Auteur Topic: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain  (gelezen 98969 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #200 Gepost op: 27-01-2013, 15:28:52 »
Ik heb aflevering 1 teruggezien en er is iets mij iets opgevallen.

Van de 5 laatkomers in de kerk krijg je van 4 een beeld waar ze zijn wanneer de tijd om is.
Maar van Daniel krijg je geen beeld waar hij is als de tijd om is.
Zou daar een reden voor zijn?
klaar voor de strijd

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #201 Gepost op: 27-01-2013, 17:07:29 »
Ik heb aflevering 1 teruggezien en er is iets mij iets opgevallen.

Van de 5 laatkomers in de kerk krijg je van 4 een beeld waar ze zijn wanneer de tijd om is.
Maar van Daniel krijg je geen beeld waar hij is als de tijd om is.
Zou daar een reden voor zijn?
Bvb dat hij toen op een bankje om de hoek van de kerk zat, te wachten tot de tijd om was ;D, zou wel grappig zijn he

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #202 Gepost op: 27-01-2013, 17:33:41 »
Ik zit vanaf het begin al op Daniël, maar door de 'leeuwen-theorie' neig ik ervan af te stappen.
Toch vind ik de dingen die hier staan erg goede hints vinden....

DILEMMA!
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #203 Gepost op: 27-01-2013, 17:35:52 »
Ik geef je een Tim: stap van Daniël af, al is het alleen maar omdat hij zoveel geld verdient!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2013, 17:45:58 »
Ik geef je een Tim: stap van Daniël af, al is het alleen maar omdat hij zoveel geld verdient!

Haha mooie typo! ;D
No Milk today???

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #205 Gepost op: 27-01-2013, 17:47:19 »
Haha mooie typo! ;D

Geen idee hoe daar Tim kwam te staan in plaats van tip, maar ik vind hem wel leuk, dus die houden we erin.  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #206 Gepost op: 27-01-2013, 17:47:44 »
Tja, maar als hij merkt dat er toch weinig binnenkomt, kan hij net zo goed een beetje zijn best doen
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2013, 17:47:58 »
Van de 5 laatkomers in de kerk krijg je van 4 een beeld waar ze zijn wanneer de tijd om is.
Maar van Daniel krijg je geen beeld waar hij is als de tijd om is.
Zou daar een reden voor zijn?

Misschien omdat hij zijn enveloppen had geruild met Ewout en dus zijn tijd er toch niet meer toe deed, want hij kon geen geld meer in de pot brengen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2013, 17:49:00 »
Tja, maar als hij merkt dat er toch weinig binnenkomt, kan hij net zo goed een beetje zijn best doen

Haha, de mol brengt geld binnen omdat de rest het niet doet.
Logisch.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2013, 18:02:05 »
hij wordt niet verdacht door de kandidaten. hij wordt amper verdacht hier en andere forums.
maar hij wordt wel verdacht door patrick en edo bij moltalk vindt ik toch raar   

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #210 Gepost op: 27-01-2013, 18:07:09 »
Haha, de mol brengt geld binnen omdat de rest het niet doet.
Logisch.

Om zichzelf juist niet verdacht te maken.
Inderdaad logisch.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2013, 18:25:55 »
Het doel van de mol is?
-niet ontdekt te worden
-?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #212 Gepost op: 27-01-2013, 18:28:00 »
En weer over Daniël graag ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2013, 20:40:18 »
Er zijn een aantal vage dingen bij Daniel die me zijn opgevallen, maar waar ik niet goed de vinger op kan leggen. Zoals:

- De benen op de groepsfoto (zie eerder dit topic)
- In de leader zie je eerst de schaduw van Daniel, dan pas hemzelf
- Bij de laatste executie was Daniel als tweede. De eerste keer gaf Art aan sarayda nog een hele uitleg. Logisch. Bij Daniel zei Art: "Twee enveloppen, één kans". Dat zou een hint aan D kunnen zijn welke envelop hij moest kiezen. Bij de rest van de kandidaten zei Art niks.

Dit zijn dingen die me zijn opgevallen, maar waarvan ik niet weet of het iets is, of het niets is, of we er iets mee moeten of kunnen. En ik geef ook onmiddellijk toe dat ik inmiddels behoorlijke tunnelvisie heb..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #214 Gepost op: 27-01-2013, 22:38:51 »
Ik heb niet alles gevolgd in dit topic eerlijkheidshalve.

Maar aangaande de executie in afl 4..
Ik neem toch aan dat de andere kandidaten ook wel snugger genoeg zijn om het principe door te hebben als het eenmaal getoond is.. Zou een beetje onzinnig zijn om dat te herhalen mijns inziens.  ???

Ik denk echt dat je daar teveel achter zoekt..
De schouderklop theorie is interessant om in de gaten te houden, ook al is het al gedaan in het verleden, zij het enige tijd geleden..

Ik moet echter zeggen dat Daniël me ook in deze aflevering behoorlijk fanatiek bezig leek en dingen zei die de Mol mi niet zou zeggen, zoals het waarschuwen om de kokers dicht te houden.  Ik zie er vooralsnog geen baat bij voor de Mol om dat te doen tenzij later anders blijkt.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2013, 22:43:34 »
hij wordt niet verdacht door de kandidaten. hij wordt amper verdacht hier en andere forums.
maar hij wordt wel verdacht door patrick en edo bij moltalk vindt ik toch raar   

Niet zo erg raar mijns inziens.
Patrick was een bepaald soort Mol en ziet die joker weggeven als een teken van de Mol.
Edo had een Mol die ook 'subtiel' molde i.e. niet overduidelijk soms en ook wel veel dingen goed deed.
Ik denk dat dat ook hun perceptie ervan enigszins gekleurd heeft (al kijkt Edo kennelijk wel regelmatig, en heeft hij hier wat mij betreft bepaalde patronen en gedrag ook wel degelijk door).

Ik wil maar zeggen, dat perspectief is mogelijk ook gekleurd door hun eigen persoonlijke ervaringen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #216 Gepost op: 28-01-2013, 21:00:00 »
Misschien weet Daniel dat er later een opdracht komt waarbij ze het geld van de pot gaan gebruiken. Als hij dan veel geld uit de pot kan halen is het niet erg dat hij er nu veel in brengt.
Citaat
Ik moet echter zeggen dat Daniël me ook in deze aflevering behoorlijk fanatiek bezig leek en dingen zei die de Mol niet zou zeggen, zoals het waarschuwen om de kokers dicht te houden.  Ik zie er vooralsnog geen baat bij voor de Mol om dat te doen tenzij later anders blijkt.
Dat is iets wat ik inderdaad ook erg 'on-Mols' vind.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #217 Gepost op: 28-01-2013, 21:06:49 »
Ja, zo kan je altijd wel alles goedpraten, "misschien weet de Mol wel dat er later nog geld af gaat..." "misschien lijkt het alleen maar alsof hij veel geld binnenbrengt, maar liegen de makers over alles..."

Nee, je moet als kijker straks wel het gevoel hebben dat je het toch had kunnen weten. Ik geloof er niet in dat kandidaten expres slechter in beeld worden gebracht en dat de Mol als de persoon die het meeste heeft binnengebracht wordt gepresenteerd. Als ze dat zouden doen, kijkt er volgend jaar niemand meer, want 'de makers hebben ons vorige keer ook glashard toegelogen'.
Als een kandidaat hard zijn best doet en veel geld in het laatje brengt, is hij gewoon niet de Mol.
The British are not impressed.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #218 Gepost op: 28-01-2013, 21:15:19 »
Als een kandidaat hard zijn best doet en veel geld in het laatje brengt, is hij gewoon niet de Mol.
En zo simpel kan het zijn! Waarom doen we nog met zn allen zo moeilijk over zoiets eenvoudigs?

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [KANDIDAAT] Daniel Boissevain
« Reactie #219 Gepost op: 30-01-2013, 13:15:09 »
Maar ... heeft hij wel zo veel geld binnengebracht?

Over die 2 kokers: kan zijn dat hij Zarayda loopt te 'fucken' in de hoop dat zij haar nieuwsgierigheid niet kan bedwingen (of denkt Daniël te pesten) en de kokers toch openmaakt.

Er is in de trailer al zichtbaar dat ze naar een doka gaan.
Amandla Awethu