Poll

Wie is de mol NIET

Anne-Marie Jung
17 (17.9%)
Hadewych Minis
38 (40%)
Liesbeth Staats
40 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 61

Auteur Topic: Wie is de mol 2012......NIET???  (gelezen 79736 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2012, 16:38:27 »
Ook wel een criterium is: wie huilt is de mol niet. Weliswaar konden Inge en Kim ook wel een traantje laten maar zo emotioneel als gisteren bij de exit Frits en Anne Marie waren en de ontlading van Hadewych bij Dio geeft mij toch een streepgevoel. Liesbeth en Marit schieten vooral toe om te troosten.

Wat is het verschil tussen Hadewych haar tranen en die van Kim(S10)?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2012, 16:53:37 »
mol kan toch ook huilen

Zeker, bijv. konden Inge en Kim goed een mollentraantje laten maar ik bedoel het dus globaal gezien, zo kapot als Frits en AM ervan zijn zie ik niet gauw een mol, dat zijn geen mollentranen meer. Marit op haar stoel, weer met haar handen voor de mond, laat eerder een mollentraantje :\'(
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2012, 17:22:21 »
ik kan me goed voorstellen dat je juist als mol eerder emotioneel wordt als iemand die je er liever nog in had gezien vertrekt.. komt immers omdat jij die persoon op het verkeerde spoor hebt gezet.. dus voel je je als mol waarschijnlijk toch beetje verantwoordelijk
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2012, 17:29:30 »
voel je je als mol waarschijnlijk toch beetje verantwoordelijk

Ik denk zelf dat de mol zich juist helemaal bewust is van het spel: die weet van tevoren dat ie het hele spel erin blijft en dat er 7 mensen moeten en zullen afvallen. Dus heeft er minder moeite mee en heeft minder opgebouwde spanning en dus ontlading.

Maar goed, dit is het topic waarom je denkt dat mensen de mol NIET zijn vandaar mijn berichtje toen ik die huilbuien van Frits en AM nog een keertje zag... mochten zij alsnog de mol zijn dan ben ik er mooi ingetuimd ::oink::!

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #84 Gepost op: 20-01-2012, 17:48:40 »
denk zelf ook dat die 2 het niet zijn..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #85 Gepost op: 20-01-2012, 19:33:16 »
William en Frits. Fingers crossed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #86 Gepost op: 20-01-2012, 19:35:39 »
Alles ligt echt weer open voor mij... maar ik kan niet stemmen zonder iets in te vullen. Hopelijk vallen de dingen weer een beetje op hun plaats in de loop van de week.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #87 Gepost op: 20-01-2012, 19:39:07 »
anne-marie, marit en Hadewych
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #88 Gepost op: 20-01-2012, 21:44:21 »
Alles ligt echt weer open voor mij...

Haha we hebben wel hetzelfde gevoel maar een geheel andere benadering. Ik heb in de poll juist iedereen aangekruist behalve Marit. Ik zie bij geen enkele andere kandidaat nog echte mogelijkheden dat zij wel eens de mol zouden kunnen zijn. Ik voel me niet meer zo comfortabel als na de eerste 2,5 afleveringen maar zie ook niet hoe een ander de mol zou kunnen zijn. Tim wordt wel door de toppers genoemd maar pakt even goed 1000,- dus dan kan ik net zo goed bij Marit blijven. Misschien alleen Liesbeth nog een opening maar die wordt zo razend verdacht dat de profetie zichzelf ombrengt  ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #89 Gepost op: 21-01-2012, 11:31:55 »
AnneMarie, Hadewych en Marit kunnen het bijna niet meer zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2012, 11:34:01 »
Ik heb eigenlijk nog altijd geen reden kunnen vinden om Liesbeth af te strepen behalve: Iedereen verdenkt haar al, ze is te veel in beeld, ik vind haar geen leuke mol en ze staat bovenaan op de NL site. Maar dat zijn feitelijk allemaal drogredenen.

Totdat ik even wat verder ben gaan kijken naar wie er in de grootste groepen zaten. Daar zet Maarten immers op in.  Ervan uitgaande dat Maarten zichzelf steeds niet meetelt.


Vliegtuig:
5 andere mensen komen wel aan (William, Hadewych, Frits, Annemarie, Dio)

Gletsjer:
5 andere mensen gaan kokers zoeken (Marit, Marion, William, Liesbeth, Tim)

Vrijstelling:
6 andere mensen hebben geen vrijstelling: (William, Dio, Hadewych, Marion, Annemarie, Liesbeth)

Brug:
3 andere mensen in het laatste duel: (Frits, Liesbeth, Annemarie)
3 andere mensen in het tweede duel: (Tim, Marion, Hadewych)

Trap:
1 groep

Rooksignalen:
8 andere mensen bij de tonnen: (Tim, Frits, Dio, William, Hadewych, Liesbeth, Marit, Annemarie)

Jeep:
3 mensen bij maarten in de auto: (Liesbeth, Hadewych, Tim)
3 andere mensen in de andere auto (Marit, Annemarie, William)

Speedboot
3 mensen in de andere boot: Frits, Liesbeth, William

Jokers
4 anderen die een joker pakken: Liesbeth, Frits, Annemarie, Hadewych

Rondleiding
6 anderen bij de rondleiding: Liesbeth, Frits, Annemarie, Hadewych, William, Tim
4 anderen die niet naar binnen willen: Liesbeth, Frits, Annemarie, Hadewych

Aantal keren in de grootste groep per persoon:
Liesbeth: 9 
Hadewych: 8
Annemarie: 8
Frits 7:
William: 7
Tim: 5
Marit: 3

Liesbeth zit het vaakst van iedereen in de grote groep. Als Liesbeth de mol is, had Maarten nu waarschijnlijk nog niet af moeten vallen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2012, 11:42:43 »
geen reden kunnen vinden om Liesbeth af te strepen

 ::)

De redenen waarmee je begint zijn inderdaad drogredenen. Maar je vergeet dat ze niet heel puur simpel een -500 koker pakt. Hoe makkelijk is dat? Niet, zoals bij pakken jokers, vol in de spotlights. Maar de smoes van kans 1 op 5. De mol zou altijd de -500 pakken.

Plus Marion stemt op haar af. Het enkele feit dat de regie dit nog uitzendt ook zou er wel eens op kunnen wijzen dat ze er redelijk snel uitvliegt...

Mooi lijstje heb je gemaakt van de groepjes. Inderdaad een extra aflaat op Liesbeth, sterk gevonden  ::bravo:: :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2012, 12:05:39 »
::)

De redenen waarmee je begint zijn inderdaad drogredenen. Maar je vergeet dat ze niet heel puur simpel een -500 koker pakt. Hoe makkelijk is dat? Niet, zoals bij pakken jokers, vol in de spotlights. Maar de smoes van kans 1 op 5. De mol zou altijd de -500 pakken.
De Mol kan gretig aangrijpen op andermans incompetentie om dan 2 extra kokers van eigen plek te pakken.. Als ze de plek kent dan sws geen kans op €500 maar zelfs als het een pure gok is, is de kans op geld steeds kleiner. Er is immers maar 1 koker met €500,-.
Desalniettemin kan Liesbeth ook 'niks' hebben gevonden omdat 'niks' altijd beter is dan iets. En zelfs al biedt iemand anders het aan (zoals gebeurde) dan is het waarschijnlijker dat dat niks oplevert (3/5) of zelfs iets negatiefs. Ik denk dus dat het lastig is daar iets per se aan af te leiden.

Wat me dan weer wel onwaarschijnlijk lijkt is dat als Liesbeth als Mol dat gedaan had, de montage haar zo lang starend naar Tim (die de vrijstellingen pakte) had getoond.  ;)
Citaat
Plus Marion stemt op haar af. Het enkele feit dat de regie dit nog uitzendt ook zou er wel eens op kunnen wijzen dat ze er redelijk snel uitvliegt..
Marion gaf aan dat ze haar test verkloot had, in een record tempo in had gevuld (op drie mensen) en sws waarschijnlijk fouten had gemaakt. Liesbeth daarom afwijzen lijkt me een nogal flumsy case.  ;)
Dan had je feitelijk Pepijn ook af moeten wijzen nadat Hannah op hem stemde, vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 12:09:14 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2012, 12:36:37 »
Liesbeth daarom afwijzen lijkt me een nogal flumsy case.  ;)
Dan had je feitelijk Pepijn ook af moeten wijzen nadat Hannah op hem stemde, vorig jaar

Ik ben het hier niet mee eens. Zelden hoor je zo'n klip en klare uitspraak als van Marion. Op wie ze de test in heeft gevuld.Dat was bij Pepijn helemaal niet zo (knip&plak, 'verdenking' is nog niet 'test invullen op...').

En een flumsy case wordt het ergens aan het einde van de serie. In aflevering 1 is de kracht juist maximaal. De kans dat je eruit vliegt is zo klein dat je het wel giga verkeerd moet doen. Als je dan ook nog de mol bij je 3 (wat al weinig is, beter kun je spreiden over tenminste 6) spreiders hebt is de kans wel haast nihil.

En dat er dan gemonteerd wordt dat ze zegt te snel te hebben ingevuld is natuurlijk puur voor de bühne. De regie probeert altijd aan alle kanten nog wat openingen te houden zodat wij molloten het er hier dan weer over kunnen hebben  ::regenboog::

(Btw: waarom staat er nu nog steeds zo'n kronkelig rood lijntje onder molloten >:( )

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2012, 12:48:05 »
(Btw: waarom staat er nu nog steeds zo'n kronkelig rood lijntje onder molloten >:( )

Haha, omdat JIJ het nog niet aan je woordenboek hebt toegevoegd. Verbeter de wereld, begin bij jezelf  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2012, 12:59:51 »
Ik ben het hier niet mee eens. Zelden hoor je zo'n klip en klare uitspraak als van Marion. Op wie ze de test in heeft gevuld.Dat was bij Pepijn helemaal niet zo (knip&plak, 'verdenking' is nog niet 'test invullen op...').

En een flumsy case wordt het ergens aan het einde van de serie. In aflevering 1 is de kracht juist maximaal. De kans dat je eruit vliegt is zo klein dat je het wel giga verkeerd moet doen. Als je dan ook nog de mol bij je 3 (wat al weinig is, beter kun je spreiden over tenminste 6) spreiders hebt is de kans wel haast nihil.
Rustig aan Lo, no need to get a heartattack.  ::tandpastasmiley::
Ik ben het in den gronde wel eens met wat je zegt maar niet om de redenen die je aanvoert.
Ik vind die, zogezegd, voor meerdere invulling vatbaar (op zijn zachtst gezegd).
Jouw idee van wat wel of niet aan elkaar geplakt is.. Tja Marion heeft dit in ieder geval niet ontkend in haar exit interview. Ze heeft duidelijk aangegeven dat ze de test enorm snel heeft ingevoerd en ook mogelijk verkwanseld heeft.

Misschien om zichzelf in te dekken, maar dat is pure speculatie.
Hannah heeft niets gezegd om het te nuanceren voor zover ik me kan herinneren.

Dat geeft niet want ook in het verleden zouden meerdere eerste afvallers deels op de echte mol hebben gestemd. Maar er dan zomaar ineens van uit gaan dat het allemaal nu ineens 'eerlijk' is waar je in andere gevallen wel mogelijk uitgaat van mogelijk stunt en vliegwerk (terecht of onterecht) lijkt me toch een beetje meten met twee maatstaven sorry.  ;)

Ik zeg trouwens niet dat je ongelijk hebt, misschien heb je wel gelijk. Het punt is echter dat je dat onmogelijk kunt weten en je kunt (wat mij betreft) niet zomaar van het tegengestelde uitgaan als het je toevallig zint/van pas komt. Dan moet je wat mij betreft met (objectiever en) overtuigender bewijs aankomen.

Vooralsnog ben ik nog niet van Marit af maar ik ben nog minder dan voorheen overtuigd.
Als achteraf blijkt dat zij het toch is is dit wat mij betreft meer een 'ondanks' dan een 'zie je wel'.  ;)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 13:05:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2012, 13:15:37 »
no need to get a heartattack

Volgens mij vullen ze alleen hun zakken en krijgen advocaten nooit een hartaanval om de zaak die ze behartigen en zeker advocaten van de duivel niet  ::pinokkio:: ::tandpastasmiley::

Ik zeg trouwens niet dat Marion zichzelf wil indekken, maar dat de regie zichzelf wil indekken. De keuze van het uitzenden hiervan spreekt daarvoor.

Hannah was wat aan het babbelen in de exit-biecht, de voice-over. Te scripten materiaal. Het interview van Art met Marion is wel even wat anders. Zelden hoor je al zo vroeg in WIDM zo'n klip en klare uitspraak op wie de test in is gevuld.

Wat mij betreft mag jij met bewijs aankomen dat het anders is. Er zijn zoals Qper al heeft gezegd drogredenen waarom bijv. Liesbeth te strepen is. Daar ben ik het mee eens. Maar deze noemde hij daar niet bij en ik vind dit zelf ook een hele sterke waarom deze 3 te strepen zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2012, 13:27:22 »
Wat mij betreft mag jij met bewijs aankomen dat het anders is. Er zijn zoals Qper al heeft gezegd drogredenen waarom bijv. Liesbeth te strepen is. Daar ben ik het mee eens. Maar deze noemde hij daar niet bij en ik vind dit zelf ook een hele sterke waarom deze 3 te strepen zijn.

Ik ben niet degene die hier aan het 'stellen' is..  ::tandpastasmiley::
(Hoewel ik de discussie zeker leuk vind.  ;) )

Ik ben dus ook niet degene die hier bewijs hoeft aan te voeren. Ik vraag jou mij te overtuigen van jouw stelling. Op basis van wat ik tot dusverre gelezen heb is dat niet gebeurd in ieder geval want er valt genoeg aan te voeren tegen jouw stellingname.  ;)

Ik heb vorig jaar meer dan eens klip en klare verklaringen gehoord omtrent op wie welke kandidaat had gestemd en het klopte allemaal.. Alleen Jan was enigszins vaag maar ook daaraan (of juist daarom..) was meer dan duidelijk af te leiden voor wie hij gegaan was.  ;)
Juist vorig jaar was dit uit de exit interviews op de radio volgens mij duidelijker dan ooit te herleiden.

Ik kom op hetzelfde uit: Ik ben het vaak in principe wel redelijk met je eens maar niet per se om dezelfde redenen - met name waarom jij bepaalde mensen nogal radicaal lijkt af te strepen (al dan niet terecht).  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2012, 13:43:23 »
niet degene die hier bewijs hoeft aan te voeren

Leuke omkering maar ik trap er niet in ;D. I rest my case hier. Alle bewijs ligt op tafel en in jouw court is dat dus niet afdoende, jammer maar helaas dus ;).

Enne... dit topic is er ook voor om bepaalde kandidaten af te strepen, al dan niet terecht. Het seizoen dit jaar is er ook naar om dat te doen om de mol te vinden want het is erg lastig.

Ik heb al heel wat lijstjes gezien van molloten die alle kandidaten hebben afgestreept. Tja, dat kan niet. Dus moet er een schrap-regel uit. Ik heb de +1000-regel geschrapt omdat ik de Marion-regel te sterk vind.

Maar als eerder gezegd blijf ik niet puur om het tunnelen in de tunnel. Mocht jij overtuigend bewijs hebben waarom Marit geschrapt kan worden dan laat ik mij graag overtuigen. In voorgaande seizoen zat ik vol in de Pepijn- en in de Arjen-tunnel. Maar was er tijdig weer uit voor ze rood kregen.

Een gevalletje-Pepijn of -Arjen deed zich nu aan bij Marit. Na dubben heb ik echter mijn tunnel niet verlaten. De serie is wel weer spannender geworden. Ik hoop nu op een rood scherm voor Marit as. donderdag maar bij afkoop van 1000 ::) toch blijven dus geen exit. Krediet ervoor heeft ze wel opgebouwd ::jaja::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2012, 14:11:57 »
Ik heb er eigenlijk nog maar 3 doorgestreept: Frits, Annemarie en Hadewych. En wel om de volgende redenen: Een mol gaat anderen niet corrigeren als zij een fout maken. Zij doen dit alledrie wel


Frits: 
-   Corrigeert bij de trap de groep naar 18 x 2 als anderen denken dat het min of gedeeld door is
-   Bedenkt een schrijver met een Q (had gewoon kunnen zeggen die niet te kennen)

Hadeych:
-   Corrigeert het idee van Liesbeth om drie mensen op Tim te zetten
-   Hadewych bedenkt dat Maarten op Maarten vd Weiden slaat als Marit niet ziet welke Maarten bedoeld wordt
-   Wil dat William en Tim niet naar binnen gaan*

Annemarie:
-   Wil Frits naar het vliegtuig halen als hij wegloopt
-   Corrigeert bij de jeeps welke auto de auto rechts is
-   Wil dat William en Tim niet de toren in gaan*

* (Er zou bij de toren natuurlijk altijd een addertje onder het gras kunnen zitten dat wel naar binnen gaan bijv 3000 euro opleverde. We hebben nooit te horen gekregen of ze niks kregen als ze wel naar binnen gingen)


Liesbeth, Marit, William en Tim heb ik eigenlijk nog niet kunnen betrappen op het juist corrigeren van fouten van anderen, dus hebben daarmee allemaal nog molpotentie