Leuke eerste aflevering, en het Mollen is weer begonnen!
Het valt me op dat veel mensen hier de kandidaten op de brug niet als Mol zien, want 'de Mol zal niet op de brug willen staan'. Maar waarom zou de Mol dat niet willen? Met het plaatsen van de mensen op de brug valt in mijn ogen ook wel te mollen. De posities van de kandidaten op de brug moeten namelijk overeen komen met de kistjes aan het eind. Als je aan het begin al fouten maakt, klopt dat aan het eind ook niet.
Het enige wat we hebben gehoord is de omschrijving: 'De kandidaat die een HBO-diploma heeft in accountancy en die graag kijkt naar de film ET, staat op de plek waar in Japan de zon op komt.'
Ze moesten dus eerst de juiste kandidaat bij de omschrijving zien te vinden en daarna nog bedenken welke windrichting die kandidaat dan moet staan. Nu ging het hier duidelijk om het oosten, maar waren de omschrijvingen voor noord, zuid en west ook zo duidelijk? Dat weten we dus niet. En dat het om Barbara ging waren ze ook snel achter, maar of ze de andere kandidaten ook zo makkelijk konden opmaken uit de omschrijving, weten we dus ook niet.
Het feit dat we alleen dit gezien hebben (Barbara oost) en dat dit ook uiteindelijk het enige kistje was dat open ging, wil niet zeggen dat de andere mensen ook op de goede pijler stonden.
Maar ja, zoals zo vaak bij deze doorgeef-opdrachten ging er verder ook genoeg fout, dus de Mol heeft misschien helemaal niet veel hoeven doen...
Verder vond ik deze opdracht Erik ook erg verdacht. Na de uitleg van PJ, roept hij meteen dat de eerste combinatie rood/geel was. Dat klopt ook, alleen verwisselt hij voor en achter. Het rood (achter) stond voor de windrichting (oost), maar hij koppelt het aan een naam (Frits). En geel (voor) stond voor een naam (Barbara), maar hij koppelt het aan een windrichting (noord). In plaats van Barbara oost, riep hij meteen Frits noord. Hij probeerde dus verwarring te zaaien bij Tim, door de enige goeie combinatie fout te maken. Uiteindelijk is dit wel gecorrigeerd, want dat kistje is toch nog open gegaan. Maar verdacht vind ik het wel...