Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46685 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 1-05-2023, 13:17:20 »
Dan zal het wel Toos zijn. De Belgen zijn er erg goed in om degene waar niets aan te zien is, de mol te maken. Het enige wat Toos voor mij verdacht maakt is die vrijstelling met 5000 niet nemen maar met 2000 genoegen nemen, plus zijn voorkennis dat weinig drukken op de knop voordelen zou kunnen hebben. Bij Lancelot en Comfort zie ik nog minder molligs.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 13:33:53 door Run »

Online Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #681 Gepost op: 1-05-2023, 13:41:22 »
Comfort

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #682 Gepost op: 1-05-2023, 14:00:33 »
Ik lees in het draadje over Toos nog veel meer dingen zoals voorkennis over de schaarlift, foute codes invoeren waardoor ik nu wel 100% overtuigd ben dat het Toos is. Hij ging ook voor de kleur geel in de bus en hij zat aan het stuur en kon over het karretje rijden. Case closed.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #683 Gepost op: 1-05-2023, 14:31:10 »
Hoop op Lancelot. Toos zou ook een leuke ontknoping zijn. Commy is een vreesmol gezien het rode schermgebeuren en haar vele (onnodige dan) goede correcties over de verschillende afleveringen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #684 Gepost op: 1-05-2023, 15:27:40 »
Als het Comfort is stop ik met kijken, want dat rode scherm is spelvervalsing en ze doet belachelijk veel goed. Ze gaag zelfs foute dingen verbeteren. Haar niveau zou onder dat van Renée liggen.
Die dreigementen zag je wel meer in het topic over het rode scherm. Ik zie dit meer als argument om te gebruiken als alle andere argumenten falen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #685 Gepost op: 1-05-2023, 16:12:53 »
Die dreigementen zag je wel meer in het topic over het rode scherm. Ik zie dit meer als argument om te gebruiken als alle andere argumenten falen.

Misschien is een  poll waarin gevraagd wordt wie van de drie waarschijnlijk de mol is als we dat rode scherm even uit ons geheugen wissen een goed idee.

In dat geval zou ik voor Comfort gaan. Nu twijfel ik.

Los daarvan mogen de Belgische makers van mij best de mol een rood scherm geven. Ik vind ze sowieso geweldig en ze hebben bij mij bakken met krediet. Daar ontstaan geen deukjes.
Daarentegen zou ik het de doodsteek voor de Nederlandse mol vinden. Die hebben al veel krediet verspeeld en ik vrees dat het voor het Nederlandse productie team ook te hoog gegrepen zou zijn. Maar dat is mijn kijk op de zaak :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #686 Gepost op: 1-05-2023, 16:50:18 »
Toos of Commy. Lancelot schrijf ik definitief af.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #687 Gepost op: 1-05-2023, 17:25:24 »
Ik zat al de hele serie op Ruben, maar ik denk dat Lancelot het nu wel moet zijn. Zeker in de laatste afleveringen maakt hij zich erg verdacht door een aantal cruciale fouten en mogelijke molacties. Comfort doet opvallend veel goed en heeft al een rood scherm gehad. Toos, tsja, die zou het ook nog kunnen zijn. Wel een erg subtiele mol dan.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #688 Gepost op: 1-05-2023, 17:52:14 »
Ik zat al de hele serie op Ruben, maar ik denk dat Lancelot het nu wel moet zijn. Zeker in de laatste afleveringen maakt hij zich erg verdacht door een aantal cruciale fouten en mogelijke molacties.

Ik vermoed dat Lancelot denkt dat hij zeker weet wie de Mol is en nu krampachtig probeert verdenkingen op zichzelf te laden om zo zijn concurrenten af te leiden van de vermeende Mol.

Als ik het concreet moet maken: hij zit waarschijnlijk op Comfort en deed deze aflevering zijn uiterste best om de andere heren naar hem te laten kijken. Waarschijnlijk heeft hij Ruben als grootste concurrent gezien en wilde hij daarmee de Kotspoes/Poestkots/Postkoets op. Wat immers erg kandidaats is, is dat hij de geheimzinnige postzak juist heel goed verdedigt. Hij heeft vast gedacht dat hij een vrijstelling transporteerde. 

Ruben heeft hij dan succesvol weggespeeld. En aangezien Ruben denkt dat iedereen op dezelfde zit, zou het me niks verbazen als Ruben denk dat iedereen op Lancelot zit. Dat worden nog twee leuke weken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #689 Gepost op: 1-05-2023, 19:00:49 »
Ik vermoed dat Lancelot denkt dat hij zeker weet wie de Mol is en nu krampachtig probeert verdenkingen op zichzelf te laden om zo zijn concurrenten af te leiden van de vermeende Mol.

Als ik het concreet moet maken: hij zit waarschijnlijk op Comfort en deed deze aflevering zijn uiterste best om de andere heren naar hem te laten kijken. Waarschijnlijk heeft hij Ruben als grootste concurrent gezien en wilde hij daarmee de Kotspoes/Poestkots/Postkoets op. Wat immers erg kandidaats is, is dat hij de geheimzinnige postzak juist heel goed verdedigt. Hij heeft vast gedacht dat hij een vrijstelling transporteerde. 

Ruben heeft hij dan succesvol weggespeeld. En aangezien Ruben denkt dat iedereen op dezelfde zit, zou het me niks verbazen als Ruben denk dat iedereen op Lancelot zit. Dat worden nog twee leuke weken.

Zat Lancelot al niet afleveringen lang op Ruben gezien zijn biechten?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #690 Gepost op: 1-05-2023, 19:16:32 »
Pffft.... ik switch naar Toos. De edit wijst m.i. te veel naar Comfort.
De enige edit die ik kan bedenken is het wegknippen van het draaien van drie kaarten in de handpop van de mol proef.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #691 Gepost op: 1-05-2023, 19:42:45 »
Zit al vanaf Afl 1 op Lancelot. Met die wandelopdracht veel te vroeg op de knop drukken en altijd op sleutelposities. Het is hem.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #692 Gepost op: 1-05-2023, 19:50:44 »
De enige edit die ik kan bedenken is het wegknippen van het draaien van drie kaarten in de handpop van de mol proef.
Er is me nog wel een edit opgevallen. De uitspraken van Conny, Leïla, Thomas en Ruben in afl. 1 en 2, dat zij Comfort om bepaalde redenen verdacht vonden. Inmiddels zijn ze allemaal afgevallen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #693 Gepost op: 1-05-2023, 20:22:23 »
Zit alles terug te kijken.. Toos begint me toch op te vallen.
Na die vrijstelling niet pakken kreeg ik ook al molvibes.
Je kan m toch pakken en dan eventueel in de groep verloten als het je zogenaamd om “het groepsgevoel” gaat?

Het maakt je wel minder verdacht als mol.. dat zou de reden voor n kandidaat kunnen zijn.

Vele voors en tegens bij Toos. Maar bij de anderen ook.

 ??? ::)

Edit: wat ook opvallend is dat Toos in afl 1 bij t bevrijden van Lieselot op t eind tegen de groep blijft herhalen dat hij haar wél info gaat geven. Probeert hij hier de groep over te halen haar niet op tijd te bevrijden zodat er geen geld verdiend wordt?
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 20:31:17 door FS »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #694 Gepost op: 1-05-2023, 22:28:49 »
Ik ga denk ook maar voor Comfort. Kennelijk verdenken ze haar allemaal. Dat zal niet voor niks zijn. Ik volg de kandidaten maar :)
Ik zou hem maar even bij deze houden, FS ;D

De spijker op zijn kop, Commy inderdaad de mol, leuk gemold, maar een beetje snel gespot door de kandidaten. 

Of ik haar net zo goed vind als Renee en Merel moet ik nog even over denken, maar het is wel een pre dat de mol een rood scherm kreeg ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #695 Gepost op: 1-05-2023, 22:32:15 »
Ik hou ze alle drie ff in de gaten nog met terugkijken.
Blijf nog even zwevende kiezer want ik weet t echt niet  ::rofl::

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #696 Gepost op: 1-05-2023, 22:40:15 »
Toos dan maar. Lancelot denk ik niet op basis van zijn gedrag en de bunker. Comfort is het niet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #697 Gepost op: 1-05-2023, 22:43:26 »
Edit: wat ook opvallend is dat Toos in afl 1 bij t bevrijden van Lieselot op t eind tegen de groep blijft herhalen dat hij haar wél info gaat geven. Probeert hij hier de groep over te halen haar niet op tijd te bevrijden zodat er geen geld verdiend wordt?
Inderdaad wel een beetje verdacht. Hij benadrukte hiervoor ook dat hij niet tegen de groep in zal gaan.
Probeert hij hiermee weer de koppeling tussen geld en info te maken, die Lancelot hier al eerder duidelijk wou scheiden (kandidaats).

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #698 Gepost op: 1-05-2023, 23:56:22 »
Die eierstokken “hint” had ik echt als grapje gepost  ::rofl::

Desondanks heeft het alles in zich om een hint te zijn. Het is makkelijk uitlegbaar, moeilijk te spotten. Prima voor afl. 3. Net in dit seizoen doet er een gynaecoloog mee.

Kan er niks aan doen, maar blijf het een raar tafereel vinden, die roze statieven met de eieren erop. En alles in het roze.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 00:04:09 door Amethyst »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #699 Gepost op: 2-05-2023, 03:16:26 »
Ik stemde Comfort tot aflevering 4. Sindsdien twijfel tussen Thomas en Ruben. Maar dat zijn de Stine en Simone voor mij dit seizoen. Dus ik laat me graag verrassen door de Jan van dit seizoen.  :D

Een Mexican standoff tussen Commy, trigger happy Toos en Sundance Lancelot. Ik ga terug naar mijn schot voor de boeg Commy. Maar ik ga graag het duel Lancelot vs Toos eens doornemen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan