Vandaag de grand prix van Hongarije waarin Max vijfde werd, persoonlijk vond ik het wel een leuke race, maar als ik social media moet geloven was het volgens velen saai. De beoordelingen:
Hamilton 8, startte prima en hield Rosberg van zich af, waardoor hij nu het kampioenschap leidt.
Rosberg 8, een mindere start dan Hamilton, maar verder een goede race.
Ricciardo 8, door een betere kwalificatie en het voorblijven ten opzichte van Max bij de start kon hij bij Max weglopen en zo het podium pakken, wat ik ook knap van hem vond was dat hij het podium pakte ondanks een lange derde stint.
Vettel 7,5, reed een goede wedstrijd en pakte bijna het podium.
Verstappen 7, plek vijf, niet helemaal zijn weekend, maar wist toch ondanks dat uiteindelijk plek vijf eruit te slepen. Over het incident met Raikkonen, Max gaat voor de bocht, maar die lijn nam hij in zijn vorige rondes niet. Al met al geen straf voor hem denk ik.
Raikkonen 8, Had pech met de timing in zijn kwalificatie, maar reed een hele goede race. Alleen had hij Verstappen moeten pakken.
Alonso 8,5, Ondanks een spin in de kwalificatie heeft hij met plek zeven het maximale uit de McClaren gehaald en dat verdient lof.
Sainz 7,5, Reed gewoon weer een hele constante race. Nadat hij bij de start een plek aan Alonso verloor moest hij ook Raikkonen voorlaten.
Bottas 7, Heb hem weinig in beeld gehad, maar plek negen in de Williams op dit circuit is zeker geen slecht resultaat.
Hülkenberg 7, Eindigde weer eens voor zijn teamgenoot. Hij reed constant en er zat niet echt meer in denk ik.
Verder postief:
Palmer, reed Magnussen eruit in de race en in de kwalificatie.
Button, prima kwalificatie, zelfde geldt voor Nasr.