Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46667 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 5-04-2023, 10:48:16 »
Als je na de grote  €-3000 koordansact nog dacht, too much, kun je nu na de kleine €-1000 jolly jumpingactie toch worden overgehaald, zo werkte het bij mij althans. Maar Ruben en Leïla blijven in de buurt.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #221 Gepost op: 5-04-2023, 10:49:30 »
Comfort, hoe meer ik erover nadenk, zie ik toch ook niet als mol.
Bij het filmpje leek haar reactie mij het meest oprecht van alle filmpjes. De manier waarop ze spontaan in de lach schiet nadat de lamp viel...dat lijkt mij heel moeilijk te acteren. Bij de loopopdracht komt zij net binnen de tijd, nadat ze een spurtje trekt van heb ik je daar en nadat ze 4km had gelopen. Niemand zou zich vragen stellen mocht ze zich hier wat ingehouden hebben en net buiten de tijd binnenkomt. Echt afstrepen kan ik ze nog niet, maar de onmolse acties stapelen zich wel aardig op.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #222 Gepost op: 5-04-2023, 10:51:17 »
Zij was de enige die heel erg kon oefenen op goed acteren, en dus het beste kon reageren.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #223 Gepost op: 5-04-2023, 11:11:20 »

Dat zou helemaal mooi zijn, maar de vraag is of ze dat allemaal had kunnen bedenken in pakweg een kwartiertje tijd.

Daar ben ik het zeker mee eens. Maar ik bedoel maar: briljant wil zeggen dat je absoluut de beste strategie hebt bedacht waar je zelf het best uitkomt. Nu komt Lieselot er naar mijn mening niet het sterkst uit, want ze kan door iedereen geschrapt worden als mol en Toos als potentiële mol komt voor iedereen in het vizier, niet enkel voor haar.
Als Toos een kandidaat is komt hij er wel het sterkst uit. Hij heeft de eliminatie overleeft en geen enkele kandidaat kan met zekerheid Toos afstrepen als mol. Je moet haast Toos wel meenemen bij je verdachten op basis van die ene actie. En dat zou wel briljant zijn mocht hij een kandidaat zijn.

I was blind but now I can see

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #224 Gepost op: 5-04-2023, 11:54:11 »
Ik heb het net even opgezocht en Lennart was in de poll al na aflevering 1 hoofdverdachte hier. Ik was dat zelf vergeten, ik zat pas na aflevering 4 op hem.

Door het heel subtiel de hint vinden op de wereldbol... Toen hadden we het eigenlijk allemaal al moeten weten. Maar de verleiding was te groot bij mij en sommige andere om een andere tunnel in te gaan  ;) ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #225 Gepost op: 5-04-2023, 12:26:03 »
Door het heel subtiel de hint vinden op de wereldbol... Toen hadden we het eigenlijk allemaal al moeten weten. Maar de verleiding was te groot bij mij en sommige andere om een andere tunnel in te gaan  ;) ;D

Eens. Hier toen ook een andere tunnel.  ::rofl:: Ondanks dat ik Lennart niet kon afstrepen.

Lancelot heb ik tot aflevering 3 eigenlijk niet verdacht, maar hij was raar bezig deze aflevering.

Ik vind mezelf nu heel braaf dat ik nog niet diep aan het tunnelen ben.  ;D Maar ik weet het ook nog niet.

Voor nu een dikke streep door Lieselot en een potloodstreep door Toos (op basis van molpositie in afl. 1).
Ruben en Lancelot sluit ik niet uit: beide verdacht, maar ook minder molse dingen gedaan.
Comfort en Thomas vind ik verdacht, maar niet verdacht genoeg om op te tunnelen.
Leïla verdenk ik nu het meest, maar met grote twijfels. Ik duik die tunnel ook niet in.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #226 Gepost op: 6-04-2023, 16:20:47 »
Na het afvallen van Conny is mijn lijst weer een beetje over de kop

De mol
1. Lancelot (Jolly Jumping en de verontwaardiging over zijn ei... zelf kapot gesmeten misschien...?  ::vergroot::)
2. Comfort (stijgt ook wel op de lijst door de eieren en aanraken hoefijzer o.a)
3. Ruben (krijg ik geen hoogte van)

Mogelijk de mol
4. Thomas (doet zowel goede acties als verdachte zaken, maar durf ik niet uit te vlakken)
5. Leila (krijg ik geen hoogte van, ik begon bij haar als: dit is een kandidaat, maar ze kan het nog prima zijn)

Niet de mol
6. Toos (ja die doet verdachte dingen, haalt 2000 binnen, maar verdient ook 3000 euro niet gedwongen door Lieselot in feite, maar haalt ook 1000 binnen met goed hoefijzer)
7. Lieselot (die blijft echt zo erg niet de mol voor mij)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #227 Gepost op: 7-04-2023, 01:28:23 »
Comfort stond in mijn top 3 en kwam een beetje bovendrijven na deze aflevering, meer omdat ik het in Leila steeds minder zie en Conny afviel. Ik geloof er alleen niet heel hard in en het verbaast mij dat ze hier zo naar 1 gestegen is.

Ik sta open voor andere opties. Misschien Ruben, zou wel een mooie ingestudeerde molactie kunnen zijn met Witje / Witse (hij stond bij mij al hoge middenmoot). In Thomas / Lancelot heb ik het nooit echt gezien (maar ik kan er naast zitten natuurlijk). Toos was deze aflevering aardig verdacht bezig, maar voorheen niet zo en doet een aantal dingen die ik een mol niet zo snel zie doen. Lieselot is het niet.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #228 Gepost op: 7-04-2023, 08:21:11 »
Mijn twijfels rond Toos zijn inmiddels te groot geworden.
Op de vraag “wie dan wel?” vind ik de Comfort tunnelaars op dit moment de sterkste (tegen)argumenten te hebben.

Haar reactie op de vallende lamp is dan wel meesterlijk, maar terugdenkend aan Elisabeth verwacht je eigenlijk ook niks anders van de mol in De Mol.

Mijn stem ook op Comfort dus, maar het zijn nog steeds vermoedens.

Einde van de week na afl 3 is wel al vaker een moment geweest om de mol op het spoor te komen, heb ik al eerder mogen vaststellen.
Benieuwd!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #229 Gepost op: 7-04-2023, 10:38:42 »
Ik hop van mol naar mol dit seizoen, ditmaal naar Comfort.
Lancelot is ook in mijn vizier gekomen, zo overdreven mensen testen, in de gaten houden bij de eliminatie, zich erg kandidaats gedragen, zo zeer dat ik begin te geloven dat het geacteerd is. Want ondertussen gaat er veel fout als hij erbij betrokken is.
Thomas is naar de 3e plaats gezakt, Ruben naar de 4e. De overigen zijn denk ik niet de mol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #230 Gepost op: 7-04-2023, 12:23:53 »
Comfort stond in mijn top 3 en kwam een beetje bovendrijven na deze aflevering, meer omdat ik het in Leila steeds minder zie en Conny afviel. Ik geloof er alleen niet heel hard in en het verbaast mij dat ze hier zo naar 1 gestegen is.

Ik sta open voor andere opties. Misschien Ruben, zou wel een mooie ingestudeerde molactie kunnen zijn met Witje / Witse (hij stond bij mij al hoge middenmoot). In Thomas / Lancelot heb ik het nooit echt gezien (maar ik kan er naast zitten natuurlijk). Toos was deze aflevering aardig verdacht bezig, maar voorheen niet zo en doet een aantal dingen die ik een mol niet zo snel zie doen. Lieselot is het niet.

Ik vind Witje/Witse eigenlijk geen goede vooraf bedachte molactie (aan beide kanten niet). Afhankelijk van uitspraak klinkt dit vrij vergelijkbaar door een porto. De associatie die gelegd moet worden met bekende figuren maakt Witse een logische keuze als je niet zeker bent. Als ze vooraf Witje hadden gelezen op een van de hoefijzers was die associatie waarschijnlijk sterker naar Witje gegaan en was er niets mis gegaan. Wat wel mols kan zijn is meegaan/ gebruik maken van de onduidelijkheid/het door een kandidaat verkeerd verstaan van een naam. 
 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #231 Gepost op: 7-04-2023, 12:40:14 »

Ik vind mezelf nu heel braaf dat ik nog niet diep aan het tunnelen

Idem, en kan daar wel een reden voor bedenken ::rofl::

1. Ruben
2. Lancelot
3. Thomas

Toos en Leïla nog net geen kruis door.

Lieselot en comfort zijn het niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #232 Gepost op: 7-04-2023, 17:41:20 »
Idem, en kan daar wel een reden voor bedenken ::rofl::

Ach ja ::rofl::
Soms is het beter om toch gewoon de meerderheid te volgen, denk ik.  ;D (zeg ik nu, maar misschien ben ik daar te eigenwijs voor)

Maar ik weet het nu oprecht niet. Bij iedereen vind ik wel verdachte dingen én juist redenen om ze door te strepen. Maar ja: er moet wel ergens een mol zijn.
Ruben verdenk ik juist wat minder en Leïla/Comfort misschien wat meer, maar het ligt nog open.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #233 Gepost op: 8-04-2023, 14:41:27 »
Ik vind het wel grappig dat ik de reactie van Comfort op de vallende lamp niet natuurlijk en juist geacteerd vind.. Voor mij is ze de mol, met name door het als tweede indrukken van de rode knop.. en ook omdat ik haar nog niet zo spontaan vind, maar juist heel bedachtzaam.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #234 Gepost op: 8-04-2023, 16:50:56 »
Ach ja ::rofl::
Soms is het beter om toch gewoon de meerderheid te volgen, denk ik.  ;D (zeg ik nu, maar misschien ben ik daar te eigenwijs voor)

Maar ik weet het nu oprecht niet. Bij iedereen vind ik wel verdachte dingen én juist redenen om ze door te strepen. Maar ja: er moet wel ergens een mol zijn.
Ruben verdenk ik juist wat minder en Leïla/Comfort misschien wat meer, maar het ligt nog open.

De meerderheid op dit forum zou ik nu niet volgen, Comfort is het niet, dus daar kan ik je nog vanaf helpen. Met je spoor van Leïla is er inderdaad een optie.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #235 Gepost op: 8-04-2023, 18:27:48 »
De meerderheid op dit forum zou ik nu niet volgen, Comfort is het niet, dus daar kan ik je nog vanaf helpen. Met je spoor van Leïla is er inderdaad een optie.

Nou, hier nog geen Comfort-tunnel hoor.  ;D Maar dat ze verdacht wordt door veel mensen, begrijp ik wel. Ik ben het eigenlijk wel met Wolf2112 eens dat haar gedrag op de vallende lamp niet natuurlijk overkomt.
Ruben vind ik wat minder verdacht, omdat hij naar mijn idee minder handige mol-posities heeft. Maar ja, je weet het maar nooit natuurlijk.

Voor nu maar even het Leïlaspoor inderdaad.  ::jaja:: Lancelot is voor mij ook een serieuze optie. En Thomas is ook goed mogelijk. Comfort streep ik nog niet af. Ik wacht de volgende aflevering maar weer af; misschien wordt het dan duidelijker.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #236 Gepost op: 8-04-2023, 18:43:36 »
Comfort als hoofdverdachte.
Tweede plek voor Lancelot.

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #237 Gepost op: 8-04-2023, 20:37:46 »
Ga zelf voor Comfort, maar wil geen tunnelvisie zoals de kandidaten en zet Ruben, Lance en Leila er nog wel even bij, andere helft is al (bijna) doorgestreept

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #238 Gepost op: 8-04-2023, 21:39:57 »
Comfort en Thomas staan nog heel hoog bij mij.

Lancelot niet meer denk ik, Toos is wat gestegen en houd ik nog rekening mee door zijn keuze om de vrijstelling niet te pakken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #239 Gepost op: 9-04-2023, 12:39:20 »
Zweef tussen Comfort en Thomas maar met de opmerking van Gilles “wie is de mol op het spoor” ga ik toch maar voor Comfort. Lijkt me n mooie hint
(Heinz  ::ok::)

Met Thomas op 2