me toch ook op dat niet elke knuffel even warm was, die we daarna hebben gegeven. Ik denk dat de naïviteit er vanavond van nogal bruut is uitgeslagen.
Afl 3 (begin) – Met het vertrek van Kevin heb ik het heel moeilijk. Ik voelde een sterke koelte langs zijn kant, omdat hij zag dat onze stoelen waren opgeblazen.
– Ik denk dat heel veel mensen hetzelfde spoor aan het volgen waren, namelijk dat Kevin de mol was.
Afl 3 (na opdr.1) – Ik zat bij Philip en Sven in het team. Ik was er heel blij om, want dat zijn er twee dat ik voor geen haar vertrouw. En al van in het begin van die opdracht merkte ik: die zijn hier niet aan het communiceren zoals ze zouden moeten communiceren.
Afl 3 – Sven, als we daarmee pingpongen, dan is hij super competitief. Dat is is een sterk karakter. Maar tijdens opdrachten lijkt hij altijd op te geven. Soms denk ik dat ik echt in een tunnelvisie aan het geraken ben van twee mensen die gewoon te weinig aan het doen zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 09:33:13 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2021, 11:06:32 »
Afl 4 (na opdr.1) – Had ik meer verwacht van de voetballers in onze ploeg? Ja natuurlijk, ik had veel meer verwacht. Sven en Lennart die letterlijk geen seconde kunnen zwijgen over iets voetbalgerelateerd. Echt, als die mannen even goed kunnen voetballen als dat ze erover babbelden.
– Lennart heeft bij mijn weten geen goal gemaakt. Hij heeft zich wel gesmeten. Ik heb denk ik meer zijn benen de lucht in zien gaan dan dat ik ze op het terrein heb zien staan.
Afl 4 – Het ging vlot, die vijf pasvragen binnenhalen. Ik heb ook met iets meer risico ingevuld, ik weet niet of dat dat slim was of dom was. Maar ik denk als het eens een keer is om wat meer vragen eens wat langer te bekijken, was het ook vanavond.
– De Isidoor is altijd een licht afleidend element in veel proeven die we doen. Want tegelijkertijd mis ik daardoor andere elementen in de ruimte die ook belangrijk zijn voor de opdracht. Ik zit er dan zo ijzig stil naar dat beeld te kijken, ondertussen Isidoor gerust te stellen. Daardoor heb ik ook voor een stuk gemist dat er op een ander scherm ook iets aan het gebeuren was.
Afl 5 – Ik heb meerdere keren puzzelstukjes van de grond moeten halen. Een bepaald moment lagen er op het peddelboard, heb ik er twee zien liggen. Zeker en vast ook verdachte dingen met de puzzelstukjes gebeurd. Als het al niet gefaald had in de timing, dan hadden we daar sowieso nog een paar honderd euro mogen inleveren.
– Lennart, ondanks het feit dat ik hem er echt niet van verdenk dat hij de mol is, maar de grote money pig is Lennart ook nog altijd niet. Tijdens het tuimelen ja, heeft hij zijn handen op de grond gezet vooraleer ik eigenlijk de kans had om zijn benen vast te pakken zodat we die finale sprong op het gemakje konden doen.
Afl 6 – (over Philip) Dat is ook weer fantastisch gespeeld hè, want iedereen denkt oh hij heeft keigoed zijn best gedaan. Oh de arme stakker heeft pech gehad, want hij heeft het verkeerde deel van de graffiti aangeduid. Ja, nee, hij komt over als een held en molt eigenlijk weer al perfect 3.000 euro weg, hè.
– Hij kon amper mikken maar dan slaagt hij er toch nog in om in de motorbrand nog een vliegertje te smijten.
Afl 7 (na opdr.2) – Ik vind het wel weer raar dat er bij Sven en Philip weer 1.000 euro is blijven liggen. We weten uiteindelijk dat ze echt twee superbekende sprookjes moesten navertellen.
Afl 7 – En hoe kan dat nu toch ook weer dat we maar 1.500 van de 6.000 euro hebben verzameld? Lennart is nog letterlijk geen 5 seconden aan ons raam, en begint met: Euh… Ja dan dacht ik ook van, komaan jongens!
– De mol wist dat wij dat spel aan het spelen waren. Ik hoorde aan Sven zijn stem en aan zijn reactie dat hij van toeten noch blazen wist waar dat Lennart en ik mee bezig waren. Eigenlijk is dat voor mij een van de grootste weggevers geweest.
– Op dit moment ben ik 99% zeker dat ik de juiste persoon heb.
– Als de rest ietsje alerter is geweest, dan vrees ik dat het wel gedaan zou kunnen zijn vanavond. Met het idee in mijn achterhoofd dat iedereen op de juiste mol zit, hè. Maar ik heb op de een of andere manier het gevoel van wel.

Lennart
Afl 1-i – Ik vond het wel straf dat er zes kandidaten in onze gracht kwamen. Allee, er zijn al twee linies geweest. Ja, ik had er toch wel wat vragen bij.
Afl 1-ii – (over Sven) Hij lacht dat zo wat weg. En 500 euro verdiend of niet, het maakt hem niet uit precies. En ook met die klokken. Ze zeggen: let op. En hij zit dan naar de grond te kijken en te lachen. Die heeft geen vijf klokken gezien volgens mij zeg.
– We zitten hier in een prachtige omgeving, en ik wil echt gewoon nog in de groep blijven. Ik wil mee plezier… Ik amuseer me eigen rot rot rot, het is fantastisch.
Afl 2 (na opdr.1)
Afl 2 – Het wrang gevoel overheerst eigenlijk. Het is niet een overwinning, maar we hebben gewoon niet verloren.
Afl 3 (begin) – (over Kevin) Dat is een super intelligent mens. Mijn hoofdverdachte. Ik had het helemaal niet verwacht.
Afl 3 (na opdr.1) – Ik denk dat je het spelelement even gaat kunnen vergeten, gewoon even knuffelen met dat hondje. Ik vind dat wel plezant, zo’n hondje erbij.
Afl 3 – Katrien, ja die heb ik niet veel moeite zien doen. En als chirurg, denk ik, dat is de beste eruit, die heeft een vaste hand, en die kon dat niet.
Afl 4 (na opdr.1) – Ja, daar kom je dat stadion binnen, dat is gewoon een mythische grond. En ja dat is, daar krijg je bijna kiekenvel van, hè.
– Terwijl dat de Philip zei: nee het is B. En Samina gewoon hup, zonder boe of bah: A.
Afl 4 – Pikant eten, ik heb sowieso al wat gevoelige ogen. En ja, ik kon dat niet verbergen. Mijn mond stond in de fik. En dan, ja mijn ogen ja dat begint te tranen. Kun je tranende ogen tegenhouden? Ik denk het niet.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 09:34:50 door Molest »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2021, 12:47:14 »
– Samina, die moest één ding doen. Die is dan al een kwartier of twintig minuten al aan het tellen. Veertig seconden geen lampje, vijftien seconden wel een lampje. Ja, wat doe ik? Ik ga aan die ziplijn. Hup, ik voorbij, het lampje gaat branden. Ja, dat snap ik niet.
Afl 5 – (over Philip, Samina, Sven) Die hebben gewoon keiveel voorsprong gepakt. En ja als er een half uur maar één iemand aan die puzzel werkt, dan gaat dat niet vooruit. En wij peddelden ons dood, zij peddelden hun eigen dood. En er werd niet aan de puzzel gewerkt.
– (adem inhouden) Dan gaan er echt wel direct belletjes af van oh fuck, dat moet toch wel iemand zijn met een conditie.
Afl 6 – Ik ben natuurlijk blij met mijn vrijstelling. Ik heb ook ja, de laatste dagen zo wel wat het gevoel dat iedereen zo toch wel dezelfde richting aan het uitkijken is. En ik denk niet dat ik dan de beste van de klas ga zijn. Dus ja, ik heb wel het gevoel dat ik die vrijstelling echt wel nodig heb.
Afl 7 (na opdr.2) – Op een gegeven moment stonden wij samen, Annelotte en ik, bij de TV en dan zei Philip van: ja maar, ik ga toch efkes kijken. En de Sven zei: nou blijft. En dan dacht ik: hm, die komt zo echt wel op moment van dat hem weet dat wij rondlopen. Ik ga ze hier betrappen, want dan mislukt het.
Afl 7 – Sven ehm, iedereen heeft wel angst in zijn leven, maar hij heeft zelfs niet geprobeerd, hij is niet naar de rand gegaan. Pff. Dat vind ik wel heel flauw om direct te zeggen: oh, maar dat doe ik niet.
– Philip, toen dat hem naar beneden hing, heeft hem een nogal vage uitleg gegeven over wat dat ik aan het doen was, als mijn opdracht. Dus ja, dat is ook een manier wat er geen geld kan verdiend worden, hè.
– In deze laatste fase ben ik toch wel voor 95% zeker van mijn mol. Ja.
– Het gaat hier om elke seconde en echt om elke vraag. Dus ik denk dat echt iedereen volle bak die hard, op 20 seconden die vragen heeft opgelost.
– Ik wil hem gewoon ontmaskeren, absoluut. Ja. Ik wil het spelletje winnen.

Sven
Afl 1-i – Kevin die een vraag kreeg, noem 5 Champion League winnaars. En die jongen wist er werkelijk niks op te antwoorden. Dus ik weet niet wat dat is, is die van een andere planeet? Moest het een vrouw zijn dan ik nog zeggen... Maar als man, nee.
Afl 1-ii – Jasmien, die is heel nieuwsgierig. Die heeft dat eerste molboekje al vol geschreven. Ik weet niet… Als we een paar dagen verder zijn, moet die met een toren molboekjes rondlopen. Ik weet niet of dat een tactiek is van de mol.
Afl 2 (na opdr.1) – Als ik zie dat we onze groepspot bijna verdriedubbeld hebben, dan denk ik dat de mol vandaag verloren heeft. Terwijl de mol de voorbije dagen riant gewonnen had.
Afl 2 – Er was al een discussie met Annelotte. Zij zegt: ik heb wel al horeca-ervaring, dus ik wil dat wel doen. En dan blijkt dat na 50 meter, dat haar twee glazen er al liggen. Tja.
Afl 3 (begin)
Afl 3 (na opdr.1) – Ik ben niet de grootste dierenliefhebber, ook al omdat ik allergisch ben om katten en honden, maar ik vind het wel een schattig beestje.
– Die UPS-hond, dat was natuurlijk de meest uitgesproken hond, allee toch qua vermomming. Dus ofwel heeft dat baasje zich goed verstopt, ofwel heeft de mol dat over het hoofd gezien.
– Wat ik vooral raar vond bij die hypnose was die ene kerel met zijn bril met zijn ene beentje. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik een bril zie met één beentje.
Afl 3 – Voor de mol maken die pasvragen niet uit. Die geeft een pasvraag aan een medekandidaat, maar dan weet je wel dat je kans maakt om 1.000 euro uit de pot te halen. Als je dan nog een keer met je 47 of met je dikke vingers tegen die blokjes stampt, ja dan heb je het vandaag vrij goed gedaan hè.
Afl 4 (na opdr.1) – En dan nog ja, een hattrick scoren in het Olympisch stadion van München. Ik eh.. zouden me er dat al voorgedaan hebben? Waarschijnlijk wel.
Afl 4 – Ik ben content met één pasvraag, maar als je dan in de finale van dat spel zit, dan heb je eigenlijk wel kans op vijf pasvragen. Annelotte die heeft die vast en oké dan kun je beginnen discussiëren. En plus, is zij de mol? Dan heb ik er één ten opzichte van.. van de rest.
– We zijn halfweg de reis. Mijn eerste doel was dat ik morgen Charlotte te zien krijg. Ik heb gisteravond aan die rots gehangen. Dat zijn unieke momenten, maar dat zijn ook momenten die bij een mens wel dingen losweken en dan gaat het overal over mensen die je.. die je genegen zijn. Dus dat doet wel iets met een mens dus eh.. Ik denk wel dat het op het juiste moment zou komen, moest ik ze morgen kunnen zien.


Oei, net te weinig ruimte... Voor Sven afl  5-7: scroll 2 posts naar beneden!
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 09:38:26 door Molest »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2021, 21:24:04 »
Door Kevins uitspraak 'Het is erop of eronder' denk ik dat hij alles op 1 persoon heeft gezet, wat ook niet zo gek is als je minstens 40% kans hebt om af te vallen. Het is nu de vraag wie dat is.
Afgaande op zijn eerdere biecht na de muziekopdracht zou je zeggen dat hij alles op Annelotte heeft gezet omdat zij hem al die tijd verkeerde noten liet spelen. Maar het kan ook zijn dat hij voor Philip of Jasmien is gegaan, naar aanleiding van het wijn proeven.
Wie het is weet ik niet, maar ik gok een van deze drie.

Van Dami heb ik geen idee.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2021, 22:13:50 »
Door Kevins uitspraak 'Het is erop of eronder' denk ik dat hij alles op 1 persoon heeft gezet, wat ook niet zo gek is als je minstens 40% kans hebt om af te vallen. Het is nu de vraag wie dat is.
Afgaande op zijn eerdere biecht na de muziekopdracht zou je zeggen dat hij alles op Annelotte heeft gezet omdat zij hem al die tijd verkeerde noten liet spelen. Maar het kan ook zijn dat hij voor Philip of Jasmien is gegaan, naar aanleiding van het wijn proeven.
Wie het is weet ik niet, maar ik gok een van deze drie.

Kevin heeft gespreid blijkt uit het interview achteraf. De kans is inderdaad niet denkbeeldig dat hij Annelotte heeft meegenomen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2021, 00:04:31 »
Sven - vervolg van boven
Afl 5 – Philip heeft zich vandaag, denk ik, bij de proef vooral bezig gehouden met het boeltje te vertragen door niet te peddelen, door te spelen, door te duwen, door de sup uit evenwicht te brengen. En dus daarom dat ik hem toch hoger en hoger op mijn lijstje zet.
Afl 6 – (over de koordjes) Het was eigenlijk wel voor de hand liggend, en het is genoemd geweest. Dus ik denk dan eerder wel dat Annelotte dat bewust niet gehoord heeft. Verder is mij gisteren ook nog opgevallen bij die opdracht dat Philip uiteindelijk nog een sleutelpositie had. Dus die kon eigenlijk het verzamelde bedrag van die opdracht nog verdubbelen.
– Ik denk dat hem zijn eigen een techniek aangeleerd heeft, Philip, om vliegertjes te plooien die naar links vliegen.
Afl 7 (na opdr.2) – Hans en Grietje, ja ik heb ze de ganse dag niet gezien. Maar ja, het blijkt dat ze de opdracht perfect uitgevoerd hebben eigenlijk. Dus zij konden 3.000 euro verdienen door ons de schrik van ons verblijf hier te laten beleven.
Afl 7 – Toen dat we daar beneden op dat plein stonden en ik keek dan naar de ene toren en ik zag die brug, zeg. Dat komt niet goed vandaag.
– Maar dat wist ik sowieso al dat Philip daar ging een boeltje van maken, van hetgeen dat hem moest vertellen.
– Moest u mij nu vragen hoe zeker dat ik ben van mijn mol, dan kan ik alleen maar concluderen dat ik zeker ben.
– Het lijkt me ook heel ondankbaar om juist voor de apotheose naar huis te moeten. Dus eh, dat zou ik wel jammer vinden.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 09:39:21 door Molest »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2021, 08:14:10 »
Of ze zaten allemaal fout.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2021, 16:48:58 »
Als niemand statistisch gespreid heeft maakt het weinig uit inderdaad als de juiste mol er niet bijzit. Al spreid je, dan kan je dat nog slecht doen als je maar op twee kandidaten focust door bij wijze van spreken telkens 1/9 of 2/8 kans in te vullen op vragen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2021, 23:31:40 »
Ja, inderdaad. Als Kevin niet 'statistisch' gespreid heeft, is dat geen goed nieuws voor Philip.
En dan kon hij met al zijn overtuiging wel eens de volgende afvaller zijn. Ik ben benieuwd.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2021, 23:52:36 »
Wat ia dat toch met die Belgen? Als ze praten/discussiëren zijn ze equilibrerend evenwichtig, maar als ze een mol moeten kiezen gaan ze veel te vaak All-In?!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2021, 12:54:57 »
Wat ia dat toch met die Belgen? Als ze praten/discussiëren zijn ze equilibrerend evenwichtig, maar als ze een mol moeten kiezen gaan ze veel te vaak All-In?!

Vorig jaar had  de eerste test 0/20. En wat mij een slimme speler leek als Bart ging ook vanaf het begin all-in. Met wat simpele kansrekening en statistiek regels toe te passen kom je heel ver in België, laat dat buiten kijk staan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2021, 10:05:13 »
Vorig jaar had  de eerste test 0/20. En wat mij een slimme speler leek als Bart ging ook vanaf het begin all-in. Met wat simpele kansrekening en statistiek regels toe te passen kom je heel ver in België, laat dat buiten kijk staan.

Kijf, niet kijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2021, 10:21:10 »
Kijf, niet kijk.

Autocorrect is de mol >:D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2021, 13:43:26 »
Kevin heeft gespreid blijkt uit het interview achteraf. De kans is inderdaad niet denkbeeldig dat hij Annelotte heeft meegenomen.
In een extra filmpje was Kevin wantrouwend naar Philip toe.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2021, 11:10:05 »
Maar liefst 3 rondjes verdenkingen in afl. 3!

Uit het eerste rondje blijkt dat veel mensen op Kevin zaten, en geschokt zijn omdat hij vorige week afviel. In rondje 2 (na opdracht 1/2) gaat het vooral over Isidoor, maar worden ook observaties gedaan over de kandidaten en zelfs over Patrick.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2021, 16:24:44 »
Ik denk dat zowel Dami als Kevin, Annelotte en Philip verdachten.

Kevin dacht dat er bij het pianospel om hem heen gemold werd. De fout die Kevin eerst maakte in het pianospelen, wordt door Katrien hersteld. Dat weet Kevin, dus die is minder verdacht voor hem. Hij heeft ook 2 glazen van Philip in z'n nek gehad.

Dami dacht dat de mol op de pianoknoppen drukte en keek naar aantal glazen (Annelotte en Philip 0). Noemt daar nog expliciet de derde pianospeelster Katrien. Die had één glas, dus minder verdacht.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #18 Gepost op: 11-04-2021, 17:45:54 »
Jammer dat deze thread niet up to date is (ik ben zelf te lui ervoor...)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2021, 17:58:08 »
Kijk eens naar de openingspost. Of ben je daar ook te lui voor? :P