Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24028 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #340 Gepost op: 28-04-2024, 23:25:51 »
Voorafgaand aan deze opdracht kregen ze de coordinaten van de plek waar ze hun molboekjes moesten verdedigen.
Maar daar was geen starttijd aan verbonden, en begon de opdracht pas in het bos na een signaal...
Vreemde toevoeging aan de opdracht, of alleen grappige manier van naar de volgende opdracht te verplaatsen.. tenzij de gps-coordinaten icm met de kluiscodes van de molboekjes nog iets meer verbergen misschien.

Mij leek dat gewoon bij te dragen aan het mysterie. Het is overigens wel interessant om te weten wie de eerste was die over de molboekjes begon, was dat niet Michaël?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #341 Gepost op: 28-04-2024, 23:30:20 »
Ja, als je goed oplet, lijkt hij wel vaker voorkennis te hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #342 Gepost op: 29-04-2024, 08:57:06 »
Envelop 2 bevatte de code 7321. Dat werd getoond bij de uitleg over de kluisjes. Die envelop behoorde Bernard toe, omdat alle andere enveloppen de namen of het molboekje van de overige kandidaten hadden.
Tel 7321 op en je komt op het getal 13. Het getal wat hoort bij de letter M in het alphabet. De M van mol. Mol Bernard.

Bernard zegt: De teerling is geworpen. Niet alleen een uitspraak van Caesar die Italië binnenviel, maar ook een uitdrukking van de dobbelsteen gooien. En wat gaan ze in de volgende aflevering doen? Juist, dobbelstenen gooien...
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 09:00:28 door ThaStayFan »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #343 Gepost op: 29-04-2024, 09:22:12 »
Envelop 2 bevatte de code 7321. Dat werd getoond bij de uitleg over de kluisjes. Die envelop behoorde Bernard toe, omdat alle andere enveloppen de namen of het molboekje van de overige kandidaten hadden.
Tel 7321 op en je komt op het getal 13. Het getal wat hoort bij de letter M in het alphabet. De M van mol. Mol Bernard.

Bernard zegt: De teerling is geworpen. Niet alleen een uitspraak van Caesar die Italië binnenviel, maar ook een uitdrukking van de dobbelsteen gooien. En wat gaan ze in de volgende aflevering doen? Juist, dobbelstenen gooien...
Dobbelstenen. De foto die bij Charlotte hoorde in aflevering 1.  ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #344 Gepost op: 29-04-2024, 11:03:53 »
Zouden er als aanwijzing her en der in de afleveringen ook al AI stemmen zijn gemonteerd van de kandidaten?
Ik vond de stem van Bernard die 'amfitheater' zei in aflevering 5 (na 3 minuten) al zo raar klinken en daarna 'dat moet de max geweest zijn' dat klonk als contrast dan weer normaal.

Misschien kunnen we meer van dit soort momenten vinden / herinneren van kandidaten met een raar stemgeluid in alle uitzendingen? Mogelijk van iedereen behalve van de mol?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #345 Gepost op: 29-04-2024, 11:14:02 »
Aan de boot was de fiets van Stéphanie.

Dan nog een geintje met een hond. Welke trouwe hond zet de schoenen van Charlotte netjes recht? Juist een (Sint) Bernard.

De hond op uw foto is toch helemaal geen Sint Bernard? Het lijkt er zelfs niet op :-)
I was blind but now I can see

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #346 Gepost op: 29-04-2024, 11:17:06 »
De hond op uw foto is toch helemaal geen Sint Bernard? Het lijkt er zelfs niet op :-)
Ik hoop het forum een beetje te kietelen om met een antwoord te komen waarom de schoenen van Charlotte zijn verplaatst en waarom dat zo in beeld komt. Die hond heeft dat niet gedaan. Had Charlotte een molbriefing? Heeft ze een moeder die haar schoenen recht zet.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #347 Gepost op: 29-04-2024, 11:46:08 »
Zouden er als aanwijzing her en der in de afleveringen ook al AI stemmen zijn gemonteerd van de kandidaten?
Ik vond de stem van Bernard die 'amfitheater' zei in aflevering 5 (na 3 minuten) al zo raar klinken en daarna 'dat moet de max geweest zijn' dat klonk als contrast dan weer normaal.

Misschien kunnen we meer van dit soort momenten vinden / herinneren van kandidaten met een raar stemgeluid in alle uitzendingen? Mogelijk van iedereen behalve van de mol?

Zeker een interessante theorie! Die zou ook mooi passen bij het hacken van de voice over van Gilles. Misschien dus ook de stemmen van de kandidaten gehacked?

Kwa vreemde stem-momentjes denk ik dan zo snel aan…
- de gekke (bijna) Wilhelm schreeuw bij Charlotte in het zwembad.
- meen me herinneren dat ik Coco’s uitroep in de kart wat vreemd vond klinken.
Zal nog eens terugzoeken als ik tijd heb.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 11:52:18 door annebeestje »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #348 Gepost op: 29-04-2024, 11:48:51 »
De hond doet me denken aan Isidoor uit een vorig seizoen.
je bedoelt toch niet de husky?

Zo ja, was dan maar naar Specsavers gegaan.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #349 Gepost op: 29-04-2024, 11:52:36 »
Zeker een interessante theorie! Die zou ook mooi passen bij het hacken van de voice over van Gilles. Misschien dus ook de stemmen van de kandidaten gehacked?

Ik zie daar dan eventueel nog de mogelijkheid voor een link met de Wilhelm Scream, ook een 'vreemde' stem die er zomaar tussen is gemonteerd.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #350 Gepost op: 29-04-2024, 12:41:51 »
Zouden er als aanwijzing her en der in de afleveringen ook al AI stemmen zijn gemonteerd van de kandidaten?
Ik vond de stem van Bernard die 'amfitheater' zei in aflevering 5 (na 3 minuten) al zo raar klinken en daarna 'dat moet de max geweest zijn' dat klonk als contrast dan weer normaal.

Misschien kunnen we meer van dit soort momenten vinden / herinneren van kandidaten met een raar stemgeluid in alle uitzendingen? Mogelijk van iedereen behalve van de mol?

Zeker een interessante theorie! Die zou ook mooi passen bij het hacken van de voice over van Gilles. Misschien dus ook de stemmen van de kandidaten gehacked?

Kwa vreemde stem-momentjes denk ik dan zo snel aan…
- de gekke (bijna) Wilhelm schreeuw bij Charlotte in het zwembad.
- meen me herinneren dat ik Coco’s uitroep in de kart wat vreemd vond klinken.
Zal nog eens terugzoeken als ik tijd heb.
Ja, Coco's uitroep was geheel in Mario Kart style, dat was ook een neppert.
- Bernard - Amfitheater
- Coco - in de kart een Mario geluidje. 'Yeah I like it Ha Ha'.

Wilhelm-schreeuwen nog eens checken.

Nog meer mensen die iets weten/gehoord hebben dat mogelijk AI was?
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 15:15:52 door foxhunter »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #351 Gepost op: 29-04-2024, 13:16:19 »
Even aangevuld met hoe de afleveringstitels op Bernard kunnen slaan.

Aflevering 1: 'Ik ben de mol - Charlotte'
Charlotte heeft als achternaam De Mol. Als Charlotte dat zegt, bevindt ook Bernard zich in dat groepje. Hij spelt zijn achternaam voor ons en de kandidaten: 'Bernard Balcaen ... B A L C A E N'

Aflevering 2:'Leeft de mol nog? - Karolien'
De vraag is of Bernard nog leeft, want hij wordt bijna door een auto aangereden bij de auto-schuifpuzzel.

Aflevering 3: 'Je eindigt niet met fucking tagliatelle - Charlotte'
Dat is een retorische gesproken zin. Bernard eindigt namelijk wel met het uitspreken van 'tagliatelle' in de Ape.

Aflevering 4: 'Ik ben blij dat het niet gelukt is - Martha CoCo'
In 'behind the scenes' zegt Bernard best opnieuw tevreden te zijn, dat er niet veel geld in binnengelopen.

Aflevering 5: 'Ik ben niet uw mama - moeder van Senne'
De moeder van Senne zegt tegen Bernard, dat zij toch echt niet zijn moeder is. Ze richt zich hier dan tot de mol.

Aflevering 6: 'Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale - Stéphanie.'
Stéphanie heeft het over haar tactiek rondom haar verloren en verbrande molboekje. Zet je deze zin op het molboekje van Bernard, dan gaat dat de kijker/kandidaat goed uitkomen voor de finale. Het bevat namelijk de code 7321, opgeteld 13, het getal van de mol (de M is de dertiende letter van het alphabet). Je weet dan wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2024, 18:55:57 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #352 Gepost op: 29-04-2024, 14:08:29 »
Even aangevuld met hoe de afleveringstitels op Charlotte kunnen slaan.

Aflevering 1: 'Ik ben de mol' door Charlotte. Oorzaak: Charlotte
De achternaam van Charlotte is de Mol.

Aflevering 2:'Leeft de mol nog?' door Karolien. Oorzaak: Charlotte
Door het plotselinge remmen in de auto, Charlotte's rijstijl.

Aflevering 3: 'Je eindigt niet met fucking tagliatelle' door Charlotte.  Oorzaak: Charlotte.
Charlotte liet de mannen winnen, dat kwam haar beter uit, want niemand gaat die mannen geloven.

Aflevering 4: 'Ik ben blij dat het niet gelukt is' door Coco. Oorzaak: Charlotte.
Het is niet gelukt want Charlotte opende de stemming over Coco met nog 10 seconden te gaan.

Aflevering 5: 'Ik ben niet uw mama' door de moeder van Senne. Oorzaak: Charlotte.
Die stond bij de spaghetti van Senne, maar laat die over aan Bernard om een fout mee te maken, anders had ze dat zelf kunnen doen.

Aflevering 6: 'Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale' door Stéphanie. Oorzaak: Charlotte.
Charlotte beloofde Senne en Stéphanie hartelijk dat ze haar molboekje mochten overschrijven. Wat zou daar in staan? Senne weet het?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #353 Gepost op: 29-04-2024, 19:11:08 »
Ook frappant dat als het nummer zichtbaar wordt de 2 blijkbaar als eerste in beeld met het mollogo nog zichtbaar. Dubbele verwijzing naar de 2 (B B)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #354 Gepost op: 30-04-2024, 16:26:37 »
Ik ben niet uw mama - Yasmine

Omdat het nu omgedraaid is, eerst de quote en daarna de naam, ga ik er van uit dat er nu andersom gerekend en afgetrokken moet worden.

7 letters - 5 woorden = 2 => B

Bernard Balcaen
Stéphanie Bensaad

MLOLB


Geen idee of dit ergens heen gaat en naar wie..
Misschien toch Bernard opnieuw bekijken.

Edit ik zie nu dat Stéphanie Ben Saad heet.

Nog even verder in deze lijn

Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale - Stéphanie

9 letters - 8 woorden = 2 => A

MLOLBA

Mol bal(caen)
of iets met Lol(o)?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #355 Gepost op: 30-04-2024, 16:28:27 »
Nog even verder in deze lijn

Dat gaat nog goed uitkomen voor de finale - Stéphanie

9 letters - 8 woorden = 2 => A

MLOLBA

Mol bal(caen)
of iets met Lol(o)?

Mol met één bal > Michaël

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #356 Gepost op: 30-04-2024, 16:41:33 »
Ik denk de finalisten

Michael
Lolo
Bernard

De A geeft misschien de volgorde van lezen aan?

Offline Marc.Roose

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #357 Gepost op: 30-04-2024, 16:51:39 »
Toen de zus van Stéphanie op bezoek was , zei stéphanie tegen haar zus : " ... ik denk wel dat ik hem op 't oog heb ... " toen zei haar zus : "hem?" en toen zei Stéphanie : " nee haar" ... toen zaten er nog 2 vrouwen in de groep, Lynn en Charlotte . , Lynn is er ondertussen uit ... ofwel zat Stéphanie op Lynn en heeft ze geluk gehad dat ze door de elimenatie geraakt is en heeft ze een nieuwe mol moeten zoeken en is ze daardoor er nu uit . ofwel zat ze op Charlotte en is Charlotte de mol niet ... ofwel is Charlotte wel de mol en zit iedereen op Charlotte en had Stéphanie minder antwoorden goed ...

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #358 Gepost op: 30-04-2024, 17:33:54 »
Toen de zus van Stéphanie op bezoek was , zei stéphanie tegen haar zus : " ... ik denk wel dat ik hem op 't oog heb ... " toen zei haar zus : "hem?" en toen zei Stéphanie : " nee haar" ... toen zaten er nog 2 vrouwen in de groep, Lynn en Charlotte . , Lynn is er ondertussen uit ... ofwel zat Stéphanie op Lynn en heeft ze geluk gehad dat ze door de elimenatie geraakt is en heeft ze een nieuwe mol moeten zoeken en is ze daardoor er nu uit . ofwel zat ze op Charlotte en is Charlotte de mol niet ... ofwel is Charlotte wel de mol en zit iedereen op Charlotte en had Stéphanie minder antwoorden goed ...

Dat laatste lijkt me dan het minst waarschijnlijk:) Heb namelijk niet de indruk dat iedereen op Charlotte zit. Misschien Bernard. De meest logische verklaring is dat Stephanie er uit is omdat ze niet op de juiste persoon zat. Je kunt namelijk best een eind komen zonder het bij het rechte eind te hebben.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #359 Gepost op: 30-04-2024, 18:54:11 »
Sterker nog: je kunt zelfs de finale halen zonder te weten wie de Mol is. Dat is al meermaals gebeurd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!