Auteur Topic: Frédérique is niet de mol!  (gelezen 143203 keer)

Offline Joff

• Forumlid
Re: Frédérique is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 26-03-2006, 14:48:32 »
Stemgedrag Fré:

Ik vroeg me iets af. Als je de testen bekijkt die door de kandidaten gemaakt moeten worden, dan zie je dat veel van die vragen voorál te maken hebben met de splitsing van de groep. Hiermee bedoel ik dat bijna alle vragen beantwoord kunnen worden met "hier was de mol niet bij". Als je kijkt naar wie de kandidaten verdacht vinden als mol, is Fré eigenlijk de enige die Liz al al deze tijd verdenkt. Zij moet dus wel bijna op al deze vragen de optie "hier was de mol niet bij" kiezen. Als Liz (of Roderick) de mol niet is, had Fré dan niet al lang uit het spel moeten zijn? De overige kandidaten stemmen namelijk op kandidaten binnen de grote groep. Voor zover we weten. Dit hoeft natuurlijk niet heel veel te zeggen, want in dit geval heb je keuze uit 3 andere antwoorden die je natuurlijk evengoed fout kunt hebben en bovendien gooien de jokers ook aardig wat in de war. Snappen jullie wat ik bedoel?

Ik vind dit iig wel het overdenken waard!

volgens heb ik ook eens zoiets geschreven :D
ja, ik vind het ook het overdenken waard
het is in elk geval heel verdacht

Offline Tessiejj..

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 26-03-2006, 14:48:44 »
Beste mensen,

Ter overdenking.... In aflevering 1 zegt Frederique als ze over de brug is. "En dat met mijn ogen." Vind ik al verdacht... Een Mol is nml bijna blind. In aflevering 3 kan mevrouw ineens heel goed vanuit een boomtop foto's bekijken. Wat is er gebeurd met haar ogen? Mogen we spreken van een wonder, of kijken we de Mol in de ogen?

Ja dat vroeg ik me ook al af, volgens mij weet niemand wat ze nou eigenlijk bedoelde met: ''en dat met mijn ogen '' !!  :-\\
......

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 26-03-2006, 15:31:01 »
volgens heb ik ook eens zoiets geschreven :D
ja, ik vind het ook het overdenken waard
het is in elk geval heel verdacht

Oh, haha! Dat had ik niet gezien dan... maar ik vind het indd opmerkelijk! ::zwaai::
Laten we jabberen.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #143 Gepost op: 26-03-2006, 15:48:00 »
Beste mensen,

Ter overdenking.... In aflevering 1 zegt Frederique als ze over de brug is. "En dat met mijn ogen." Vind ik al verdacht... Een Mol is nml bijna blind. In aflevering 3 kan mevrouw ineens heel goed vanuit een boomtop foto's bekijken. Wat is er gebeurd met haar ogen? Mogen we spreken van een wonder, of kijken we de Mol in de ogen?
Zolang we niet weten wàt er met haar ogen is, is dit natuurlijk een wilde gok. Mijn ex kan bijvoorbeeld niet goed driedimensionaal zien. Maar dat zegt niet dat ze niet vanuit een boomtop iemand op een foto kan herkennen. Ze zou wel moeite hebben om over dwarsliggers van een treinspoor naar de overkant te lopen, maar verder is er niks aan de hand.
The British are not impressed.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 26-03-2006, 17:35:03 »
En dan heb je nog bijziend en verziend. De leggers van de brug zijn dichtbij, de foto's zijn ver weg.

Offline arnoutvk

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 26-03-2006, 20:21:06 »
jawel..... naar voor je ex, maar dit is een optelsom van dingen in een programma dat daar bol van staat

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #146 Gepost op: 27-03-2006, 04:40:01 »
Inderdaad flupke, en de Mol wil dat de opdracht voor Liz & Roderick slaagt omdat er dan geen 2000 Euro in de pot komt.
Volledig mee eens, en idd Roderick en Liz weten het minste over haar.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #147 Gepost op: 27-03-2006, 10:28:50 »
jawel..... naar voor je ex, maar dit is een optelsom van dingen in een programma dat daar bol van staat
Dan is Milouska verdachter bezig. Moet zogenaamd op Fred vertrouwen omdat zij het niet kan zien zonder bril, maar kan klaarblijkelijk wel genoeg zien om te zeggen, nee dat is niet Liz, want de haardracht is niet ouderwets genoeg.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #148 Gepost op: 27-03-2006, 11:10:25 »
Als Liz (of Roderick) de mol niet is, had Fré dan niet al lang uit het spel moeten zijn? De overige kandidaten stemmen namelijk op kandidaten binnen de grote groep. Voor zover we weten. Dit hoeft natuurlijk niet heel veel te zeggen, want in dit geval heb je keuze uit 3 andere antwoorden die je natuurlijk evengoed fout kunt hebben en bovendien gooien de jokers ook aardig wat in de war. Snappen jullie wat ik bedoel?
Ik heb daar ook over na zitten denken ja. Je zou denken dat Fred er allang uit zou liggen als Liz of Rick niet de mol zijn. Maar er zijn geloof ik ook heel veel "neutralere" vragen zoals de schoenmaat van de mol, is de mol man of vrouw, wat is de favo muziek van de mol etc etc. Dus daarmee (plus wat jokers) kan ze toch meer vragen goed hebben dan een ander....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #149 Gepost op: 27-03-2006, 16:25:18 »
Citaat
Als Liz (of Roderick) de mol niet is, had Fré dan niet al lang uit het spel moeten zijn? De overige kandidaten stemmen namelijk op kandidaten binnen de grote groep. Voor zover we weten. Dit hoeft natuurlijk niet heel veel te zeggen, want in dit geval heb je keuze uit 3 andere antwoorden die je natuurlijk evengoed fout kunt hebben en bovendien gooien de jokers ook aardig wat in de war. Snappen jullie wat ik bedoel?
Frederique is gewoon de Mol  ;)

Offline Riabee

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 27-03-2006, 18:43:07 »
Frederique is absoluut mijn mol! Vanwege haar lievelingskleur zwart, haar ogen, de kuil en haar opmerking tijdens de 3e test, dat ze altijd álles op haar gevoel doet....
Maar ik denk dat ze pas echt gaat mollen nu Liz en Roderick terug in het spel zijn.
Tot nu toe kwam er steeds veel geld in de pot. Als de mol nu ineens de pot flink gaat laten slinken, zal iedereen Liz en Roderick gaan verdenken. Dat zou een goeie mollenactie zijn!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 27-03-2006, 19:30:49 »
Ja of Fré is de mol indd, dat kan natuurlijk net zo goed. Ik denk dat het ook ontzettend geloofwaardig is als zij verder komt in het spel. Dat vind ik namelijk niet bij alle kandidaten zo.

En trouwens:
Ik heb daar ook over na zitten denken ja. Je zou denken dat Fred er allang uit zou liggen als Liz of Rick niet de mol zijn. Maar er zijn geloof ik ook heel veel "neutralere" vragen zoals de schoenmaat van de mol, is de mol man of vrouw, wat is de favo muziek van de mol etc etc. Dus daarmee (plus wat jokers) kan ze toch meer vragen goed hebben dan een ander....
Hoeveel vragen zijn er bij de test eigenlijk? Ik dacht dat er bestwel veel te beantwoorden zijn met: "hier was de mol niet bij", maar ik ben beinvloed door de test die we kunnen maken op widm.nl, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2006, 19:32:53 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #152 Gepost op: 28-03-2006, 08:51:13 »
Ik heb gisteren afl.3 nogmaals bekeken.
Frédérique zegt bij de tango-opdracht dat Richard haar zegt dat hij bij danspaar 2 Roderick met een pruik ziet.
Frédérique verklaart dat dit een grap is voor haar en zegt dat ze het verder vertelt aan Milouska.

Hierbij merk ik op dat:
1. Ze het als een soort mislukte grap van Richard interpreteert.
2. Ze vertelt het niet onmiddellijk verder, maar slechts bij het volgende danspaar (nummer 3 dus) zie je haar iets zeggen tegen Miloeska, terwijl je op dat moment via  voice-over hoort dat ze het heeft verder verteld aan Milouska.

Hier worden we echt op een dwaalspoor gezet. Zou ze het wel verder hebben verteld aan Milouska?
Of zou ze op dat moment tegen Milouska iets zeggen zoals: dit is Roderick met een hoedje (duidend op de man bij danspaar 3).
Je kan heel goed haar lipbewegingen zien. Kan er iemand goed liplezen en uitzoeken wat Frédérique daar tegen Milouska zegt?

Verder vind ik Frédérique echt on-mols bezig tijdens afl.3: juiste foto bij de tokkelopdracht, koos voor danspaar 2 nadat ze luid riep dat ze Liz herkende in danspaar 2 bij de tango-opdracht.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 28-03-2006, 14:55:14 »
idd gotcha dat was me ook al opgevallen, waneer wij zien dat richard het vertelt aan frédérique, zien we fré alleen heel hard aan lachen. Vervolgens vertelt ze in haar biecht dat ze het doorvertelde aan milouska, maar dat die daarop raar reageerde, terwijl ze er juist zelf heel 'lacherig' over doet.

Ze maakt milouska dus (ten onrechte) verdacht...

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 28-03-2006, 15:33:02 »
zeg klopt het nou dat haar stem als enige niet verdraaid werd in de flashbackstukjes?

Offline zoë nicky

• Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
« Reactie #155 Gepost op: 29-03-2006, 19:07:39 »
Detail: bij het intypen van de naam Frédérique komen er automatisch streepjes op de é te staan. Hoe doet ze dit zo snel?

En hoort dat streepje op de tweede e? Als je het uitspreekt krijg je dan toch Freedeerique en niet Freeduhrique?

Waarschijnlijk niks van betekenis, maar als molspeurder moet je toch op de details letten.  ;D

Als frédérique je naam is, weet je toch wel hoe je het moet typen...? Dat gaat dan eigenlijk als vanzelf?!    ::)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 29-03-2006, 20:42:04 »
Belgisch/Frans toetsenbord. Daar staat de é op een knop. Evenals de è en à.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #157 Gepost op: 29-03-2006, 20:49:16 »
Maar ik denk dat ze gewoon een Amerikaans toetsenbord op de laptop hebben.

Offline Ca

• Forumlid
  • Je was een geweldig mens...
« Reactie #158 Gepost op: 31-03-2006, 20:26:14 »
Wat ik nog wilde zeggen over Frédérique in aflevering 3 (maar wat ik vergeten was), is dat ik Fré wel heel echt over vond komen tijdens de executie. En anders kan ze heel goed toneelspelen.  ::jaja::

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #159 Gepost op: 31-03-2006, 21:50:46 »
Ik kan ook heel snle dat é-tje, en dat è-tje ook. Dat zit er gewoon in, net als bijvoorbeeld een hoofdletter. Dat is toch ook een 2-toetscombinatie? Niks moeilijks aan, toch?  ;)

Frederique is mijn nieuwe mol. En vraag me niet waarom, want ik heb geen theorieën.  ::rofl::
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.