Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46559 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #720 Gepost op: 2-05-2023, 23:47:25 »
Comfort

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #721 Gepost op: 3-05-2023, 09:59:54 »
Wat daar ook gebeurd is bij die eieren, dat was een opdracht die toch ging mislukken. Dus je kan er zoveel over speculeren als je wilt, de mol ga je er niet mee vinden. Of hij nu voor de grap een ei heeft weggegooid of niet, zou grappig zijn als hij het gedaan heeft, zou grappig zijn als het een kandidaat was. Ik zie geen reden waarom het Lancelot net wel of niet is geweest.
Een kandidaat heeft toch geen motief om dat te doen? Wat zou een kandidaat willen testen bij Lancelot? Of ie boos wordt? En een mol kiest niet zomaar een willekeurige kandidaat uit om het ei van diegene stuk te maken. Kortom, Lancelot heeft het zelf gedaan.
Lancelot is de mol.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 10:01:49 door Run »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #722 Gepost op: 3-05-2023, 12:46:00 »
Een kandidaat heeft toch geen motief om dat te doen? Wat zou een kandidaat willen testen bij Lancelot? Of ie boos wordt? En een mol kiest niet zomaar een willekeurige kandidaat uit om het ei van diegene stuk te maken. Kortom, Lancelot heeft het zelf gedaan.
Lancelot is de mol.

Een kandidaat kan denken dat de eieren een persoonlijk voordeel kunnen opleveren en dat het dus handig kan zijn als anderen hun ei kwijt zijn.

De mol zou het denk ik niet doen, alhoewel… 1 ei stukmaken kan evt zorgen voor minder harmonie in de groep wat weer kan zorgen voor meer molopties.

Het kan inderdaad ook prima de mol zelf zijn die z’n eigen ei stukmaakt.

Maar dat een kandidaat geen motief zou kunnen hebben: daar ben ik het niet mee eens

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #723 Gepost op: 3-05-2023, 13:06:39 »
Ik vind het lastig dit jaar. Veel gemol en veel hulpmollen...

Voor alle 3 zijn er wel molacties aan te wijzen, maar ook weer veel antimolacties.

Het blijft voor mij een wilde gok, maar ik zet op basis van onderbuikgevoel in op Toos.

Goede samenvatting. Twee kandidaten die naar huis zijn die meer hebben gemold dan de drie finalisten. Dan is het vinden lastig.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #724 Gepost op: 3-05-2023, 13:38:43 »
Een kandidaat kan denken dat de eieren een persoonlijk voordeel kunnen opleveren en dat het dus handig kan zijn als anderen hun ei kwijt zijn.

En ei kan wel 5000 euro waard worden, dat weet je toch niet als kandidaat? Totaal onzinnig om als kandidaat een ei van een andere kandidaat te verdonkeremanen én stuk te gooien, terwijl je nog niet weet wat er staat te gebeuren in de opdracht. Tenzij je vanaf moment 1 een hekel hebt gekregen aan iemand en je niet helemaal goed bij je hoofd bent, maar zo'n kandidaat komt niet door de keuring.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #725 Gepost op: 3-05-2023, 14:31:31 »
Tja, we kunnen niks uitsluiten, maar de montage schreeuwde om een shot in de laatste aflevering waarin de mol expres het ei stukgooit. Als Lancelot de mol is kan dat prima door hemzelf gedaan zijn, uiteraard. In dat geval kudo's voor z'n acteerwerk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #726 Gepost op: 3-05-2023, 17:58:29 »
Tja, we kunnen niks uitsluiten, maar de montage schreeuwde om een shot in de laatste aflevering waarin de mol expres het ei stukgooit. Als Lancelot de mol is kan dat prima door hemzelf gedaan zijn, uiteraard. In dat geval kudo's voor z'n acteerwerk.
Het is niet moeilijk om een boos en teleurgesteld iemand te spelen. Alles bij elkaar kun je zeker zeggen dat hij een goede acteur is, als hij de mol is.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #727 Gepost op: 3-05-2023, 18:49:31 »
Nou, ik herinner me Everon een paar seizoenen geleden. Die was zo over-geacteerd boos dat hij bij mij nooit meer is verdwenen als hoofdverdachte. En de beste man is nota bene acteur van beroep.

Ze zijn in Vlaanderen wel erg goed in de mol casten (misschien met uitzondering van vorig jaar), dus ik verbaas me nergens meer over.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #728 Gepost op: 3-05-2023, 19:19:40 »
Laten we niet overdrijven.
Zo moeilijk is t ook weer niet om te spelen dat je ergens pissed over bent  ::)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #729 Gepost op: 3-05-2023, 20:32:46 »
Ja. Ik lees hier wel vaker dat deze of gene een Oscar zou moeten krijgen voor acteren, mocht hij of zij de mol zijn. Ik zie dit nooit zo.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #730 Gepost op: 3-05-2023, 20:38:58 »
Tenzij een deelnemer zwanger is en zijn kind Oscar wil noemen.

Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #731 Gepost op: 3-05-2023, 21:05:45 »
 ::vergroot:: ::vergroot::

Mijn eind conclusie van dit seizoen.

Lancelot moet wel de Mol zijn van dit seizoen.
Onze Sundance kid zorgde dan wel voor €5000,- in de pot tijdens de bom proef met de pasvragen.

Wat ik verwacht is dat Lancelot bezweek onder de groepsdruk en misschien verdacht Lieselot toch Lancelot en wist Lancelot dit.
En dan kan het hem hebben beïnvloed bij de keuze die hij maakte om niet voor de pasvragen te gaan.

* Wat dit versterkt

Erna zagen we ook gelijk het dagboek van de Mol voor de eerste keer. (Dit zegt mij dat er dus iets was met de pasvragen en de Mol)

Na de eliminatie van Lieselot, zie je ook dat Lancelot zijn petje af doet voor Lieselot.
(De Mol doet zijn hoedje af voor Lieselot, de Mol is verslagen door Lieselot)

Waarom Lancelot?

Gaan we heel even naar de proef in de supermarkt.

* De Mol zat zeker in de supermarkt
* De code op de robot wijst naar de Mol nr 12.
* Gaat op zijn gemak chips eten.
(Leuk voor afl 9)
* Zorgt ervoor dat hij als eerste bij de laadpaal komt.
* Slim want is hij zeker vol geladen voor de promo en voor de opstopping.
* Bij horen van Promo, draait Lancelot al om voor Janne zegt welke kant op.
* Stoot de promo omver.
* Houd nog even zijn rebus op zijn kop.
(Wederom leuke beelden voor afl 9)

Conclusie speelt €1000,- + 3 artikelen te waarde van €600,- uit het spel.

Hier was Lancelot duidelijk het verdachtste van de 3 finalisten.

* Dan de postkoets proef, de beste plek voor de Mol was de plek in de postkoets.
(De enige nog in het spel die in de postkoets zat)

* In de trein proef zat Lancelot ook op de juiste positie voor de Mol.
(In de trein)

- TIPS:

* Hij liep met de paracetamol bij de start van dit seizoen in Arizona.
(Niks leuker als Mol zijnde met paraceta(mol) gaan lopen de eerste 10 minuten.)

* Natuurlijk een gouden tip zijn de 2 ontbrekende L en bij Gilles zijn naam in de Tucson Today krant, wat kan wijzen naar LanceLot of Twins Peak. Lancelot is tenslotte tweeling.

* De kandidaten liepen naar de telefoon in de patroon van de letter L (L)ancelot.

* Lancelot kwam als 7e in beeld, we zoeken de 7e mannelijke Mol.

* Werd genoemd: Sundance Lance kan je zien als Sundance Kid een bekende bankrover/misdadiger
in Amerika.
(De Mol is ook de misdadiger van de groep)

* De interactie met de handpop: De handpop stelde geen vragen aan Lancelot, dit omdat de handpop Lancelot is en geen vragen aan zichzelf kan stellen?
* Dan ernaast de handpop zei alleen Dag Toos en Dag Commy tegen Lancelot niet. (Opening)

Daarom kies ik dit seizoen voor Lancelot als de Mol van dit seizoen.

 ::vergroot:: ::vergroot::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #732 Gepost op: 3-05-2023, 21:47:53 »
Lancelot is tevens de enige finalist die bij de drone zat afl. 5 (verreweg de beste molpositie) en hij is ook de enige die in de groep zat die voor de zandloper koos in de allereerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 21:51:23 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #733 Gepost op: 3-05-2023, 22:07:33 »
Lancelot

Maar lange tijd geleden dat ik n ontknoping zal zien waarbij ik totaal nergens van overtuigd ben.

Is ook wel eens leuk  :D

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #734 Gepost op: 3-05-2023, 22:19:49 »
Ik ga nog steeds voor Comfort. Het initiëren van de rode knop opdracht blijft een typische productie-assistent-actie. Anders was die opdracht een flop en dus al voorbij voor die was begonnen. Het rode scherm bracht me aan het twijfelen, maarja... het kan toch.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #735 Gepost op: 3-05-2023, 22:37:31 »
Ook na het herbekijken van de aflevering blijf ik bij Comfort.
Lancelot speelt wel een ijzersterke aflevering.
Maar zijn reacties bij de eliminatie interpreteer ik als kandidaats.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #736 Gepost op: 3-05-2023, 22:40:53 »
Vooral deze (aflevering 5) vind ik erg kandidaats (tureluurs merkte het ook al op) van Lancelot: heel cool een pokerface houden maar daarna toch die opluchting als niemand meer kijkt.


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #737 Gepost op: 3-05-2023, 22:49:07 »
Het forum is lekker bezig, 3 keer er volledig naast (Conny, Thomas, Ruben). En nu Comfort en Lancelot bijna gelijk. Gaan we sluiten als het zelfs Toos is?

Thomas trapte ik ook in, en ook de keuze tussen Comfort en Lancelot blijf ik aartsmoeilijk vinden. Is het voor een finale qua stemmen ooit zo close geweest?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #738 Gepost op: 3-05-2023, 22:51:26 »
Definitieve keuze na herbekijken afl. 7: Lancelot. Met name zijn positie en acties in de eerste opdracht en bewust niet schieten in het duel met Ruben.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 22:54:13 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #739 Gepost op: 3-05-2023, 23:03:46 »
Vooral deze (aflevering 5) vind ik erg kandidaats (tureluurs merkte het ook al op) van Lancelot: heel cool een pokerface houden maar daarna toch die opluchting als niemand meer kijkt.


Hij kijkt wel even in de camera, beginnersfout als acteur. 😉