Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo  (gelezen 5288 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2023, 23:26:15 »
Ik ken een mol die geheel eigenhandig en onnodig een proef heeft laten slagen voor 2000 euro dus ja het kan gewoon .  ::rofl::

Als je een mol uit WIDM bedoelt haal je 2 totaal verschillende programma’s door elkaar  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2023, 23:26:39 »
Nee ik bedoel een mol in de mol. Maar ik ben het met de mensen eens dat het binnenhalen van geld normaal een kandidaten actie is , dus kandidaten punten voor toos en Thomas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2023, 23:27:22 »
Oh ok dan is het goed  ::rofl::
Die ben ik ff vergeten dan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2023, 09:01:27 »
Was in deze aflevering volgens bepaalde tunnelaars  ::vergroot::  ::tandpastasmiley::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2023, 09:11:32 »
Lancelot was duidelijk het verdachtst in deze opdracht: verantwoordelijk voor beide foute koppels (Jolly Jumping, Witske) en het blauwe hoefijzer die €1000 waard is niet vinden (Toos vond hem wel).
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 09:13:12 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2023, 11:31:53 »
Lancelot was duidelijk het verdachtst in deze opdracht: verantwoordelijk voor beide foute koppels (Jolly Jumping, Witske) en het blauwe hoefijzer die €1000 waard is niet vinden (Toos vond hem wel).
Ik vind Lancelot helemaal niet verantwoordelijk voor de combi Jolly Jumping. Lancelot vind Jolly Jumping en maakt de verkeerde combinatie. Maar dan moet je nog wel even Lucky Luke vinden. Heel toevallig vindt Comfort Lucky Luke aan de rechterkant van het veld in de buurt van Lancelot, terwijl ze in het begin links aan het zoeken was. Kan heel goed zijn dat zij precies wist waar de juiste combi lag en daarmee Lancelots foute voorzetten kan afstraffen.
Hetzelfde principe als in aflevering 1 op de slackline. Daar waren het ook de foute voorzetten van de anderen die haar de gelegenheid gaven onverdacht als laatste te gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2023, 11:40:06 »
Kan heel goed zijn dat zij precies wist waar de juiste combi lag en daarmee Lancelots foute voorzetten kan afstraffen.
Hetzelfde principe als in aflevering 1 op de slackline. Daar waren het ook de foute voorzetten van de anderen die haar de gelegenheid gaven onverdacht als laatste te gaan.

Klopt. En nog een overeenkomst met de slackline: Comfort bepaalt in beide gevallen ("Ik heb geturnd, stabiliteit ") dat ze op een goede positie terechtkomt.

Deze keer bij de rodeo:

Comfort: Oké, hoe gaan we het aanpakken? Luidop gewoon lezen en roepen
Lancelot: Dan stel ik voor één iemand linkse gedeelte, één iemand rechtse gedeelte van het terrein
Comfort: Wie gaat er de eerste ronde doen?
Thomas: Iemand die goed kan memoriseren
(Toos wijst naar Lancelot)
Comfort: Ik heb wel een redelijk goed geheugen
Toos: Lancelot en Commy?
Thomas: Jullie twee?
Comfort: Ja, oké

Zo komt ze dus als eerste het speelveld in waarna ze dus toevallig Lucky Luke vindt om het verkeerde hoefijzer Jolly Jumping mee te kunnen nemen nog voor de stalknechten het juiste ijzer door hebben kunnen geven.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 11:42:04 door Heinz »

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2023, 12:02:30 »
Echt een toffe en grappige proef. Mol hoort thuis bij de showbeesten (ik heb bijgevolg weinig aandacht besteed aan stalknechten Ruben en Lieselot). Ruben zegt wel vaak "dat was toch duidelijk " maar nadien is er wel de discussie Witje versus Witse.
Bij de showbeesten merkt niemand op dat het vier heemskinderen zijn en niet drie. Toos met zijn hemelskinderen was eerder grappig dan verdacht.
Comfort wordt vlug door Skeeper gevangen (heeft ze bewust het hoefijzer met Napoleon aangeraakt ?)
Mijn wensmol LeÏla is in deze proef enorm kandidaats en toch zie ik in haar nog altijd De Mol.

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2023, 12:52:28 »
Heeft iemand een overzicht van wat ieder duo telkens binnen haalde? Heb er geprobeerd wat van te maken, maar ik kwam er niet helemaal uit. Iemand die dit kan verbeteren?

1. Comfort en Lancelot -> verkeerde combinatie (Lucky Luke + Jolly Jumping)
2. Thomas en Toos -> juiste combinatie (Alexander de Grote + Bucephalus)
3. Conny en Leïla -> Conny wordt gepakt
4. Comfort en Lancelot -> Comfort wordt gepakt
5. Thomas en Toos -> juiste combinatie (Amika + Merel de Ridder)
6. Lancelot en Leïla? -> niks binnen ?
7. Thomas en Toos -> verkeerde combinatie (Ros Beiaard + Drie Heemskinderen)
8. Lancelot en Leïla -> Lancelot wordt gepakt
9. Thomas en Toos -> juiste combinatie, extra geld waard (Zorro + Tornado)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 12:54:23 door Femke »
Niets is wat het lijkt...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2023, 14:16:30 »
Wat wel opvallend is:

Toos vindt het blauwe hoefijzer. Bij het binnenbrengen zien we dat Toos degene is die hem binnenbrengt maar we zien 1 sec later een shot van de hand van Thomas. Alsof hij m binnen heeft gebracht.

Proberen ze Thomas onverdacht te maken hiermee? En omdat het best opvallend is is het dan weer raar om te doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2023, 14:24:25 »
Is het wel Thomas? Ik heb dat armbandje niet bij Thomas gezien toen ik er gisteren naar zocht, hij draagt andere armbandjes.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2023, 14:32:31 »
Kan t niet goed zien maar toos heeft op geen enkel moment zn mouwen opgestroopt. Dit shot is van vlak erna dus sowieso raar dan

Zal wel n extra take zijn dan met de hand van Toos maar dan met opgestroopte mouwen. Het is niet van t moment zelf maar dat zien we vaker natuurlijk. T blijft tv
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 14:36:17 door FS »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2023, 14:37:13 »
Is het wel Thomas? Ik heb dat armbandje niet bij Thomas gezien toen ik er gisteren naar zocht, hij draagt andere armbandjes.
Dat is de rechterhand van Leïla. 5000 % zeker.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2023, 14:37:51 »
Dat vermoedde ik ook. ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2023, 14:41:12 »
Ja, grote kans, Leila had korte mouwen en een armbandje, het zal wel een shot zijn dat nog even na afloop geschoten is, net als retakes van het rennen.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2023, 14:49:40 »
Ik kan geen screenshots nemen, maar je ziet datzelfde armbandje ook heel duidelijk in beeld op het einde van de aflevering als Leïla haar test invult op de laptop. En daarenboven: dat shot van die arm bij het hoefijzer, is toch in geen honderd jaar een mannenhand! Zeker niet die van een zwaarbehaarde ruige vent als Thomas. :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2023, 16:01:48 »
Aan deze collage kun je duidelijk zien dat het de hand van Leila is.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #37 Gepost op: 3-04-2023, 16:59:46 »
Dit keer is Lancelot wel erg opvallend bezig, hij weet veel van paarden. Bucephalus is het paard van Alexander de Grote, Tornado van Zorro. Maar als het gaat niet altijd goed, zeker niet bij de paarden van de gekleurde hoefijzers.

-   Zegt dat Jolly Jumping bij Lucky Luke hoort, onderdeel van rode hoefijzer. Wordt geloofd.
-   Zegt dat Goedweervandaag bij Pippi Langkous hoort, onderdeel van witte hoefijzer. Wordt overruled door Conny en Commy.
-   Hoort aan porto dat blauw Zorro is, maar is het bij binnenkomst alweer vergeten. Kan in de volgende run het blauwe hoefijzer niet zien, terwijl hij op de positie staat waar Toos in de laatste run het blauwe hoefijzer ophaalt.

Bevestigt ook dat de 3 Hemelskinderen bij ros Beiaard horen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2023, 16:59:52 »
Ruben zoekt contact om Zorro door te geven, er is echter niemand bij de walky.

Vervolgens gaan Ruben en Lieselot in de "Kak" graven,ze vinden de metalen naambordjes met de juiste combinaties, o.a. Spirit/Lucky die hij hardop voorleest aan Lieselot.  Lieselot somt de combinaties te snel op voor Toos via de walky. Vervolgens een knip en dan zien we Ruben die de namen, die bij de gekleurde tonnen horen, opnieuw doorgeeft aan Toos.

Toos onderbreekt hem na rood en vraagt herhaaldelijk wat er bij Spirit hoort. Ruben negeert dat en gaat stoïcijns door. Helaas de minuut is om en de cowboy komt de arena in. Ruben vindt dat het allemaal duidelijk was  ::rofl::  Hij zegt overigens echt duidelijk Witse ( naar commissaris Witse)

Ruben verdacht hier.....

EDIT: Na afloop van de opdracht verwijt hij de mannen Jolly Jumper en geeft aan dat ze zelf toch heel helder in communicatie waren  ;D
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 17:11:01 door Marimol »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: Rodeo
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2023, 18:56:54 »
Eerder zei ik dat Lancelot hier verdacht is maar Ruben als stalknecht vond ik ook verdacht. De stalknecht moet immers de info over de hoefijzers van €1000 doorgeven. Ruben deed er heel lang over om de lasso over het hoefijzer te werpen waardoor de juiste info over Lucky Luke - Jolly Jumper te laat kwam. De combinaties in de "kak" ging Ruben pas zoeken als de tijd bijna om was.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 18:58:46 door Luc »