Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110746 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #180 Gepost op: 8-01-2010, 20:12:23 »

Misschien is George wel de mol die zich bekend maakt in aflevering 3 :P

Dat zou leuk zijn  :D
Om e.o.a. reden doet die uitspraak van "de mol maakt zich bekend in afl.3" me erg denken aan het filmpje van Elise. Volgens mij was dat toen ook in afl. 3. En gezien ze terug gaan grijpen op oude molseries...vandaar.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Aflevering 1
« Reactie #181 Gepost op: 8-01-2010, 20:12:23 »
Niet iedereen is gefixeerd op de kleur rood, zo te zien.

Offline *yueke*

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #182 Gepost op: 8-01-2010, 20:13:27 »
wat mij is opgevallen was dat er op het shirt van frits JAPAN rags stond,
maar zal iemand anders ook vast wel zijn opgvallen

wat k wel miste was het muziekje op het einde wat je normaal altijd hoorde  ???
Anniek was geen hulpmol , maar blond !

Offline tureluurs

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #183 Gepost op: 8-01-2010, 20:15:32 »
Maar dan nog hij koos voor de mensen aan de linkerkant.. Dus als ik van bovenstaande uitga, zit de Mol tussen die vier die op de boot zijn gegaan..

Ja dat kan. Maar het ging over Hind die perse helemaal links zou willen "vanwege zekerheid van". De mol zou zich dan onopvallender manouvreren lijkt me, want helemaal links hoefde dus niet. Persoonlijk zie ik dat gedoe van Hind dus juist als een aanwijzing dat ze niet de mol is.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
Aflevering 1
« Reactie #184 Gepost op: 8-01-2010, 20:23:08 »
Ja dat kan. Maar het ging over Hind die perse helemaal links zou willen "vanwege zekerheid van". De mol zou zich dan onopvallender manouvreren lijkt me, want helemaal links hoefde dus niet. Persoonlijk zie ik dat gedoe van Hind dus juist als een aanwijzing dat ze niet de mol is.
Oh nou ik bedoelde dat ze in ieder geval bij de vier linkse personen kwam te staan.. En omdat ze een beetje achteraan liep was het een beetje onnatuurlijk geweest als ze zich door de 4e, 3e of 2e plak zou drukken.. Logisch is als je dan aan één van de zijkanten gaat staan, dus loop je achter de groep aan.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #185 Gepost op: 8-01-2010, 20:31:21 »
Niet iedereen is gefixeerd op de kleur rood, zo te zien.
Blauw is gewoon het woord van WIDM 2010 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jamis

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #186 Gepost op: 8-01-2010, 20:32:50 »
Niet mee eens. Er van uitgaande dat de mol op de boot moest en bij het eerste groepje van 4 dat afgezonderd ging worden moest zitten, kon de mol op plaats 1, 2, 3, 4 van links, of plaats 1, 2, 3, 4 van rechts gaan staan. Aangezien PJ weet wie de mol is, is het voor hem heel simpel te zeggen, de eerste 4 links of de eerste 4 rechts gaan weg. Het zou best eens kunnen zijn dat PJ het deze keer weet zodat het voor de mol makkelijker is een onopvallende plaats in de groep te in te nemen en er evengoed van verzekerd te zijn dat hij/zij daar terechtkomt waar bedoeld is.

Ik geloof niet dat PJ het weet, wat ik wel geloof is dat de mol zeker niet op de brug gaat staan, daar is niet veel te mollen dus of hij stond op de boot, of zat in de heli... ik denk de laatste... mijn mol is Erik.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 1
« Reactie #187 Gepost op: 8-01-2010, 20:33:32 »
Pieter jan wist het wel. zelf heeft hij dat gezegd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #188 Gepost op: 8-01-2010, 20:36:08 »
iedere week maak ik voor mezelf een soort van samenvatting van de aflevering om het overzicht te zien. Sinds dit jaar heb ik ze op een site geplaatst:
http://sites.google.com/site/wieisdemol2010japan/home
inmiddels staat aflevering 1 er op.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Aflevering 1
« Reactie #189 Gepost op: 8-01-2010, 21:05:09 »
Citaat
- Pieter Jan zegt: 'Twee van jullie spreek ik straks op het dak'. De mensen voor in de helicopter. Waarom zijn deze twee al van te voren gekozen?
Ze kunnen ook gewoon onderling door de kandidaten zijn gekozen. Het is in het verleden vaker voorgekomen dat zo'n procedure niet in beeld wordt gebracht.
Citaat
- Bij het kopen van spullen vond ik het heel raar dat Arjen een boek kocht, omdat die veel leest. Hoe kunnen de andere kandidaten dat snel linken met Arjen?
Hij is schrijver.

Het klinkt alsof hij erbij was. Mogelijk stond hij samen met Erik achter de camera's mee te kijken hoe het viertal dat de brug op moest bezig was met de discussie.
Ik kan mij herinneren dat we in het verleden ook wel eens te maken hebben gehad met kandidaten die weggestuurd zouden zijn, maar eigenlijk nog buitenbeeld mee kijken. Volgens mij was dat bij een opdracht op een stand met verschillende vakje, mogelijk was het een memmory spel(?). Op de fandag was daarna volgens mij verteld dat ze er naast stonden, buiten beeld.
Tim en Erik ontmoette PJH op het dak. Het lijkt me niet makkelijk van daaruit te zien waar de bruggers heengingen. Laat staan te horen hoe mollig Barbara bezig was onder aan de brug.

Offline Yesse

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #190 Gepost op: 8-01-2010, 22:13:12 »
Foutje  ::schaam::

Offline Yesse

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #191 Gepost op: 8-01-2010, 22:14:23 »
Mijn Mol Top 9, Na Aflevering 1:

Dit is mijn voorlopige top 9. Het zal me niks verbazen als mijn top 8 er volgende week totaal anders uit ziet.

Vond het overigens een leuke aflevering, zeker voor een 1e aflevering. Ben benieuwd naar wat komen gaat!

Jij hebt gewoon exact mijn gedachten opgeschreven  ::bravo:: Ik ben niet alleen in mijn Arjen-verdenking  ::tandpastasmiley:: al kan dat altijd nog veranderen na 2 of 3 opdrachten.. :)

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
Aflevering 1
« Reactie #192 Gepost op: 8-01-2010, 22:24:09 »
Ik vond het inderdaad ook raar dat Tim aan Sanne vertelt dat Barbara verwarring zaaide door te vragen of in Japan de zon wel in het oosten opkomt. Waarschijnlijk zal hij er buiten beeld bij hebben gestaan voordat ze de helikopter ingingen. Maar dat betekent dat ze dus al precies wisten wie op welke pijler stond en hadden ze de boot helemaal niet nodig om de opdracht te laten slagen.
Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Iris_77

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #193 Gepost op: 8-01-2010, 22:39:20 »
Leuke eerste aflevering, en het Mollen is weer begonnen!  ::vergroot::

Het valt me op dat veel mensen hier de kandidaten op de brug niet als Mol zien, want 'de Mol zal niet op de brug willen staan'. Maar waarom zou de Mol dat niet willen? Met het plaatsen van de mensen op de brug valt in mijn ogen ook wel te mollen. De posities van de kandidaten op de brug moeten namelijk overeen komen met de kistjes aan het eind. Als je aan het begin al fouten maakt, klopt dat aan het eind ook niet.

Het enige wat we hebben gehoord is de omschrijving: 'De kandidaat die een HBO-diploma heeft in accountancy en die graag kijkt naar de film ET, staat op de plek waar in Japan de zon op komt.'

Ze moesten dus eerst de juiste kandidaat bij de omschrijving zien te vinden en daarna nog bedenken welke windrichting die kandidaat dan moet staan. Nu ging het hier duidelijk om het oosten, maar waren de omschrijvingen voor noord, zuid en west ook zo duidelijk? Dat weten we dus niet. En dat het om Barbara ging waren ze ook snel achter, maar of ze de andere kandidaten ook zo makkelijk konden opmaken uit de omschrijving, weten we dus ook niet.

Het feit dat we alleen dit gezien hebben (Barbara oost) en dat dit ook uiteindelijk het enige kistje was dat open ging, wil niet zeggen dat de andere mensen ook op de goede pijler stonden.

Maar ja, zoals zo vaak bij deze doorgeef-opdrachten ging er verder ook genoeg fout, dus de Mol heeft misschien helemaal niet veel hoeven doen...

Verder vond ik deze opdracht Erik ook erg verdacht. Na de uitleg van PJ, roept hij meteen dat de eerste combinatie rood/geel was. Dat klopt ook, alleen verwisselt hij voor en achter. Het rood (achter) stond voor de windrichting (oost), maar hij koppelt het aan een naam (Frits). En geel (voor) stond voor een naam (Barbara), maar hij koppelt het aan een windrichting (noord). In plaats van Barbara oost, riep hij meteen Frits noord. Hij probeerde dus verwarring te zaaien bij Tim, door de enige goeie combinatie fout te maken. Uiteindelijk is dit wel gecorrigeerd, want dat kistje is toch nog open gegaan. Maar verdacht vind ik het wel...

Offline Yesse

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #194 Gepost op: 8-01-2010, 22:45:10 »
Nu je het zegt, het enige wat we zeker weten is dat Barbara goed stond, maar zij is daarbij ook meteen de enige waarvan we weten dat ze op de juiste plek stond. Al zou je wel zeggen dat je niet zo heel snel fouten maakt als het om je privéleven gaat (ook als mol niet want de rest zal in dat geval wel eerlijk zijn)..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Aflevering 1
« Reactie #195 Gepost op: 8-01-2010, 22:53:15 »
Ik vond het inderdaad ook raar dat Tim aan Sanne vertelt dat Barbara verwarring zaaide door te vragen of in Japan de zon wel in het oosten opkomt. Waarschijnlijk zal hij er buiten beeld bij hebben gestaan voordat ze de helikopter ingingen. Maar dat betekent dat ze dus al precies wisten wie op welke pijler stond en hadden ze de boot helemaal niet nodig om de opdracht te laten slagen.
Dat zou inderdaad toch wel erg raar zijn geweest.

Offline jovawi

• Forumlid
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Aflevering 1
« Reactie #196 Gepost op: 8-01-2010, 22:55:43 »
het zou opzich wel kunnen dat er op het begin inderdaad al gemolt is door iemand en daardoor mensen op een verkeerde plek stonden, maar ik schat die kans klein. Als er bij 1 beschrijving onduidelijk is om wie het gaat of welke richting kan je door de andere beschrijvingen op te lossen er achter komen wat de resterende is. Het lijkt mij niet dat er twee beschrijvingen die of over de kandidaat of over de windrichting gaat onduidelijk zijn. Want als er 1 beschrijving van een kandidaat en 1 van een windrichting niet duidelijk is kom je hier nog steeds uit. Dus moeten er dan twee beschrijvingen van de kandidaat of van de windrichting onduidelijk zijn en dat lijkt me niet, daarom denk ik dat je hier als mol niet kan mollen en dus als je een beetje goede mol bent eigenlijk ook niet gaat staan. Maar het zou ook kunnen dat de mol er juist ging staan om te kijken hoe de rest van de groep werkt, om bij de eerste opdracht een beetje op de achtergrond te blijven zodat niet iedereen hem gelijk door heeft.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Aflevering 1
« Reactie #197 Gepost op: 9-01-2010, 00:06:41 »
Ik vind het ook frapant dat bij opdracht 1, de persoon die op de oostelijke pilaar moest staan, of te wel Barbara. We zo veel details horen.
De persoon die een HBO opleiding accountancy heeft en graag kijkt naar de film E.T.
( Daarnaast is op het kandidaten profiel van Barbara te lezen dat ze een bachelor opleiding Business Administration heeft gedaan, of te wel precies het zelfde, maar in precies andere woorden ??? )

Van de andere spelers horen we niets. ::)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline maikel24

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #198 Gepost op: 9-01-2010, 09:27:38 »
Bij de eerste aflevering word er meestal door de mol niet "in beeld" gemold dit gebeurd later pas ::vergroot:: Bij de eerste aflevering word er denk ik niet gemold. Dat het mislukt komt door het fanatisme van de kandidaten voor het spel

Wie de mol zou kunnen zijn : heb nog geen idee  :P
« Laatst bewerkt op: 9-01-2010, 09:30:28 door maikel24 »

Offline M0rtijn

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #199 Gepost op: 9-01-2010, 09:48:01 »
Op dit moment lijkt mij dat tim de mol is. De foto opdracht is een typische opdracht voor een mol om een niet zo duidelijk plaatje te kiezen. Hij nam een tv-gids met een japanse boy-band op de voorkant... En ook in de eerste opdracht legde hij de sleutel op het kistje van hemzelf, terwijl hij in de helicopter zat!!! Lijkt mij duidelijk