Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire  (gelezen 9197 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #100 Gepost op: 5-04-2024, 12:47:57 »
-"En wie staat er op 0%?" komt heel erg uit de lucht vallen, hoe wist hij dat er en 0% bordje was?"
Nadat Philippe heeft voorgelezen: "Kans op persoonlijk voordeel vannacht (knip) Lynn en Marta 100%" is er weer een knip.
Even later vraagt Senne: "Wie staat waar momenteel?".
Karolien zegt dan: "Lynn en Marta, 100% zeker hebben ze een voordeel vannacht".
Dan krijgen we Senne in beeld dus hier zou ook een knip kunnen zitten. Die zegt dan (pas): "Wie hangt er op nul?".
Vervolgens zien we een shot van Philippe en Karolien die in beetje ongemakkelijk kijken.
Aangezien Senne op 0% staat kan ik me voorstellen dat P en K niet stonden springen om het hele lijstje precies voor te lezen. Het zou bovendien ook weer extra tijd hebben gekost. Die zullen na de 100% van L&M iets gezegd hebben als "Michael en Charlotte 50% en zo door naar de 0%". Het kan ook zo zijn dat ze alle namen en percentages genoemd hebben van 100% tot en met 25%. Als elke volgende plaats 25% lager is dan de vorige, dan is het niet gek als Senne, die nog niet is genoemd bij 0% uitkomt.

Bovendien, als Senne hier (duidelijk) blijk had gegeven van voorkennis dan was het Karolien, gezien de gezichtsuitdrukking, wel opgevallen en had ze bij de test wel op Senne gezeten. Als Senne de mol is dan was zij hoogstwaarschijnlijk niet naar huis gegaan.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2024, 12:50:26 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #101 Gepost op: 5-04-2024, 13:50:20 »
Je ziet ook de vertwijfeling bij philippe en karolien in de ogen als senne vraagt wie staat er op 0. Ze willen dat eigenlijk niet zeggen

Het gekke is als philippe en karolien netjes de hele lijst tot dan hadden opgenoemd was de vraag overbodig door deductie.  Als niet heel de lijst werd afgegaan hoe weet senne dan dat er iemand op 0 zou hangen. Daar is een uitleg voor

We krijgen maar fragmenten te zien en horen en wat ik dus denk wat er is gebeurd is dat het duo aangaf dat er een duo hing op 100%, 75% etc en een iemand op 0%. Zonder dat ze hierbij meteen de namen geven.    Dit verklaart waarom senne weet dat er een 0 is en wil weten wie daar hangt

Hierop volgt een discussie tussen de drie om een verdeling te maken waarbij senne zou kunnen aangeven ik wil niet op 0% hangen en anders geef ik de hamer niet .

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #102 Gepost op: 5-04-2024, 18:21:23 »
Feit dat de mol het 'dubbel zo moeilijk' heeft gekregen dit seizoen door de verdubbelaars, en dat deze opdracht om €5000 en potentieel om €10000 zou gaan betekent volgens mij dat de Mol eerder uit zijn schulp moet om te voorkomen dat er zo enorm veel geld in de pot kan komen. Aannemelelijk dat de Mol daarom zelf heeft besloten in de gevangenis te gaan zitten, met het hoge risico op teveel exposure. En anders, met kans op €10.000 in de pot neemt de Mol ontzettende risico's door te vertrouwen dat kandidaten 'het wel zullen verpesten'. In deze opdracht moeten we de mol aan het werk hebben gezien, door de mistgordijnen van de montage heen. (Meesterlijk toch, dit programma  ::bravo:: ).
Senne en Philippe hebben het hardst gewerkt de opdracht te laten mislukken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #103 Gepost op: 5-04-2024, 19:48:25 »
Wat laat je je weer gemakkelijk op het verkeerde been zetten. De mol is helemaal niet onder de indruk van die verduBBelaars. Al die drukte er om heen is alleen om ons gek te maken en op het verkeerde been te zetten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #104 Gepost op: 5-04-2024, 20:17:02 »
Ik weet niet of ik al te serieus moet reageren op iemand die al 7km ver in een tunnel zit; maar ik neem aan dat het geen kermiskoekje is dat Gilles dit seizoen aan het programma heeft toegevoegd, ik denk dat het om serieus geld gaat en een serieuze mol zal extra z'n best gaat doen, en dus vaker uit zn holletje zal komen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #105 Gepost op: 5-04-2024, 20:57:17 »
Ik vraag me af of de mol en de regie daadwerkelijk wilde om in de gevangenis te belanden.
Ze hebben dat in ieder geval in het verleden al een aantal keer bewezen dat ze dat wel graag doen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #106 Gepost op: 5-04-2024, 21:06:22 »
Karolien zei als eerste om niet te communiceren. Karolien was hier een adrenalinejunk net zoals Charlotte overspoeld door het spel. Dat Michael zijn kaars uitging kwam ook door zijn enthousiasme. Charlotte was oprecht in haar balende reactie, zij had die kaars echt aan willen steken en dat kon nu niet doordat Michael zijn kaars uit was. Charlotte is veel te impulsief in haar reacties, zit niks berekends achter.
Remember Kurt Cobain.

Dat Charlotte vol adrenaline zat kon je zien bij haar reactie op de zeer doorzichtige nepmolactie om Al Capone’s kaarsje te branden door Lynn en Coco.
Ideaal net, want dan komt het eerste idee niet van Charlotte. (Karolien)
Charlotte leidde Michaël al af.
Volgens mij was het Stéphanie die zo reageerde (al capone) niet ?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #107 Gepost op: 5-04-2024, 21:09:04 »
Volgens mij was het Stéphanie die zo reageerde (al capone) niet ?
Nee, dit was weldegelijk Charlotte.

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #108 Gepost op: 5-04-2024, 21:17:29 »
Nee, dit was weldegelijk Charlotte.
Oké, kan nog steeds dat je als mol natuurlijk ook zo kan reageren.

Ik ben er voorlopig nog niet aan uit...
Senne, Charlotte én Stephanie (die ik meer als kandidaat zie) zijn voorlopig op mijn mol-lijst met Bernard als nog een mogelijkheid.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #109 Gepost op: 6-04-2024, 21:44:37 »
Hier en daar horen we dat Senne verdacht in beeld wordt gebracht. Nochtans doet de montage er alles aan om hem als hardwerkende kandidaat neer te zetten.

Volgende shot wordt 2 keer gebruikt, vanuit een andere camerapositie. Eerst bij Stéphanie en Bernard, een andere keer bij Lynn en Coco.
Zeer verdacht.
https://i.imgur.com/31TrhxV.mp4

Het Kurt Cobain verhaal wordt aan ons verteld alsof dit een molactie is van Bernard (of Stéphanie). Hoewel Senne probeert hen ervan weg te houden, steken ze toch de foute kaars aan.
Heel bizar, want slechts één van hen kan de mol zijn. Degene die niet de mol is zou op zijn minst stoppen en nadenken.
Let ook op de lichaamshouding van Senne. Deze shots horen niet bij elkaar.
https://i.imgur.com/qCIjNHw.mp4

Wat er echt is gebeurd:
https://i.imgur.com/paktDcL.mp4

Een molactie van Senne dus. Terwijl de montage probeert Bernard en Stéphanie verdacht te maken omdat ze Senne negeren.

Karolien en Philippe krijgen naar het einde toe wel hulp van Senne. Bv. "Arno en Elton John zeker niet in de gevangenis."
Van de crew weet hij dat zij hem vertrouwen. Zo geraakt hij weg van de laatste plaats, en kan hij later de doos van Pandora openen.

Als je per ongeluk de mol begint te vertrouwen en hem niet meer mee meeneemt in de spreiding, dan zijn de gevolgen desastreus...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 6-04-2024, 21:47:23 door Molshoop_ »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #110 Gepost op: 7-04-2024, 09:31:28 »
Dat zou dan wel willen zeggen dat Gilles liegt in de voice over.
Dat kan ik me niet voorstellen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #111 Gepost op: 7-04-2024, 13:10:33 »
Dat zou dan wel willen zeggen dat Gilles liegt in de voice over.
Dat kan ik me niet voorstellen.

Gilles liegt zeker wel: hij zegt tegen de kandidaten dat hij niet weet of de naam van de mol in de kist staat. Vervolgens gaat hij diezelfde aflevering laten zien dat de naam van de mol in de kist te vinden is.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #112 Gepost op: 7-04-2024, 14:30:00 »
Gilles liegt zeker wel: hij zegt tegen de kandidaten dat hij niet weet of de naam van de mol in de kist staat. Vervolgens gaat hij diezelfde aflevering laten zien dat de naam van de mol in de kist te vinden is.

Dat is natuurlijk een boutade.
Iedereen weet dat Gilles dat weet.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #113 Gepost op: 7-04-2024, 21:44:09 »
Nou, aan Philippe en Karolien heeft t iig niet gelegen..

Maar als Senne echt aan t rekken is geweest heeft hij hun wel heel veel zand in de ogen gestrooid..

Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #114 Gepost op: 8-04-2024, 03:21:13 »
Hoewel ik zowel Philippe en Karolien meteen als kandidaat zag, waren het zij die bij Senne stonden. Ze liggen er allebei uit en als je als mol zijnde daar moet bij zitten, kan het enkel Senne zijn.
Maar dit vind ik te makkelijk.

Worden er mogelijke molacties van Stéphanie, Charlotte & Bernard hier over het hoofd gezien ? Of van Michaël en Coco, die ik als kandidaat zie ?

Is het per se nodig om erbij te zijn op het einde als mol ?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 03:24:23 door Fervente mollenjager »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #115 Gepost op: 8-04-2024, 06:56:59 »
Hoewel ik zowel Philippe en Karolien meteen als kandidaat zag, waren het zij die bij Senne stonden. Ze liggen er allebei uit en als je als mol zijnde daar moet bij zitten, kan het enkel Senne zijn.
Maar dit vind ik te makkelijk.

Hmm ja 'te makkelijk' maar t was op dat moment natuurlijk niet te voorzien dat Karolien en Phillippe de volgende afvallers zouden zijn..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #116 Gepost op: 8-04-2024, 08:14:30 »
Geen contact willen opnemen met Senne is ook een grote mogelijke molactie. Charlotte was hier het meest vocaal in.

Offline The hunter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #117 Gepost op: 8-04-2024, 15:30:03 »
Nadat Philippe heeft voorgelezen: "Kans op persoonlijk voordeel vannacht (knip) Lynn en Marta 100%" is er weer een knip.
Even later vraagt Senne: "Wie staat waar momenteel?".
Karolien zegt dan: "Lynn en Marta, 100% zeker hebben ze een voordeel vannacht".
Dan krijgen we Senne in beeld dus hier zou ook een knip kunnen zitten. Die zegt dan (pas): "Wie hangt er op nul?".
Vervolgens zien we een shot van Philippe en Karolien die in beetje ongemakkelijk kijken.
Aangezien Senne op 0% staat kan ik me voorstellen dat P en K niet stonden springen om het hele lijstje precies voor te lezen. Het zou bovendien ook weer extra tijd hebben gekost. Die zullen na de 100% van L&M iets gezegd hebben als "Michael en Charlotte 50% en zo door naar de 0%". Het kan ook zo zijn dat ze alle namen en percentages genoemd hebben van 100% tot en met 25%. Als elke volgende plaats 25% lager is dan de vorige, dan is het niet gek als Senne, die nog niet is genoemd bij 0% uitkomt.

Bovendien, als Senne hier (duidelijk) blijk had gegeven van voorkennis dan was het Karolien, gezien de gezichtsuitdrukking, wel opgevallen en had ze bij de test wel op Senne gezeten. Als Senne de mol is dan was zij hoogstwaarschijnlijk niet naar huis gegaan.

Waarom vraagt Senne überhaupt wie er op 0 staat nog vooraleer hij weet waar hij zelf staat? Elke kandidaat wil toch vooral weten waar hij zelf staat en pas later wie er op 0 staat lijkt me zo.

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #118 Gepost op: 8-04-2024, 16:07:04 »
Waarom vraagt Senne überhaupt wie er op 0 staat nog vooraleer hij weet waar hij zelf staat? Elke kandidaat wil toch vooral weten waar hij zelf staat en pas later wie er op 0 staat lijkt me zo.

Misschien omdat hij het ergens wel verwacht had (laatste aan tafel = laagste kans)?
Of dat je als kandidaat zou willen weten of jouw mol daar staat (vermijden persoonlijk voordeel als uitvlucht om een deel van de pot leeg te trekken).

Er is sowieso geknipt in die discussie, misschien was er wel een logische aanleiding. Ik zou inderdaad ook eerst vragen waar ikzelf sta.

Offline The hunter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #119 Gepost op: 8-04-2024, 16:33:29 »
Misschien omdat hij het ergens wel verwacht had (laatste aan tafel = laagste kans)?
Of dat je als kandidaat zou willen weten of jouw mol daar staat (vermijden persoonlijk voordeel als uitvlucht om een deel van de pot leeg te trekken).

Er is sowieso geknipt in die discussie, misschien was er wel een logische aanleiding. Ik zou inderdaad ook eerst vragen waar ikzelf sta.

Er is geknipt in de discussie, dat is waar. Maar Senne heeft in dat weggelaten stuk alvast niet gevraagd waar hij zelf staat anders had hij niet moeten vragen wie er bij 0 hangt.