Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 296355 keer)

Offline KeyW

• Forumlid
Re: F1 topic
« Reactie #640 Gepost op: 9-07-2016, 18:36:29 »
Max Verstappen start morgen vanaf de derde plaats. Ben benieuwd immers is een podium nog niet zeker, want de Ferrari heeft een goede race pace, maar Vettel start vanaf plek elf na een versnellingsbakwissel en Raikkonen vanaf plek vijf.

Naast Verstappen vond ik Hamilton, Alonso en Bottas goed en Button, Kvyat (ook al werd hij wat gehinderd) en Massa vielen mij tegen. 

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #641 Gepost op: 10-07-2016, 15:59:16 »
Podium voor Max  ::bravo::

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #642 Gepost op: 10-07-2016, 18:09:46 »
Prachtig resultaat. De cijfers:
Hamilton 8, reed een degelijke wedstrijd met een paar goede eerste rondjes, maar daarna relatief weinig bijzonders.
Rosberg 8, krijgt mogelijk nog een straf, maar reed na de pitstopseen aantal seconden sneller dan Hamilton en had misschien zonder versnellingsbakproblemen nog wat verder kunnen inlopen.
Verstappen 8,5, reed een hartstikke goede race waarin hij het tempo van de Mercedessen goed kon bijbenen. Wel een aantal keer van de baan, maar dat had vrijwel iedereen.
Ricciardo 6,5, een weinig bijzondere race voor hem, maar plek vier is acceptabel.
Raikkonen 6, reed erg langzaam in de regen, maar herstelde enigszins bij het droge weer en kon na een aantal keer van de baan te zijn geweest toch plek vijf meepakken.
Perez 7,5, had wat mazzel en lag na de eerste stop op plek vier. Hierna werd hij twee keer ingehaald en haalde hij het maximale eruit. 
Hulkenberg 7,5, een prima kwalificatie gevolgd door een degelijke wedstrijd die hij twee tienden achter zijn teamgenoot finisht.
Sainz 7,5, liet zijn grote potentieel weer zien, maakte jammer genoeg voor hem op plek vijf een spin.
Vettel 6, maakte net als Raikkonen behoorlijk wat fouten, alhoewel ik de Ferrari's ook vrij 'hobbelig' vond rijden. Na een ilegale inhaalactie op Massa wist hij toch nog ondanks vijf extra seconden Kvyat voor te blijven, maar kon de snelheid van de Ferrari niet laten zien.
Kvyat 6,5, heb ik volgens mij maar één foutje zien maken en reed verder prima en eindigde binnen zeven seconden van Sainz wat ik als acceptabel beschouw.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #643 Gepost op: 10-07-2016, 19:21:01 »
10 seconden tijdstraf voor Rosberg, Max naar plek 2

Online TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #644 Gepost op: 10-07-2016, 19:21:49 »
Max is goed bezig  ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #645 Gepost op: 10-07-2016, 19:35:51 »
MAXimaal genieten  ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 24-07-2016, 16:48:46 »
Vandaag de grand prix van Hongarije waarin Max vijfde werd, persoonlijk vond ik het wel een leuke race, maar als ik social media moet geloven was het volgens velen saai. De beoordelingen:
Hamilton 8, startte prima en hield Rosberg van zich af, waardoor hij nu het kampioenschap leidt.
Rosberg 8, een mindere start dan Hamilton, maar verder een goede race.
Ricciardo 8, door een betere kwalificatie en het voorblijven ten opzichte van Max bij de start kon hij bij Max weglopen en zo het podium pakken, wat ik ook knap van hem vond was dat hij het podium pakte ondanks een lange derde stint.
Vettel 7,5, reed een goede wedstrijd en pakte bijna het podium.
Verstappen 7, plek vijf, niet helemaal zijn weekend, maar wist toch ondanks dat uiteindelijk plek vijf eruit te slepen. Over het incident met Raikkonen, Max gaat voor de bocht, maar die lijn nam hij in zijn vorige rondes niet. Al met al geen straf voor hem denk ik.
Raikkonen 8, Had pech met de timing in zijn kwalificatie, maar reed een hele goede race. Alleen had hij Verstappen moeten pakken.
Alonso 8,5, Ondanks een spin in de kwalificatie heeft hij met plek zeven het maximale uit de McClaren gehaald en dat verdient lof.
Sainz 7,5, Reed gewoon weer een hele constante race. Nadat hij bij de start een plek aan Alonso verloor moest hij ook Raikkonen voorlaten.
Bottas 7, Heb hem weinig in beeld gehad, maar plek negen in de Williams op dit circuit is zeker geen slecht resultaat.
Hülkenberg 7, Eindigde weer eens voor zijn teamgenoot. Hij reed constant en er zat niet echt meer in denk ik.

Verder postief:
Palmer, reed Magnussen eruit in de race en in de kwalificatie.
Button, prima kwalificatie, zelfde geldt voor Nasr. 

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 31-07-2016, 16:02:57 »
Weer een podium voor Max en een zege voor Hamilton. De beoordelingen:
Hamilton 9. Weer een goede start waarbij hij Rosberg passeerde en daarna een goede race.
Ricciardo 9. Geweldige wedstrijd na de start van zijn kant.
Verstappen 7,5. Goede start, maar eindigde de race achter zijn teamgenoot ondanks het feit dat hij twee keer eerder naar binnen mocht komen. Een gemiste kans om Ricciardo te verslaan.
Rosberg 7. Een matige start, daarna een prima wedstrijd waarin hij in mijn ogen een discutabele vijf seconden tijdstraf aan de broek kreeg.
Vettel 7. Zat er het hele weekend niet lekker in, maar bleef zijn teamgenoot wel voor.
Raikkonen 7. Verloor bij de start zijn plaats aan Vettel, reed daarna wel iets sneller, maar Vettel mocht zijn pitstops eerder maken en met dezelfde strategie kom je die dan ook niet voorbij.
Hulkenberg 8. Het maximaal haalbare in zijn thuis grand prix en versloeg zijn teamgenoot.
Button 8. De progressie bij McClaren wordt steeds duidelijker, met ook Alonso die een prima race reed, maar net buiten de punten viel.
Bottas 7. Een prima wedstrijd van zijn kant, maar zat er op het eind doorheen.
Perez 6,5. Weer een punt voor hem, ondanks een prima race bleef zijn teamgenoot hem voor.

Tegenvallend vond ik wederom de kwalificatie van Kvyat en Sainz vond ik in de race tegenvallen. Verder vond ik Alonso, Gutierrez en Magnussen goed rijden. 
« Laatst bewerkt op: 31-07-2016, 16:06:52 door kwkw »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #648 Gepost op: 1-08-2016, 17:18:10 »
Rosberg 7. Een matige start, daarna een prima wedstrijd waarin hij in mijn ogen een discutabele vijf seconden tijdstraf aan de broek kreeg. 
Discutabel? Hij duwde Verstappen compleet van de baan af. Had die uitloopstrook er niet geweest was het voor Verstappen in tranen geeindig. Het was in mijn ogen niet meer dan terecht (ik vond een 5-secondenstraf zelfs behioorlijk mild...)...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #649 Gepost op: 2-08-2016, 09:53:06 »
Na het terugzien van de beelden uit de auto van Rosberg was deze straf inderdaad meer dan terecht.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #650 Gepost op: 2-08-2016, 13:33:53 »
Rosberg is echt op dit moment zijn wereldtitel aan het vergooien... Zo overtuigend als hij in het begin van het jaar reed, zo matig rijdt hij bij vlagen nu.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 2-08-2016, 15:02:11 »
Zeker, ik had verwacht dat hij in zijn laatste stint echt weer naar Verstappen en Ricciardo zou gaan rijden, maar het kwam er helemaal niet van.

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 28-08-2016, 20:52:26 »
De beoordelingen van een leuke grand prix van België
Rosberg 8, reed een prima race die hij (volledig) controleerde.
Ricciardo 7,5, een iets mindere kwalificatie maar een goede, constante race.
Hamilton 8,5, zal blij zijn dat de schade vrij beperkt gebleven is. De mentale winnaar van deze grand prix.
Hulkenberg 8, een hele goede race van Force India.
Perez 8, vlak achter Hulkenberg, ook voor hem een goede race
Alonso 8,5, haalde er gewoon alles uit wat erin zat. De McClaren is inmiddels al relatief snel in bochtige gedeeltes, maar de echte topsnelheid ontbreekt nog en dat werd pijnlijk duidelijk.
Vettel 7, een goede wedstrijd na een fout bij de start, hij had daar wijder uit moeten komen.
Bottas 7, haalt uit de Williams wat erin zit, maar kon Massa wel pas na een instructie van het team passeren.
Raikkonen 7, goede kwalificatie, maar race al vroegtijdig buiten zijn schuld om verpest voor hem.
Massa 6,5, redelijke wedstrijd, maar viel op het einde ver terug.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #653 Gepost op: 28-08-2016, 20:53:10 »
en Max ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 28-08-2016, 21:00:08 »
Max eindigde als elfde. Ik vind het lastig om hem te beoordelen, immers reed hij niet zo snel, maar had hij ook last van de beschadigde onderkant van de auto. Achteraf gezien geef ik hem toch een zeven, wegens een aantal goede inhaalacties en goed verdedigend werk.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #655 Gepost op: 28-08-2016, 21:01:30 »
ik lees veel "domme actie bij het begin" wat vind jij ?
Hij zei zelfs bij studio sport dat hij er niks aan kon doen. (zou ik ook zeggen)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 28-08-2016, 21:10:13 »
Ik vond niet dat hij er veel aan kon doen. Hij zet hem ernaast, blokkeert zoals hij zelf zei niet en heeft net de pecht dat Vettel Raikkonen aantikt die vervolgens Verstappens voorvleugel raakt.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 28-08-2016, 21:15:35 »
Ze reden met zn drieën naast elkaar, maar Vettel liet de anderen geen ruimte...
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #658 Gepost op: 28-08-2016, 22:43:13 »
Het was niet zijn schuld, maar ik vind het niet slim om zo ver aan de binnenkant te gaan zitten.
Iets teveel risico na een mislukte start denk ik
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #659 Gepost op: 29-08-2016, 12:25:56 »
De actie bij de start kon hij volgens mij ook weinig aan doen. De acties verder in de wedstrijd met (vooral) Raikkonen waren volgens mij iets te veel risico...
Ich bin ein Bärliner!