Ik had iedereen aangemoedigd om zijn of haar weekopdracht (bij niet winnen van jokers) in zijn of haar eigen topic te plaatsen. En ja, dan ik zelf natuurlijk niet achterblijven. Ook al blijkt dat voor iedereen overduidelijk dat ik de opdracht niet goed gelezen heb
Dit is wat er stond:
Ook is er een weekopdracht en die luidt als volgt.
Twee weken geleden hadden we een soundtrack, maar wat ook helemaal hip is een eigen magazine. Bedenk een tijdschrift over de Virtual Mole. Ik wil graag een pakkende titel en graag een inhoudsopgave. Het magazine mag maximaal 10 pagina’s zijn, dus beschrijf wat je we op die pagina’s zou willen hebben. Bedenk tevens wie of wat je op de cover van het tijdschrift wilt hebben. Let op, dit wordt geen knip en plak opdracht. Ik wil deze week geen worddocument met leuke plaatjes ontvangen, het gaat om de omschrijving van de inhoud. Omschrijf het zo helder mogelijk, dat ik het gewoon voor me zie. Er is geen maximum aantal woorden.
Dit is wat ik las:
Ook is er een weekopdracht en die luidt als volgt.
Twee weken geleden hadden we een soundtrack, maar wat ook helemaal hip is een eigen magazine. Bedenk een tijdschrift over Op zoek naar de Mol. Ik wil graag een pakkende titel en graag een inhoudsopgave. Het magazine mag maximaal 10 pagina’s zijn, dus beschrijf wat je we op die pagina’s zou willen hebben. Bedenk tevens wie of wat je op de cover van het tijdschrift wilt hebben. Let op, dit wordt geen knip en plak opdracht. Ik wil deze week geen worddocument met leuke plaatjes ontvangen, het gaat om de omschrijving van de inhoud. Omschrijf het zo helder mogelijk, dat ik het gewoon voor me zie. Er is geen maximum aantal woorden.
Vind het verschil en begrijp waarom mijn inzending toch best mooi is
Ik breng hier een nieuw magazine op de markt dat 4 maal per jaar zal verschijnen.
- Op het moment dat nog druk gespeculeerd wordt over bestemming, kandidaten etcetera (rond september)
- Als alle kandidaten bekend zijn. (vlak voor de kerstdagen: prachtcadeau!)
- Vlak na afloop van de serie (release op de MFD)
- Vlak voor de zomervakantie (om de lange periode tussen twee molreeksen te overbruggen)
Het spreekt voor zich dat de inhoud van elk nummer aangepast zal zijn op welke release het is. Voor de beschrijving ga ik even uit van het eerste nummer, dat gepresenteerd zal worden op de MFD.
Het magazine heeft een eenvoudige vormgeving, een groot formaat (iets groter dan A4) en is lekker ‘volgepropt’. Er zitten allerlei (lay-out)-grapjes in, zoals een gespiegeld bladzijdenummer en opvallende anagrammen in een tekst. Deze bevatten hints voor de prijsvraag op pagina 10.
Titel: IK MOL
Cover: Centraal het mollogo (vingerafdruk). Rechts van boven naar onder: IK MOL
Diverse kleine foto’s met korte prikkelende citaten uit het nummer.
Inhoudsopgave
1 (achterkant van cover): reclame van een evenementenbureau. Organiseert o.a. molreizen.
2: Column van de hoofdredacteur en de inhoudsopgave zelf
3, 4, 5 en 6: korte interviews (standaardvragen) met een naaste van alle kandidaten van afgelopen seizoen*
7 en 8: (deels gesponsorde) pagina’s met allemaal mollotenhebbedingetjes: van een mollenwekker tot de beste apparatuur om beelden vertraagd af te spelen, van molkoekbakvormpjes (geproduceerd door -ELISE-) tot boekentips voor de echte molloot.
9 Interview (met foto’s) van twee molloten die elkaar hebben leren kennen via Wieisdemol.com of de MolFanDag en nu getrouwd zijn. Natuurlijk ook aandacht voor de molbaby die daar uit is voortgekomen.
Interview met lekstagiair Sietse
10 Quiz: wat voor mol ben jij? Aan de hand van meerkeuzevragen kun je bepalen of je een heldenmol, onhandige mol of onopvallende mol zou zijn
Prijsvraag: Een flink moeilijke puzzel over WIDM, waarbij prijzen te winnen zijn. Dit keer onder andere: 10 mokken met op elke mok de handtekeningen van álle kandidaten van afgelopen seizoen én van JP én van PJ. Collectorsitem!!!!
Achterkant: een strip met een molavontuur. Wie de strip goed analyseert kan de mol er in ontmaskeren (naar voorbeeld van Mickey’s mysterie (ofzo) in de Donald Duck).
* Voorbeeldvragen:
- Wat heeft hij/zij je vóór de uitzendingen wel verteld en wat niet over het molavontuur
- Wat viel je op/verraste je aan hem/haar bij het zien van de uitzendingen (Was hij/zij anders dan in het echt)?
- Is hij/zij veranderd als gevolg van het molavontuur?