Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 9219 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2021, 18:42:22 »
Kijk eens naar de openingspost. Of ben je daar ook te lui voor? :P
Aha, merci.  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #21 Gepost op: 13-04-2021, 12:37:06 »
Afl 4 is bijgewerkt! Te vinden op de eerste posts van pagina 1.

Van een deel van Jasmiens verdenking, dat zij zich niet kan voorstellen dat Annelotte de mol is, is alleen het geluid te horen. Ze is daar niet te zien op haar kamer. Het is niet uit te sluiten dat dat uit een andere aflevering komt.
En verder horen we van Philip eindelijk eens een paar namen. :D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2021, 13:35:38 »
Supertof dit  ::ok:: Dank!  :D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2021, 11:56:23 »
Heb zo'n gevoel dat Annelotte op Sven & Lennart zit en Sven op Annelotte  ::vergroot::. Potentiele finalisten?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2021, 21:24:25 »
Op een gegeven moment zegt Lennart mijn verdachten zitten hier tijdens het bubbel moment. Toen keek hij naar Samina en Sven ::vergroot::.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2021, 00:23:29 »
Dat vond ik een vreemde opmerking. De meeste kandidaten wilden Mols lijken tegenover hun “bubbel”. Van Philip, Samina, Jasmien en Sven meen ik zo uit mijn hoofd zeker te weten dat ze Mols wilden lijken, of in elk geval niet kandidaats deden. Annelotte was vooral bezig met Isidoor (wat volgens Philip dus tijdens het hele spel het geval is). Lennart wilde wel kandidaats overkomen: “daar zitten mijn verdachten”. Mogelijk ben je als kandidaat bezig met Mols willen lijken en als Mol met kandidaats willen lijken en is dit een pluspuntje voor Lennart. Wat denken jullie?

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #26 Gepost op: 20-04-2021, 08:20:32 »
Zal per persoon verschillen. Sommigen willen juist misschien eerlijk zijn tegen het bezoek (denk aan Elisabet: ja, ik ben echt de Mol!), anderen ze juist goed voor de gek houden. Dat laatste past denk ik wel bij Lennart.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #27 Gepost op: 20-04-2021, 12:12:19 »
Dat vond ik een vreemde opmerking. De meeste kandidaten wilden Mols lijken tegenover hun “bubbel”. Van Philip, Samina, Jasmien en Sven meen ik zo uit mijn hoofd zeker te weten dat ze Mols wilden lijken, of in elk geval niet kandidaats deden. Annelotte was vooral bezig met Isidoor (wat volgens Philip dus tijdens het hele spel het geval is). Lennart wilde wel kandidaats overkomen: “daar zitten mijn verdachten”. Mogelijk ben je als kandidaat bezig met Mols willen lijken en als Mol met kandidaats willen lijken en is dit een pluspuntje voor Lennart. Wat denken jullie?

Ik zou als kandidaat net lekker enthousiast zeggen wie ik verdenk, wat Lennart dus doet. En tegelijk ook uiteraard geheimzinnig blijven over of je zelf de mol bent.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #28 Gepost op: 20-04-2021, 18:45:30 »
De verdenkingen zijn bijgewerkt t/m afl. 5. Al meer tekst dan ik voorzien had, dus Sven is los gekoppeld en een paar posts naar beneden gezakt. Maar alles is nog te vinden op pagina 1.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #29 Gepost op: 20-04-2021, 18:49:07 »
Het staat nu weer netjes onder elkaar. ::ok::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #30 Gepost op: 20-04-2021, 19:10:30 »
Zal per persoon verschillen. Sommigen willen juist misschien eerlijk zijn tegen het bezoek (denk aan Elisabet: ja, ik ben echt de Mol!), anderen ze juist goed voor de gek houden. Dat laatste past denk ik wel bij Lennart.


Grappig, ik heb dat toen van Elisabet niet zozeer gezien als eerlijk willen zijn, maar meer als een huzarenstukje! Ik verdacht haar toen allang en op het moment dat ze dat zei dacht ik: 'Wat zal ze enorm genieten van dit moment en er later met trots op terugkijken dat ze gewoon vierkant in het gezicht van haar man zei dat ze de Mol was'. Ik vond het in ieder geval ijzersterk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #31 Gepost op: 20-04-2021, 22:49:11 »
De verdenkingen in afl. 4-5 worden concreter.

Samina verdenkt Sven niet en gaat naar huis.
Jasmien verdenkt Annelotte totaal niet en gaat door.
Annelotte verdenkt Lennart totaal niet en gaat door.

Nu baseer ik mij op het idee dat het in dit stadium stilaan moeilijk wordt om door te gaan op puur geluk als je de mol helemaal niet in je spreiding opneemt. Dan is dit een ketting die begint te wijzen naar Sven, Philip of Jasmien zelf als mol. Philip heb ik persoonlijk afgestreept, en Sven, tja. Mag ik luidop zeggen dat ik geen groot fan ben van zijn passieve, ostentatieve manier om de boel in het honderd te laten lopen? Hij zou in zekere zin de mol zijn die alle nepmollen verdienen, misschien wel een game changer.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #32 Gepost op: 20-04-2021, 23:01:52 »
Vorig jaar verdacht Christian Alina niet en bleef hij er tot vlak voor de finale in. Door uitspraken zoals die van Philip (dat hij weet wie de mol is) en van Samina (die zei dat de andere kandidaten hadden verteld dat ze maar voor één kandidaat gingen), lijkt het alsof een deel van de groep er al uit is. Maar dat wil niks zeggen, het kan ook zijn dat net als in eerdere jaren er op dit moment maar één of twee kandidaten goed zitten. Of geen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #33 Gepost op: 20-04-2021, 23:22:07 »
Klopt, en daar komt bij dat er bij dit programma echt veel minder gespreid wordt dan bij WIDM. In ieder geval in het vorige seizoen:

Gilles: alles op Bart (score van 0/20!)
Bruno: alles op Laure
Els: alles op Salim
Bart: alles op Christian (had in afl. 4 zonder pasvragen af moeten vallen en kreeg in afl. 5 alsnog rood)
Dorien: vermoedelijk alles op Bart (anders had ze denk ik niet verloren van Christian)
Christian: alles op Bart (al sinds afl. 3)

Alleen Laure, Salim en Jolien hebben aantoonbaar gespreid. Al spreidde Salim in afl. 5 (waar hij afviel) over iedereen en dat lijkt me ook niet heel slim.

Dus als er meerdere kandidaten fout zitten, is het heel goed mogelijk dat je toch doorgaat terwijl je alles op iemand zet die niet de mol is.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2021, 23:23:53 door Rinusoide »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #34 Gepost op: 21-04-2021, 11:25:23 »
OK, in dat geval heb ik niks gezegd.  :-[

Kan ik die informatie trouwens ergens terugvinden over vorige seizoenen? In 2020 heb ik zowaar niet gekeken... heb het geprobeerd bij het begin maar mijn hoofd stond er niet naar.

Ik dacht me wel te herinneren dat, in 2019, Kaat de laatste afvaller was die niet op Elisabet zat.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #35 Gepost op: 21-04-2021, 12:04:57 »
OK, in dat geval heb ik niks gezegd.  :-[

Kan ik die informatie trouwens ergens terugvinden over vorige seizoenen? In 2020 heb ik zowaar niet gekeken... heb het geprobeerd bij het begin maar mijn hoofd stond er niet naar.

Ik dacht me wel te herinneren dat, in 2019, Kaat de laatste afvaller was die niet op Elisabet zat.

Ja, in de laatste aflevering komt telkens een stukje van wie op het juiste spoor zat. Die van 2020 kan je hier los terugvinden:

Volgens mij staat zo'n los stukje van 2019 niet op Youtube, daarvoor moet je de uitzending even terugzoeken op Goplay.
Kaat zat wel op Elisabet toen ze eruit vloog, maar de rest ook. Kaat had de test toen het minst goed gemaakt.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #36 Gepost op: 21-04-2021, 12:27:58 »
Ik heb het even teruggekeken. Axel dacht als eerste in de richting van Elisabet. Dit omdat de Mol haar (zij zichzelf dus) in de kajuit van de escapeboot zette terwijl Elisabet had aangegeven nog niet eens in een openbaar zwembad te willen zwemmen.

Kaat zette alles in op Eva, Eva vertrok (zij zette alles in op Axel). Bas had die keer een vrijstelling en zette Elisabet maar op plek 3 van zijn verdachten. Hij wist dat Kaat alles op Eva had ingezet en wilde van Kaat weten wat de vragen precies waren want per ongeluk goede antwoorden geven moest haar redding geweest zijn. Samen kwamen Bas en Kaat zo op het spoor van Elisabet. Bruno vliegt er dan uit op Joeri.

Dan komt het moment bij de tunnels dat Bas zich verspreekt. Hij en Kaat verdenken Elisabet. Bas zegt tegen Kaat dat hij denkt dat Elisabet gaat foefelen, iedereen verkeerd navigeren. Joeri zit erbij en vangt dit op. Zo komt ook Joeri op het juiste spoor terwijl hij altijd Kaat verdacht.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2021, 12:32:07 door Heinz »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #37 Gepost op: 21-04-2021, 13:21:42 »
Dan komt het moment bij de tunnels dat Bas zich verspreekt. Hij en Kaat verdenken Elisabet. Bas zegt tegen Kaat dat hij denkt dat Elisabet gaat foefelen, iedereen verkeerd navigeren. Joeri zit erbij en vangt dit op. Zo komt ook Joeri op het juiste spoor terwijl hij altijd Kaat verdacht.

In een interview van (RN) Podcast 'Totale Tunnelpaniek' zegt Joeri dat hij al langer op Elisabet zag, maar dat de makers het zo hebben gemaakt dat Joeri er toen pas achter kwam. Ik weet niet in hoeverre dit waar is, maar SpacyColours, Vermoljoen en D*N hebben dit interview afgenomen.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #38 Gepost op: 21-04-2021, 14:41:00 »
In een interview van (RN) Podcast 'Totale Tunnelpaniek' zegt Joeri dat hij al langer op Elisabet zag, maar dat de makers het zo hebben gemaakt dat Joeri er toen pas achter kwam. Ik weet niet in hoeverre dit waar is, maar SpacyColours, Vermoljoen en D*N hebben dit interview afgenomen.

Hm interessant, want ik ken het verhaal ook zoals Heinz het vertelde. Misschien baseren de makers zich dan niet op alle testvragen of biechten, maar alleen op het antwoord op de vraag 'Hoe heet de mol?'. Dus misschien dat Joeri wel al vragen op Elisabet invulde, maar nog niet bij die laatste vraag.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #39 Gepost op: 25-04-2021, 10:39:27 »
Idee na afl. 5 hoe de verdenkingen liggen:
Sven weet dat Lennart het is, maar noemt Philip. (Annelotte benoemt dat bij de bom dat Sven zekerder is van zijn zaak. )
Annelotte verdenkt die twee die niks doen: Sven en Philip en die veel over voetbal praten, maar er niks van bakken met het voetbal: met name Sven en minder Lennart.(Lennart is niet grote moneypick.)
Jasmien verdenkt met name Sven.
Philip verdenkt Jasmien en een beetje Sven en een beetje Annelotte.
Lennart verdenkt wie hem uitkomt. (Samina, Sven)
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 18:11:07 door foxhunter »