Auteur Topic: [kandidaat] Conny  (gelezen 5173 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #60 Gepost op: 27-03-2023, 23:20:35 »
Zowel Thomas als Conny hebben een rekenmachine bij zich. Nemen ze altijd mee op reis. 🤷🏼‍♀️

Ze zijn nu rekenmachinebuddies

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #61 Gepost op: 28-03-2023, 14:44:04 »
De Mol in Vlaanderen heeft tot nu toe echt een voorkeur voor een bepaald type mol: redelijk jong, spontaan, goed in de groep liggend, niet iemand die je op onderbuikgevoel verdenkt. Als ze eens een iets ander type willen casten als mol (zeg: oudere vrouw), dan past Conny nog wel precies in het type model dat de productie graag ziet. Ze oogt heel spontaan, oprecht en speelt het spel niet te hard. Alleen hierom al denk ik dat de kans best aanwezig is dat ze mol is. Zo kiest de productie een ander profiel voor de mol, maar toch nog erg vergelijkbaar met wat ze graag zien.

Tot nu toe draagt ze ook vrij weinig bij tijdens de opdrachten en is ze ook niet op enorme inzet te betrappen. Ze leek wel erg hard Matteo te herkennen, dat is het enige wat me doet denken dat ze het niet is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #62 Gepost op: 28-03-2023, 18:12:58 »
De Mol in Vlaanderen heeft tot nu toe echt een voorkeur voor een bepaald type mol: redelijk jong, spontaan, goed in de groep liggend, niet iemand die je op onderbuikgevoel verdenkt. Als ze eens een iets ander type willen casten als mol (zeg: oudere vrouw), dan past Conny nog wel precies in het type model dat de productie graag ziet. Ze oogt heel spontaan, oprecht en speelt het spel niet te hard. Alleen hierom al denk ik dat de kans best aanwezig is dat ze mol is. Zo kiest de productie een ander profiel voor de mol, maar toch nog erg vergelijkbaar met wat ze graag zien.


Welnee, Conny past precies in het profiel van de Vlaamse Mol ('The least likely suspect' op basis van leeftijd, achtergrond en/of beroep) dat ik elders al uitgebreid heb beschreven. Samya en Comfort trouwens ook.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2023, 18:15:36 door Michmol »
Woosie down?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #63 Gepost op: 28-03-2023, 21:59:22 »
De afgelopen jaren zijn het steeds 20’ers en 30’ers geweest die de mol waren. Ik zou t ergens wel verwachten dat ze die lijn een keer willen doorbreken - maar ze kiezen gewoon wie ze de beste mol vinden natuurlijk, het zal niet puur op leeftijd uitgemaakt worden …

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #64 Gepost op: 28-03-2023, 22:36:16 »
De afgelopen jaren zijn het steeds 20’ers en 30’ers geweest die de mol waren. Ik zou t ergens wel verwachten dat ze die lijn een keer willen doorbreken - maar ze kiezen gewoon wie ze de beste mol vinden natuurlijk, het zal niet puur op leeftijd uitgemaakt worden …

Tja, als je steeds meer criteria toevoegt - "De afgelopen jaren" - klets je jezelf steeds meer in een hoek natuurlijk. ;)

Maar bij de Vlaamse Mol is er ook veel oog voor 'storytelling', en dat speelt volgens mij wel degelijk een rol bij de keuze voor de mol.

EDIT: Omdat er - anders dan voor WIDM - complete en vrij betrouwbare kandidatenoverzichten van De Mol zijn, heb ik ten behoeve van de oud-jong discussie een lijstje gemaakt met per seizoen de leeftijd van de jongste kandidaat, de oudste kandidaat, de gemiddelde leeftijd en de leeftijd van de Mol:

S1: j 22 - o 60 - gm 36.5 - m 40
S2: j 20 - o 67 - gm 37.5 - m 67
S3: j 22 - o 50 - gm 35.1 - m 45
S4: j 25 - o 53 - gm 38.8 - m 27
S5: j 19 - o 58 - gm 33.4 - m 24
S6: j 21 - o 60 - gm 37.7 - m 33
S7: j 22 - o 54 - gm 35.1 - m 33
S8: j 20 - o 51 - gm 33.9 - m 20
S9: j 18 - o 51 - gm 31.9 - m 25
S10: j 19 - o 51 - gm 34.3 - m 34 & 26
S11: j 22 - o 58 - gm 33.6 - m ??

De mol was tot nu toe dus 3 keer ouder dan de gemiddelde kandidaat en 1 keer vrijwel precies zo oud. 4 keer was de mol significant (>8 jaar) jonger dan gemiddeld, en 3 keer scheelde het tussen de 2 en 6 jaar.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2023, 23:22:36 door Michmol »
Woosie down?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #65 Gepost op: 28-03-2023, 23:14:31 »
Tja, als je steeds meer criteria toevoegt - "De afgelopen jaren" - klets je jezelf steeds meer in een hoek natuurlijk. ;)

Maar bij de Vlaamse Mol is er ook veel oog voor 'storytelling', en dat speelt volgens mij wel degelijk een rol bij de keuze voor de mol.

Het eerste bericht was niet van mij, dus ik voeg niks toe, ik sluit me aan. Het is van 2003 geleden dat een Mol boven de 40 was. Dus vanaf de herintroductie van De Mol was t sowieso max 34 jaar (als we Philippe meerekenen).
Nu zijn er dit jaar maar 2 die boven de 40 zijn (Thomas en Conny), vandaar dat ikzelf een jonge mol zeker niet zou uitsluiten alleen al op basis van kansberekenen (channeling my inner Conny …)

Er zijn overigens nog nooit zo weinig 40+ers in de groep geweest (de twee seizoenen hiervoor & seizoen Zuid Afrika waren het er 3 en verder altijd zelfs 4 of meer )

Conny lijkt me verder zeker wel geschikt als Mol - ze komt over als een stabiele persoonlijkheid, ze maakt plezier en kan wellicht haar positie als “moeke” vd groep inzetten bij sabotage

Ik zie het zelf nog niet helemaal terugkomen in de afleveringen zelf, maar ik sluit haar nog niet uit
« Laatst bewerkt op: 28-03-2023, 23:18:31 door hamsterdam »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2023, 14:57:03 »
Citaat
Welnee, Conny past precies in het profiel van de Vlaamse Mol ('The least likely suspect' op basis van leeftijd, achtergrond en/of beroep) dat ik elders al uitgebreid heb beschreven. Samya en Comfort trouwens ook.

Ja, dat zeg ik toch. Heb je m'n post niet meer gelezen na de eerste zin? Ik vind Conny inderdaad goed passen als mol.

Als je de leeftijd van de mol gaat vergelijken dan moet je niet kijken naar de eerste 3 seizoenen. Dat is een hele andere productie, regie en casting. Als je vanaf seizoen 4 kijkt dan is de mol nog nooit ouder geweest dan 34. Dat vind ik wel echt opvallend. Dat zullen ze zelf ook ongetwijfeld door hebben, dus ik acht het wel aannemelijk dat er dit seizoen een oudere mol is. Garanties heb je natuurlijk nooit (want je had hetzelfde argument vorig seizoen kunnen gebruiken), maar ik vind Conny een perfecte persoonlijkheid voor een "oudere mol".

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2023, 15:34:37 »
Ik voel een nieuwe huisregel aankomen. Het vergelijkingsverbod geldt niet meer alleen voor WIDM en De Mol, maar strekt zich nu ook uit tot oudere seizoenen van hetzelfde programma!  ::rofl::

Maar even inhoudelijk: natuurlijk zijn we het eens dat Conny heel goed de mol zou kunnen zijn. Mijn 'welnee' sloeg dus niet op NVR_95's stelling dat Conny een potentiële molkandidaat is, maar op de suggestie dat er in dat geval sprake zou zijn van een afwijkende casting - op basis van haar leeftijd (hoewel de oudste van de groep dus al eens eerder de mol is geweest, al schijnt dat niet mee te tellen omdat dat in 'een totaal ander programma' was). Wat ik probeerde te zeggen is dat Conny juist geen 'afwijkende' mol zou zijn omdat men in Vlaanderen heel vaak de 'minst voor de hand liggende' kandidaat als mol aanwijst: de jongste van de groep, de oudste van de groep, de priester, de politieagent, de gewezen asielzoekster met een indrukwekkend vluchtverhaal, de verlegen lhbti'er. In dat rijtje past 'moeke' - niet mijn term - Conny uitstekend. Dat is eigenlijk wat NVR_95 ook zegt, maar dan iets doelmatiger.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2023, 16:01:06 door Michmol »
Woosie down?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #68 Gepost op: 31-03-2023, 23:25:04 »
De proef op de trein was met alcohol drinken. Naast Leïla en Samya is Conny de derde persoon die geen alcohol drinkt. Het was mogelijk dat 3 personen die geen alcohol drinken op de trein terecht kwamen. Een goede reden om Conny niet op de trein te zetten.

Dat Conny geen alcohol drinkt kwam naar voren in twee interviews met een journalist voor tv programma’s en Conny herinnerd werd dankzij haar goede koffiemachine.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #69 Gepost op: 1-04-2023, 00:59:24 »
Ik denk niet dat Conny de mol is, maar ik ben wel helemaal fan van haar!
Ze is echt helemaal geweldig!  ::bravo:: ::tandpastasmiley::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2023, 22:44:35 »
Inderdaad nu definitief niet de mol. Leuke sfeermaakster  ::bravo::, jammer dat ze eruit is. Ik had gedacht dat ze als wiskundelerares haar tests met kansberekening zou spreiden en verder in het spel zou komen. Maar zoals ze zelf achteraf aangaf: waarschijnlijk toch te veel op 1 persoon ingevuld.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #71 Gepost op: 3-04-2023, 03:16:54 »
Zo jammer dat ze er uit is. En niet alleen omdat ze mijn nummer 1 molverdachte was.  ::rofl::

Nee, ze is ook een hele leuke persoonlijkheid!  ::love::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #72 Gepost op: 3-04-2023, 09:26:45 »
Jammer, ze was een leuke kandidate. Ik verdacht haar na de eerste aflevering maar begon een beetje te twijfelen toen zij op tijd kwam bij het lopen, toen had ik haar als mol moeten schrappen (en om diezelfde reden verdenk ik Comfort nu ook weinig).

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #73 Gepost op: 3-04-2023, 14:05:26 »
Zeer leuke kandidaat, een straffe madam. Had graag haar langer in het spel gezien, mol verdachte van mij.. :P
'Ook een fijne dag verder...’

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #74 Gepost op: 3-04-2023, 14:13:57 »
IConny  ::bravo:: ::bravo:: :\'(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #75 Gepost op: 3-04-2023, 14:24:46 »
Doodjammer dat Conny het veld heeft geruimd. Zij was van meet af aan mijn wensmol. Zul je zien dat we nu gewoon Lennart 2.0 als Mol krijgen   ::ohno::
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #76 Gepost op: 3-04-2023, 15:17:04 »
Zul je zien dat we nu gewoon Lennart 2.0 als Mol krijgen   ::ohno::

Ruben of Toos? De kans is groot.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2023, 16:05:33 »
Zul je zien dat we nu gewoon Lennart 2.0 als Mol krijgen   ::ohno::


Ik zou me goed kunnen voorstellen dat Woestijnvis na de toestanden vorig jaar nu maar op zeker heeft gespeeld. En ik zou hen dat beslist niet kwalijk nemen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #78 Gepost op: 3-04-2023, 21:52:37 »
Ah zonde! Moest zo hard lachen toen Thomas zei dat ze de vader en moeder van de groep waren en haar lachstuip erna.
No Milk today???

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Conny
« Reactie #79 Gepost op: 4-04-2023, 13:32:08 »
Ruben of Toos? De kans is groot.

Ja, precies. Aardige jongens hoor, daar niet van, maar wel heel generiek. Het debacle van verleden jaar is daarvoor geen afdoende excuus.
Woosie down?