Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166912 keer)

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #560 Gepost op: 12-01-2011, 14:49:19 »
Zullen we het nog even ingewikkelder maken?

1 van de vragen is: wat is de nationaliteit van de persoon op de 4e bank links.

Veel kandidaten vragen het meisje.(is dus de verkeerde)

Maar in een bus moet je -net als bij het toneel- links en rechts verwisselen.

Op het toneel is links rechts en rechts links, omdat je vanuit de zaal moet redeneren.
Bij een bus is links links gezien vanuit de rijrichting; en niet links als je van voor uit de bus naar achteren kijk, want dat is rechts.
Snapt u hem nog?

Samenvatting:
links, rechts
Rood groen & blauw (kippenetjes en de sapjes in bagagerek, alsmede vuurpijlen)
kippen en geiten
Ten eerste, tweede en derde
17/02/2009
en een pruik.

Duidelijk dus wie de mol is !  ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 14:51:18 door Bigmole »

Offline Bigmole

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #561 Gepost op: 12-01-2011, 14:54:45 »
Even een interpetatie van de bus!
Zwarte blokken achter de buschauffeur kon ik niet helemaal wijsmaken wat het was.
En het zwarte blok bij de deur is waarschijnlijk zo'n enkele invalide stoel, maar in de beelden zat daar nooit iemand. Waarschijnlijk om de kandidaten dan beter te kunnen filmen.
Het 1e zwarte blokje links is o.a. een zitplaats voor de kandidaten.
Het 2e kippenetje hangt vóór de nooduitgang links na et 5e raam.

En de battle-bus (met zijn snijwerktuig aan het linkervoorwiel) komt terug in een opdracht!  ;D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #562 Gepost op: 12-01-2011, 15:06:36 »
Het 1e zwarte blokje links is o.a. een zitplaats voor de kandidaten.
Het 2e kippenetje hangt vóór de nooduitgang links na et 5e raam.

En de battle-bus (met zijn snijwerktuig aan het linkervoorwiel) komt terug in een opdracht!  ;D
Nouja, je hebt van linksvoor gezien de buschauffeur, daarachter een soort van bagagerek achtig iets, dan de zitplaats van bijv Miryanna en dan de camera mensen... Horace bijvoorbeeld ging op dat bagagerek zitten, en sommige kandidaten leunden er ook op...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #563 Gepost op: 12-01-2011, 18:45:35 »
Je hebt gelijk. Maar zaten in beide netjes kippen? En hoeveel ?
En waarom zijn er 2 kippenmandjes ? ???
Als ik deze foto bekijk lijkt het net alsof Anna Drijver daar in de stoel zit met een rood shirt aan. Bij haar staat ook de man die iemand tegenhield (naam weet ik niet meer).

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #564 Gepost op: 12-01-2011, 20:17:14 »
Wie had nu eigenlijk de jokers voor aflevering 4, Jan, Patrick of Art?
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #565 Gepost op: 12-01-2011, 21:04:25 »
Wie had nu eigenlijk de jokers voor aflevering 4, Jan, Patrick of Art?
 :-\\
Horace had totaal 4 jokers voor aflevering 2.
Jan had totaal 4 jokers en heeft er 1 ingeleverd bij de test.
Art had totaal 4 jokers en heeft er 2 ingeleverd bij de test.
Patrick had totaal 3 jokers en heeft nog niks ingeleverd.

Wat betreft Horace, moet hij deze jokers weg hebben gespeeld in aflevering 2?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2011, 21:12:55 door yessie »

Offline Aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #566 Gepost op: 13-01-2011, 01:48:37 »
Hoi,

Na aanleiding van 't laatste spel heb ik een theorietje/tunnel (?):

Van het laatste spel heb ik de volgorde deelnemers + wie ze kiezen even op een rijtje gezet:

1. Anna,'first pick' zijn) kiest voor een vrijstelling aflevering 5, kiest Hanna met de informatie van de vrijstelling aflevering 3

2. Hanna, kiest de vrijstelling voor aflevering 3 + extra deelnemer, kiest Horace

3. Horace, pakt 4 jokers voor aflevering 2, kiest Pepijn met de informatie vrijstelling aflevering 1 + verassing (uiteindelijk vrijstelling groep wel/niet)

4. Pepijn, pakt vrijstelling aflevering 1, kiest Jan en vertelt de groep dat het laatste mandje toch iets bezit...

5. Jan, , pakt 3 jokers en kiest Art, vertelt vervolgens dat er in een andere 5 zitten, maar als hij Art laat gaan..wil hij 1 van deze jokers ervoor terugkrijgen

6. Art, pakt de 5 jokers, zegt niet wat hij gedaan heeft, kiest Patrick en doet eenzelfde voorstel als waar Jan mee gekomen was --> 4 jokers - 1

7. Patrick, pakt 4 jokers en zoals het in scene is gebracht leek het alsof hij een joker aan Art ging geven (??)

8. Soundos, baalt omdat ze weet dat iedereen vrijstellingen/jokers heeft gepakt, is nieuwsgierig naar het laatste mandje en vind een leeg mandje, kiest Karin

9. Karin pakt 3000 euro, kiest Miryanna


10. Miryanna, pakt 1500 euro


Mijn theorie is dat Jan toevallig of gepland heeft zitten mollen..Dankzij zijn 'Willy Wortel lampje' idee is het pakken van jokers/mini-ruilhandel ontstaan. Hierdoor kregen andere mensen (in dit geval Art en Patrick in 1e instantie) dat er jokers te halen vielen en werd het 'ego-isme' gedrag versterkt..EN WORDT ER GEEN GELD GEPAKT In tegenstelling tot Anna, die in 1e instantie verdacht lijkt doordat ze als 1e wil kiezen, maakt het voor de mol niet uit wanneer deze aan de beurt is (evt. als laatste maar dan kan hij nog kiezen om niks te pakken maar goed..)

2e dingetje, bij afloop hoor je op de achtergrond het nummer van Steely Dan - Do it again
In dit nummer komt de volgende tekst voor (misschien vergezocht maar elk detail kan er 1 zijn bij WIDM --> http://www.youtube.com/watch?v=YJx-coqJl-U You go back, Jack do it again, Wheel turnin' 'round and 'round
You go back, Jack do it again
  Het is maar een detail, maar k wilde t even noemen

Hierdoor, + met een petje in de bus zitten & lekker stressen bij de vuurwerkopdracht is hij mijn mol..:)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2011, 01:50:25 door Aapje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #567 Gepost op: 13-01-2011, 07:07:51 »
Mijn theorie is dat Jan toevallig of gepland heeft zitten mollen..Dankzij zijn 'Willy Wortel lampje' idee is het pakken van jokers/mini-ruilhandel ontstaan. Hierdoor kregen andere mensen (in dit geval Art en Patrick in 1e instantie) dat er jokers te halen vielen en werd het 'ego-isme' gedrag versterkt..EN WORDT ER GEEN GELD GEPAKT In tegenstelling tot Anna, die in 1e instantie verdacht lijkt doordat ze als 1e wil kiezen, maakt het voor de mol niet uit wanneer deze aan de beurt is (evt. als laatste maar dan kan hij nog kiezen om niks te pakken maar goed..)

Toch is Anna ook niet onverdacht. Zij begint al meteen met voor zichzelf te kiezen door een vrijstelling te pakken en Hanna te adviseren om de vrijstelling voor twee personen te pakken, ook in het belang van Anna zelf. En daarmee is de toon gezet. (Waarschijnlijk was dit alleen anders geweest als Dick Jol als eerste de route had gelopen. :P)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #568 Gepost op: 13-01-2011, 09:51:07 »
(...) Waarschijnlijk was dit alleen anders geweest als Dick Jol als eerste de route had gelopen

Daar ging mijn koffie... Hahaha!

Blijft toch ook een geweldig seizoen, mede met dank aan de gehaktballen van Renate ;)

http://www.youtube.com/watch?v=BWC3O5uXUaA  [1:30 en verder]
« Laatst bewerkt op: 13-01-2011, 10:05:06 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #569 Gepost op: 13-01-2011, 12:52:49 »
Zullen we het nog even ingewikkelder maken?

Alsof het nog niet ingewikkeld genoeg was..  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1
« Reactie #570 Gepost op: 13-01-2011, 13:53:12 »
In de preview molmailfilm voor deze aflevering zien we de bus één rondje rijden. Dit duurt iets minder dan 3 minuten qua reistijd (ongeveer 170 seconden)

Als ik aanneem dat iedere kandidaat exact één ronde de tijd krijgt om de opdracht uit te voeren (5 vragen beantwoorden), dan hadden ze daar dus niet heel veel tijd voor! Per vraag hadden ze slechts 30 a 40 seconden.
Ik denk dat dit wel belangrijk is om de opdracht te duiden. Ze hadden dus helemaal geen tijd om zich door de bus te wurmen om achterin te gaan kijken. Zeker als ze dit tijdgebrek is doorgegeven door de productie.
In ieder geval is de tijd zo kort dat de mol zich prima heeft kunnen verstoppen in de bus.

Verder vraag ik me af hoe ze achter het spiegelantwoord zijn gekomen (amerikaanse vlag), want ze konden die niet zien terwijl ze in de bus stonden. Maar da's meer iets voor m'n eigen gedachtekronkels en heeft niets met mol vinden te maken. Excuseer me dus op dat punt. Maar wellicht kan iemand me dat uitleggen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline BeertjeColargol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #571 Gepost op: 13-01-2011, 15:06:26 »

Verder vraag ik me af hoe ze achter het spiegelantwoord zijn gekomen (amerikaanse vlag), want ze konden die niet zien terwijl ze in de bus stonden. Maar da's meer iets voor m'n eigen gedachtekronkels en heeft niets met mol vinden te maken. Excuseer me dus op dat punt. Maar wellicht kan iemand me dat uitleggen.

Ze zien de bus toch gewoon aan komen rijden.. Dan zien ze dus de voorkant en ook de buitenspiegels. Lijkt mij dan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #572 Gepost op: 13-01-2011, 15:09:07 »
Maar toen wisten ze die vraag nog niet. Kan dat ze het bij het uitstappen hebben gezien. Kan ook dat ze het toch aan de chauffeur hebben gevraagd.
The British are not impressed.

Offline Aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #573 Gepost op: 13-01-2011, 15:12:43 »

Citaat
Verder vraag ik me af hoe ze achter het spiegelantwoord zijn gekomen (amerikaanse vlag), want ze konden die niet zien terwijl ze in de bus stonden. Maar da's meer iets voor m'n eigen gedachtekronkels en heeft niets met mol vinden te maken. Excuseer me dus op dat punt. Maar wellicht kan iemand me dat uitleggen.

En wie mocht deze vraag beantwoorden bij Pieter-Jan? :o

Offline BeertjeColargol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #574 Gepost op: 13-01-2011, 15:13:42 »
Nee, maar misschien wel een oh ja moment. Toch redelijk opvallend zo'n amerikaanse vlag in el salvador. Er zijn in ieder geval voldoende mogelijkheden.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #575 Gepost op: 13-01-2011, 15:15:41 »
Als ze uitstappen konden ze toch nog even gauw kijken?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #576 Gepost op: 13-01-2011, 15:19:19 »

Miryanna, pakt 1500 euro

Miryanna pakte toch 3000 euro?????
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline jelis

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #577 Gepost op: 13-01-2011, 16:25:45 »
Als je de aflevering terug kijkt en vooral luistert, hoor je bij 3m15 een vrouwenstem iets zeggen.

Ik versta het niet helemaal goed maar het begint met: 'wat is die gozer waard...'. (volgens mij iets als: 'zonder paspoort'; omdat ze voor het eerst hun paspoort bij zich houden. Dit laatste hoor ik gewoon niet goed en wil ik het gewoon horen;))
De mol had de hulp nodig van iemand, misschien zit ze de andere deelnemers te controleren wie het best zou kunnen helpen.

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: Aflevering 1
« Reactie #578 Gepost op: 13-01-2011, 17:12:57 »
Ze hadden dus helemaal geen tijd om zich door de bus te wurmen om achterin te gaan kijken. Zeker als ze dit tijdgebrek is doorgegeven door de productie.
In ieder geval is de tijd zo kort dat de mol zich prima heeft kunnen verstoppen in de bus.


Daarop voortbordurend kun je dus concluderen dat Soundos, Myrianna en Patrick zich verdacht hebben gedragen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #579 Gepost op: 13-01-2011, 17:35:33 »
Ik vraag mij af waarom het de vrijstellingsroute heet en niet bv de geldroute of jokerroute.
Anna begint en pakt gelijk een vrijstelling en ontvangt een vrijstelling van Hanna. In het begin zijn er direct 2 vrijstellingen uit het spel gegaan. Dit vind ik erg overeenkomen met de titel van de opdracht.