Nav aflevering 6 ben ik er toch redelijk van overtuigd dat René de mol is;
De paintbalopdracht was echt aan hem besteedt en toch ging hij voorop lopen ipv bv Chandrika )of de anderen) met koffer vrij baan te geven (middels rugdekking).
Door voorop te lopen liet hij de anderen aan hun lot over (gaf ook geen instructies/tips).
Uiteindelijk grijpt hij de koffer en gaat als een gek naar rechts schietend rennen (waarom schoot hij alleen naar rechts
).
Dan loopt hij een open veld op, waarop nog GEEN helicopter staat, als agent zijnde weet hij echt wel dat hij beter dekking had kunnen zoeken en te wachten tot de helicopter geland was, maar nee, René liet zich beschieten daar waar iedereen hem gewoon kon raken.
Hij had contact met Ron middels die portofoon dus wist allang (had dat zelfs kunnen zien) dat de helicopter nog niet geland was)
.
In hotelkamer 303 (welke René moeiteloos weet te vinden) begint Elise gelijk te zoeken, maar René loopt recht door de kamer, en nog vrijwel voor hij de deur open heeft (kijk maar op de tape) en dus nog helemaal geen enveloppe heeft KUNNEN zien roept hij: Gevonden! (oid)
De walkie talkie lag duidelijk bij de handen van Elise (kan zo gemonteerd zijn) en ook nog eens toevallig boven haar wasmachine, uiteraard zou Elise die walkietalkie niet boven zichzelf leggen, dat valt erg op imo, dus ook daar verdenk ik René van.
Hij zegt in zijn biecht zich te hebben voorgenomen Elise erg goed in de gaten te houden; waarom dan niet met haar praten maar in de Beau Monde bladeren (of iig doen alsof, hij keek gewoon over dat blad heen).
Elise was degene die de walkietalkie hoorde, niet René, het was ook zij die de anderen toeriep vanaf het balkon, René was gewoon tijd aan het rekken.
Ik verdenk René er ook van bij de grotopdracht openingen te hebben tegengehouden (hij was immers uit beeld omdat hij moest fietsen).
Bij de lintjesopdracht kon René niet mollen zolang Patricia in de buurt was, maar het is niet ondenkbaar dat hij na het uitzetten van het spoor naar buiten is gegaan (om de kandidaten te zien arriveren bv na Ferdi) en toen snel wat lintjes (bij de blokhut) heeft weggehaald/elders heeft opgehangen.
Het verliezen (met 0 punten) van een niet-lumberjacker (na eerst 3 keer raak te hebben gegooid) is wat opvallend, maar dat was het trein-incident van George immers ook.
Dan nog het geluidsfragent:
"take the money and run" (hetgeen René tegen Elise zegt, ook omgekeerd; laat het geld achter en kom terug zou op René slaan)
René als mol lijkt me wel tof