ik verdenk tim niet echt (hoewel ik hem ook niet helemaal vertrouw) maar ik vind het gewoon zó gek dat hij tegen medekandidaten zegt dat hij een rood scherm heeft. als je er als kandidaat eerst uit bent en dus de test het slechtst had gemaakt, dan ben je best nerveus of je er de volgende keer niet uit bent, dus dan wil je er niet gelijk weer uit, dus is het niet handig tegen iedereen te zeggen dat je een rood scherm hebt gehad, dan kan iedereen al 2 kandidaten afschrijven (zichzelf en tim) en tim kan dan maar 1 iemand afschrijven (zichzelf want hij weet dat hij niet de mol is). Dus daarom is het wat handiger om jezelf verdacht te maken/houden, zeker nu. natuurlijk zullen nog steeds mensen denken: maar heeft hij wel écht een rood scherm gehad en je alsnog verdenken (omdat ze doordenken en doordenken enz). maar vast ook een hoop mensen die je als mol afschrijven.
maar als hij een mol is, is dat niet meer zo gek. kun je ook nog onverstandig vinden, dat mensen misschien denken: maar dat zou de mol ook zeggen (dus weer doordenken en doordenken), maar je risico is niet zo groot dan wanneer je kandidaat bent (als mol verdenken ze je in beide gevallen, of je nou zegt dat je een rood scherm hebt gezien of juist niet, als kandidaat geld dat ook maar als je test het slechtste hebt gemaakt heb je dus een groter risico, snappen jullie wat ik bedoel?).
Lijkt mij dat hij als kandidaat veel beter vaag had kunnen blijven over of ie een rood scherm had gekregen of niet (hij is toch al zo goed in vaag doen). Tim is niet dom, dus ik snap niet zo goed waarom hij dit zegt. Tenzij hij er nu wel uit wil of het toch al heeft opgegeven dat hij er nog in blijft.