Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 9237 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #80 Gepost op: 3-05-2021, 20:35:36 »
Verbijsterend dat alle finalisten op Philip zaten, ik wed zelfs dat de meeste afvallers op Philip eruit zijn gegaan.
Heel vreemd inderdaad.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #81 Gepost op: 3-05-2021, 22:02:57 »
Heel vreemd inderdaad.

In het tweede seizoen (ooit dus 2001) was er zelfs een kandidaat waar alle 8 (eerste afvaller tot verliezend finalist) op uitgegaan.
klaar voor de strijd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #82 Gepost op: 4-05-2021, 09:45:40 »
Ik zag bij het terugkijken dat ik de verdenkingen bij het kampvuur in afl. 7 vergeten was. Ze staan er nu ook bij.

Om te achterhalen op wie de finalisten zaten heeft dit allemaal weinig zin. ;D
Maar misschien kan het nog helpen om in te schatten op wie de afvallers zaten, en wie de reservemol is van de drie finalisten. Lennart en Annelotte zijn de enigen die niet 100% zeker waren.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 09:47:31 door Molest »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #83 Gepost op: 4-05-2021, 10:42:10 »
En waarom laten ze dit zien? Tot nu toe hebben we van geen een kandidaat gehoord wie hij of zij verdacht, en nu opeens zaten de drie finalisten op Philip. Ik vind het nogal ongeloofwaardig.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #84 Gepost op: 4-05-2021, 10:45:17 »
En waarom laten ze dit zien? Tot nu toe hebben we van geen een kandidaat gehoord wie hij of zij verdacht, en nu opeens zaten de drie finalisten op Philip. Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Goh dat Sven die vogeltjesdans bleef doen ipv op Philip te vertrouwen was toch al een duidelijk signaal dat Sven Philip niet vertrouwt. Dat is niet 'nieuw'

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #85 Gepost op: 4-05-2021, 10:51:04 »
Goh dat Sven die vogeltjesdans bleef doen ipv op Philip te vertrouwen was toch al een duidelijk signaal dat Sven Philip niet vertrouwt. Dat is niet 'nieuw'
Je vertrouwt niemand maar ik had niet het idee dat Philip de hoofdverdachte van Sven was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #86 Gepost op: 4-05-2021, 16:03:41 »
Als Sven op Philip stemt en Philip op Sven in aflevering zeven dan stemmen ze allebei ook mede op Lennart en Annelotte. Ik heb hiervoor een overzicht gemaakt. De vragen en antwoorden zoals ze in beeld zijn geweest en ik heb er wat logische vragen bij verzonnen.

Ook hier blijkt weer de perfectie van "De Mol", want het ligt heel dicht bij elkaar. Met een minimaal voordeel voor Lennart ten opzichte van Annelotte als mol.
Dit wordt beïnvloed door:
- de pasvraag van Sven. Niet per se versterkend in de richting van Lennart, kan ook richting Annelotte werken die pasvraag.
- de dossierkennis van Philip.
Ook hier geen grote conclusies. Too close to call.

Als Philip bij de bunker extreem stemde op Sven, dan is het duidelijk Lennart die hij toen per ongeluk ook stemde.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #87 Gepost op: 4-05-2021, 21:46:59 »
Maar misschien kan het nog helpen om in te schatten ... wie de reservemol is van de drie finalisten. Lennart en Annelotte zijn de enigen die niet 100% zeker waren.

Dit is nog wel relevant.

Sven heeft een paar keer wat verdenkingen richting Annelotte geuit. Het lijkt het meest logische dat hij haar kant op gaat.

Annelotte heeft in het verleden aangegeven dat ze Philip en Sven verdacht. Ze is soms ook kritisch op Lennart, maar dat komt met een paar extra woorden die verraden dat ze hem eigenlijk niet verdenkt. Je zou dus verwachten dat Annelotte nu op Sven gaat zitten. Dat zou Lennart - als hij de mol is - een onverdachte mol maken.

Ik verwacht eigenlijk dat Annelotte niet zo gemakkelijk overstapt en na nog een molactie van Lennart in de finale alsnog op Lennart stapt (en dus dat Annelotte wint). De makers willen immers het liefst dat de mol wel ontmaskerd wordt. Echte argumenten voor de waarschijnlijkheid van dit scenario heb ik niet (anders dan een gut feeling).

Als Lennart niet de mol is, waag ik me er niet aan wie hij nu gaat verdenken. Er zat toch niet heel veel patroon in zijn verdenkingen tot nu toe.

En waarom laten ze dit zien? Tot nu toe hebben we van geen een kandidaat gehoord wie hij of zij verdacht, en nu opeens zaten de drie finalisten op Philip. Ik vind het nogal ongeloofwaardig.

Ze laten dit zien omdat de beelden te mooi waren om te laten liggen (en ze er niets mee weg geven, want alle drie finalisten kunnen de mol nog zijn). De verdenkingen zijn ook volledig volgens verwachting. Ik had vorige week in dit topic al een uitgebreide analyse geschreven en daarbij (naar nu blijkt, correct) geconcludeerd dat zowel Sven, Annelotte en Lennart waarschijnlijk op Philip zaten. Ik speculeerde zelfs al op een spectaculair afvallen van Philip als reden dat we zij verdenkingen nooit te horen kregen.

Hier is de link naar die post

Als ik de biechten doorlees en alles probeer te analyseren:

...

Of misschien valt hij [Philip dus] volgende aflevering spectaculair af en wil de montage dat we geen van de finalisten kunnen wegstrepen.

...

Dus ik kom uit op:
Jasmien -> Sven (of Philip)
Annelotte -> Philip (of Sven)
Sven -> Philip (of Annelotte)
Lennart -> Philip (of Sven)
Philip -> ?

Wie verdenkt wie is een stuk lastiger in de Vlaamse mol, maar er zijn soms toch aanwijzingen waar je iets mee kunt (en dit jaar ietsjes meer dan vorige edities).
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 21:59:56 door Leendert »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #88 Gepost op: 5-05-2021, 09:53:13 »
Ik kan het shot niet vinden, dus misschien herinner ik het me niet goed, maar Annelotte zei toch ook ergens in afl. 7 dat ze duidelijk aan Sven kon zien dat die kandidaats reageerde?

Het zou me niet verbazen als ze toch voor Lennart gaat.

De andere twee sowieso voor Annelotte. Hoe ze naar haar keken na de exit van Philip... tja.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #89 Gepost op: 5-05-2021, 19:08:49 »
Uit het mediatopic:
WAAR LIEP HET VOOR JOU ECHT FOUT?
“Na de proeven in het kasteel en de bunker. Toen heb ik beslist ‘dat ik het allemaal wel wist’. En ik was mis. Hoogmoed komt voor de val!”
Wat is er bij het kasteel gebeurd dat Philip zijn Mol op het spoor kwam? In zijn groepje zat van de finalisten enkel Lennart ::vergroot::
...óf niet!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #90 Gepost op: 5-05-2021, 19:19:13 »
Wat is er bij het kasteel gebeurd dat Philip zijn Mol op het spoor kwam? In zijn groepje zat van de finalisten enkel Lennart ::vergroot::

In de bunker zat hij van de finalisten alleen met Sven en in het kasteel zaten Sven en Annelotte in het groepje wat niet zijn naam op de krant had gevonden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #91 Gepost op: 5-05-2021, 19:31:50 »
Philip zal toen toch Jasmien verdacht hebben? De aflevering daarna heeft hij zijn verdenkingen weer bijgesteld.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #92 Gepost op: 5-05-2021, 19:34:49 »
Philip zal toen toch Jasmien verdacht hebben? De aflevering daarna heeft hij zijn verdenkingen weer bijgesteld.
Waaruit leidt jij dat af? Ik krijg de indruk dat Philip tot aan de finale volledig op één en dezelfde persoon heeft getunneld.
...óf niet!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #93 Gepost op: 5-05-2021, 19:51:03 »
In de bunker zat hij van de finalisten alleen met Sven en in het kasteel zaten Sven en Annelotte in het groepje wat niet zijn naam op de krant had gevonden.

Ik ben geneigd op basis hiervan ook te denken dat hij op Sven zat. Zijn ene verdenking richting Sven klinkt iets een concreter (‘verdacht’) dan zijn verdenking richting Annelotte (geen concrete woorden). Over Lennart heeft hij alleen indirect gezegd dat hij iets raar vond. Zie hier:

Afl 4 – Wat er heel verdacht was voor mij is dat Sven onmiddellijk op de middelste stoel ging zitten, op de rij met de drie stoelen. Dat was heel apart eigenlijk. Dus die ging onmiddellijk naar daar. Nu, die stoel heeft geweldige voordelen.

...

– (adem inhouden) Lotte is in principe een dame die veel sport, veel gaat lopen, maar die weigerde eigenlijk deel te nemen aan het verhaal.

...

– Opstijgen is een pak makkelijker, maar met landen daar kunnen heel veel dingen fout gaan. Daar hebben ze nagelaten om de toren eigenlijk in te lichten of vragen te stellen, wat heel raar is. Als ze iets horen van mij wat onduidelijk is, ja, niet twijfelen hè. Dat vliegtuig gaat naar beneden, bel die toren en die gaan u helpen.

Maar het blijft speculeren.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 19:56:19 door Leendert »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #94 Gepost op: 5-05-2021, 19:53:05 »
Waaruit leidt jij dat af? Ik krijg de indruk dat Philip tot aan de finale volledig op één en dezelfde persoon heeft getunneld.
Philip stemde heel extreem in aflevering 2 en in 3 heeft hij dat bijgesteld en meerdere kandidaten er weer bij getrokken.
Jasmien was bij de wijn, de bunker verdacht bezig. En in de ridderzaal in het groepje van Philip liep ze langs de dino, langs de wereldbol op het moment dat Lennart Dami vond. Jasmien leek hier niks te willen vinden.
In afl. 6 heeft hij het over hoofdverdachte 1 en 2.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2021, 19:59:10 door foxhunter »

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #95 Gepost op: 6-05-2021, 11:37:09 »
Kunnen we niet heel simpel denken dat Philip als enige op een vrouw (Annelotte) zat en de rest die ene vraag: Is de mol een man/vrouw wel goed had?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #96 Gepost op: 7-05-2021, 07:52:36 »
Kunnen we niet heel simpel denken dat Philip als enige op een vrouw (Annelotte) zat en de rest die ene vraag: Is de mol een man/vrouw wel goed had?

Of Philip heeft gespreid of Lennart en Sven omdat hij voelde dat iedereen hem verdacht.

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #97 Gepost op: 7-05-2021, 08:43:03 »
In de extra beelden waar Philip aflevering 7 voor het eerst ziet zegt hij duidelijk dat hij al een hele tijd op dezelfde persoon zat, dat hij niet wist dat iedereen hem verdacht, en dat hij als het wel wist inderdaad zou gespreid hebben en dan had hij wel de finale gehaald.

Maar dat heeft die dus niet gedaan omdat hij het niet door had van de anderen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #98 Gepost op: 7-05-2021, 22:00:57 »
Kunnen we niet heel simpel denken dat Philip als enige op een vrouw (Annelotte) zat en de rest die ene vraag: Is de mol een man/vrouw wel goed had?

Nee. Dat is maar één vraag en daarbij Philip stond al een vraag achter doordat de rest een pasvraag had. Als we aannemen dat iedereen de test zonder foutjes volledig op hun verdachte heeft ingevuld, weten we dus alleen dat Philips verdachte niet 2 vragen meer overlap met de mol had dan Philip zelf.

Met de weinige vragen die we weten of kunnen over speculeren, denk ik niet dat we heel ver komen met afleiden over wie Philips verdachte was, laat staan over wie de mol is.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #99 Gepost op: 8-05-2021, 02:36:33 »
Eigenlijk is de finale ook een soort prisoners dilemma geworden.
De twee kandidaten weten dat ze fout zitten, en eigenlijk nu in de finale helemaal opnieuw moeten beginnen.
Ga je dan vol op 1 iemand? Of ga je spreiden, met de kans op 15 vragen goed, en dat de andere kandidaat vol 30 vragen op de verkeerde zit.
Dat moet toch heel raar zijn geweest, de gedachte dat spreiden in de finale misschien nog wel wel het slimst zou kunnen zijn, gokkend op wat de ander gaat doen.