Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 74621 keer)

Offline Chelly

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 23-04-2003, 17:33:42 »
Rene had in ieder geval een blauwe band om zijn arm (lichtblauw en ferdi had donkerblauw) Ook had ie volgens mij donkerblauwe verf. Zie foto bij opdracht 2 op .nl (weet niet hoe ik die hier moet zetten  :-[) Als iemand kan kijken welke kleur verf patricia op zich kreeg dan kunnen we t controleren. Of is dit te evr gezocht..  :P

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 23-04-2003, 19:04:21 »
Op de .nl site zag ik dit berichtje... en ik vond het wel een nadenkertje....

reclame van north face verraad rene  
Rene is de enige van de kandidaten bij wie je duidelijk het reclame logo op zijn trui ziet zitten en dit wordt ook duidelijk in beeld gebracht. North face staat bij de links dus zal wel een sponsor zijn. Als ze willekeurig een kandidaat hadden genomen hadden ze de kans dat die kandidaat er snel uit zou kunnen liggen. Van Rene weten ze dat hij als mol tot de laatste aflevering in de serie blijft, en de sponsor wil natuurlijk wel zijn logo in beeld zien.  
miechiel 23-04-2003 11:52

In 't begin van deze serie hebben we 't hier ook al vaker gehad over de kleding van Rene van 't merk 'North face'. Ik denk eigenlijk dat er 2 erg plausibele verklaringen zijn voor 't feit dat deze North face tevens sponsor van WIDM is:

• Rene had zelf allerlei kleding van 't merk waardoor 't merk vaak op camera was vastgelegd. De makers hebben zodoende na de opnames contact opgenomen met North Face om 't bedrijf als sponser te vragen. Als North Face niet akkoord was gegaan, had men waarschijnlijk 't merk steeds moeten wegwerken.
  • Rene bleek niet goed voorbereid te zijn op de kou en had niet genoeg dikke kleding mee. Hij heeft toen van de crew enkele kledingstukken gekregen om te dragen die van de sponser North Face afkwamen. (Angela vertelde al ergens in 'n interview dat ze voor de kandi's thermo-ondergoed was gaan kopen, dus ik zou er ook niet vreemd van opkijken als ze ook wat dikke vesten/truien/mutsen voor de kandi's heeft aangeschaft.)
Ik weiger iig te geloven dat de makers op deze manier de mol prijs geven.

Offline James Bond

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • tja, 1 winnaar, 1 verliezer dus ook 1 mol
« Reactie #122 Gepost op: 23-04-2003, 19:50:56 »
Heeft iemand hier al over het voorstukje wat gezegd??
In de intro zie je ferdi bij de paintbal opdracht maar RENÉ loopt het bos in met een paintbal geweer. Kan iemand dat voor mij bevestigen??

Ik zal de mol ontmaskeren net zo als 007

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #123 Gepost op: 23-04-2003, 19:54:17 »
In de intro zie je ferdi bij de paintbal opdracht maar RENÉ loopt het bos in met een paintbal geweer. Kan iemand dat voor mij bevestigen??

Nee, gewoon net als alle andere keren, René bij de waterval, dat bedoelde je toch?

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 23-04-2003, 20:37:30 »

Oef deze aflevering heeft me punten gekost...  ;D Maar goed wat mij dus als eerst opviel is dat het intro filmpje van Ferdi dus niet klopt. Het is rene die je met een geweer geknield ziet zitten en het was niet Ferdi... of het is weer montage... maar het fragment van zijn intro kwam nadat hij er uit was...

Mooie aflevering en mooie opdrachten!

;D ja dus...

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #125 Gepost op: 23-04-2003, 21:08:02 »
Nee, gewoon net als alle andere keren, René bij de waterval, dat bedoelde je toch?

Nee, hij bedoelt het filmpje van Ferdi waar je René in ziet.

Ik weet het nog niet zo zeker, hij lijkt te bewegen als Ferdi. :-\

Offline HJL Von Mollensteyn

• Forumlid
  • Don't give hate a chance!!
« Reactie #126 Gepost op: 23-04-2003, 21:42:53 »
Nee, hij bedoelt het filmpje van Ferdi waar je René in ziet.

Ik weet het nog niet zo zeker, hij lijkt te bewegen als Ferdi. :-\
zeker weten dat het René is :) kijk maar naar z'n haar ;D

"I love it when a plan comes together"

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 23-04-2003, 23:10:01 »
Willen jullie ook nog even naar het beginstukje van Aflevering 5 luisteren waar René naar beneden gaat in de waterval...
Daar hoor je echt een stem, gewoon vooruit gespoeld, zeggen... o.k René jij bent de mol...
't zit alleen in het voorstukje van aflevering 5...

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 24-04-2003, 00:57:25 »
Hmz, ik heb geen jagers zien rennen, en als er al jagers zouden rennen dan ga je niet het open veld op imo.
Je ziet shot's van door het bos rennende/huppelende jagers, die op weg naar René zijn, als we de montage mogen geloven.
Citaat
De helicopter zou enige tijd later landen (hing nog redelijk hoog in de lucht), dus waarom niet wachten tot hij geland is,
Zo'n klein helicoptertje kan snel landen hoor. ;)
Citaat
(hij is wel politieagent he)Misschien had hij gewoon een verfcapsule in zijn hand/jas om zichzelf mee te besmeuren en is hij gewoon niet beschoten?
Nouja, ik zie dus op de video een wit kogeltje vanuit de andere kant komen, wel met een kromming wat wil zeggen dat die kogel van een vrij grote afstand geschoten is, maar ik neem dus aan dat hij wél beschoten werd iig.

Citaat
Hij deed gewoon alsof en tijdens het rennen heeft hij die verf ergens op zichzelf gedropt (in de hoop dat Elise het niet zou redden of in de hoop dat Ron er met de koffer vandoor kon gaan, de tips aan Elise waren nu ook bepaald niet weloverwogen (rennen als een gek (terwijl er allemaal houtblokken lagen, ze struikelde bijna) en om je heen schieten).
Het is iig niet echt een geslaagde mol-actie als het een molactie van René is; hij brengt door zijn gerend tenslotte toch de koffer een heel eind in de goede richting en het lukt Elise zelfs ook de koffer te bezorgen, het is alleen dat Ron andere plannen had.

Citaat
Zo snel mogelijk het geld verspelen natuurlijk, hij wist inmiddels dat ze het kistje hadden opengemaakt en wisten van kamer 303 (dus 2500 euro alvast verspeeld), ze konden er nog niet weg, en wilden heel graag nóg een aanwijzing, stel dat iemand die boot alsnog ontdekt?

Die enveloppe moest dus zo snel mogelijk open, René stond al te trappelen voor de deur terwijl Elise de trap nog niet eens af was, en liep in een keer op de enveloppe af, weg 5000 euro.

Het is toch wel bijzonder onwaarschijnlijk dat ze die boot alsnog gingen vinden; wilden ze een hint krijgen (die imo toch echt nodig was om de opdracht te doen slagen) moest die envelop wel geopend worden.

Het zou dus toch mooi zijn dat de envelop wel gevonden werd, maar mét wat vertraging.
Dit blijkt ook wel, want ze kwamen met 8? minuten op de klok binnen, dus met wat vertragende minuten voor die envelop had nog roet in het eten kunnen gooien.

Citaat
Uiteraard wist alleen de mol dat met het openen van de enveloppe de opdracht zou mislukken, dus die moest zo snel mogelijk open.
Ik snap dus niet waarom die envelop zo snel mogelijk open moest. Hierdoor werd juist alsnog de opdracht wel gehaald en bleef de pot gelijk ipv. -2.500 of -5.000...
Onmolse actie van René dus imo.  :)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 24-04-2003, 02:32:52 »
Je ziet shot's van door het bos rennende/huppelende jagers, die op weg naar René zijn, als we de montage mogen geloven.

Alleen ter rechterzijde?
(hij schoot alleen naar rechts).
Als dat zo is had hij links het bos in kunnen duiken om niet geraakt te worden alvorens hij op het open veld ging paraderen.

Citaat
Zo'n klein helicoptertje kan snel landen hoor. ;)

Oké maar hing hoog nog in de lucht, bovendien rent niemand naar een landende heli toch?

Citaat
Nouja, ik zie dus op de video een wit kogeltje vanuit de andere kant komen, wel met een kromming wat wil zeggen dat die kogel van een vrij grote afstand geschoten is, maar ik neem dus aan dat hij wél beschoten werd iig.

Ik lees zonet dat hij met blauwe verf besmeurt was, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Citaat
Het is iig niet echt een geslaagde mol-actie als het een molactie van René is; hij brengt door zijn gerend tenslotte toch de koffer een heel eind in de goede richting

Maar ook in de goede richting om Ron in de verleiding te brengen.

Citaat
Het is toch wel bijzonder onwaarschijnlijk dat ze die boot alsnog gingen vinden; wilden ze een hint krijgen (die imo toch echt nodig was om de opdracht te doen slagen) moest die envelop wel geopend worden.

Dat vraag ik me af, René kon niet weten op welk punt ze zich bevonden, misschien wel vlak bij die baai, en stel ze zien die boot alsnog?

Citaat
Het zou dus toch mooi zijn dat de envelop wel gevonden werd, maar mét wat vertraging.

Nee juist zo snel mogelijk, want dan al het geld iig zeker verspeeld nog voor het verdient is.

Citaat
Dit blijkt ook wel, want ze kwamen met 8? minuten op de klok binnen, dus met wat vertragende minuten voor die envelop had nog roet in het eten kunnen gooien.Ik snap dus niet waarom die envelop zo snel mogelijk open moest. Hierdoor werd juist alsnog de opdracht wel gehaald en bleef de pot gelijk ipv. -2.500 of -5.000...

Het was niet zo dat er 5000 euro uit de pot zou gaan indien ze niet op tijd aankwamen (zie officiële site), ze konden 5000 euro verdienen, maar die waren al verspeeld door het openmaken van de eerste aanwijzing en de enveloppe/

Zo snel mogelijk open opdat er geen geld in de pot kwam dus (imo)

Citaat
Onmolse actie van René dus imo.  :)

Ik vind het een erg molse reactie van deze sympathieke agent.

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 24-04-2003, 07:07:24 »
Citaat
Het was niet zo dat er 5000 euro uit de pot zou gaan indien ze niet op tijd aankwamen (zie officiële site), ze konden 5000 euro verdienen, maar die waren al verspeeld door het openmaken van de eerste aanwijzing en de enveloppe

Dat was wèl zo... Bij het openen van de eerste enveloppe gaat er 2500 euro uit de pot, bij de tweede gaat er 2500 euro uit de pot. En bij het op tijd aankomen in het hotel krijgen ze 5000 euro erbij in de pot. (kijk maar naar de beelden!)
De tekst op de officieële site klopt dan ook niet, want dan zou er in de pot immers 5000 euro minder moeten zitten. Ze verdienen wel 5000 euro, maar omdat ze dat met het openen van de enveloppen dit geld ook al verspeeld hebben, blijft de stand van de pot weer gelijk als bij het begin van de opdracht.
Waren ze niet op tijd aangekomen, dan hadden ze géén 5000 euro gekregen en was de stand van de pot dus 5000 euro minder geweest.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2003, 07:12:57 door Momferdina »

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 24-04-2003, 09:06:54 »
He getver. Ik heb Ron als mol, maar toch... Rene zou het kunnen zijn.
Wat ik eigenlijk raar vind, is dat Ron het meest vertrouwd wordt, terwijl Rene met de pot loopt.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline zoekertje

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 24-04-2003, 13:47:47 »
In 't begin van deze serie hebben we 't hier ook al vaker gehad over de kleding van Rene van 't merk 'North face'. Ik denk eigenlijk dat er 2 erg plausibele verklaringen zijn voor 't feit dat deze North face tevens sponsor van WIDM is:

• Rene had zelf allerlei kleding van 't merk waardoor 't merk vaak op camera was vastgelegd. De makers hebben zodoende na de opnames contact opgenomen met North Face om 't bedrijf als sponser te vragen. Als North Face niet akkoord was gegaan, had men waarschijnlijk 't merk steeds moeten wegwerken.
  • Rene bleek niet goed voorbereid te zijn op de kou en had niet genoeg dikke kleding mee. Hij heeft toen van de crew enkele kledingstukken gekregen om te dragen die van de sponser North Face afkwamen. (Angela vertelde al ergens in 'n interview dat ze voor de kandi's thermo-ondergoed was gaan kopen, dus ik zou er ook niet vreemd van opkijken als ze ook wat dikke vesten/truien/mutsen voor de kandi's heeft aangeschaft.)
Ik weiger iig te geloven dat de makers op deze manier de mol prijs geven.

En waarom hebben andere kandi's die zich nog minder goed voorbereid hadden dan rene (bv elise in dat veel te korte rode jasje, brrr, en wat dacht je van astrid die zag er ook niet echt warm uit), dan geen north face kleding gekregen? Lijkt me eerlijk gezegd waarschijnlijker dat hij het gewoon van thuis heeft meegenomen en dat de sponsor van het programma toevallig north face was.  

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 24-04-2003, 15:34:35 »
En waarom hebben andere kandi's die zich nog minder goed voorbereid hadden dan rene (bv elise in dat veel te korte rode jasje, brrr, en wat dacht je van astrid die zag er ook niet echt warm uit), dan geen north face kleding gekregen? Lijkt me eerlijk gezegd waarschijnlijker dat hij het gewoon van thuis heeft meegenomen en dat de sponsor van het programma toevallig north face was.  

Ik denk ook dat de eerste optie de meest plausibele is, namelijk dat de kleding gewoon van Rene zelf was en dat de makers daarom North Face als sponser hebben gevraagd. 't zou wel heel toevallig zijn als van te voren al vast stond dat dit merk sponser zou worden en Rene had toevallig kleding daarvan mee, maar 't kan idd ook.

't kan op zich ook zo zijn dat er maar 'n paar artikelen van North Face voorhanden waren en deze toevallig aan Rene zijn uitgedeeld en dat andere kandi's kleding van andere merken hebben ontvangen. Dat zou 'n verklaring zijn waarom niet iedereen kleding van 't merk heeft.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat we hier veel te veel energie in steken en gewoon moeten concluderen dat we niks kunnen met 't feit dat North Face sponser is. 't zal waarschijnlijk niet zo zijn dat de makers door de kleding van Rene hebben prijs gegeven dat hij de mol is. Dat wil ik simpelweg niet geloven.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2003, 16:09:10 door Han13 »

Offline HJL Von Mollensteyn

• Forumlid
  • Don't give hate a chance!!
« Reactie #134 Gepost op: 24-04-2003, 15:39:09 »
Het lijkt mij ook meer toevalligheid :D. North Face is bij behoorlijk veel winkels te krijgen en René had vast ff nieuwe warme kleren gekocht voor WIDM (of tax-free ;D).

"I love it when a plan comes together"

Offline Mang

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 24-04-2003, 17:39:01 »
Ik heb rene lange tijd als mol verdacht, maar de zesde aflevering heeft mijn gedachten veranderd. Er valt niets te doen bij het wassen in een hotel, terwijl de anderen op het eiland bepalen of ze winnen of verliezen. Daar moet voor mij de mol bijzitten.
Ook bij de vier die van de brug springen zit de mol volgens mij. Daarmee verkleind hij/zij de kans dat de laagst scorende ook springt.
Bij de waterval opdracht vind Rene wel 4 kokers terwijl Ron er maar 1 vindt.

De hier in dit topic genoemde argumenten voor Rene als mol vind ik goed, maar Ron heeft nu de meeste Mol-kwaliteiten voor mij.

Mollegroet Marco

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #136 Gepost op: 24-04-2003, 18:47:17 »
Molachtig gedoe van René bij het paintballen:
  • Er is geen enkel spoor van verf te merken op zijn uitrusting, terwijl hijzelf zegt in het been te zijn geraakt. Hij valt op zijn knieen om de boel te vervuilen, zodat het zeker niet opvalt bij Elise die de koffer overneemt.
  • Bij de intro-film met de opdrachten voor de Mol zegt Angela dat er veel geld in het koffertje zit.
    Bij het geven van instructies aan de groep zegt Angela echter dat er iets belangrijks in de geldkoffer zit.
    René zegt aan Elise op moment dat deze de geldkoffer overneemt: er zit ... in de koffer.
    Het ... woord is praktisch niet te verstaan omdat men via montage een portofoon-stem van Ron luid erover heeft gemonteerd. Ik vermoed dat René "geld" heeft gezegd, wat een enorme verspreking is. Hij heeft geluk dat Elise niet vraagt: "waarom denk je dat er geld in zit ?"
Deze verspreking is mooi weggemonteerd.
Een verspreking van de Mol die diende weggemonteerd te worden. men kon het overnemen van de geldkoffer door Elise niet weglaten omdat dit een te belangrijk en interessant moment was tijdens de opdracht.

En dan is er nog de muzikale aanwijzing: 4x "take the money and run".
De 4e die met de geldkoffer liep was René, na Chandrika, Elise en Patricia.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2003, 18:51:27 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 24-04-2003, 19:00:02 »
En dan is er nog de muzikale aanwijzing: 4x "take the money and run".
De 4e die met de geldkoffer liep was René, na Chandrika, Elise en Patricia.

Maar die aanwijzing werd wel achteruitgedraaid, dus ik denk niet dat René daar mee bedoeld wordt.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 25-04-2003, 11:29:13 »
Rene verdenkt Elise en Elise verdenkt Rene.
Nu hebben ze al twee keer achter elkaar samen een "onbenullige" opdracht mogen doen. Als ze elkaar verdenken en een van hen is de mol, zou de AVRO ze dan toch tot twee keer toe bij elkaar zetten?
zucht ... Ik weet het ook niet meer.

« Laatst bewerkt op: 25-04-2003, 11:29:34 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #139 Gepost op: 25-04-2003, 16:47:59 »
Rene verdenkt Elise en Elise verdenkt Rene.
Nu hebben ze al twee keer achter elkaar samen een "onbenullige" opdracht mogen doen. Als ze elkaar verdenken en een van hen is de mol, zou de AVRO ze dan toch tot twee keer toe bij elkaar zetten?
zucht ... Ik weet het ook niet meer.

Aha een nieuwe aanhanger van de "iedereen gelijke kansen" theorie

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen