Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tim Haars  (gelezen 71281 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2013, 00:51:02 »
Zo is't! ;D
Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2013, 00:55:35 »
Maar al met al toch veel spannender dan als Art gewoon had gezegd : "Jongens, (o nee dat hoeft niet meer :-) Janine is helaas al weg, dus deze keer geen test en executie."

Ach, ik had Art wel in de voetsporen willen zien treden van Karel met 'dit kan ook anders'  ;) Tuurlijk heeft deze wijze van executie zoals we zagen een grotere impact op de groep kandidaten en laat de kijker vertwijfeld en in verwarring achter. Want zoals Paulien al zei 'dit is niet goed voor je gesteldheid' En toch hé.. nu Tim exit is maar toch ook weer niet helemaal, zie ik hem t.z.t. er vanzelf definitief uitvliegen. (met echt een rood scherm) Ga maar na.. Gijs kwam terug, kreeg toch nog later opnieuw een rood scherm. Richard vloog eruit, kwam weer terug om er weer uit te gaan. Paul is een geval apart  ::hypocriet:: Wat wel duidelijk is dat ze zoiets niet gaan doen met de mol, al zou dat de ultieme mindfuck zijn :P Kandidaten de illusie geven dat de mol exit is, terwijl ie vrolijk terug komt. Al was dat het geval met Yvon. Enfin, hoe het ook zij: Tim is en blijft voor mij kandidaat en hoe lang ie nog in het spel blijft: geen idee. Gezien de statistiek verwacht ik dat ie er voor de finale als nog definitief uit zal liggen. (dat gebeurt ook vaak, een publiekslieveling die zo rond aflevering 7/8 eruit ligt want dat levert veel commotie op zodat mensen de finale wel willen zien wie de mol dan wel is)

En dat is Tim toch zeker als ik zo de AVRO-site bekijk ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2013, 07:07:44 »
[quote Hij kan op één of andere manier terug zijn gekomen. Hij heeft dan gewoon de test als slechtste gemaakt en is dan zeker niet de mol.
[/quote])

Hoezo ?? is hij dan zeker nietde mol ?? ::ohno::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2013, 07:59:21 »
Wat wel duidelijk is dat ze zoiets niet gaan doen met de mol, al zou dat de ultieme mindfuck zijn


Bij de Australische mol is dat wel een keer gedaan.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #144 Gepost op: 18-01-2013, 11:41:45 »
Het ligt eraan. Als hij teruggekocht kan worden kan hij de mol niet zijn, als hij gewoon gratis terug mag zonder daar iets voor te doen kan hij nog zeker de mol zijn hoor.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #145 Gepost op: 18-01-2013, 11:46:00 »
In het dagboek op de site zegt hij "Toen ik mijn rode scherm kreeg". Hij kreeg dus een rood scherm, en de mol krijgt nooit een rood scherm.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #146 Gepost op: 18-01-2013, 11:54:46 »
De enige ijzeren wet bij WIDM is dat er géén ijzeren wet is, dus ook "Geen rood scherm, geen exit" kan ter discussie staan...




Strikt genomen zijn daar nu twee voorbeelden van: Janine en Astrid. Dus in die zin heb je gelijk.  Van Janine weten we de reden, van Astrid weten we na al die jaren nog steeds de echte reden niet.

Wie van de molloten uit de beginjaren kan zich NOG een voorbeeld voor de geest halen? Andere kandidaten hadden een rood scherm, en konden worden teruggekocht.

In het dagboek op de site zegt hij "Toen ik mijn rode scherm kreeg". Hij kreeg dus een rood scherm, en de mol krijgt nooit een rood scherm.
Dat laatste: degenen die in Huizen zijn geweest kregen daar uitleg over van Anton. Ik weet niet of dit een vaststaande regel is. Er wordt namelijk gesteld: de mol hoeft nooit naar huis.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #147 Gepost op: 18-01-2013, 12:01:09 »
Ik vind het sowieso altijd oneerlijk als iemand eruit gaat en later terugkomt.
Als hij/zij de mol is: dan heeft de groep tijdelijk geen mol die ze kunnen verdenken.
Als hij/zij niet de mol is: dan mist deze persoon extra informatie die in volgende opdrachten wordt verstrekt. Dat plaatst hem op een achterstand in de rest van het programma.

Bovendien: waarop is gebaseerd dat Tim naar huis moet maar terugkomt (want daarvan ben ik overtuigd)? Had hij daadwerkelijk de test het slechtst gemaakt? Of misschien het best? Of maakte dat niet uit? Waarop is het dan gebaseerd? Genoeg vragen.

(overigens voelde ik het tijdens de executie al aankomen dat niemand een rood scherm zou krijgen. Anders zou je de kandidaten met een groen scherm niet wegsturen. Dan gebeuren er dingen die de kandidaten niet mogen zien. Maar ja, welk doel dient dit...? Spannend :))

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #148 Gepost op: 18-01-2013, 12:07:55 »
Ik denk dat het niet het oorspronkelijk scenario voor de executie is geweest. Misschien hadden ze de variant wel in de kast liggen, maar niet expliciet voor aflevering 3. De actualiteit van het moment heeft wellicht invloed gehad op het gebruiken van deze variant.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #149 Gepost op: 18-01-2013, 13:15:44 »
In het dagboek op de site zegt hij "Toen ik mijn rode scherm kreeg". Hij kreeg dus een rood scherm, en de mol krijgt nooit een rood scherm.
Volgens mij was het antwoord van JP op de eerste MFD in Hilversum daarop: "Dat is door ons nóóit gezegd!"
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #150 Gepost op: 18-01-2013, 13:16:05 »
Het zou best kunnen dat een van de overige zes de test het slechtste had gemaakt.
In seizoen 11, aflevering 1 kreeg ook iedereen een groen scherm (behalve Pepijn, want die had een vrijstelling), maar een van hen had rood gekregen als Pepijn niet iedereen door had laten gaan naar de volgende ronde.

Tim kijkt trouwens wel eng uit z'n ogen. Doet me denken aan Jochem in Expeditie Robinson 2011.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #151 Gepost op: 18-01-2013, 14:25:54 »
Wie van de molloten uit de beginjaren kan zich NOG een voorbeeld voor de geest halen? Andere kandidaten hadden een rood scherm, en konden worden teruggekocht.

We hebben natuurlijk nog Dan gehad, in Schotland, die een sleutel in zijn kistje nodig had om te mogen blijven. En in het eerste of tweede seizoen in België had je ook zo'n discutabel moment. Volgens mij is het verder nooit zo scherp gesteld.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #152 Gepost op: 18-01-2013, 14:31:34 »
Gezien Tim in de preview duidelijk de 2 kokers in zijn achterzak heeft denk ik dar er voor een variant gekozen is die lijkt op die van Paul. Paul moest 4 molboekjes stelen/bemachtigen om terug te mogen in het spel. Ik denk dat Tim de 2 kokers moet zien te krijgen om terug te mogen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #153 Gepost op: 18-01-2013, 14:36:24 »
We hebben natuurlijk nog Dan gehad, in Schotland, die een sleutel in zijn kistje nodig had om te mogen blijven. En in het eerste of tweede seizoen in België had je ook zo'n discutabel moment. Volgens mij is het verder nooit zo scherp gesteld.
Van Dan kon ik me niet goed meer herinneren of hij eerst een rood scherm had of niet. Ik bedoel dus ook de ''afwijkende'' exits in het algemeen, al of niet in combinatie met een latere terugkomst in het spel.

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2013, 14:38:15 »
( Volgens mij nog niet eerder gelezen, anders sorry).
Tim zegt tegen Art dat hij nog nooit aan zo'n programma heeft meegewerkt (oid). Dit komt op mij over als een actievere rol dan alleen kandidaat. Ik zou eerder voor de woordkeus meegedaan kiezen. Maar of hij nou de mol is weet ik niet (meer).

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #155 Gepost op: 18-01-2013, 15:27:24 »
Ik verwacht niet dat Tim nu naar huis moet. Voor mij is het ontbreken van een rood scherm en een officieel afscheid reden genoeg om te denken dat hij op de een of andere manier terugkomt in het spel. Bij buitenlandse series wordt de 'rode'- scherm regel niet aangehouden, maar in Nederland wel. Zo kan ik me in het vijfde seizoen herinneren dat Yvon als laatste was overgebleven en dat iedereen toen dacht dat ze eruit zou vliegen, maar dat Angela zei dat het scherm bindend is (en toen had Yvon als mol natuurlijk een groen scherm). Angela was er in de moltalk ook vol van overtuigd dat een kandidaat een rood scherm moest krijgen voordat hij of zij zou afvallen (en dat we dit als kijkers dus ook moeten zien). Wel kunnen we Tim denk ik afschrijven als mol; in het dagboek schrijft Tim duidelijk over een rood scherm (dat later komt in de serie verwacht ik dan).

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2013, 15:30:15 »
Ik lees nu uit sommige post's dat Tim te zien zou zijn in het volgende week filmpje?  ???

Kan iemand een tijdcode geven of evt een screenshot plaatsen?
Want ik kan hem echt niet ontdekken.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2013, 15:33:09 »
Ik lees nu uit sommige post's dat Tim te zien zou zijn in het volgende week filmpje?  ???

Kan iemand een tijdcode geven of evt een screenshot plaatsen?
Want ik kan hem echt niet ontdekken.

Ik kan het screenshot zo gauw ook niet terugvinden, maar je ziet Tim van de achterkant. Hij heeft dezelfde kleren aan als tijdens de executie.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #158 Gepost op: 18-01-2013, 15:38:22 »
Ik kan het screenshot zo gauw ook niet terugvinden, maar je ziet Tim van de achterkant. Hij heeft dezelfde kleren aan als tijdens de executie.
OOw, dat laatste shot?
Tja.. Tim heeft dat idd aan, maarja vind het nog niet gelijk een duidelijke feit dat Tim het is.. Maar het zou kunnen.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #159 Gepost op: 18-01-2013, 15:40:08 »
OOw, dat laatste shot?
Tja.. Tim heeft dat idd aan, maarja vind het nog niet gelijk een duidelijke feit dat Tim het is.. Maar het zou kunnen.

Denk je dat hij z'n kleding heeft achtergelaten voor de arme kindjes kandidaten in Afrika? ;)