Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 74632 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 13-04-2003, 11:23:10 »
Goeie keus! Ook na gisteren blijf ik erbij. Het enige wat een beetje misging was het vinden van die kokers en wie was daarbij....??
Ron??  ;D

« Laatst bewerkt op: 13-04-2003, 11:23:22 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 13-04-2003, 16:50:08 »
Wat ik zo raar vind: als Rene mag bellen en weer ophangt, zegt hij als laatste tegen zijn vrouw: tot zo!

Alleen deze opmerking maakt Rene bij mij al meer verdacht. Buiten al de andere aanwijzingen op dit forum natuurlijk.

Uw betrouwbare tipgever!

Offline Antje2

• Forumlid
Re:Rene is (niet) de mol
« Reactie #102 Gepost op: 13-04-2003, 17:31:42 »
Ja hoi, hier Delilah.
Ik roep iets raars, ik houd wel van een gokje. Ik zet in op Rene, hij zit nergens mee en komt overal mee weg, of het nou bijltjes gooien is, van een brug afspringen, een beetje stom achter elise aanlopen bij een hotelopdracht of wat dan ook... misschien zelfs wel lintjes zoekmaken.. zolang als hij erin zit is hij mijn mol.

en riep hij nou echt 28 op die boot als eerste zodat anderen dat getal mooi konden veranderen? ja he?

mmmmmm ik ben benieuwd.

groetjes .. en wie denkt wat?

Rene riep inderdaad 28 op de boot, volgens mij was hij de eerste die het zei, maar dat weet ik niet helemaal zeker.  ::)

Volgens mij is Rene niet de mol, m.i. heeft hij meer opdrachten goed gedaan dan dat hij fouten heeft gemaakt. Bovendien heeft hij gisteravond maar weer eens bewezen dat het een echte doorzetter is met het vinden van die kokers (wat je natuurlijk van een politieagent mag verwachten  ;)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 22-04-2003, 03:10:32 »
Nav aflevering 6 ben ik er toch redelijk van overtuigd dat René de mol is;

De paintbalopdracht was echt aan hem besteedt en toch ging hij voorop lopen ipv bv Chandrika )of de anderen) met koffer vrij baan te geven (middels rugdekking).

Door voorop te lopen liet hij de anderen aan hun lot over (gaf ook geen instructies/tips).
Uiteindelijk grijpt hij de koffer en gaat als een gek naar rechts schietend rennen (waarom schoot hij alleen naar rechts  ??? ).
Dan loopt hij een open veld op, waarop nog GEEN helicopter staat, als agent zijnde weet hij echt wel dat hij beter dekking had kunnen zoeken en te wachten tot de helicopter geland was, maar nee, René liet zich beschieten daar waar iedereen hem gewoon kon raken.
Hij had contact met Ron middels die portofoon dus wist allang (had dat zelfs kunnen zien) dat de helicopter nog niet geland was)  ??? .

In hotelkamer 303 (welke René moeiteloos weet te vinden) begint Elise gelijk te zoeken, maar René loopt recht door de kamer, en nog vrijwel voor hij de deur open heeft (kijk maar op de tape) en dus nog helemaal geen enveloppe heeft KUNNEN zien roept hij: Gevonden! (oid)

De walkie talkie lag duidelijk bij de handen van Elise (kan zo gemonteerd zijn) en ook nog eens toevallig boven haar wasmachine, uiteraard zou Elise die walkietalkie niet boven zichzelf leggen, dat valt erg op imo, dus ook daar verdenk ik René van.

Hij zegt in zijn biecht zich te hebben voorgenomen Elise erg goed in de gaten te houden; waarom dan niet met haar praten maar in de Beau Monde bladeren (of iig doen alsof, hij keek gewoon over dat blad heen).

Elise was degene die de walkietalkie hoorde, niet René, het was ook zij die de anderen toeriep vanaf het balkon, René was gewoon tijd aan het rekken.

Ik verdenk René er ook van bij de grotopdracht openingen te hebben tegengehouden (hij was immers uit beeld omdat hij moest fietsen).

Bij de lintjesopdracht kon René niet mollen zolang Patricia in de buurt was, maar het is niet ondenkbaar dat hij na het uitzetten van het spoor naar buiten is gegaan (om de kandidaten te zien arriveren bv na Ferdi) en toen snel wat lintjes (bij de blokhut) heeft weggehaald/elders heeft opgehangen.

Het verliezen (met 0 punten) van een niet-lumberjacker (na eerst 3 keer raak te hebben gegooid) is wat opvallend, maar dat was het trein-incident van George immers ook.

Dan nog het geluidsfragent:

"take the money and run" (hetgeen René tegen Elise zegt, ook omgekeerd; laat het geld achter en kom terug zou op René slaan)

René als mol lijkt me wel tof  ;)

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #104 Gepost op: 22-04-2003, 10:30:32 »
Dan nog het geluidsfragent:

"take the money and run" (hetgeen René tegen Elise zegt, ook omgekeerd; laat het geld achter en kom terug zou op René slaan)

In de eerste muziekale aamwijzing word gezegt:

We come and go.

We kwamen en gingen.

Wie liep er samen met Louise die koffer te seulen zodat Ferdi ze nog moest komen halen en brengen.

Juist: Rene.

In die 6 weken dat ik Patricia had gestemt als mol heb ik er al vanaf afl 3 getwijfeld om af en toe te switzen naar Rene als mol.

Michiel#74

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 22-04-2003, 13:05:45 »
Goedemiddag Mollenvangers,

Na het verdwijnen de helft van de kandidaten, zou het nu toch een stuk gemakkelijker moeten worden. En ik denk dat ik hem heb!....De Mol dus. Tijdens de paintball-opdracht worden de overgebleven kandidaten één voor één door de jagers neergeschoten. Bij iedereen zie je ook het verfbommetje uiteenspatten op de kleding. Als René te grazen wordt genomen, zie je helemaal geen verf. En ik keek nog wel heel goed naar zijn been, waar hij van zei dat 'ie daar was geraakt.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 22-04-2003, 14:42:42 »
Dan loopt hij een open veld op, waarop nog GEEN helicopter staat, als agent zijnde weet hij echt wel dat hij beter dekking had kunnen zoeken en te wachten tot de helicopter geland was, maar nee, René liet zich beschieten daar waar iedereen hem gewoon kon raken.
Mischien verwachtte hij geen 'jagers' meer, en de helikopter zou enkele momenten later landen... Maar de jagers kwamen hem achterna gerend.

Wat wel raar is, vind ik, is de manier waarop hij geschoten werd. René schiet heel fanatiek. Maar op de video kan ja de kogel zien die hem vermoedelijk raakt, maar deze raakt hem op zijn bovenlichaam (de kogel lijkt hem zelfs te missen) maar toch zeker niet zijn been zoals hij zegt in het filmpje erna.
En waarom zien we niet meer beelden van de jagers op het moment dat René geschoten word? Als we de beelden moeten geloven liep er een cameraman mee met de 2 jagers die Rene hebben geschoten en sommige jagers hadden ook zo'n 'boordcamera'.
Zou ook leuke beelden opleveren voor de laatste onthullende aflevering, waarbij je René fanatiek expres mis ziet schieten en een jager hem met 1 enkel schot raakt.

Maar aan de andere kant had Ron of Elise zo'n molactie kunnen zien, dus risico om ontdekt te worden...

Citaat
In hotelkamer 303 (welke René moeiteloos weet te vinden) begint Elise gelijk te zoeken, maar René loopt recht door de kamer, en nog vrijwel voor hij de deur open heeft (kijk maar op de tape) en dus nog helemaal geen enveloppe heeft KUNNEN zien roept hij: Gevonden! (oid)
Maar hij wilde als mol toch tijd rekken? Wat is dan het belang om die envelop zo snel te vinden?

Citaat
Mij ook! Maar ik denk niet dat het zo is. :)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 22-04-2003, 16:42:34 »
Sorry maar ik snap de redenatie niet dat de walkietalkie dicht bij elise moest liggen zodat René kon mollen  ??? Dan heeft hij toch meer risico dat Elise hem hoort? Elise is de mol! René hoorde hem op een gegeven moment dus had elise hem al veel eerder moeten horen met haar jonge oren  ;) En ze reageerden tegelijk dus volgens mij 'hoort' elise hem pas als René hem hoort.

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 23-04-2003, 03:31:02 »
Sorry maar ik snap de redenatie niet dat de walkietalkie dicht bij elise moest liggen zodat René kon mollen  ??? Dan heeft hij toch meer risico dat Elise hem hoort?

Stel Elise of René is de mol en legt die walkietalkie bovenop een herriemakende machine, dan toch zeker niet bovenop de machine waar hij/zij zelf voor zit?
Dat is to obvious toch?

René heeft hem gewoon boven Elise neergelegd opdat Elise dan verdacht is.

(nadat Elise opstond vanwege het Walkietalkie geluid riep René pas: Hé!, niet eerder of tegelijk)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 23-04-2003, 03:45:45 »
Mischien verwachtte hij geen 'jagers' meer, en de helikopter zou enkele momenten later landen... Maar de jagers kwamen hem achterna gerend.

Hmz, ik heb geen jagers zien rennen, en als er al jagers zouden rennen dan ga je niet het open veld op imo.

De helicopter zou enige tijd later landen (hing nog redelijk hoog in de lucht), dus waarom niet wachten tot hij geland is, de jagers van je afschudden etc, maar als een dolle gaan rennen ipv dekking zoeken  ??? (hij is wel politieagent he)

Citaat
Wat wel raar is, vind ik, is de manier waarop hij geschoten werd. René schiet heel fanatiek. Maar op de video kan ja de kogel zien die hem vermoedelijk raakt, maar deze raakt hem op zijn bovenlichaam (de kogel lijkt hem zelfs te missen) maar toch zeker niet zijn been zoals hij zegt in het filmpje erna.

Misschien had hij gewoon een verfcapsule in zijn hand/jas om zichzelf mee te besmeuren en is hij gewoon niet beschoten?

Deze actie kon hij alleen uitvoeren buiten het beeld van de volgers (rennende) en zolang de heli nog niet geraakt was.

Citaat
En waarom zien we niet meer beelden van de jagers op het moment dat René geschoten word? Als we de beelden moeten geloven liep er een cameraman mee met de 2 jagers die Rene hebben geschoten en sommige jagers hadden ook zo'n 'boordcamera'.

Omdat René niet beschoten/geraakt is?

Hij deed gewoon alsof en tijdens het rennen heeft hij die verf ergens op zichzelf gedropt (in de hoop dat Elise het niet zou redden of in de hoop dat Ron er met de koffer vandoor kon gaan, de tips aan Elise waren nu ook bepaald niet weloverwogen (rennen als een gek (terwijl er allemaal houtblokken lagen, ze struikelde bijna) en om je heen schieten).

Citaat
Zou ook leuke beelden opleveren voor de laatste onthullende aflevering, waarbij je René fanatiek expres mis ziet schieten en een jager hem met 1 enkel schot raakt.

;)

Citaat
Maar aan de andere kant had Ron of Elise zo'n molactie kunnen zien, dus risico om ontdekt te worden...Maar hij wilde als mol toch tijd rekken? Wat is dan het belang om die envelop zo snel te vinden?

Zo snel mogelijk het geld verspelen natuurlijk, hij wist inmiddels dat ze het kistje hadden opengemaakt en wisten van kamer 303 (dus 2500 euro alvast verspeeld), ze konden er nog niet weg, en wilden heel graag nóg een aanwijzing, stel dat iemand die boot alsnog ontdekt?
Die enveloppe moest dus zo snel mogelijk open, René stond al te trappelen voor de deur terwijl Elise de trap nog niet eens af was, en liep in een keer op de enveloppe af, weg 5000 euro.

Uiteraard wist alleen de mol dat met het openen van de enveloppe de opdracht zou mislukken, dus die moest zo snel mogelijk open.

« Laatst bewerkt op: 23-04-2003, 04:35:26 door Cosma »

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #110 Gepost op: 23-04-2003, 05:35:47 »
...Wat is dan het belang om die envelop zo snel te vinden?
Door de envelope te openen kan er geen geld meer verdiend worden met de opdracht

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #111 Gepost op: 23-04-2003, 06:02:21 »
René zou wel eens de Mol kunnen zijn vanwege het topic "grappige momenten".

Is het jullie ook niet opgevallen dat zowel bij de vorige Nederlandse reeks als de laatste Vlaamse reeks de desbetreffende Mollen, namelijk George en Marc, ook steeds het meest werden genoemd in grappige momenten.

Het actuele topic kan bijna beter hernoemd worden in René's grappige momenten.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 23-04-2003, 09:00:36 »
't is idd wel toevallig dat zowel George als Marc als nu Rene de grappigste kandi's waren. George was ook al m'n favoriete kandi en Rene nu ook. Zou 't dan toch Rene zijn?  :o

Ik geloof eerlijk gezegd nog steeds niet zo in Rene als mol. Hij heeft naar mijn mening gewoon te weinig molacties gepleegd en teveel bijgedragen aan 't slagen van opdrachten. Ik zou 't trouwens wel erg leuk vinden als blijkt dat Rene de mol is, niet alleen omdat dat 'n complete verassing voor me zou zijn, maar ook omdat hij gewoon m'n favo kandi is.  :)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #113 Gepost op: 23-04-2003, 11:01:24 »
Stel Elise of René is de mol en legt die walkietalkie bovenop een herriemakende machine, dan toch zeker niet bovenop de machine waar hij/zij zelf voor zit?
Dat is to obvious toch?

René heeft hem gewoon boven Elise neergelegd opdat Elise dan verdacht is.

(nadat Elise opstond vanwege het Walkietalkie geluid riep René pas: Hé!, niet eerder of tegelijk)

misschien wachtte René wel even op de reactie van Elise. Hij verdenkt Elise, dus lijkt me wel logisch.

Offline Nouky

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 23-04-2003, 11:24:14 »
De opmerking van Rene tijdens het voorstellen van de kandidaten aan het begin van de eerste aflevering spookt steeds door mijn hoofd : " Ik verwacht wel dat ik heel ver kom" (met een grote glimlach).

Aflevering 1: Wat is ideaal voor een Mol, al bij de eerste aflevering afgezonderd worden van de rest, zodat de rest elkaar gaat verdenken (fietsende Rene). Rene die de verkeerde richting kiest met het lopen met Louis (en Ron daar de schuld van geeft!). Rene die de koffer weigert uit handen te geven als Ferdi terug komt rennen, helaas voor hem valt Louis, dus dan kan Ferdi wel helpen. Rene die al meteen de pot beheert...

Aflevering 2 : Rene die als enige juist het goede getal noemt, 28 (slim, verdenkingen van je afschuiven). Rene die het zeil niet goed heeft vastgemaakt (???). Rene die zijn bagage kwijtraakt (weer verdenkingen afschuiven?). Rene die tijdens de executie zegt " een telefoon is een goed sabotagemiddel", precies zoals Angela het ook zei in haar filmpje aan de Mol.

Aflevering 3 : Rene die volgens mij te weinig lintjes heeft opgehangen (?). Rene die het lintje bij het huisje heeft weggehaald (?) (He, het regent en loopt naar buiten). Rene die wel van de brug springt (hij heeft toch hoogtevrees?) en zo de anderenlaat denken dat ie niet zeker is van zijn Mol. Videoboodschap Mol " ik heb het heel erg naar mijn zin", lijkt mij Rene, je ziet `m vaak genieten. "Als ik 1 keer met mijn vingers knip..." verdenking zo op Astrid schuiven.

Aflevering 4: Rene die 3 keer mis gooit (een politiemanheefttoch goed schot-gevoel?). Filmpje voor Ferdi en Elise in het hotel zie je Angela met de lumberjackers tussen de schijven waar Rene naar moest gooien met de bijlen (hint?). Rene die het vreemd vind dat het misgooien niet als Molactie werd gezien. Rene die totaal geen informatie loslaat tijdens gesprek met Astrid. Rene die het geld aan de boom vind (maarja een Mol laat ook wel eens juist wat lukken, weg verdenkingen!).

Aflevering 5: Angela die zegt "het zou juist vreemd zijn als niemand je verdenkt" ... is dat wel zo? Rene (?) die een koker mist bij de waterval-opdracht. Rene die alleen maar lief hoeft te lachen en bij het hotel waar het lukt quasi-vragend zegt " nou ik ben benieuwd..." Politieauto die voorbij rijdt als Rene en Elise op zoek zijn naar slaapplaats (hint?). Muzikale aanwijzing stem van Astrid "Ik moet nu helemaal opnieuw beginnen". Rene moet opnieuw beginnen want zijn "Mol" is weg... Rene die belminuten heeft. Rene die erwtensoep zegt en verbaast kijkt als Chandrika en Ron dat wel bij zich hebben.

Zo aflevering 6 doe ik nog een keer, maar ditzijn een aantal van mijn Rene-verdenkingen (naast zijn lichaamstaal,en veel on-molse acties).En als ie het toch niet is, is Ferdi een goede 2e verdachte voor mij...  :D

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 23-04-2003, 12:05:07 »
Op de .nl site zag ik dit berichtje... en ik vond het wel een nadenkertje....

Citaat
reclame van north face verraad rene  
Rene is de enige van de kandidaten bij wie je duidelijk het reclame logo op zijn trui ziet zitten en dit wordt ook duidelijk in beeld gebracht. North face staat bij de links dus zal wel een sponsor zijn. Als ze willekeurig een kandidaat hadden genomen hadden ze de kans dat die kandidaat er snel uit zou kunnen liggen. Van Rene weten ze dat hij als mol tot de laatste aflevering in de serie blijft, en de sponsor wil natuurlijk wel zijn logo in beeld zien.  
miechiel 23-04-2003 11:52

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 23-04-2003, 12:28:34 »
Ik zou echt zwaar teleurgesteld zijn als de commercie bij de publieke omroepen zo ver is door gedrongen dat een kwaliteitsprogramma als WIDM zijn mol gesponserd laat rond lopen!  ???

De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 23-04-2003, 15:18:05 »
Ik heb misschien een hint:

Als patricia afgeschoten  :o wordt tijdens paintball zie je de jager. Maar is dit wel de jager??. Want een getrainde jager (het lijkt me dat ze het vaker doen) gaat niet vele keren schieten op patricia vanaf een paar meter. Oftwel een jager schiet geen 10 balletjes verf op 4 meter afstand naar patricia. De jager zou dan verdekt opgesteld staan en 2 of 3 keer gemikt schieten.
Als je de jager ziet is hij net zo fors als rene,heeft een rugtas  en schiet net als rene(Veel en een in de ronte richting patricia)
Het kan dus zijn dat rene expres ver naar voren is gelopen (zodat elise hem niet ziet) en zo via het bos patricia heeft afgeschoten. Het is een idee

Kan iemand kijken wat voor kleur band de "jager" om zijn arm heeft?

Offline HJL Von Mollensteyn

• Forumlid
  • Don't give hate a chance!!
« Reactie #118 Gepost op: 23-04-2003, 15:52:09 »
Ik heb misschien een hint:

Als patricia afgeschoten  :o wordt tijdens paintball zie je de jager. Maar is dit wel de jager??. Want een getrainde jager (het lijkt me dat ze het vaker doen) gaat niet vele keren schieten op patricia vanaf een paar meter. Oftwel een jager schiet geen 10 balletjes verf op 4 meter afstand naar patricia. De jager zou dan verdekt opgesteld staan en 2 of 3 keer gemikt schieten.
Als je de jager ziet is hij net zo fors als rene,heeft een rugtas  en schiet net als rene(Veel en een in de ronte richting patricia)
Het kan dus zijn dat rene expres ver naar voren is gelopen (zodat elise hem niet ziet) en zo via het bos patricia heeft afgeschoten. Het is een idee

Kan iemand kijken wat voor kleur band de "jager" om zijn arm heeft?

Dit lijkt mij een te gevaarlijke actie, de kans is best wel groot om gepakt te worden en dan moet René wel heel veel extra lopen. Maar goed, ik zal het vanavond nog ff terugkijken ;)
Mol ze!

"I love it when a plan comes together"

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 23-04-2003, 16:57:53 »
Met behulp van een doek of iets dergelijks kan hij makkelijk zijn haar bedekken om zo niet herkent te worden