Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora  (gelezen 5698 keer)

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2024, 19:50:35 »
Ik heb iets dergelijks ook al in het Nederlandse forum gezet laatst, maar ik herhaal het even. Ik snap het intussen niet meer dat kandidaten nog steeds voor "voordelen" / "troeven" / oid kiezen - de nadelen zijn eigenlijk altijd groter dan de voordelen. En bij deze opdracht waar nota bene de naam Doos van Pandora gebruikt wordt is het helemaal een no-way om die doos te openen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2024, 20:04:43 »
Als Karolien de doos geopend had was ze niet de afvaller geweest. Dus dat de nadelen altijd groter zijn dan de voordelen daar valt over te twisten.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2024, 22:15:23 »
Als Karolien de doos geopend had was ze niet de afvaller geweest. Dus dat de nadelen altijd groter zijn dan de voordelen daar valt over te twisten.
Net zoals er over te twisten valt of Karolien dan niet de afvaller zou zijn. Dat weten we gewoon niet; als ze echt compleet fout zat dan zouden 4 pasvragen mogelijk niet eens voldoende zijn. Toegegeven, kleine kans maar niet onmogelijk.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2024, 22:22:01 »
Eerlijk gezegd, ik zou de doos ook geopend hebben gezien de pasvragen. 4 pasvragen kunnen heel wat maken, zeker gezien in deze fase van het spel waarbij zowat iedereen spreidt. Ik zou wel erg geschrokken zijn bij het zien van de vermindering van de pot.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 22:45:20 door Luc »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2024, 22:24:01 »
Ik denk dat in deze fase van het spel 4 pasvragen bijna gegarandeerd het overleven van de eliminatie betekent omdat er nog vrij veel kandidaten bijna geen idee hebben in welke richting ze moeten zoeken.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2024, 22:25:16 »
4 pasvragen is zo goed als een vrijstelling in deze fase.
Ik zou m ook zeker geopend hebben

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2024, 22:32:10 »
In deze fase zijn (als je spreidt) zelfs 2 pasvragen gelijk aan een vrijstelling. Vier pasvragen zijn dus eigenlijk twee vrijstellingen. Dat had ik ook zeker genomen. Als ik ze niet had genomen, deed iemand anders dat wel, en heb je een veel grotere kans dat je uitvalt. Die €2000 zijn toch al weg en het was duidelijk dat het nadeel geen persoonlijk nadeel zou zijn, maar voor de groep.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2024, 22:44:51 »
Nog een vraag: de kandidaten moeten allemaal tegelijk drukken op het bord om de teller te stoppen. Als ze er niet allemaal zijn mag er dan één op twee plaatsen drukken?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2024, 22:52:34 »
Alles aan deze opdracht schreeuwt dat iedereen er moet zijn om te drukken.
Het zal scherm zal ook niet echt gewerkt met vingerafdruk herkenning hebben he. Er zit daar vast iemand van de productie die live kijkt of iedereen er is, en met een laptop het scherm laat verspringen als het “gelukt” is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2024, 22:52:56 »
Uiteraard niet maar hoe gecontroleerd is dat iedereen juist drukte is me wel een raadsel. De backstagebeelden van deze scène zijn trouwens erg leuk om te zien. Ook het moment dat de pasvragen gepakt werden, daar stond Gilles met zijn neus bovenop.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2024, 09:28:19 »
Het hadden ook 2 pasvragen mogen zijn. Ook dan was de doos geopend en was het eerlijker. Enige puntje kritiek op weer een geweldige aflevering.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2024, 12:55:38 »
Bernard begint n.a.v. de vorige opdracht met ‘ er hing een geurke aan’. Achteraf zeggen je had het kunnen weten. Vervolgens ‘schoon gelogen’ om de discussie vriendelijk te openen.
Charlotte geeft een voorzet met al twee dagen niks verdiend. Bernard zegt hou rekening met de gevolgen, het is nog een lange rit, dus ik vind dat we ons als groep nu moeten profileren. Even later ‘als iemand weigert dan gaat het niet open, zo simpel is het’ . Ook dit benadrukt de groep.
Bernard neemt hier wat leiding in de groep, benadrukt het groepsgevoel en de goede sfeer.
‘s nachts: fuck, kom op gasten, dat is onze groepspot. Lynn arriveert. Bernard kom op, kom op. De teller stopt, de groep begint met verwijten, Bernard staat opzij toe te kijken.
Bernard sust de boel met ‘wij dachten het gaat de eerste keer om zeep zijn’ . Wijst erop dat we al twee opdrachten niks hebben verdiend.
Typisch voor een mol, profiteren van de onrust, door te wijzen op de groep, de goede sfeer. Bernard’s positie in de groep profiteert ervan.
Ook hier hing een geurke aan.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2024, 12:58:16 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2024, 15:47:29 »
Waarom staat er eigenlijk een streepje onder de 2e A in het woord naam?

Zitten er 2 a’s in de naam van de mol misschien?
Marta..?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2024, 16:04:17 »
dat is echt gewoon de weerspiegeling van de lantaarn van Gilles....

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2024, 16:30:20 »
Ik zou het nog eens volledig moeten herbekijken om zeker te zijn, maar wanneer de teller begint te lopen lijkt het mij vooral Michaël die hier de anderen gaat wakker maken. Senne loopt er maar wat bij zonder echt iets te doen. Het is ook Michaël die opmerkt dat Lynn ontbreekt en haar vervolgens, op zijn rug, gaat halen.

Dat kan kandidaats zijn, maar  rekken door één kandidaat opzettelijk over te slaan (mols) om vervolgens de 'held' uit te hangen die haar gaat halen (kandidaats) vind ik ook wel weer slim van een mol.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2024, 17:06:43 »
dat is echt gewoon de weerspiegeling van de lantaarn van Gilles....

Nee dit is n streepje

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2024, 17:48:50 »
Ik zie dan heel veel streepjes, lichtere (rechts) en overal donkere  ::rofl:: oftewel, ik zie er niets aan hoor  ;D

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2024, 19:52:22 »
Als de doos van Pandora is geopend en de mannen hebben hun pasvragen gepakt dan lijkt het net of Senne staat te dralen omdat hij weet dat er nog meer komt.

Michaël heeft volgens mij het idee om weg te lopen maar Senne staat naar de kist gekeerd en doet de pasvragen in zijn broek.

Voorkennis dat er nog meer komt?
Carpe Diem

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #38 Gepost op: 3-04-2024, 15:49:04 »
Als mol zou ik in het 4e groepje willen zitten. Dan moet je snel aan de ontbijttafel zijn en op 4 gaan zitten, dan maak je daarop de meeste kans.

Dan zijn er drie groepjes voor je die de kist kunnen openmaken, veel kans dat je als mol niks meer hoeft te doen, maar je alsnog wel de kans hebt om dat recht te zetten in ronde 4. Ronde 5 is echt een no go voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 16:05:26 door foxhunter »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #39 Gepost op: 3-04-2024, 15:56:51 »
Dan vergeet je wel even dat er nog kandidaten aan het bord gaan zitten.
Wat dat betreft is helemaal bovenaan staan echt gunstiger. Dan is er én een grote kans dat de 2 die boven komen hun namen met die van jou verruilen (waardoor je dus wel lager terecht komt) én als je zorgt dat je zelf niet boven komt weet je zeker dat die kandidaten dat bord aan zullen passen (wat tijd kost)