Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 127942 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #300 Gepost op: 19-02-2012, 15:51:55 »
Ik vind alleen die "twee" duidelijk. Onder andere ook omdat Hadewych daar gebruikt maakt van het spreekwoord/gezegde: "Geen peil op te trekken".

Oh ja; het klikgeluidje dat dan te horen is, is wel vaker op momenten te horen dat we niets aangeklikt zien worden. Ik wil er verder niets mee zeggen, maar dat viel me op bij het terugkijken van alle tests lettend op de cursorlijnen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #301 Gepost op: 19-02-2012, 16:22:24 »
Of zou er een sterrenbeeld uit te halen zijn als we de strepen combineren? Nee zal wel niet. ;)

Nja als er een duidelijke referentie is aan (Chinese) sterrenbeelden in de vorm van plaatjes op letterbordjes in een Aziatisch land is het geen hint.. (S7).

Als er geen enkele referentie aan wordt gemaakt behalve een random geit in een overvolle kippenbus in El Salvador (S11, Midden-Amerika) is het overduidelijk wel een hint naar dezelfde Chinese astrologie..   ::)

Conclusie: Juist omdat er zo opvallend aan gerefereerd wordt dit seizoen is het hoogstwaarschijnlijk géén hint.  :P
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 16:24:37 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline _Mol_

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #302 Gepost op: 19-02-2012, 18:23:15 »
Ik heb de meesterlijke hint zoals beloofd gecompileerd in een video.
Deze kan in het rijtje van Pieter-Jan in de kerk vorig jaar: Wie is de... Mol? Patrick!
Makkelijk uit te leggen in de laatste aflevering en geld zichtbaar uit de pot.




De vraag van Art was: wie is de mol? Hij zegt ook duidelijk Liesbeth EN Anne-Marie en niet Liesbeth OF Anne-Marie.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 7
« Reactie #303 Gepost op: 19-02-2012, 18:26:27 »
Dat is ook de hele theorie.

Als iemand vraagt 'wie is de mol?' en je twijfelt over twee mensen, dan zeg je OF. Tim zegt EN. Dat is als antwoord op de vraag 'wie is de mol?' heel raar. Er is altijd maar één mol.

Als antwoord op de vraag 'wie leggen het parkour af?' is het dan wel weer handig om EN te gebruiken.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 7
« Reactie #304 Gepost op: 19-02-2012, 18:48:18 »
Als iemand vraagt 'wie is de mol?' en je twijfelt over twee mensen, dan zeg je OF. Tim zegt EN. Dat is als antwoord op de vraag 'wie is de mol?' heel raar. Er is altijd maar één mol.

Daarbij zit hij in deze fase van het spel vast niet meer op twee mollen, mocht hij kandidaat zijn. Iedereen vliegt eruit met extreme tunnelvisie en dat blijft Tim vast niet bespaard. Ik vind 'm echt mooi gevonden en steek mijn joker er voor in het vuur dat hij hier een andere vraag kreeg dan 'wie is de mol'... fingers crossed. :)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Aflevering 7
« Reactie #305 Gepost op: 19-02-2012, 19:04:03 »
Daarbij zit hij in deze fase van het spel vast niet meer op twee mollen, mocht hij kandidaat zijn. Iedereen vliegt eruit met extreme tunnelvisie en dat blijft Tim vast niet bespaard. Ik vind 'm echt mooi gevonden en steek mijn joker er voor in het vuur dat hij hier een andere vraag kreeg dan 'wie is de mol'... fingers crossed. :)


We kunnen ook doen dat als het niet zo is, dat je dan die joker aan mij geeft :D uit troost, dat me theorie toch niet klopt

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #306 Gepost op: 19-02-2012, 19:12:55 »
Ik vind het wel mooi dat Art het ook nog even benadrukt: "Hopelijk was dit niet voor niets". In de zin van dat hij hoopt voor Tim dat er geen geld in de pot komt.
(Beetje jammer dat het fragment met "Jungis" begint!)

 ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #307 Gepost op: 19-02-2012, 19:18:36 »
Iets wat mij opviel (excuses als dit al eens is genoemd):

In de 'vorige week' aan het begin van aflevering 7 werd er even teruggehaald dat Art Frits een rood scherm geeft en hij vervolgens emotioneel wordt. Klopt, want Frits ging er inderdaad uit. Maar niet door een rood scherm, toch? Iedereen kreeg toch een groen scherm? En omdat iedereen behalve hij een groen scherm kreeg, wist hij dat hij eruit vloog, nietwaar? Of ben ik nou in de war? Hebben ze echt dat rode scherm voor Frits in de terugblik gemonteerd?  ???
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #308 Gepost op: 19-02-2012, 19:21:06 »
Hij was te zien in aflevering 6. terwijl Frits afscheid nam heeft Art zijn naam ingetypt en was er (als ik het me goed herinner) een rood scherm te zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ringklokje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #309 Gepost op: 19-02-2012, 19:41:47 »
misschien is dit al genoemd, of zie ik alleen maar omdat ik tim zo sterk verdenk, maar ik zit nu aflevering 7 nog eens te bekijken en tim zegt (over dat art had gezegd dat het uitzicht zo mooi is):
'dat ik zo moe was dat ik niks heb gezien'
en mol ziet natuurlijk ook niks (duh)
hoeft natuurlijk niets te betekenen, maarja je weet t nooit ;)

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #310 Gepost op: 19-02-2012, 19:44:47 »
Hij was te zien in aflevering 6. terwijl Frits afscheid nam heeft Art zijn naam ingetypt en was er (als ik het me goed herinner) een rood scherm te zien.

O ja, je hebt gelijk. Frits wist al dat hij eruit lag na Liesbeth's groene scherm, maar Art laat inderdaad alsnog Frits' rode scherm zien. Oké!  :)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 7
« Reactie #311 Gepost op: 19-02-2012, 21:57:01 »
Zegt Art nou op het gegeven moment bij de executie ''De Mon''? ipv ''De Mol''?

Het zou ook 'mom' kunnen zijn, als in Hadewych die zwanger was en inmiddels moeder is geworden...

http://snd.sc/yF1QsX

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #312 Gepost op: 19-02-2012, 21:59:02 »
Het zou ook 'mom' kunnen zijn, als in Hadewych die zwanger was en inmiddels moeder is geworden...

http://snd.sc/yF1QsX

of het is gewoon Arts brabantse accent?  ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #313 Gepost op: 19-02-2012, 22:03:39 »
Het zou ook 'mom' kunnen zijn, als in Hadewych die zwanger was en inmiddels moeder is geworden...

http://snd.sc/yF1QsX
O my lord, hij zegt "mon". Hoe apart is dat.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #314 Gepost op: 19-02-2012, 22:25:40 »
Het zou ook 'mom' kunnen zijn, als in Hadewych die zwanger was en inmiddels moeder is geworden...

http://snd.sc/yF1QsX
Ja precies!
Als de hints echt zo subtiel lijken te worden, moet ik misschien toch even mezelf quoten, uit het topic na aflevering 3, toen ik ook al een "moeder" aanwijzing dacht op te merken.
Er was in mei 2011 in Reykjavik een expositie van Louise Bourgeois, Franse beeldhouwster. Je hoort Liesbeth duidelijk die naam noemen als ze langs het museum komen. Louise Bourgeois is beroemd geworden met een beeld van een immense spin die zij Maman noemde. Aflevering 3 begint met natuur-opnamen, waaronder een soort spin van ijs, die precies lijkt op het beeld. IJs = Is in het IJslands. Dus: “Is Maman”. De mol is moeder?

En dan ook nog het anangram "retired mamaloe": toerleider mama.
Lijkt toch wel een consistente hint te worden onderhand.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 22:32:01 door jumper »

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #315 Gepost op: 19-02-2012, 22:27:34 »
Ik heb eens alle tests opnieuw bekeken, en de opvallendste cursorlijnen gereconstrueerd. De onderste drie zijn verreweg het opvallendst. Bij Anne-Marie in afl. 6, bij Hadewych in afl. 7 en bij Tim in afl. 7.

Zit er iets in? Zo te zien niet. Maar beter om daar nu achter te komen dan dat ik mezelf straks voor me kop sla als er wel iets in blijkt te zitten, en ik steeds uitgesteld had om het eens uit te gaan zoeken. ;)

(3-2-1 bij Tim had ik al eens genoemd trouwens.)

3 - 2 - 1 , Hadewych op 3 als mol, Hadewych op 2 als mol (nadat Frits eruit is) Hadewych komt op 1 als mol nadat komende donderdag Anne-Marie eruit gaat.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 16:41:14 door Molvarp »

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #316 Gepost op: 20-02-2012, 10:09:57 »
3 - 2 - 1 , Hadewych op 3 als mol, Hadewych op 2 als mol (nadat Friets eruit is) Hadewych komt op 1 als mol nadat komende donderdag Anne-Marie eruit gaat.
Klopt niet, het is 3-1=2.

Offline molloot max

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #317 Gepost op: 20-02-2012, 10:51:39 »
In de tweet van @ikbendemol stond: vandaag voor het eerst bij wie is de mol een gesprek tussen mij en de presentator. Alle 5 de kandidaten hebben met art gepraat maar, Tim heeft ook met art gepraat via de telefoon en in het cafe waar art de opdracht aan tim uitlegde. Dus kunnen we hier uit concluderen dat TIM de mol is :P :D
HOOP HET WEL ZIT AL VANAF AFL1 OP TIM :o
Dat moment dat Art zegt: Wie is de mol?.... U ziet het volgende week

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #318 Gepost op: 20-02-2012, 11:46:52 »
De vraag van Art was: wie is de mol? Hij zegt ook duidelijk Liesbeth EN Anne-Marie en niet Liesbeth OF Anne-Marie.

Volgens mij zegt Tim in de video zelfs "MET Liesbeth en Anne-Marie!"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #319 Gepost op: 20-02-2012, 12:15:15 »
Tja..
Aangaande 'Oh my lord'.
De vraag is gewoon of dit een echte hint is of een overijverige hulpmol, zoals Pepijn die vorig jaar 'gun' gebaartjes maakte met zijn handen.  :-\\ Hetgeen hij consequent deed overigens..
Behoorlijk irritant want daardoor wordt het erg lastig om überhaupt een 'echte' hint van een random door de kandidaat/nepmol verzonnen iets te onderscheiden, temeer als de echte hint slaat op één of andere geit in afl 1.  ::)

Bedoel ermee te zeggen, erg leuk de 3-1=2.
Ik vind het zeker te vaak voorkomen om toeval te zijn, maar in serie 9 kwam het getal 13 bijv overal, tot vervelens toe, terug - en dat is nooit verklaard. In plaats daarvan moesten we het doen met hints als 'de mol is blind dus die ziet het niet'...  ::)

In enkele series zaten wel mooie hints verstopt, dus daar hopen we dan toch maar op.  ;)
Maar met enige mate van stelligheid zou ik het niet meer beweren, dus als 3-1=2 nergens op slaat zou het me uiteindelijk evenmin meer verbazen..  ::ohno::

ETA:
Wat de 3-1=2 hint iets sterker maakt is dat Art soortgelijke beelden oproept in andere afleveringen zoals nu met de bruggen, en het feit dat het duidelijk 2x gekoppeld is aan Tim (Plus de extra 10 minuten vooraf met het vliegtuigwrak natuurlijk :)) .
Toch ben ik enigszins sceptisch aangaande hints sws.  ;)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 12:23:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)