Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 9176 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #40 Gepost op: 25-04-2021, 10:49:49 »
Svens hoofdverdachte is inderdaad niet Philip. Want Philip komt 'hoger en hoger' op zijn lijstje.
Met die twee die niks doen, bedoelde Annelotte volgens mij Sven en Philip. Dat was bij de park opdracht. En Lennart verdenkt ze echt niet, zegt ze.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #41 Gepost op: 27-04-2021, 09:19:20 »
Aangevuld met de verdenkingen van afl. 6! Zie pagina 1.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #42 Gepost op: 27-04-2021, 11:11:39 »
Jasmien over Lennart: – "Moest ik de mol zijn, zou ik ervan uitgegaan zijn dat er sowieso iemand zou gekeken hebben. Dan kan je veel hoger inzetten op de vrijstelling en kan je daar sowieso dubbel geld uithalen. En je hebt dan nog de chance dat je zelf niet verdacht wordt, omdat je niet in het boekje hebt gekeken."

Ik denk dat Jasmien dus uiteindelijk toch voor Lennart is gegaan, ook al had ze Annelotte wel in het vizier, wat je kan zien bij 'Zoek de zeven verschillen'.

De mannen zitten waarschijnlijk alledrie op Annelotte.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 11:21:58 door Run »

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #43 Gepost op: 27-04-2021, 11:19:03 »
Annelotte niet, dat heeft ze al eens eerder gezegd. Voor Philip gaat ze ook niet, zegt ze hier in feite. Dus Lennart of Sven. Ik denk toch Sven, omdat ze tegen Lennart zegt dat ze blij voor hem is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #44 Gepost op: 27-04-2021, 13:17:42 »
Mijn inschatting:

Jasmien --> Philip (de zoveelste exit)
Sven --> Annelotte (sinds die plateauproef waar Sven onterecht dacht dat het voor iedereen kinderspel moest zijn, dus een gelukje)
Lennart --> Philip (volgende afvaller)
Annelotte --> ? (lijkt maar wat te randommen en niet echt iemand te verdenken, ook niet in de proeven, buiten een random verwijt naar een Samina..., typisch voor de mol)
Philip --> Jasmien (tijd om te veranderen, maar met al je info moet dit wel lukken)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #45 Gepost op: 27-04-2021, 15:22:00 »
Ik denk eigenlijk niet dat Philip Jasmien verdacht want hij reageert doodkalm op haar rode scherm. Ik denk eerder dat Philip Sven verdenkt en andersom.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #46 Gepost op: 27-04-2021, 15:29:52 »
Jasmien verdacht iemand die heel veel geld uit de pot haalde bij Stasi Dossiers. Lennart?  Sven?
Philip kan ze niet bedoelen, want zij had zelf ook gelogen en schuld aan de 4000.
Jasmien ziet in Philip een doorzichtige kandidaat, een concurrent.
Sven en Annelotte verdenken Philip. Sven lacht Philip soms uit.
Lennart staat niet zo sterk in zijn schoenen en had echt een vrijstelling nodig.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 15:32:58 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #47 Gepost op: 27-04-2021, 15:31:31 »
Jasmien leek ook Lennart niet te verdenken want ze feliciteerde hem meteen met het winnen van de vrijstelling. (Al kan dat natuurlijk ook weer tactisch zijn en verdacht ze hem wel, maar ik heb daar geen aanwijzingen voor gezien.)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #48 Gepost op: 27-04-2021, 15:34:40 »
Ik denk dat Annelotte nu eindelijk Lennart gaat verdenken, vanwege de 10.000 euro die hij uit de pot haalt. Ze weet dat Jasmien op hem zat en er nu uitligt. Ze gaat de finale halen.

Philip heeft Lennart als Mol, vermoed ik. Daar zit hij al vroeg op en daarom kan hij mols overkomen. Prima tactiek om verder te komen. Met de dossiers heeft hij extra info over de mol, waardoor hij de tests goed weet in te vullen.

Sven zit op Philip. Die denkt gewoon simpel: Hij ziet Philip veel mollen. Dus gaat hij voor hem. Sven gaat als volgende eruit.

Lennart, die roept maar wat. Zou ik ook doen als ik de mol was. Hij maakt Philip extra verdacht door Hem te ontmaskeren met de dossiers.

Jasmien heeft op Philip gezeten. Ze verdacht Lennart echt niet. Ze gunt hem zelfs de vrijstelling!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #49 Gepost op: 27-04-2021, 15:46:43 »
Philip heeft Lennart als Mol, vermoed ik. Daar zit hij al vroeg op en daarom kan hij mols overkomen.

Hoe is hij volgens jou vroeg bij Lennart uitgekomen? En wat wijst er volgens jou op? Daar ben ik erg benieuwd naar want ik vind het nog één grote puzzel al die verdenkingen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #50 Gepost op: 27-04-2021, 15:53:34 »
Nou, ik combineert een paar dingen die ik zie:
- Philip is vrij zeker van zijn zaak. Dat zegt hij tegen zijn vrouw en de kandidaten.
- Philip haalt ronde na ronde. Dit bevestigt dat hij goed zit.
- Philip moet iets ontdekt hebben aan Lennart (aanname dat het Lennart is. Waardoor hij zo zeker is want dat wordt niet getoond. Logisch gekozen van de regie.)
- Lennart (ik denk dat hij de mol is), maakt juist Philip verdacht met de dossiers bekijken. Hij had ook Jasmien kunnen kiezen, maar dat deed hij niet. Ik denk omdat hij weet dat Philip op hem zit en Jasmien niet. En dat anderen Philip ook verdenken.)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 15:55:37 door ThaStayFan »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #51 Gepost op: 27-04-2021, 15:55:41 »
Ja, met de aanname dat Lennart de Mol is kan ik ook zoiets verzinnen. Maar dat helpt me niet in de zoektocht naar de Mol. ;D

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #52 Gepost op: 27-04-2021, 16:07:39 »
Het is op den duur enkel via deductie mogelijk. Elk jaar is er wel een kandidaat die blijk geeft 100% op het juiste spoor te zitten. Vaak vallen die deelnemers dan af en laat de montage niet zien wie de verdachte was. Nu bij Philip is het omgekeerd en komt hij net heel ver.
Ik denk dat het een editie is waarbij er slechts 1 of 2 kandidaten goed zitten en de rest op den duur denkt goed te zitten omdat ze niet afvallen. Sven of Philip lijken mij de reservemol te zijn, iemand die doorheen de reeks altijd verdacht is geworden en zo zelf de finale in geraakt. Het zou helemaal top zijn dat er nog een finalist op het verkeerde spoor zit, maar zo ver zal het wellicht niet komen.

Wat voor mij wel 100% duidelijk werd, Jasmien verdacht Lennart niet en sprak hem als medekandidaat aan bij zijn vrijstelling. Ik geloof geen seconde dat ze zo snel en spontaan tov haar molverdachte zou reageren.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #53 Gepost op: 27-04-2021, 16:08:00 »
Precies en wat zij Gilles nu tegen de kandidaten bij het kijkje in de keuken: vergeet nooit dat een groen scherm enkel betekent dat je niet het slechtste hebt gescoord. Het betekent niet dat je goed zit.

Dus ik denk dat Philip al tunnelt sinds aflevering 3 zo'n beetje en mazzel heeft dat er telkens iemand slechter scoort. Het wil niet zeggen dat hij goed zit. En mij lijkt het ook dat Sven en Philip elkaar over en weer verdenken als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #54 Gepost op: 27-04-2021, 16:17:34 »
Maar als je tunnelt en fout zit, heb je dan niet wat meer kans om af te vallen dan wanneer je spreidt en fout zit? Hm, nee misschien niet eigenlijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #55 Gepost op: 27-04-2021, 22:13:28 »
Ik heb ook het vermoeden dat Sven en Filip in een deadlock op elkaar zitten. En ik vermoed dat de Mol heel lang niet verdacht is geweest. Als niemand of vrijwel niemand op de Mol zit, dan kun je bij wijze van spreke al doorgaan doordat je het geslacht van de Mol goed hebt en iemand anders niet.

Het zou dus best kunnen dat van de huidige vier de drie overgebleven kandidaten domweg alle drie, samen met Jasmien op de verkeerde Mol zaten. Naar ik aanneem is het kwartje na die 10.000 euro nu dan toch wel ergens gevallen. Zoals ik in een ander draadje al schreef, vermoed ik dan Annelotte nadat de woede jegens Lennart gezakt is, eens is gaan nadenken en langzaamaan de conclusie heeft getrokken dat 10.000 euro wegspelen voor een vrijstelling naast een actie van een dolende kandidaat die koste wat het koste verder wil óók een zeer brutale Molactie kan zijn. In dat geval is de wederzijdse fixatie van Filip en Sven een zegen voor haar en maakt zijn een goede kans om de toch wel tamelijk schrale pot te winnen. Ze zou het wat mij betreft wel verdiend hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #56 Gepost op: 27-04-2021, 22:24:25 »
Ze zou het wat mij betreft wel verdiend hebben.

Ja, want ze verzorgt die hond van 's ochtends tot 's avonds hè. :P

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #57 Gepost op: 27-04-2021, 22:25:36 »
Als ik de biechten doorlees en alles probeer te analyseren:

Jasmien verdenkt Annelotte niet (blijkt uit meerdere biechten). Ze feliciteert Lennart met zijn vrijstelling en vindt het zelfs goed gedaan. Lijkt me dat ze Lennart ook niet verdenkt. Of ze op Philip of Sven zit is een beetje een mysterie. Op basis van haar opmerking dat ze - als ze zelf de mol was - niet in de dossiers zou kijken, zou ik gokken dat ze op Sven zit.

Annelotte geeft in een recente  biecht (afl 5) aan dat ze Lennart niet verdenkt. Ze kan het goed vinden met Jasmien, dus ik denk ook niet dat ze haar verdenkt. Ze geeft in meerdere biechten aan dat ze Philip en Sven verdenkt. Haar laatste biechten wijzen echter sterk naar Philip.

Svens biechten wijzen stevig naar Annelotte en Philip als zijn verdachten (zeker de laatste afleveringen). Philip kwam in afl 5 ‘hoger en hoger’ op zijn lijstje. In afl 6 noemt Sven weer Annelotte (1x) en Philip (2x). De tweede keer dat hij Philip noemt beschuldigt hij er Philip ervan dat hij vooraf geleerd heeft om foute vliegtuigjes te vouwen. Deze beschuldiging geeft volgens mij aan dat hij Philip toch wel als hoofdverdachte heeft nu (maar ik kan het fout hebben en misschien is Annelotte zijn hoofdverdachte).

Lennarts verdenking was lang onduidelijk, maar hij zegt deze aflevering dat hij het gevoel heeft dat iedereen dezelfde richting aan het uitkijken is en dat hij niet denkt dat hij de beste zal zijn. Dat betekent dat hij denkt dat de meesten dezelfde molverdachte hebben als hij. Op basis van het bovenstaande (en aannemende dat Lennart de groep goed inschat), denk ik dat hij bedoelt dat de meesten Philip verdenken. Dit impliceert dat Lennart ook Philip verdenkt (al valt daar nog wel een spaan tussen te krijgen). De enige andere die mogelijk vrij breed verdacht wordt is Sven, dus dat is een eventuele andere optie.

Philips verdenking is het grootste mysterie. We weten dat hij al een tijdje tunnelt (wat niet hoeft te betekenen dat hij goed zit), maar zijn individuele biechten beschuldigen verschillende personen en er lijkt niet echt een lijn in te zitten. Hij noemt Samina, Sven, Annelotte en Jasmien allemaal exact 1 x. Lennart noemt hij niet maar hij geeft deze afl wel aan dat degenen in de vluchtsimulator (waarvan alleen Lennart over is) beter de toren hadden kunnen bellen. Misschien zit Philip goed, wint hij en wil de montage het verborgen houden voor de ontknoping. Of misschien valt hij volgende aflevering spectaculair af en wil de montage dat we geen van de finalisten kunnen wegstrepen. Of misschien is Philip zelf de mol.

Dus ik kom uit op:
Jasmien -> Sven (of Philip)
Annelotte -> Philip (of Sven)
Sven -> Philip (of Annelotte)
Lennart -> Philip (of Sven)
Philip -> ?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #58 Gepost op: 27-04-2021, 22:26:24 »
Ja, want ze verzorgt die hond van 's ochtends tot 's avonds hè. :P

Ha, ha, inderdaad!  :D
Maar ik bedoel ook om hoe ze verder in het spel staat.
Daarnaast lijkt het me een sympathiek mens.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #59 Gepost op: 27-04-2021, 23:10:46 »
Als ik de biechten doorlees en alles probeer te analyseren:

Dus ik kom uit op:
Jasmien -> Sven (of Philip)
Annelotte -> Philip (of Sven)
Sven -> Philip (of Annelotte)
Lennart -> Philip (of Sven)
Philip -> ?

Waanzinnig goed uitgezocht!
Als Jasmien de foto van Lennart wil controleren, zegt Philip dat hij al gecontroleerd heeft. Dit bevestigde mij dat hij hem flink volgt en verdenkt.