Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208207 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #440 Gepost op: 12-02-2012, 11:34:30 »
Je wil ook niet te duidelijk aangeven dat jij de mol niet bent, want als kandidaat is dat geen handige strategie.
Tell me what your telescope says

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #441 Gepost op: 12-02-2012, 11:45:58 »
Ik vind dat nepschudje van verbazing bij haar groene scherm verdacht.Geen verzuchting ,maar onhandig gespeeld ongeloof.
Ze vertoont uberhaupt geen spanning/ of inspanning.
Komt met alles erg koel over. (of is het gelatenheid)

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #442 Gepost op: 12-02-2012, 12:17:25 »
ik vind het erg verdacht dat Liesbeth ja knikte bij het beantwoorden van Hadewych's vraag of zij de mol is.
verder vind ik Liesbeth ook een erg opvallende kandidaat (mede door de regie) maar ze speel het erg leuk. ik ben er nog niet helemaal uit of zij nou echt de mol is. maar zou goed kunnen1  :P
WIDM ♥

Offline Jan Sluimer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #443 Gepost op: 12-02-2012, 12:20:21 »
Liesbeth is de mol.
Elke keer is zij 1 van de eerste die meedoet.
Met de fiets, met de vis, met het licht aan en uitdoen.
Zij bepaalt haar strategie of ze wil mollen of niet.

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #444 Gepost op: 12-02-2012, 14:33:58 »
hee allemaal.

ik weet niet of het al een keer gepost is maar ik heb van alle testvragen die in beeld waren + de deelnemer een tabelletje gemaakt.
hierin zie je dat bij Liesbeth elke keer een vraag in beeld wordt gezet. is dit toeval of een hint?  ::hypocriet:: ::vergroot::
WIDM ♥

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #445 Gepost op: 12-02-2012, 14:36:58 »
mooi gevonden en gemaakt!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #446 Gepost op: 12-02-2012, 18:55:58 »
-Liesbeth deed helemaal niets om dat visspel te verstoren, ze stond een beetje langs de kant omdat ze er toch niet zo goed in was. Absoluut onmols. Zelfs als je geen ruimtelijk inzicht hebt kun je als mol minstens proberen de boel op te houden.
-Als eerste starten bij de aggregaatopdracht lijkt mij ook niet het beste voor de mol...al lijkt er wel al snel iets mis met de snoeren die te kort waren. Daar leek Liesbeth in mijn ogen oprecht verontwaardigd over.
-Als Hadewych vraagt ben je de mol kan ze nee antwoorden zonder met haar ogen te knipperen. Geen uiterlijke tekens dat ze hier liegt.

Voor mij is Liesbeth geen mol.

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #447 Gepost op: 12-02-2012, 20:01:06 »
Ik word een beetje tureluursssss :{}

In de fragmenten van de fietsopdracht flitsen beelden voorbij 1 van die beelden heb ik na lang geknoei kunnen vastleggen.


Deze afbeelding is ook weer terug te vinden in de hangar waar Frits en Liesbeth staan maar dan blijkt dat foto 1 in spiegelbeeld is.

 


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #448 Gepost op: 12-02-2012, 23:31:39 »
hierin zie je dat bij Liesbeth elke keer een vraag in beeld wordt gezet.
Bij Marion ook. :)

Waarmee ik maar wil zeggen dat er een grote kans is dat het niks betekent.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MikaMatsoe

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #449 Gepost op: 12-02-2012, 23:37:28 »
Hallo, nieuw hier!!
Lees al aardig wat jaren mee, maar mis nu toch even een mogelijke hint, dus post ik hem zelf even.

Op 31.50 in de aflevering, zegt Liesbeth n.a.v. de vraag van Hade of ze de Mol is, in een biecht:
'ik ben niet(te??) de Mol..'

Achter het woordje niet zit iets geplakt, het klinkt als: ik ben niette de mol, of 'niet euhh de Mol..'

Afgaande op eerdere seizoenen (is EGO de Mol - Dennis Weening), is dit misschien iets om verder te onderzoeken.. Helaas zit ik met een holteontsteking en kan ik dit op t moment niet echt goed horen, misschien iemand anders die er iets mee kan??

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #450 Gepost op: 12-02-2012, 23:53:07 »
'ik ben niet(te??) de Mol..'

Volgens mij is het niets. Liesbeth heeft gewoon nogal een geprononceerde 't' aan het eind van een woord. Hebben veel mensen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #451 Gepost op: 13-02-2012, 00:11:59 »
Vond de reactie van Liesbeth op de vraag van Hadewych of zij de mol was wel opvallend.

Kwam op mij iig nogal gekunsteld over...
Ben benieuwd naar Lightman zijn mening hierover!  ::vergroot::

Na enige bestudering heb ik hier wel mijn ideeën over. Er zijn een paar indicaties dat ze (hoewel ongemakkelijk onder de situatie) wel eerlijk is, maar zonder een goede baseline van Liesbeth die liegt of de waarheid spreekt zijn deze uiteindelijk toch inconclusive (om even een Engels woord te gebruiken).
 :-\\
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 00:53:03 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline timkamps

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #452 Gepost op: 13-02-2012, 00:43:34 »
Ik vond Liesbeth behoorlijk verdacht maar door de western opdracht in aflevering 5 vind ik het vrij onwaarschijnlijk dat zij de mol is. Frits pakt hier namelijk € 1500,- en hij drukt Liesbeth hier 3x keer weg en zij hem niet 1 keer. Ze weet dat hij hier geld pakt want ze staat aan de overkant als hij het geld laat zien aan Anne-Marie.

Stel dat ze toch niet weet dat Frits geld pakt...
En dat zij de mol is en dus weet dat Frits een kandidaat is en eventueel geld kan pakken, dan zou je toch, of je snel laten afschieten of Frits snel wegdrukken?

Op basis van het bovenstaande, en dat ze niet gemold heeft bij de vliegtuigopdracht naar Spanje en de kruisopdracht in Almeria, heb ik haar door gestreept.

 

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #453 Gepost op: 13-02-2012, 09:19:49 »
Ik vond Liesbeth behoorlijk verdacht maar door de western opdracht in aflevering 5 vind ik het vrij onwaarschijnlijk dat zij de mol is. Frits pakt hier namelijk € 1500,- en hij drukt Liesbeth hier 3x keer weg en zij hem niet 1 keer. Ze weet dat hij hier geld pakt want ze staat aan de overkant als hij het geld laat zien aan Anne-Marie.

Stel dat ze toch niet weet dat Frits geld pakt...
En dat zij de mol is en dus weet dat Frits een kandidaat is en eventueel geld kan pakken, dan zou je toch, of je snel laten afschieten of Frits snel wegdrukken?

Op basis van het bovenstaande, en dat ze niet gemold heeft bij de vliegtuigopdracht naar Spanje en de kruisopdracht in Almeria, heb ik haar door gestreept.

 

Idd.

Verder:
1. Krijgt de perfecte gelegenheid de rondleiding/toren-opdracht in te delen maar kiest de meest betrouwbare mensen uit voor een opdracht die het kennelijk zuiver moest hebben van de omgekeerde psychologie (verdenkingen en mindfuck). Immers de hele rondleiding leek verder geen doel te hebben?  ???
Dus waarom je mol die positie geven die op geen enkele manier gebruikt wordt?
2. Wordt nauwelijks in beeld gebracht tijdens de Western challenge. Onduidelijk of ze geld heeft gepakt of weggegooid, maar zeker onlogisch dat ze zich niet laat afschieten of Frits niet wegdrukt om te voorkomen dat hij geld pakt.
3. Zoals al eerder genoemd, onlogische keuze om bij de vrijstelling-groep te gaan zitten, terwijl de kans van slagen van de opdracht met 25% toeneemt op die manier. Gemotiveerde, zich een breuk sjorrende kandidaten in overvloed voor de 2 die de vrijstelling kunnen krijgen.  :D
4. De test van Frits.
Hoeveel kandidaten hebben we niet horen beweren dat ze dachten de test te slecht te hebben ingevuld, als verklaring voor hun (in hun optiek althans..) te vroegtijdige exit..?
Ik verwijs even naar de eerdere uitleg (ik weet even niet meer van wie), maar de baseline is idd goed als je op de goede mol zit, en de moeilijkere vragen zijn gokwerk - maar als je fout zit is de kans dus des te groter dat je eruit ligt omdat je dan ook de makkelijkere vragen fout hebt.

Ik zelf denk dat het bijzonder ongeloofwaardig is dat je er in afl 6 uitvliegt terwijl je op de goede mol zat. Ik kan me ook niet herinneren dat dat ooit in de historie van de mol gebeurd is dus dat zou wel een bijzonder slechte mol moeten zijn (wat Liesbeth ook zou zijn mi maar goed.  ::) )

Dus nee. Ik zie het ook niet.  ::ohno:: (en weiger het ook  ;D )
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 09:21:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #454 Gepost op: 13-02-2012, 10:33:04 »
Bij Marion ook. :)

Waarmee ik maar wil zeggen dat er een grote kans is dat het niks betekent.

Marion ligt er toch allang uit? En bij Liesbeth is in elke aflevering een vraag in beeld geweest.
WIDM ♥

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #455 Gepost op: 13-02-2012, 11:30:40 »
Na enige bestudering heb ik hier wel mijn ideeën over. Er zijn een paar indicaties dat ze (hoewel ongemakkelijk onder de situatie) wel eerlijk is, maar zonder een goede baseline van Liesbeth die liegt of de waarheid spreekt zijn deze uiteindelijk toch inconclusive (om even een Engels woord te gebruiken).
 :-\\

Het lijkt wel of Liesbeth haar adem inhoudt nadat ze heeft gezegd dat ze niet de Mol is. Vervolgens ademt ze zichtbaar diep uit en probeert ze de bal terug te kaatsen, maar Hadewych kapt dat snel af, hehe :-) Lightman, kan uit het inhouden van de adem blijken dat Liesbeth ongemakkelijk onder de situatie is, of leid je dat ergens anders uit af (de baseline even daargelaten)? Uit interesse: kun je een voorbeeld geven van een 'eerlijke indicatie'?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #456 Gepost op: 13-02-2012, 13:22:09 »
Het lijkt wel of Liesbeth haar adem inhoudt nadat ze heeft gezegd dat ze niet de Mol is. Vervolgens ademt ze zichtbaar diep uit en probeert ze de bal terug te kaatsen, maar Hadewych kapt dat snel af

Dat Liesbeth zich ongemakkelijk lijkt te voelen leid ik idd af uit het feit dat ze de bal direct terugkaatst en bij het doorvragen van Hadewych zonder verder antwoord te geven begint over de vertrouwensband die ze dacht te hebben. Onder deze vertrouwensband heeft Liesbeth kennelijk al vaker aangegeven dat ze de Mol niet is en ze is onaangenaam verrast dat Hadewych dit nu ineens in twijfel trekt. Dat Liesbeth haar adem vasthoudt nadat ze heeft gezegd dat ze de Mol niet is komt waarschijnlijk doordat Hadewych haar strak aan blijft kijken. Liesbeth blijft hierdoor ook gefocust terugkijken en in die extra concentratie is het vrij natuurlijk om je adem in te houden.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #457 Gepost op: 13-02-2012, 13:29:23 »
Duidelijk, bedankt, lightman  ::ok::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #458 Gepost op: 13-02-2012, 14:46:23 »
Ik zie Liesbeth nu net voor het eerst in haar functie als journaliste op tv (journaal 24, Brandpunt item) en vind het verschil toch opmerkelijk  : ze komt bij mij altijd erg gemaakt over in WIDM met name in haar biechts, als journaliste is haar articulatie (uiteraard) ook keurig maar komt haar spraak veel minder gekunsteld over.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #459 Gepost op: 14-02-2012, 12:28:14 »
'k Zal hem hier ook maar even posten want elders is Liesbeth niet zo interessant meer geloof ik.

Wat zegt Liesbeth daar nou op 14:35? Ik versta: "Ik hoef m (de pot) ook niet, ik liep laatst al met 350 (of 450) euro in mijn handen". Of heb ik echt een gehoorapparaatje nodig? ::rofl::