Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46670 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #700 Gepost op: 2-05-2023, 09:28:04 »
Comfort.

 ::ok::

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #701 Gepost op: 2-05-2023, 09:42:57 »
Ik zat in aflevering 1 op Comfort (met vast een aantal anderen hier): ze miste de 3000, het kwam wat ge-edit in beeld waarom zij als laatst wilde en ook de edit van hoe ze viel was opvallend. Verder leek ze me qua profiel een typische Vlaamse mol.

Daarna haar volledig afgeschreven dankzij de legeropdracht en haar gedrag bij het rode scherm (Oscarwaardig acteerwerk, anders). Ik zat daarna op Conny, Thomas en Ruben, dus voor mij persoonlijk is het sowieso een compleet mislukt seizoen.

Ik ga nu toch denken dat ze het is. Alle drie de overgebleven kandidaten hebben acties gehad die voor een mol lastig te verklaren zijn. Comfort is voor mij het meest typisch als mol, puur op onderbuikgevoel. Het lijkt ook dat ze niet vertrouwd wordt door de rest (zie bijv Toos de vorige twee afleveringen).

Iets in me zegt dat het rationeler is om Lancelot te verdenken als mol. De 5000 daargelaten heeft hij weinig bijgedragen. Maar ik zie gewoon niet voor me dat hij gecast zou worden als mol. Comfort daarentegen schreeuwt om als mol gecast te worden.

Ze zou een wat minder typische mol zijn, die ook genoeg dingen bijdraagt. Ik kan me bij haar ook wat meer molacties voorstellen die nog niet in beeld zijn gekomen (batterij laten leeglopen bij het bezoek, boeken verplaatsen in de bibliotheek, 1000/2000 niet noemen bij het kaartspel).

Ik denk niet dat ik nog in een tunnel ga komen dit seizoen. Ik laat me verrassen, maar mijn gevoel zegt Comfort. Toos heb ik als enige volledig afgeschreven.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #702 Gepost op: 2-05-2023, 11:38:45 »
Comfort

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #703 Gepost op: 2-05-2023, 12:11:01 »
M'n gevoel zegt dat Comfort de mol wel zal zijn.

Toch ga ik voor Lancelot.  :D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #704 Gepost op: 2-05-2023, 12:14:12 »
Ik stap over op Lancelot. Zijn ijzige houding, hij lijkt een beetje buiten de groep te staan, het haperen in de klas, verwisselen van plaatsen in de klas, op cruciale moment heel traag gaan doen, en vooral het haperen bij de potviszin waarbij hij het halverwege de zin opgeeft, geven mij de doorslag. Plus kiezen voor gele draad, en ik denk dat hij zijn eigen rode ei heeft stukgemaakt. Waarom zou een mol juist het ei van Lancelot uitkiezen?
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 12:16:26 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #705 Gepost op: 2-05-2023, 13:07:44 »
Wie zegt dat de Mol zijn ei stuk heeft gegooid? Kan ook een andere kandidaat zijn die Lancelot's reactie wilde testen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #706 Gepost op: 2-05-2023, 14:24:45 »
Nog altijd Comfort.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #707 Gepost op: 2-05-2023, 14:53:42 »
Wie zegt dat de Mol zijn ei stuk heeft gegooid? Kan ook een andere kandidaat zijn die Lancelot's reactie wilde testen.
Vind ik niet plausibel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #708 Gepost op: 2-05-2023, 15:28:03 »
Dat mag natuurlijk, maar er zijn inmiddels talloze voorbeelden bekend dat kandidaten wel degelijk zoiets uithalen.
Kijken we alleen maar naar WIDM, dan is het jatten van Molboekjes en jokers schering en inslag. Nu is het jatten van pasvragen niet mogelijk bij De Mol, maar het eitje van een ander stukgooien om diens reactie te peilen, is wel mogelijk. Enfin, we gaan het wel zien. En mocht het geen Molwerk, maar een kandidatenactie zijn, dan is Thomas mijn hoofdverdachte. 
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #709 Gepost op: 2-05-2023, 16:07:56 »
Wat daar ook gebeurd is bij die eieren, dat was een opdracht die toch ging mislukken. Dus je kan er zoveel over speculeren als je wilt, de mol ga je er niet mee vinden. Of hij nu voor de grap een ei heeft weggegooid of niet, zou grappig zijn als hij het gedaan heeft, zou grappig zijn als het een kandidaat was. Ik zie geen reden waarom het Lancelot net wel of niet is geweest.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #710 Gepost op: 2-05-2023, 16:15:38 »
Wie zegt dat de Mol zijn ei stuk heeft gegooid? Kan ook een andere kandidaat zijn die Lancelot's reactie wilde testen.
Qua edit zou ik zeggen dat het een molactie is ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #711 Gepost op: 2-05-2023, 16:18:14 »
Als het de mol is geweest, lijkt het me typisch iets voor Toos.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #712 Gepost op: 2-05-2023, 17:35:37 »
Als het de mol is geweest, lijkt het me typisch iets voor Toos.

Ach, in de aflevering hebben we Toos al een eitje kapot zien gooien, zou hij ook die van Lancelot kapot hebben gegooid?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #713 Gepost op: 2-05-2023, 18:20:25 »
Nog eens naar de introductiefilmpjes van de finalisten gekeken. Ik vind die van Lancelot het verdachtst, die van Comfort het meest kandidaats.

Lancelot gaat zwaar ademen als hij vertelt dat z'n doel is om te winnen. Is best een lang fragment. Trillende stem.

Daarna de voor de mol veel makkelijkere vraag waarom hij een goede mol zou zijn. Er zit meteen veel minder spanning op.

Comfort heel naturel als ze zegt dat alles van haar gezicht is af te lezen. Anke de Jong-level kandidaats voorstelfilmpje. Oscarwaardig als ze het zou zijn.

Ik heb sinds afl. 2 een blinde vlek voor Lancelot gehad omdat ik dit misschien helemaal verkeerd interpreteerde:




Gilles die zegt dat de mol af en toe 'plots heel verbaasd moet zijn'. Lancelot die daarna als enige als een zoutpilaar blijft staan. Maar misschien was dat het idee?
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 18:58:27 door Amethyst »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #714 Gepost op: 2-05-2023, 19:12:29 »
Nog eens naar de introductiefilmpjes van de finalisten gekeken. Ik vind die van Lancelot het verdachtst, die van Comfort het meest kandidaats.

Lancelot gaat zwaar ademen als hij vertelt dat z'n doel is om te winnen. Is best een lang fragment. Trillende stem.

Daarna de voor de mol veel makkelijkere vraag waarom hij een goede mol zou zijn. Er zit meteen veel minder spanning op.

Comfort heel naturel als ze zegt dat alles van haar gezicht is af te lezen.

Ik zou hier uit afleiden dat Lancelot niet geschikt is als mol (en door de mand zou vallen bij evt proeven vooraf) en Comfort net wel. Bovendien strookt wat ze hier zegt niet met wat haar ex-vriend over haar zei (dat ze heel goed komedie kan spelen).

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #715 Gepost op: 2-05-2023, 19:15:43 »
Ik vind het lastig dit jaar. Veel gemol en veel hulpmollen...

Voor alle 3 zijn er wel molacties aan te wijzen, maar ook weer veel antimolacties.

Het blijft voor mij een wilde gok, maar ik zet op basis van onderbuikgevoel in op Toos.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #716 Gepost op: 2-05-2023, 19:43:00 »
Ik zou hier uit afleiden dat Lancelot niet geschikt is als mol (en door de mand zou vallen bij evt proeven vooraf) en Comfort net wel. Bovendien strookt wat ze hier zegt niet met wat haar ex-vriend over haar zei (dat ze heel goed komedie kan spelen).

Point well taken. Je hebt gelijk, juist dan zou je bij een mol geen (milde) stressreactie moeten kunnen zien. Het is immers een veilige omgeving voor de Mol.

De reactie van Lancelots bezoek op de mol-vraag leek me ook niet geacteerd.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #717 Gepost op: 2-05-2023, 21:27:53 »
M'n gevoel zegt dat Comfort de mol wel zal zijn.

Toch ga ik voor Lancelot.  :D
Zo zit ik er ook in
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #718 Gepost op: 2-05-2023, 22:24:58 »
Net voor de tweede week op rij een shock rood scherm ::oink:: Ik weet 't echt niet meer - voor alle 3 spreken voors en tegens. Zal alle opdrachten nog eens langs gaan en later deze week een keuze maken.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #719 Gepost op: 2-05-2023, 22:37:27 »
Niet Toos want vrijstelling aflevering 1 (en risico op positie Lieselot)
Niet Comfort want rood scherm (en daarmee stukje spelbederf imo)
Niet Lancelot want geen pasvragen genomen (en dus €5000 in de pot spelen zonder reden)


Maar 1 is het toch…wie o wie

Haha echt precies dit! En zo switch ik ook continu tijdens de uitzending. Op zoek naar die ene beslissende molactie. Geen tunnel voor mij dit jaar en ben heel benieuwd naar komende aflevering!