Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166951 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #480 Gepost op: 9-01-2011, 14:20:45 »
Kan je hier wat mee. Iets wat lijkt op 'rime'

Dank voor het plaatje. Volgens mij staat er "Dios me guía", "God leidt me"...Weer een verwijzing naar Christus/God dus. Christus wordt geleid/gezonden door zijn vader God.

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 1
« Reactie #481 Gepost op: 9-01-2011, 14:26:19 »
Het zal wel niks te betekenen hebben!  8)
Peace Love & Doves
Majong
Peace Love & Mahjong
Heeft inderdaad niets betekenen. tekst op shirt jongen is surfmerk "Billabong"

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #482 Gepost op: 9-01-2011, 14:31:51 »
Naamvan de aflevering is "Kleur bekennen".
Tijdens het invullen van de test worden de kandidaten gefilmd met op de achtergrond verschillende schilderijen.
Een aantal kandidaten wordt hierbij volledig in beeld gebracht, waaronder Jan.

Jan heeft hierbij een nogal bonte collectie van kleuren aan. De kleuren lijken aardig overeen te komen met de kleuren van de schilderijen op de achtergrond. Misschien een connectie?

Heeft er iemand al gezocht naar de namen van de schilderijen die in beeld worden gebracht?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #483 Gepost op: 9-01-2011, 14:40:12 »
Naamvan de aflevering is "Kleur bekennen".
Tijdens het invullen van de test worden de kandidaten gefilmd met op de achtergrond verschillende schilderijen.
Een aantal kandidaten wordt hierbij volledig in beeld gebracht, waaronder Jan.

Jan heeft hierbij een nogal bonte collectie van kleuren aan. De kleuren lijken aardig overeen te komen met de kleuren van de schilderijen op de achtergrond. Misschien een connectie?

Heeft er iemand al gezocht naar de namen van de schilderijen die in beeld worden gebracht?
Ik heb wel gezocht naar het schilderij waar PJ de vraag aan Pepijn stelt, maar die kan ik niet vinden. Ik kwam wel een paar schilderijen tegen die ik in de aflevering gezien had, maar daarvan heb ik niet op de naam gelet.
Het beeld dat je aan het einde van de flits montage ziet heet "Sueño No. 3" van Enrique Salaverría, dat betekend "droom nummer 3" (Link). Volgens mij kunnen sommige mensen wel iets met de 3. Ik vindt het trouwens een super mooi kunstwerk.

(Ik heb nu net trouwens ook het schilderij gevonden waar Pepijn de vraag gesteld krijgt, maar nog geen naam. (Link))
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 14:45:10 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #484 Gepost op: 9-01-2011, 14:43:19 »
Ik heb wel gezocht naar het schilderij waar PJ de vraag aan Pepijn stelt, maar die kan ik niet vinden. Ik kwam wel een paar schilderijen tegen die ik in de aflevering gezien had, maar daarvan heb ik niet op de naam gelet.
Het beeld dat je aan het einde van de flits montage ziet heet "Sueño No. 3" van Enrique Salaverría, dat betekend "droom nummer 3". Volgens mij kunnen sommige mensen wel iets met de 3. Ik vindt het trouwens een super mooi kunstwerk.

(Ik heb nu net trouwens ook het schilderij gevonden waar Pepijn de vraag gesteld krijgt, maar nog geen naam.)
http://requiemintangible.blogspot.com/2009_07_29_archive.html
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joris75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Trust Nobody
Re: Aflevering 1
« Reactie #485 Gepost op: 9-01-2011, 15:32:27 »
na dat de zin 'kleur bekennen' in beeld was zag je allemaal felgekleurde dingen. ik denk gewoon dat alle afleveringen een naam krijgen
Mensen moeten harder gaan rijden, dan zijn ze sneller van de weg, dus zijn er minder files.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #486 Gepost op: 9-01-2011, 15:34:08 »
na dat de zin 'kleur bekennen' in beeld was zag je allemaal felgekleurde dingen. ik denk gewoon dat alle afleveringen een naam krijgen

Ja dat is ook de naam. Zucht. Waarom leest niemand? Iedereen post gewoon gelijk wat ie denkt. ::)

Dat vind ik redelijk irritant. Dat je sommige denken 5 keer opnieuw tegenkomt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #487 Gepost op: 9-01-2011, 15:39:43 »
Werkt het .nl forum nog steeds niet?  :-X

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #488 Gepost op: 9-01-2011, 15:47:46 »
Ja dat is ook de naam. Zucht. Waarom leest niemand? Iedereen post gewoon gelijk wat ie denkt. ::)

Dat vind ik redelijk irritant. Dat je sommige denken 5 keer opnieuw tegenkomt.

 ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline fairplay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pepijn of art is de mol
Re: Aflevering 1
« Reactie #489 Gepost op: 9-01-2011, 16:09:06 »
Kan je hier wat mee. Iets wat lijkt op 'rime'
zie je de barcelona t-shirt cruiff speelde bij barcelona, zijn bijnaam was el salvador betekent verlosser, wie is de verlosser in el salvador: jezus, wie droeg een shirt van jezus toen ze in het stadion waren horace misschien een aanwijzing ::oink::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #490 Gepost op: 9-01-2011, 16:34:32 »
Werkt het .nl forum nog steeds niet?  :-X
Helaas nog steeds niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 1
« Reactie #491 Gepost op: 9-01-2011, 16:35:08 »
Er staat inderdaad iets op de voorruit ja, maar onleesbaar.

Btw om nog even in de kuifje en tintin zweren te blijven.
Anna zegt in de biecht: ... Professor Barabas ...
Of te wel nog een stripfiguur :)

Ik wil hier even op inhaken. Ik heb even proberen op te zoeken of er een verband is tussen Tintin (=Kuifje) en professor Barabas die voorkomt in Suske en Wiske.
Toen kwam ik dit tegen http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/italiaans/tintin.php
Ik weet niet of iemand dit ook heeft gehoord, maar Anna had het over een soort van Gladiatoren...?
En kijk ook eens bij de cijfers die erbij staan. 6-15 (rugnummers 3+3= 6 en 15 mile?)


Dan was er ook nog iemand die Inge Iepenburg dacht te horen bij het voorstellen van Mirayanna (weet niet of ik het goed schrijf...hahaha)
En dat is ECHT de stem van Inge!!!  :o Willen ze iets zeggen over liever verliefd??? Heb het bekeken en het verhaal gaat over Anna. (link naar Anna Drijver?)

Omdat de geit tintin wordt genoemd maar de ondertiteling tien tien aangeeft ben ik verder gaan zoeken. Op wikipedia staat dat 10 (en 20, dit omdat er 2x 10 wordt geschreven en bij elkaar opgeteld 20 vormt) een Gelukkig getal is. http://nl.wikipedia.org/wiki/10_(getal)
Tevens zijn de getallen 10 en 20 driehoekige pyramidegetallen.

Nu ben ik dus niet zo wiskundig aangelegd dat ik hierin dan een verband kan zien. Maar wel het logische (voor mij dan) gelukkig getal. De film liever verliefd, dan ben je gelukkig neem ik aan???

Het is misschien wat vergezocht, maar ik zie er zelf toch wel een logica in.
En echt, het is de stem van Inge Iepenburg!!! Een ex mol...
Misschien kan 1 van jullie die handig is met filmpjes en geluiden dat fragment knippen om het ook aan de anderen te laten horen? (Ik ben niet zo technisch helaas, anders had ik het zelf gedaan.)

Nu lijkt het erop dat ik Anna als mijn mol heb, dat is niet zo...Maar even goed hou ik dit wel in de gaten. De hele theorie omtrent Horace en Pepijn dunkt mij zeer goed!  ;D

Trouwens, zag op een andere forum het volgende...Als de presentator zegt dat er nog iemand in de bus zat, zie je pepijn heel geniepig zijn vinger opsteken. Kan iemand dat misschien als foto maken, zodat anderen het ook kunnen zien?

Maar goed. Er zijn nog veel afleveringen te gaan, dus meer aanwijzingen te komen!
Heerlijk!!! We zijn weer mollen aan het vangen!!!  ;D
Carpe Diem!!!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #492 Gepost op: 9-01-2011, 16:52:13 »
Ik wil hier even op inhaken. Ik heb even proberen op te zoeken of er een verband is tussen Tintin (=Kuifje) en professor Barabas die voorkomt in Suske en Wiske.
Toen kwam ik dit tegen http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/italiaans/tintin.php
Ik weet niet of iemand dit ook heeft gehoord, maar Anna had het over een soort van Gladiatoren...?
En kijk ook eens bij de cijfers die erbij staan. 6-15 (rugnummers 3+3= 6 en 15 mile?)


Dan was er ook nog iemand die Inge Iepenburg dacht te horen bij het voorstellen van Mirayanna (weet niet of ik het goed schrijf...hahaha)
En dat is ECHT de stem van Inge!!!  :o Willen ze iets zeggen over liever verliefd??? Heb het bekeken en het verhaal gaat over Anna. (link naar Anna Drijver?)

Omdat de geit tintin wordt genoemd maar de ondertiteling tien tien aangeeft ben ik verder gaan zoeken. Op wikipedia staat dat 10 (en 20, dit omdat er 2x 10 wordt geschreven en bij elkaar opgeteld 20 vormt) een Gelukkig getal is. http://nl.wikipedia.org/wiki/10_(getal)
Tevens zijn de getallen 10 en 20 driehoekige pyramidegetallen.

Nu ben ik dus niet zo wiskundig aangelegd dat ik hierin dan een verband kan zien. Maar wel het logische (voor mij dan) gelukkig getal. De film liever verliefd, dan ben je gelukkig neem ik aan???

Het is misschien wat vergezocht, maar ik zie er zelf toch wel een logica in.
En echt, het is de stem van Inge Iepenburg!!! Een ex mol...
Misschien kan 1 van jullie die handig is met filmpjes en geluiden dat fragment knippen om het ook aan de anderen te laten horen? (Ik ben niet zo technisch helaas, anders had ik het zelf gedaan.)

Nu lijkt het erop dat ik Anna als mijn mol heb, dat is niet zo...Maar even goed hou ik dit wel in de gaten. De hele theorie omtrent Horace en Pepijn dunkt mij zeer goed!  ;D

Trouwens, zag op een andere forum het volgende...Als de presentator zegt dat er nog iemand in de bus zat, zie je pepijn heel geniepig zijn vinger opsteken. Kan iemand dat misschien als foto maken, zodat anderen het ook kunnen zien?

Maar goed. Er zijn nog veel afleveringen te gaan, dus meer aanwijzingen te komen!
Heerlijk!!! We zijn weer mollen aan het vangen!!!  ;D

Haha, ik heb Anna ook als mol en ik ben blij dat er iemand verder in de tunnel is dan ik dat ben dit seizoen ;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline 23Bodhi23

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #493 Gepost op: 9-01-2011, 17:03:58 »
Patrick en Horace slapen in kamer nr 11!!! Eén van die 2 lijkt me dus de aangewezen Mol!

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #494 Gepost op: 9-01-2011, 17:08:42 »
Ik denk niet dat als ze een naam geroepen hadden ze gezegd zouden hebben dat ze in de bus zaten met de mol.. maar alsnog riskant. Stel dat iemand nou wel een kandidaat in de bus heeft gezien, maar dit niet toegeeft? Daarna zei Pieter-Jan, ja je zat in de bus met de mol, dan weet die kandidaat dus wie de mol is..

DIT vind ik eigenlijk best een goed punt. Als je als kandidaat een van je medekandidaten wél hebt herkend in de bus, maar je kent het spelletje.. Ben je eigenlijk gek om dat te verraden, vooral als je merkt dat niemand anders het heeft gezien.. Kan dus best dat één of twee van de kandidaten allang weten wie de mol is, maar dat voor zich houden..
Tenzij de mol inderdaad zoals eerder genoemd tussen de bagage onder in de bus lag  ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #495 Gepost op: 9-01-2011, 17:20:23 »
DIT vind ik eigenlijk best een goed punt. Als je als kandidaat een van je medekandidaten wél hebt herkend in de bus, maar je kent het spelletje.. Ben je eigenlijk gek om dat te verraden, vooral als je merkt dat niemand anders het heeft gezien.. Kan dus best dat één of twee van de kandidaten allang weten wie de mol is, maar dat voor zich houden..
Tenzij de mol inderdaad zoals eerder genoemd tussen de bagage onder in de bus lag  ::rofl::
'Naast jullie zelf, zat er één kandidaat in de bus.'
'Jullie zaten namelijk in de bus met de mol.'

Wat als de vraag spreekwoordelijk opgevat moet worden. Bijvoorbeeld deze:
Flink in de bus blazen betekent meestal 'veel geld uitgeven', bijvoorbeeld als je een groot feest geeft of een mooi cadeau voor iemand koopt. De uitdrukking wordt ook wel gebruikt in de betekenis 'flink zijn best doen'.
Of In de bus blazen wat ''royaal geld uitgeven'' betekend.

Of te wel:
'Naast jullie zelf, was er één kandidaat waarmee jullie royaal geld hebben uitgegeven.'
'Jullie hebben royaal geld uitgegeven met de mol'
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 17:23:38 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #496 Gepost op: 9-01-2011, 17:25:25 »
DIT vind ik eigenlijk best een goed punt. Als je als kandidaat een van je medekandidaten wél hebt herkend in de bus, maar je kent het spelletje.. Ben je eigenlijk gek om dat te verraden, vooral als je merkt dat niemand anders het heeft gezien.. Kan dus best dat één of twee van de kandidaten allang weten wie de mol is, maar dat voor zich houden..
Tenzij de mol inderdaad zoals eerder genoemd tussen de bagage onder in de bus lag  ::rofl::
Dat zou ook het filmpje voor volgende week verklaren waarin Jan zegt; ik heb de mol ontmaskerd..Want als PJ heeft gezegd er zat 1 medekandidaat in de bus kijkt Patrick eerst (voor de kijker) rechts opzij met echt zo'n huh kop, vervolgens naar links en Jan staat daar al beetje te gniffelen en Patrick vervolgens ook.
Iedereen begint na het antwoord van PJ door elkaar heen te schreeuwen en Jan staat er echt een beetje bij van heb ik de mol dan gezien?

Waarschijnlijk veel te ver gezocht, maar toen ik het bovenstaande stukje las, dacht ik tja misschien toch niet.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #497 Gepost op: 9-01-2011, 17:40:50 »
hallo, leuk dat het weer is begonnen, ook met alle hints en tips en iedereen die denkt wat te zien erin hahaha
je leest zoveel en iedereen weet de beste hint te geven en te denken wie nu de mol is, dat je onderhand niet meer weet wie je moet en kan geloven hahaha
iedereen kan de mol zijn, volgens jullie  ::rofl::
ik heb wel genoten van deze 1e aflevering, is weer wat anders dan op een vliegveld staan  ::jaja::

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 1
« Reactie #498 Gepost op: 9-01-2011, 17:49:48 »
Haha, ik heb Anna ook als mol en ik ben blij dat er iemand verder in de tunnel is dan ik dat ben dit seizoen ;)

Nope Jelsir! Als je goed hebt gelezen is Anna niet mijn mol, maar ik hou haar wel in de gaten.  ;) Als ze weer iets zegt over een stripfiguur o.i.d. dan weet ik dat het eventueel een hint zou kunnen zijn.
Nee...de theorien over Horace en Pepijn vind ik beter en logischer.  En er is nog iemand bijgekomen. Jan.  ;D
Iemand melde, wat mij dus ook opviel, dat in de leader net voor Jan in beeld komt 2x een vuurwerkleur is te zien. Volgens mij blauw en rood ofzo...weet het niet zeker, zou ik even moeten opzoeken. Als je dat vertaalt met hun kleurenmethode is het de letter M, wat dus zou betekenen dat Jan de MOL is!

Maar dat het de stem is van Inge Iepenburg, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken!!!  8) Maar wat het precies inhoudt  ???
Carpe Diem!!!

Offline Ordovicium

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #499 Gepost op: 9-01-2011, 18:10:11 »
Ik heb het idee dat dit seizoen TOTAAL anders is dan voorgaande jaren...
Scare the world: Be exactly who you say you are and tell the truth.