Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 14590 keer)

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #160 Gepost op: 7-05-2024, 12:47:38 »
Zien jullie ook een sneaky huppelende Senne?  ;D

 ::rofl:: Snoodaard

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #161 Gepost op: 7-05-2024, 13:01:30 »
Klopt: dat ziet er sneaky uit.  >:D
 ::ok::

Als Senne de mol is, wat ik denk, dan heeft hij zeer effectief kunnen mollen. We hebben mollen gehad die een grote graai uit de pot hebben gedaan. Dat is dit jaar niet echt gebeurd (daar waren de opdrachten ook niet naar misschien).

Senne brengt wel geld in, maar het zijn vooral lage bedragen: gisteren met Bernhard slechts zo'n 800 euro in de eerste opdracht. Terwijl dat misschien 1000-1500 euro meer had kunnen zijn (mijn eigen schatting).
Bij het dobbelen stuurde hij aan op 5x6, wat heel veel extra worpen kostte (in totaal -1400 euro van het te verdienen bedrag) En ja, dat was wel voor 2 steps, maar ik kreeg de indruk dat ze die niet zo heel lang hebben gebruikt, omdat ze even later met paard en wagen verder moesten.

En er zijn natuurlijk heel veel extra stappen gezet.

Ook bij de doodskisten vorige week weet hij het te verdienen bedrag laag te houden door de deelopdrachten (met Stéphanie) matig uit te voeren.

En ik kreeg ook bij afl. 7 de indruk, op de luchthaven, dat Senne zich eindelijk durfde te ontspannen, zo uit het zicht van de andere kandidaten. Hij doet het volgens mij goed als mol, maar blijkbaar (logisch ook) zit er veel spanning bij hem.
Dat hij echt open lacht, hebben we eigenlijk nog niet zoveel van hem gezien.
Behalve misschien toen Bernhard in de auto 'bad romance' zong.  ;D Zou Senne toen geweten hebben dat hij met Bernhards moeder in bad zou gaan? Of is dat te vergezocht?

En hij had natuurlijk het meest onwaarschijnlijke verhaal te vertellen. Als mol is dat een prima uitgangspositie, want wie gelooft dat nou?  ::rofl:: Het is Senne hier gelukt om de waarheid te liegen. En dat vind ik supermols.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2024, 13:07:53 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #162 Gepost op: 7-05-2024, 13:10:15 »
Hij vroeg het nog aan die mevrouw van Tui, of ze zou geloven dat hij met haar moeder in bad zou gaan. Ze zei nee, en Senne: "dat is dan in orde he".

Trouwens dezelfde mevrouw van Tui als bij Jens en zijn koekoeksklok.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #163 Gepost op: 7-05-2024, 13:19:08 »
O ja, heel verdacht vond ik dat. Grappig dat het dezelfde vrouw was.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #164 Gepost op: 7-05-2024, 15:08:54 »
Toch een nuance, als kandidaat wou je natuurlijk ook gewoon dat je eigen geld niet in de pot komt, ten faveure van die 2 pasvragen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #165 Gepost op: 7-05-2024, 15:40:24 »
Daar is inderdaad helemaal niets verdachts aan want als kandidaat wil je uiteraard die twee pasvragen. Dat je die kunt verdienen, weet je weliswaar nog niet, maar elke kandidaat die het spel een beetje kent, weet wel dat er zoiets aan zitten te komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #166 Gepost op: 8-05-2024, 12:10:51 »
Als kandidaat wil je inderdaad de 2 pasvragen én er ook voor zorgen dat de anderen die niet krijgen. Want dat vergroot de kansen dat jij wel doorkunt. (lijkt mij)

Eigenlijk vind ik in deze opdracht Senne en Michael verdacht.
Maar wat ik bijzonder vind (is volgens mij al geopperd op dit forum) is dat Senne consequent 'leugen' zegt. Een aanwijzing?  ::vergroot:: Maar op eentje na waren alle verhalen waar. Dus daarmee heb je al 2x fout (en 2 kansen minder op geld).

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #167 Gepost op: 8-05-2024, 12:41:23 »


Dit spotte ik nog in opdracht 2.1 (IJsjes naar het strand brengen).

Senne zit met Philip in de voorste BMW op weg naar het strand. Precies wanneer Philip omkijkt (naar de dames achterin met de ijsjes en vraagt 'Is het lekker ijs?' gaat de hand van Senne naar (denk ik) de richtingaanwijzer en duwt deze snel naar beneden (rechtsaf). De BMW die Bernard bestuurt zit precies achter hen.

Dit lijkt mij een sabotagepoging van Senne om wellicht nog van de juiste route naar het strand af te raken. Of: in elk geval enige vertraging veroorzaken. Het lijkt echter dat zijn actie niks uithaalt, maar toch is dit een heel verdacht moment.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #168 Gepost op: 8-05-2024, 12:43:04 »
Haha joh dat zou toch extreem opvallend zijn voor een mol? Je hoort richtingaanwijzers ook he. En Bernard zou afslaan terwijl zij wel gewoon rechtdoor rijden?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #169 Gepost op: 8-05-2024, 12:44:06 »
Maar wat ik bijzonder vind (is volgens mij al geopperd op dit forum) is dat Senne consequent 'leugen' zegt. Een aanwijzing?  ::vergroot:: Maar op eentje na waren alle verhalen waar. Dus daarmee heb je al 2x fout (en 2 kansen minder op geld).

1 van die stemmen is bij Charlotte als er al 2 keer waarheid gezegd is. Dus die stem doet er niet toe. Spreekt juist tegen Senne als mol dat hij dan nog voor leugen stemt.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #170 Gepost op: 8-05-2024, 12:49:07 »
Haha joh dat zou toch extreem opvallend zijn voor een mol? Je hoort richtingaanwijzers ook he. En Bernard zou afslaan terwijl zij wel gewoon rechtdoor rijden?

Hij zet 'm toch echt naar beneden, kijk het maar terug: tijdcode 17:50 in aflevering 2.

Maar buiten dit ben ik nu om een heleboel andere redenen nu overtuigd dat Senne de mol is, bijv:

- sabotage in de toren
- Pandora openen
- te vroeg finishen bij het karten
- ananas op de pizza

En veel wat hier door anderen al genoemd is.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 13:00:27 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #171 Gepost op: 8-05-2024, 13:27:52 »
1 van die stemmen is bij Charlotte als er al 2 keer waarheid gezegd is. Dus die stem doet er niet toe. Spreekt juist tegen Senne als mol dat hij dan nog voor leugen stemt.
Juist niet. Het maakt al niks meer uit. Wat nou als hij zich voorgenomen heeft altijd Leugen te stemmen omdat dit mooie plaatjes gaat opleveren met Pinokkio in de slotaflevering? De eerste ronde reversed psychology, een WIN. Daarna nog 2x gelukt geld uit de pot te houden met zijn Leugen stem. Heel mooi ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #172 Gepost op: 8-05-2024, 14:40:41 »
Het verhaal van Charlotte was het meest geloofwaardig. Eigenlijk vind ik het daarom juist verdacht dat Senne uitgerekend hier voor 'leugen' stemt. Het maakt voor de uitkomst niet zoveel uit inderdaad. Maar als aanwijzing (de mol liegt) misschien juist geniaal.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #173 Gepost op: 8-05-2024, 15:30:21 »
Maar als Senne bij Michael op leugen stemt dan liegt hij niet, want dat was niet echt gebeurd. Liegen is wat anders dan denken dat iemand anders liegt.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #174 Gepost op: 8-05-2024, 16:10:19 »
Ik denk dat het er vooral om gaat dat bij de vraag "ben jij de mol?" Senne liegt en Pinokkio hem daar als leugenaar aanwijst met zijn groeiende neus. Dat kan natuurlijk alleen als hij recht tegenover de pop zit.

Dat hij als eerste leugen antwoordt bij het verhaal van Michaël, zou erop kunnen wijzen dat hij door iedereen verdacht wordt en erop rekent/hoopt dat iedereen het tegenovergestelde gaat doen.
Daar bovenop zegt hij eigenlijk dat iedereen een leugenaar is, wat ook gelogen is, want 2 anderen spraken de waarheid. 

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #175 Gepost op: 8-05-2024, 16:29:30 »
Hij zet 'm toch echt naar beneden, kijk het maar terug: tijdcode 17:50 in aflevering 2.

Maar buiten dit ben ik nu om een heleboel andere redenen nu overtuigd dat Senne de mol is, bijv:

- sabotage in de toren
- Pandora openen
- te vroeg finishen bij het karten
- ananas op de pizza

En veel wat hier door anderen al genoemd is.

- sabotage in de toren: het is enkel een goede molpositie (maar zooooo opzichtig voor alle kandidaten en dat in aflevering 2 dat ik dat nooit zou willen als productie. Kijk maar naar de verdenkingen na die aflevering: Senne torent daar ver boven alle andere kandidaten uit). Echt mollen heb ik hem op de beelden niet zien doen. Uiteraard kan hij daar gemold hebben, maar puur op de beelden neemt hij contact op, geeft door dat er een ventilator staat, geeft aan dat hij denkt dat die teksten op de muur gaat over wie wel in de gevangenis heeft gezeten, zet de ventilator uit wanneer ze het hem vragen. Het zijn vooral de andere kandidaten die er een soep van maken en hem negeren.
- openen doos van Pandora: liefst laat je dat over aan iemand anders, maar wil je zelf de optie open houden om het toch zelf te kunnen doen. Op plaats 3 zitten is daar dus veel beter, want normaal word je op het bord niet verhangen (dat is wel gebeurd, maar onlogisch) en er zijn 2 groepen die voor jou de klus kunnen klaren. Zelfde resultaat, maar je blijft lekker buiten schot. In de toren zitten en met zekerheid naar plaats 2 verhangen worden of, in het slechtste geval, buitenspel te worden gezet als ze je niet verhangen.
- Karten: hier moet hij rekenen op een telfout van de toren, wat je moeilijk kan afdwingen. Maken ze in de toren geen telfout, ligt hij een ronde voor en moet hij zich al serieus in bochten wringen om subtiel toch nog ingehaald te worden. Elke stuurfout met zo'n voorsprong is superverdacht en maar naar één iemand herleidbaar.
- Ananas op pizza: ja...en hij neemt ook Lynn mee, op wie hij 0% invloed heeft of ze het wel dan niet haalt. Dus de 500€ die hij eraf haalt door zijn pizza te laten mislukken komt er ook weer bij als Lynn haar pizza binnenbrengt.
- Bij de begrafenisopdracht geeft hij, en alleen hij, goede antwoorden bij moordenaars en liedjes: dat levert 2400€ op. Dat bedrag wordt nog gehalveerd door de andere groep, maar daar heeft hij ook weer geen enkele invloed op.
- Herculesopdracht: als hij de mol is, dan heeft hij er ei zo na voor gezorgd dat er een enorm bedrag verdiend kon worden: hij houdt het 12minuten vol. Als hij de mol is, en Michaël dus niet, dan heeft hij geen invloed op hoelang Michaël het kan volhouden. Houdt Michaël het 30sec langer vol kan Charlotte het overnemen. Gaat de Sisyphusopdracht goed, dan kan Bernard het overpakken. Hier had hij dus gerust 2 minuten minder lang kunnen volhouden om het Michaël toch zo zwaar mogelijk te maken.

Verder zie ik dan vooral dingen waar hij passief is, daar waar hij net beter zou doordrukken. Bij het wegstemmen van Coco duwt hij Michaël toch niet hard genoeg door, ondanks dat hij door de meerderheid ook verdacht werd bevonden. Druk dan iets harder door en ga niet zo snel mee in de Coco-stemming. Beargumenteer iets beter.
Bij de Ape: of hij daar als mol nu aanwezig was of niet, dat had niets aan de stemming veranderd. Stéphanie, Lynn en Coco geloofden de mannen niet. Als Senne hier de mol is, en niet Michaël of Bernard, dan was het duel sowieso een dubbeltje op zijn kant (waar Senne dus weer geen invloed op heeft). Wat had hij gedaan als Philippe en Charlotte hadden gewonnen? De drie vrouwen zouden sowieso nog altijd de heren niet geloven. Hij kan hier totaal niets sturen. In de winnende Ape  kan je wél sturen. Als Michaël de mol is, dan kiest hij voor Bernard (slechtste kok) om deze opdracht te spelen (eerste goede sturing), dan heeft hij ook pastasoorten vanbuiten kunnen leren en dus dit duel gemakkelijk kunnen winnen tegen de verwachtingen in (tweede goede sturing) en dan slecht verdedigen en zenuwachtig doen (derde goede sturing)
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #176 Gepost op: 8-05-2024, 16:34:37 »
Als Senne de mol is dan is het een prachtig staaltje reversed psychology als hij bij Michael correct stemt op "leugen".

Maar hij kan als kandidaat die Michael verdenkt ook prima hebben doorgehad dat Michael hier erg zijn best deed om geloofwaardig over te komen. Wat dus betekent dat hij liegt. Dus ik zoek hier nog niet heel veel achter.

Ik had ook niet het idee dat Bernard en Charlotte hun keuze erg lieten afhangen van wat Senne deed, maar het zou kunnen dat dit zo was natuurlijk.

Pinokkio die hem aanwijst met z'n neus: zou leuk zijn, maar kan net zo goed niet zo zijn, dit is nou niet het type waterdichte hint waar je niet omheen kan.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #177 Gepost op: 8-05-2024, 16:44:28 »
Ik heb het stuk in de toren nog even teruggekeken als Philippe en Karolien arriveren. Ik zie hier Senne toch echt niet tijdrekken. Hij is eigenlijk gelijk akkoord met hem op de tweede plek hangen, na Philippe en Karolien. Hij lijkt ook best oprecht dat hij zich zorgen maakt over waar hij zelf dient te hangen. Ik denk dat je als mol toch wel meer tijd kunt rekken. Hij geeft zijn hamer snel af.

Ze hebben de volgorde eigenlijk al rond met nog 1-2 minuten te gaan, maar ze zijn uiteindelijk wel 4 minuten te laat. Er is dus best wel een gedeelte dat we niet te zien krijgen. Wellicht heeft Senne daar nog tijd lopen rekken, maar hij had de macht toen allang afgestaan door de hamer door te geven. Zijn invloed was hij toen al kwijt.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #178 Gepost op: 8-05-2024, 16:51:34 »
Ik heb het stuk in de toren nog even teruggekeken als Philippe en Karolien arriveren. Ik zie hier Senne toch echt niet tijdrekken. Hij is eigenlijk gelijk akkoord met hem op de tweede plek hangen, na Philippe en Karolien. Hij lijkt ook best oprecht dat hij zich zorgen maakt over waar hij zelf dient te hangen. Ik denk dat je als mol toch wel meer tijd kunt rekken. Hij geeft zijn hamer snel af.

Ze hebben de volgorde eigenlijk al rond met nog 1-2 minuten te gaan, maar ze zijn uiteindelijk wel 4 minuten te laat. Er is dus best wel een gedeelte dat we niet te zien krijgen. Wellicht heeft Senne daar nog tijd lopen rekken, maar hij had de macht toen allang afgestaan door de hamer door te geven. Zijn invloed was hij toen al kwijt.

Niemand wist hier ook wat de betekenis van dat persoonlijke voordeel precies was en wat de gevolgen van de volgorde zouden zijn, dus dat daar vanuit meerdere perspectieven is gehandeld en dat ze niet alleen zichzelf en Senne hebben verhangen vind ik best kandidaats eigenlijk.

Pas achteraf kun je beoordelen dat het e.e.a. misschien niet nodig was geweest. Ze hebben duidelijk op twee benen gehinkt; enerzijds hebben ze gedacht aan een eerlijke kans op persoonlijk voordeel voor iedereen, door Lynn (die daar geen interesse in had), de 0% positie te geven en anderzijds waren ze bezig met wie ze het meest en minst vertrouwden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #179 Gepost op: 8-05-2024, 18:19:37 »
De mol wist wel van het persoonlijke voordeel en dat de volgorde het openen van de box zal bepalen.
Ze waren ruim 3 minuten voor tijd maar deden ruim 7 (!) minuten over om de bordjes te verhangen, en allemaal, niet alleen die van Senne en henzelf.
Als Senne de mol is, zijn zijn acties volkomen logisch: info over degenen die in de gevangenis hebben gezeten veel te laat doorgeven, veel tijd doen verliezen met het doen verhangen van de bordjes en zichzelf op positie 2 plaatsen met Michaël omdat die waarschijnlijk de box zou openen. En als mol kan je ook tijdrekken met het halen van de kandidaten zoals Lynn 'vergeten'.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 18:21:55 door Luc »