Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora  (gelezen 5672 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Gepost op: 31-03-2024, 19:30:07 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 21:04:43 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2024, 21:41:52 »
Had Charlotte met haar ‘s ochtends de muziek amper horen’ alvast een alibi om ‘s nachts niet te reageren op de Pandora heisa?

En zal t toeval zijn dat Gilles ‘alles komt terug’ op 1e paasdag zegt?
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 21:56:57 door Mvnl »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2024, 22:45:56 »
Ik vond het dilemma 2000 euro tegenover die 8 pasvragen echt veel en veel te weinig. Het verbaast me echt enorm dat Karolien en Philippe daar niet voor gegaan zijn. Ik begrijp dat de "gevolgen van de doos" ook nog meespeelt, maar je hebt geen idee wat dat is dus dat doet eigenlijk niet écht mee in je overweging.

Vond het maar mwah. Leuk dat je gelijk iedereen wakker moet maken zodat je gelijk op het matje wordt geroepen - dat vond ik tof!! - maar verder niet een enorme fan van deze opdracht. Ik had eerlijk gezegd meer verwacht van de gevolgen.

Dekselse doos vond ik een leuke verwijzing naar de hint in de doos, en leuk dat de naam van de Mol er weer in staat.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2024, 23:47:51 »
Ik vond het dilemma 2000 euro tegenover die 8 pasvragen echt veel en veel te weinig. Het verbaast me echt enorm dat Karolien en Philippe daar niet voor gegaan zijn. Ik begrijp dat de "gevolgen van de doos" ook nog meespeelt, maar je hebt geen idee wat dat is dus dat doet eigenlijk niet écht mee in je overweging.

Vond het maar mwah. Leuk dat je gelijk iedereen wakker moet maken zodat je gelijk op het matje wordt geroepen - dat vond ik tof!! - maar verder niet een enorme fan van deze opdracht. Ik had eerlijk gezegd meer verwacht van de gevolgen.

Dekselse doos vond ik een leuke verwijzing naar de hint in de doos, en leuk dat de naam van de Mol er weer in staat.

De reden dat het maar 2000 euro was is dat de doos dit keer wel echt open moest.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2024, 23:50:43 »
En niet alleen €2000,- hè? ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2024, 23:53:16 »
De reden dat het maar 2000 euro was is dat de doos dit keer wel echt open moest.


Dat was exact mijn gedachte. Nog een keer de doos van Pandora die niet geopend zou worden, dat was geen optie voor de makers.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2024, 00:12:13 »
Ik zou als kandidaat toch vrij bang zijn van die grote gevolgen. Je weet nooit of het een persoonlijk nadeel voor jou zal zijn.

Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2024, 02:13:44 »
Hoe zou je dit als mol subtiel aanpakken ?
Stéphanie zegt resoluut te gaan om het open te doen, waar Charlotte in mee gaat.
Coco & Bernard resoluut niet.
Philippe komt over als twijfelend en Bernard & Senne zonder denken en meteen verleid door het bord.

Wil je als mol dat iemand het ziet of niet ?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2024, 07:47:15 »
Hing in Griekenland ook een scherm bij de doos? Als in: zou dit idd ook daar de twist geweest zijn>

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2024, 08:48:41 »
Ik kan me geen scherm herinneren bij de doos in griekenland

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2024, 11:12:06 »
Daarbij begon die pot op -10.200 euro, dus ik vraag me af hoe dat zou zijn gegaan. Terug/verder de min in? Beetje veel van het goede in 2 afleveringen lijkt me.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2024, 13:14:23 »
Lynn maakte door het spel in het kasteel geen kans om in de kist te kijken. Ze hadden haar echter wel nodig om het teruglopen van de groepspot te stoppen. Waarom heeft zij dan niet een paar pasvragen afgedwongen? De groep gunde haar geen voordeel en zonder haar was de pot nog lager geworden, ze had dus echt wel recht van spreken. Prima dat je het spel wilt spelen zonder troeven. maar daarom hoef je nog niet over je te laten lopen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2024, 13:17:12 »
Dan moet je wel heel scherp zijn (net wakker) om te bedenken dat er te onderhandelen valt. (Misschien was het leuk geweest als er nog zo'n extra laagje in had gezeten, dat de kandidaten op dit idee konden komen.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2024, 13:21:14 »
Ik denk dat als lynn dit had kunnen bedenken, het zeker binnen het kader van de opdracht had gemogen. Alleen zou het een enorme karakterbruek zijn geweest met wat we tot dan toe van lynn hadden gezien.  Al zou ze dat natuurlijk ook weer kunnen verklaren door haar positie die ze aan het bord bij senne had gekregen .

Ik vind het verdacht dat juist zij wat verder weg ligt van se anderen, alsof se makers wilden bereiken dat ef echt wel wat geld uit zou gaan .

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2024, 13:33:01 »
Ook verdacht dat Michaël en Senne samen de anderen gingen wakker maken ipv dat 1 iemand naar Lynn ging.
Als ze dan allemaal aan dat scherm staan bedenken ze zich pas dat Lynn er niet is.

In paniek ergens wel te begrijpen, maar de mol zou dat niet erg vinden, de teller tikt af.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2024, 13:37:46 »
Lynn heeft haar lenzen niet in, gaat op de rug bij Michael en kan niet zien waar zij moet drukken. Ik zou een bril voor de avond verwachten, die je dan bij de hand op je nachtkastje legt.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2024, 15:46:25 »
Keuze van Phillipe en Karolien is toch wel echt apart.. Je kunt er bijna zeker van zijn dat de doos wel opengaat en het geld verloren gaat. Dan wil je toch sowieso zelf bij het voordeel zitten.
Als mol geef je denk ik niet de voorkeur aan het openen van de doos, hij gaat toch wel open en dan kun je mooi naar andere wijzen. Aan de andere kant heb je dan geen invloed erop of iemand op het ingenieuze plan komt om met een zaklamp er op te schijnen en zo de informatie te lezen, al lijkt me die kans klein..

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2024, 16:16:48 »
Keuze van Phillipe en Karolien is toch wel echt apart.. Je kunt er bijna zeker van zijn dat de doos wel opengaat en het geld verloren gaat. Dan wil je toch sowieso zelf bij het voordeel zitten.
Als mol geef je denk ik niet de voorkeur aan het openen van de doos, hij gaat toch wel open en dan kun je mooi naar andere wijzen. Aan de andere kant heb je dan geen invloed erop of iemand op het ingenieuze plan komt om met een zaklamp er op te schijnen en zo de informatie te lezen, al lijkt me die kans klein..

Ja maar dit was vooral Karolien's keuze, en die was dus geen mol.
Als mol zou ik denk ik vooral graag laat aan de beurt zijn, laat andere kandidaten die kist maar openen, en in t ergste geval kun je t dan zelf nog doen

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2024, 17:02:08 »
Ja maar dit was vooral Karolien's keuze, en die was dus geen mol.
Als mol zou ik denk ik vooral graag laat aan de beurt zijn, laat andere kandidaten die kist maar openen, en in t ergste geval kun je t dan zelf nog doen
Klopt, maar daar had de mol geen invloed op als hij niet bij Senne kwam. Voor hetzelfde geld zetten ze u schaakmat door u onderaan te plaatsen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2024, 18:33:43 »
Ik zou het nog eens volledig moeten herbekijken om zeker te zijn, maar wanneer de teller begint te lopen lijkt het mij vooral Michaël die hier de anderen gaat wakker maken. Senne loopt er maar wat bij zonder echt iets te doen. Het is ook Michaël die opmerkt dat Lynn ontbreekt en haar vervolgens, op zijn rug, gaat halen.