Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166909 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #540 Gepost op: 11-01-2011, 15:58:13 »
 ;D denk het ook!

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #541 Gepost op: 11-01-2011, 16:00:30 »
Ik snap nog steeds niet waarom er 2 kippenetjes gebruikt zijn:
Groen(/Geel) en Rood/Blauw


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #542 Gepost op: 11-01-2011, 16:14:25 »
Zie je wel, dan hebben ze TOCH zitten te klooien. Wie zei nou dat er in dat andere mandje parkieten ofzo zaten?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #543 Gepost op: 11-01-2011, 16:21:23 »
Die hangen op verschillende plaatsen. De groene lijkt aan een stang in het midden van de bus te hangen, terwijl de blauw/rode aan het bagagerek hangt. Er is al geopperd dat er twee bussen zijn gebruikt, maar dat lijkt me niet logisch. Wat zou daarvan het nut zijn? Twee bussen tegelijk laten rijden kan niet, want de mol kan niet in beide bussen tegelijk zijn. Daarom denk ik dat de groene gewoon redelijk voor in de bus hangt en de blauw/rode meer naar achter, of omgekeerd.
The British are not impressed.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #544 Gepost op: 11-01-2011, 16:27:06 »
En ik ga terug naar mijn eerdere gedachte dat er in allebei de mandjes twee kippen zitten. ALs je naar de foto kijkt zie je maar 1 kip en een hoop lege ruimte. Ik geloof nooit dat in die mand 4 kippen passen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #545 Gepost op: 11-01-2011, 16:30:46 »
Dat er twee mandjes moeten zijn geweest, zag ik al vrij snel. Maar dan blijf ik het raar vinden dat er gevraagd wordt: hoeveel kippen zaten er in het mandje. Hierboven is duidelijk te zien dat in het mandje met het roodwitte net ook (minimaal) 1 kip zit.

Meerdere bussen: lijkt me onwaarschijnlijk, je geeft zelf het argument al. Wat ik in het horace-topic aangaf: dat de hele bus ''fake'' is, daar bedoel ik het volgende mee: niet de bus ZELF is fake, de mensen zijn ook echt, maar wat er zich allemaal in de bus bevindt, is er bewust in gestopt door de productie.

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #546 Gepost op: 11-01-2011, 16:31:22 »
Die hangen op verschillende plaatsen. De groene lijkt aan een stang in het midden van de bus te hangen, terwijl de blauw/rode aan het bagagerek hangt. Er is al geopperd dat er twee bussen zijn gebruikt, maar dat lijkt me niet logisch. Wat zou daarvan het nut zijn? Twee bussen tegelijk laten rijden kan niet, want de mol kan niet in beide bussen tegelijk zijn. Daarom denk ik dat de groene gewoon redelijk voor in de bus hangt en de blauw/rode meer naar achter, of omgekeerd.

Er is maar één kippenetje (en één geit).
De vraag zou anders nooit kunnen zijn: Hoeveel kippen zaten in HET mandje.
De man die erbij staat is ook dezelfde.

En de bus is geen lijn-bus. Dat zijn moderne bussen zonder beesten.

De bus is speciaal ingehuurd voor de deze opdracht, inclusief de passagiers. Hij draait alleen maar 10 rondjes, met elke keer een verandering in enkele details.

edit: En dezelfde bus wordt in een volgende aflevering gebruikt bij de botsings-situatie
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 17:00:47 door Bigmole »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #547 Gepost op: 11-01-2011, 17:07:48 »
Als je ook even naar 2:20 gaat, het shot in de bus nadat Pepijn er zijn eerste blik in heeft geworpen, zie je beide netjes [rood/blauw en groen] in een enkel shot. De rood/blauwe hangt voorin en de groene ongeveer halverwege.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #548 Gepost op: 11-01-2011, 17:14:14 »
Als je ook even naar 2:20 gaat, het shot in de bus nadat Pepijn er zijn eerste blik in heeft geworpen, zie je beide netjes [rood/blauw en groen] in een enkel shot. De rood/blauwe hangt voorin en de groene ongeveer halverwege.
Je hebt gelijk. Maar zaten in beide netjes kippen? En hoeveel ?
En waarom zijn er 2 kippenmandjes ? ???
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 17:18:17 door Bigmole »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #549 Gepost op: 11-01-2011, 17:31:01 »
Miryanna wordt tegengehouden door die man met het verwassen-blauwe shirt met dat rode boordje. Aangenomen dat niet iedereen de hele bus rond is gezworven is het denk ik zeer wel mogelijk dat ze niet bij het tweede mandje konden komen. Alhoewel Soundos wel bij het groene mandje gaat kijken - en een beetje half/half wordt gehinderd lijkt het.

Tevens leest Art de vraag [4:24] voor als 'Hoeveel kippen zitten er in een mand?', niet de mand. In beide manden zitten minimaal twee kippen [ze komen af en toe in shots terug], maar zal wel plek genoeg zijn voor vier. Waarom is het aantal zo relevant als de kandidaten stellen dat het vier is?

Waarom er twee kippenmandjes zijn.. ja, de hele bus is chaotisch. Waarom niet.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #550 Gepost op: 11-01-2011, 18:18:27 »
Miryanna wordt tegengehouden door die man met het verwassen-blauwe shirt met dat rode boordje. Aangenomen dat niet iedereen de hele bus rond is gezworven is het denk ik zeer wel mogelijk dat ze niet bij het tweede mandje konden komen. Alhoewel Soundos wel bij het groene mandje gaat kijken - en een beetje half/half wordt gehinderd lijkt het.

Tevens leest Art de vraag [4:24] voor als 'Hoeveel kippen zitten er in een mand?', niet de mand. In beide manden zitten minimaal twee kippen [ze komen af en toe in shots terug], maar zal wel plek genoeg zijn voor vier. Waarom is het aantal zo relevant als de kandidaten stellen dat het vier is?

Waarom er twee kippenmandjes zijn.. ja, de hele bus is chaotisch. Waarom niet.

Hier goed te zien dat ze dus tegengehouden wordt. Maar dit is ook al eerder gepost in dit topic...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 1
« Reactie #551 Gepost op: 11-01-2011, 18:25:03 »
In de Roodshow wordt net als voorgaande jaren, via de radio, ook tips gegeven.
Elke week zegt de mol met een vervormde stem één hint. Deze week was de hint "Ten eerste..." hierna sluit de mol het gesprek.

Ik heb eerder op het forum al enkele theorieën gehoord met o.a. "ten eerste" en "1". Misschien kan dit betekenen dat er dit jaar écht een hint in een getallen(reeks) zit? Of zal het er op slaan dat Pepijn als eerste de bus in stapt, dat Anna als eerste een wandeling wilt maken langs de mandjes of dat de mol iets in de volgende aflevering als eerste gaat doen en ons hiermee wilt verwarren.

Al zouden dit allemaal slechte hints zijn, en misschien na al die jaren Wie Is De Mol ook veel te simpel! Maar misschien kan iemand hier iets mee. De Roodshow is trouwens te bekijken via deze link: http://www.avro.nl/player/radio/player.aspx?progId=podcast_roodshow&iid=roodshow_14793&stream=undefined Tevens is er ook elke week in de Roodshow een interview met de afvaller van de voorafgaande aflevering van Wie Is De Mol.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #552 Gepost op: 11-01-2011, 19:11:43 »
Hier goed te zien dat ze dus tegengehouden wordt. Maar dit is ook al eerder gepost in dit topic...

Mijn excuses. Ik probeer wel altijd de laatste pagina(s) te lezen en meestal, indien het een kort topic is, het hele topic te lezen - maar met meer dan 25 paginas vind ik het wat onbegonnen werk.
Aanvankelijk wilde ik alleen opmerken dat Miryanna was tegen gehouden om de conclusie te trekken dat kandidaten waarschijnlijk niet bij de tweede konden komen. Vervolgens lette ik even op mbt goede shots voor hoeveel kippen er in de manden zaten toen ik opeens zag dat Soundos wel tot de tweede mand was doorgedrongen. Vandaar dat het me wat vreemd leek dit onverlet & onvermeld te laten. Behalve dat ze vermoedelijk nietsvermoedend in de beste positie is gekomen de mol te ontmaskeren lijkt me dit allenzins onbelangrijk.

Enfin, om op de vraag terug te komen waarom er een tweede mand aanwezig zou moeten zijn: het zou natuurlijk kunnen zijn dat de tweede mand ongeveer in het gezichtsveld van de kandidaat naar de mol hing - om te verhinderen dat deze te makkelijk zou worden opgemerkt bij het rondkijken door de bus. Dat zou de mand zonder twijfel legitimeren. Maar mogelijk is dat ook al eerder geopperd ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline alex_1979

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #553 Gepost op: 11-01-2011, 23:36:46 »
Ik denk dat de hint "ten eerste" misschien een soort van aanzet kan zijn om aan te geven hoe te denken t.o.v. de echte hint. Wat ik erg opvallend vond en ook al eerder gemeldt is hier is dat er een foto van de bus op het plafond van de bus geplakt was met een duidelijke datum erop 17-02-2009. Dat in combinatie met ten eerste en de hint dat de mol in de bus aanwezig, dan denk ik gelijk tel alle cijfers van de datum op; dan krijg je 3. ten eerst....ten tweede...ten derde... De 3e persoon die de bus in ging = de mol???

In de Roodshow wordt net als voorgaande jaren, via de radio, ook tips gegeven.
Elke week zegt de mol met een vervormde stem één hint. Deze week was de hint "Ten eerste..." hierna sluit de mol het gesprek.

Ik heb eerder op het forum al enkele theorieën gehoord met o.a. "ten eerste" en "1". Misschien kan dit betekenen dat er dit jaar écht een hint in een getallen(reeks) zit? Of zal het er op slaan dat Pepijn als eerste de bus in stapt, dat Anna als eerste een wandeling wilt maken langs de mandjes of dat de mol iets in de volgende aflevering als eerste gaat doen en ons hiermee wilt verwarren.

Al zouden dit allemaal slechte hints zijn, en misschien na al die jaren Wie Is De Mol ook veel te simpel! Maar misschien kan iemand hier iets mee. De Roodshow is trouwens te bekijken via deze link: http://www.avro.nl/player/radio/player.aspx?progId=podcast_roodshow&iid=roodshow_14793&stream=undefined Tevens is er ook elke week in de Roodshow een interview met de afvaller van de voorafgaande aflevering van Wie Is De Mol.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #554 Gepost op: 12-01-2011, 02:28:38 »
De 3e persoon die de bus in ging = de mol???

Komt mij teveel voor als wensdenken dat past bij een Anna-moltunnel.  ;)
Ik zie niet in waarom we ineens voor derde moeten gaan en niet tweede, of miss ook vierde gezien de allereerste tweets van de mol ('Wie is nummer 4?'). Je kan dit naar willekeur invullen. Misschien duidde de dubbele drie wel erop dat we nummer 6 ot 7 moeten hebben oid.  ::)

'Goedenmiddag' blijft natuurlijk ook nog steeds interessant. Art zei als enige 'Buenas' (i.e. 'Buenas dias/tardes'), en je hoort vlak na het incident met tintin ('eerste molactie, ondergezeken door een geit') bij Pepijn een 'goedenmiddag' zacht erachter.
Lijkt erin gemonteerd, en kan bedoeld zijn als dwaalspoor. Wat we verder met een 'goedenmiddag' moeten weet ik ook niet op dit moment.  ::)

Maar ongetwijfeld vallen deze beide woorden op veel manieren aan veel kandidaten te linken.
(Wie drukte als eerste op een knopje, wie wilde als eerste gaan wandelen, wie ging als eerste de bus in etc etc). Zoals gebruikelijk..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #555 Gepost op: 12-01-2011, 12:41:09 »
Even een interpetatie van de bus!
Zwarte blokken achter de buschauffeur kon ik niet helemaal wijsmaken wat het was.
En het zwarte blok bij de deur is waarschijnlijk zo'n enkele invalide stoel, maar in de beelden zat daar nooit iemand. Waarschijnlijk om de kandidaten dan beter te kunnen filmen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #556 Gepost op: 12-01-2011, 13:26:14 »
Interessante weergave van de bus! Als dat zou kloppen zou het betekenen dat men helemaal niet zo ver naar achter hoefde te gaan om de kippen te kunnen tellen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #557 Gepost op: 12-01-2011, 13:53:46 »
Interessante weergave van de bus! Als dat zou kloppen zou het betekenen dat men helemaal niet zo ver naar achter hoefde te gaan om de kippen te kunnen tellen...
Kijk er is voor mij één onduidelijkheid die misschien wel te verklaren is.
Geen één kandidaat komt samen in beeld met de kippenmand die voorin de bus hangt. ( Of te wel om de kippen te tellen)
Als Soundos de bus in komt en de kippen wil gaan tellen loopt ze dus tot de kippen die halverwege de bus hangen. De kippenmand die voorin de bus hing is dan ineens weg.
Vervolgens is te ook weer te zien bij Patrick als die vraagt aan het meisje om haar nationaliteit.
Waarschijnlijk zijn de kippen die voorin de bus hangen puur voor de impressieshots geweest. En toen de opdracht begon uit de bus weg gehaald... Misschien wel omdat het meisje op de vierde rij direct achter de kippen mand zit/zat. Dan is er een afweging hoe Miryanna ooit de kippen heeft kunnen tellen omdat die bij TinTin al werd tegengehouden...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 1
« Reactie #558 Gepost op: 12-01-2011, 14:13:43 »
We nemen tien-tien de geit. Tien tien ofterwijl 10 oktober.
op 10 oktober doodt er een aardbeving in San Salvador 500 mensen.
misschien een verband tussen de tweet van de mol en die aardbeving:
Zij en ik slaan aanstaande donderdag met volle kracht toe,

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #559 Gepost op: 12-01-2011, 14:37:23 »
We nemen tien-tien de geit. Tien tien ofterwijl 10 oktober.
op 10 oktober doodt er een aardbeving in San Salvador 500 mensen.
misschien een verband tussen de tweet van de mol en die aardbeving:
Zij en ik slaan aanstaande donderdag met volle kracht toe,
lijkt me iets te luguber voor een tv programma
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.